Η Quadrifoglio, ένα σεβαστό έμβλημα του ιταλικού αθλητισμού, έχει προσδιορίσει την κορυφή των επιδόσεων της Alfa Romeo για 100 χρόνια. Για τον εορτασμό αυτού του ορόσημου, στο καναδικό Grand Prix παρουσιάστηκε η C43, με το κάλυμμα του κινητήρα του οχήματος επιδείκνυε ένα ειδικό έμβλημα τετράφυλλου τριφυλλιού, προσφορά του Centro Stile Alfa Romeo. Σύμφωνα με την αξιοσέβαστη και κομψή κληρονομιά του λογότυπου, οι σχεδιαστές της Alfa Romeo έδωσαν μια σύγχρονη χρωματική πινελιά στο χρωματικό σημείο, παραπέμποντας στο ένδοξο παρελθόν διάσημων οχημάτων και νικών που συνεχίζουν να διαπερνούν τη συλλογική μνήμη.
Το ήθος της Alfa Romeo, που ενσαρκώνεται στο Quadrifoglio, έχει τις ρίζες του στην αδιάκοπη επιδίωξη της τελειότητας, που εφαρμόστηκε πρώτα στα αγωνιστικά οχήματα και στη συνέχεια ενσωματώθηκε στα αυτοκίνητα παραγωγής. Αυτό ήταν το σχέδιο για τα οχήματα υψηλών επιδόσεων της μάρκας από την ίδρυσή της στις 15 Απριλίου 1923.
Αποκαλύπτοντας το Quadrifoglio Legacy: Η διαχρονική σύνδεση με τον μηχανοκίνητο αθλητισμό
Η RL “Corsa”, το πρώτο αυτοκίνητο της Alfa Romeo που φορούσε το έμβλημα Quadrifoglio, οδήγησε τον Ugo Sivocci στη νίκη στο 14ο Targa Florio το 1923. Αυτό σηματοδότησε την πρώτη από τις δέκα νικηφόρες αναμετρήσεις της μάρκας σε αυτόν τον αξιοσέβαστο αγώνα. Η “P2” του Brilli Peri έφερε επίσης το τυχερό έμβλημα στη νικηφόρα πορεία του στη Monza στο εναρκτήριο “Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών” το 1925, τον πρώτο από τους πέντε παγκόσμιους τίτλους της Alfa Romeo. Καθ’ όλη τη διάρκεια της δεκαετίας του 1920, το Quadrifoglio παρέμεινε ένα ξεχωριστό χαρακτηριστικό στα οχήματα της Alfa Romeo, ξεχωρίζοντάς τα από εκείνα που διαχειριζόταν η Scuderia Ferrari, γνωστή για το εμβληματικό “καμαρωτό άλογο”.
Το 1950 και το 1951, ο Giuseppe “Nino” Farina και ο Juan Manuel Fangio οδήγησαν τις θρυλικές Alfa Romeo 158 και 159 – την περίφημη “Alfetta” – για να θριαμβεύσουν στα δύο πρώτα Παγκόσμια Πρωταθλήματα της Formula 1. Το Quadrifoglio κοσμούσε αργότερα την “Giulia”, την “TI Super” και εντάχθηκε στο μπλε τρίγωνο της Autodelta για αρκετές δεκαετίες, κοσμώντας μοντέλα όπως η “GTA”, η “33”, η “33 TT 12” και η “33 SC 12”.
Τη δεκαετία του 1980 η Alfa Romeo συνέχισε την παρουσία της στους αγώνες F1 και τουρισμού, με μια σειρά από νίκες από την “GTV 6.2.5”, την “STM”, την “155 V6 Ti”, μέχρι την επιτυχημένη πορεία της “156 Superturismo” (1998-2004).
Αξίζει να σημειωθεί ότι τα κανονικά μοντέλα παραγωγής της Alfa Romeo έφεραν επίσης το έμβλημα Quadrifoglio, παρουσιάζοντας εκδόσεις υψηλών επιδόσεων που κατασκευάστηκαν μεταξύ της δεκαετίας του ’60 και του ’80. Μερικά παραδείγματα περιλαμβάνουν τις “Giulia Sprint GT Veloce” και “1750 GT Veloce”. Από τη δεκαετία του ’80 και μετά, τα μοντέλα ενσωμάτωσαν το “Quadrifoglio” στην επίσημη ονομασία τους, όπως οι εκδόσεις “33 Quadrifoglio Verde” και “164 Quadrifoglio Verde”. Το έμβλημα εξελίχθηκε επίσης κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, εμφανιζόμενο σε πράσινο χρώμα για τις πιο σπορ εκδόσεις και σε χρυσό για τις πιο εκλεπτυσμένες και πολυτελείς εκδόσεις.
Με την πάροδο του χρόνου, το πρόθεμα “Q” έγινε συνώνυμο της Alfa Romeo, σηματοδοτώντας τις προηγμένες τεχνικές καινοτομίες της μάρκας, όπως η τετρακίνηση Q4, το διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης Q2, το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων Q-System και το Q-Tronic, μεταξύ άλλων.
Τέλος, το εμβληματικό έμβλημα Quadrifoglio επέστρεψε στα μοντέλα Mito (2008) και Giulietta (2010). Σηματοδότησε περαιτέρω μια νέα εποχή για την Alfa Romeo το 2015 με το λανσάρισμα της Giulia στην έκδοση Quadrifoglio. Παρείχε εξαιρετικές επιδόσεις, χάρη στον νέο twin-turbo βενζινοκινητήρα 2.9 των 510 ίππων, ο οποίος σημείωσε ρεκόρ κατηγορίας 7’32” στη φημισμένη πίστα του Nürburgring. Το πρώτο SUV της Alfa Romeo, η κορυφαία Stelvio, αναγνωρίζεται επίσης στην έκδοση Quadrifoglio.