Ακριβώς πριν 50 χρόνια, τα αυτοκίνητα του premium κατασκευαστή από την Βαυαρία άρχισαν να βγαίνουν από τη γραμμή συναρμολόγησης του εργοστασίου του BMW Group στο Dingolfing. Από τις 27 Σεπτεμβρίου 1973, το ανθρώπινο δυναμικό του μεγαλύτερου πλέον ευρωπαϊκού εργοστασίου του ομίλου έχει κατασκευάσει περισσότερα από 12 εκατομμύρια αυτοκίνητα που ενσαρκώνουν το σλόγκαν της Γνήσιας Οδηγικής Απόλαυσης. «Με την ευκαιρία της επετείου, εύλογα, κάνουμε μία αναδρομή στο εκπληκτικό success story αυτού του εργοστασίου, έχοντας παράλληλα κάθε λόγο να ατενίζουμε το μέλλον με αισιοδοξία. Αυτό το εργοστάσιο θα συνεχίσει να έχει τεράστια σημασία για το BMW Group, για την περιοχή και για πολλές χιλιάδες ανθρώπους», δήλωσε ο διευθυντής του εργοστασίου, Christoph Schröder, κατά τη διάρκεια τελετής στην οποία συμμετείχαν εκπρόσωποι του επιχειρηματικού και πολιτικού κόσμου.
12 εκατομμύρια αυτοκίνητα BMW σε 50 χρόνια
Οι αριθμοί που παρουσίασαν στους επισκέπτες ο διευθυντής του εργοστασίου, Christoph Schröder, και ο Stefan Schmid, πρόεδρος του Συμβουλίου Εργαζομένων του Dingolfing, σε κοινή ομιλία τους, εν μέσω ευχάριστου κλίματος, είναι εντυπωσιακοί. Με καθαρά μαθηματικούς όρους, με 12 εκατομμύρια οχήματα να έχουν κατασκευαστεί τις τελευταίες πέντε δεκαετίες, αυτό σημαίνει ότι μια BMW βγαίνει από τη γραμμή συναρμολόγησης του Dingolfing κάθε 60 δευτερόλεπτα: από την πρώτη κόκκινη BMW 520 σε χρώμα Iberian Red, εκείνη την Πέμπτη του 1973, μέχρι σήμερα.
Σχεδόν τα δύο τρίτα του όγκου παραγωγής προέρχονται από τη βασική σειρά μοντέλων της μονάδας, που δεν είναι άλλη από την BMW Σειρά 5: Η όγδοη γενιά, η οποία βρίσκεται στην παραγωγή από τις αρχές Ιουλίου, αναμένεται στις εκθέσεις των εμπόρων τις επόμενες ημέρες. Η γκάμα των παραγόμενων μοντέλων διευρύνθηκε σταδιακά με την πάροδο των δεκαετιών και, σήμερα, με τις BMW Σειρά 4, Σειρά 5, Σειρά 6, Σειρά 7 και Σειρά 8, καθώς και με τα μοντέλα BMW iX και BMW M GmbH, έχει φτάσει σε επίπεδο που αποτελεί σημείο αναφοράς για ολόκληρη την αυτοκινητοβιομηχανία.
Ωστόσο, οι εργαζόμενοι στο Dingolfing δεν υπερέχουν μόνο με τις δεξιότητές τους στην παραγωγή μεγάλης κλίμακας, με το υψηλότερο επίπεδο αποδοτικότητας και ακρίβειας, αλλά και με την υψηλή τεχνική τους κατάρτιση και ικανότητα. Τα 99 μοντέλα της BMW Σειράς 8 που σχεδιάστηκαν από τον Αμερικανό καλλιτέχνη Jeff Koons το 2022, τα 50 εξαιρετικά αποκλειστικά μοντέλα BMW 3.0 CSL που παραδόθηκαν πρόσφατα και η BMW i7 Protection, το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό θωρακισμένο όχημα ασφαλείας, μαρτυρούν αυτή την εξαιρετική τεχνογνωσία. Το τμήμα αμαξωμάτων πληροί επίσης τα υψηλότερα πρότυπα ποιότητας και αριστοτεχνίας που απαιτούνται για όλα τα μοντέλα της Rolls-Royce στο Unterhollerau.
