Vivre le mouvement dans la rue
Ford

Ford fait passer le processus de stationnement au niveau supérieur

Αισθητήρες εγκατεστημένοι στις υποδομές βοηθούν το όχημα να κινείται και να παρκάρει αυτόνομα σε χώρους στάθμευσης

Ford

Η αναζήτηση ενός χώρου στάθμευσης μπορεί να είναι μία αγχωτική εμπειρία και όταν τελικά βρεθεί ο κατάλληλος χώρος να είναι δύσκολο να χωρέσει το αυτοκίνητο. Η λύση; Αφήστε το όχημα να παρκάρει μόνο του.

 

Στο πλαίσιο μιας συνεργασίας της ένωσης Γερμανών Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (VDA), η Ford συνεργάστηκε με παρόχους υποδομών και τεχνολογικές εταιρείες, όπως η Bosch, για να δείξει πώς ένα συνδεδεμένο όχημα μπορεί να επικοινωνεί με την υποδομή όχι μόνο για την ανεύρεση ενός χώρου στάθμευσης αλλά και για να παρκάρει αυτόνομα. Το Automated Valet Parking επιτρέπει στους οδηγούς μέσω του app να στέλνουν το όχημα να παρκάρει μόνο του – ενώ οι ίδιοι βρίσκονται έξω από αυτό.

 

Η τεχνολογία, που αυτή τη στιγμή είναι σε φάση έρευνας και δοκιμής, καταργεί το άγχος του παρκαρίσματος και μπορεί να επεκταθεί ώστε οι οδηγοί να στέλνουν τo αυτοκίνητό τους ακόμα και για πλύσιμο ή σε ένα σταθμό φόρτισης. Ή ακόμα να οργανώνουν την παράδοση πακέτων στο σταθμευμένο όχημα. Η Ford παρουσίασε πρόσφατα την τεχνολογία Automated Valet Parking στην IAA στο Μόναχο.

 

Στην Ευρώπη, ένας στάνταρ χώρος στάθμευσης έχει διαστάσεις 2,44 m x 4,88 m. Αλλά ενώ τα οχήματα γίνονται όλο και μεγαλύτερα με το πέρασμα των χρόνων, οι διαστάσεις των χώρων στάθμευσης παραμένουν ίδιες. Το Automated Valet Parking θα επιτρέπει τη στάθμευση 20% επιπλέον οχημάτων σε ένα πάρκινγκ – χωρίς κίνδυνο ζημιάς επειδή θα είναι σταθμευμένα πολύ κοντά το ένα με το άλλο ή στη φάση ανοίγματος των θυρών.

 

 

Πώς λειτουργεί

Με το Automated Valet Parking, η τεχνολογία αισθητήρων που είναι εγκατεστημένοι στο σταθμό στάθμευσης αναλαμβάνει τον έλεγχο του οχήματος και διαχειρίζεται όλη την κυκλοφορία στο χώρο στάθμευσης. Αυτό επιτυγχάνεται μέσω επικοινωνίας του οχήματος με την υποδομή.

 

Οι αισθητήρες του σταθμού στάθμευσης αναγνωρίζουν και εντοπίζουν το όχημα για να το καθοδηγήσουν να παρκάρει μέσω των κατάλληλων ελιγμών. Εάν η υποδομή ανιχνεύσει κάτι στην πορεία του οχήματος, όπως ένας πεζός, ένα όχημα ή ένα εμπόδιο, σταματά αμέσως το όχημα. Με την άφιξη στο σταθμό στάθμευσης, ο οδηγός αφήνει το όχημα σε μία ορισμένη περιοχή και χρησιμοποιεί το FordPass app για να ξεκινήσει η αυτοματοποιημένη καθοδήγηση σε έναν κενό χώρο στάθμευσης.*

 

Όταν το αυτοκίνητο είναι σταθμευμένο μπορεί να γίνει ένα προσωπικό σημείο παράδοσης πακέτων, με τις εταιρείες διανομών να έχουν πρόσβαση στο όχημα για να αφήνουν τα πακέτα στο χώρο αποσκευών. Στο μέλλον, θα αναπτυχθούν περαιτέρω συνδεδεμένες υπηρεσίες για να προσφέρουν περισσότερες ανέσεις και οφέλη στον πελάτη.

 

Οι οδηγοί χρησιμοποιούν το FordPass app για να ζητήσουν την επιστροφή του οχήματος στην περιοχή που έχει οριστεί, επισπεύδοντας τη διαδικασία παράδοσης και επιτρέποντας στον οδηγό και τους επιβάτες την άνετη πρόσβαση στο όχημα. Έτσι γλυτώνουν το περπάτημα δεκάδων μέτρων σε μεγάλα πάρκινγκ αυτοκινήτων ή και την καθυστέρηση προσπαθώντας να εντοπίσουν το όχημα.

 

Η λύση μπορεί να αξιοποιείται με την εγκατάσταση αισθητήρων σε υφιστάμενα πάρκινγκ αυτοκινήτων ή με προγραμματισμό ενσωμάτωσης της υποδομής κατά την ανέγερση νέων χώρων στάθμευσης, επιτρέποντας βελτιστοποιημένη σχεδίαση για μέγιστη χωρητικότητα.

 

Το σύστημα θα είναι κατάλληλο για οχήματα που ήδη κυκλοφορούν στο δρόμο και έχουν αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, Electronic Stability Control, ηλεκτρικό χειρόφρενο και σύστημα διεύθυνσης με υποβοήθηση. Το μόνο πρόσθετο στοιχείο που χρειάζεται είναι μία μονάδα έξυπνης επικοινωνίας για το Automated Valet Parking.

 

Η είδηση αυτή ακολουθεί την ανακοίνωση της Ford στις 4 Αυγούστου του 2021, για το άνοιγμα του Detroit Smart Parking Lab (DSPL) τον επόμενο μήνα. Πρόκειται για μία μοναδική εγκατάσταση που παρέχει ένα φυσικό περιβάλλον για τη δοκιμή προηγμένων τεχνολογιών για παρκάρισμα, logistics και φόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων. Η εγκατάσταση αυτή θα είναι ανοιχτή για συνεργασία με πρωτοπόρες εταιρείες στους τομείς αυτούς για την προσομοίωση σεναρίων σε πραγματικές συνθήκες.

 

 

«Η δοκιμή δείχνει ότι το παρκάρισμα χωρίς οδηγό είναι μία πραγματικότητα και τα ευρύτερα οφέλη δεν περιορίζονται στην άνεση, την ευκολία και την εξοικονόμηση χρόνου. Ανεξάρτητα να πρόκειται για παρκάρισμα στο αεροδρόμιο, στο κέντρο της πόλης ή στη γήπεδο, η διαδικασία μπορεί να γίνει σύντομα πολύ πιο αποδοτικά, με ανέπαφη είσοδο, πληρωμή και έξοδο. Και οι ατελείωτοι γύροι στο πάρκινγκ για τον εντοπισμό ενός κατάλληλου χώρου σύντομα θα γίνει παρελθόν».

Joseph Urhahne, Automated Driving, Research & Advanced Engineering, Ford Ευρώπης