Το εργοστάσιο Dingolfing ως στυλοβάτης της απασχόλησης για την περιοχή
Το εργοστάσιο Dingolfing συνδέεται στενά με την οικονομική άνοδο της περιοχής της ανατολικής Βαυαρίας. «Μόνο τα τελευταία δέκα χρόνια -συμπεριλαμβανομένων των μόνιμων θέσεων εργασίας για μαθητευόμενους και έκτακτο προσωπικό – έχουμε προσλάβει 12.000 άτομα στις εδώ εγκαταστάσεις μας», δήλωσε ο Stefan Schmid. Ο πρόεδρος του συμβουλίου εργαζομένων ανακοίνωσε επίσης ότι ο αριθμός των νέων μαθητευόμενων που θα ξεκινήσουν την εκπαίδευσή τους στο εργοστάσιο του Dingolfing του χρόνου θα αυξηθεί σε 350, ενόψει της προγραμματισμένης έναρξης λειτουργιών της εγκατάστασης στο Irlbach-Straßkirchen. «Θα συνεχίσουμε να είμαστε η μεγαλύτερη μονάδα επαγγελματικής κατάρτισης του BMW Group».
Στοιχείο κλειδί σε αυτό το 50ετές success story είναι η συνεχής αναπροσαρμογή του εργατικού δυναμικού του Dingolfing σε νέα δεδομένα. «Οι πρωτοπόροι δεν μένουν ποτέ στάσιμοι», δήλωσε ο Schröder, υπογραμμίζοντας: «Έχουμε διατηρήσει τον νεανικό τρόπο σκέψης μας, είμαστε τεχνολογικοί ηγέτες με τις διαδικασίες μας και τα προϊόντα μας είναι σαφώς προσανατολισμένα προς το μέλλον». Το εργοστάσιο διαμορφώνει τον μετασχηματισμό προς την ηλεκτρική κινητικότητα με τρόπο «στρατηγικά έξυπνο, προοδευτικό και προνοητικό». Με την στρατηγική του για ένα εξαιρετικά ευέλικτο σύστημα παραγωγής που επιτρέπει την αποδοτική κατασκευή όλων των παραλλαγών συστημάτων μετάδοσης κίνησης σε μία γραμμή, ανάλογα με τη ζήτηση της αγοράς, το εργοστάσιο βρίσκεται σε ιδανική θέση. Όπως εξήγησε ο Schröder: «Έχουμε κάθε λόγο να είμαστε αισιόδοξοι για το μέλλον».
Λανσάρισμα τριών σειρών ηλεκτρικών μοντέλων σε μία διετία
Με τις BMW iX, i7 και i5, το εργοστάσιο του Dingolfing γιόρτασε την πρεμιέρα τριών αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων μέσα σε δύο χρόνια. Με την έναρξη της παραγωγής της BMW i5 Touring του χρόνου, ο Schröder εκτιμά ότι τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα θα αντιπροσωπεύουν το 2024 περίπου το 40% της συνολικής παραγωγής του Dingolfing. «Είμαι βέβαιος ότι ο όγκος παραγωγής θα ανέλθει σε πολύ περισσότερες από 300.000 μονάδες το επόμενο έτος, καθώς ολόκληρη η οικογένεια της Σειράς 5 θα είναι διαθέσιμη».
Ο Schröder πιστεύει επίσης ότι η ψηφιοποίηση θα γίνει ακόμη πιο σημαντική, εξηγώντας ότι τόσο το προϊόν όσο και η διαδικασία παραγωγής θα γίνουν πιο περίπλοκα – και όλα αυτά πρέπει να ελέγχονται και να επικυρώνονται. «Το Dingolfing κάνει εξαιρετική δουλειά», εξήγησε ο διευθυντής του εργοστασίου: «Είμαστε πρωτοπόροι στον κλάδο μας, με μεγάλο αριθμό προγραμμάτων, όπως η αυτοματοποιημένη οδήγηση εντός του εργοστασίου, τα συστήματα καμερών που βασίζονται στην τεχνητή νοημοσύνη και οι έξυπνες εφαρμογές logistics». Από πολλές απόψεις, ένα εργοστάσιο οχημάτων έχει εξελιχθεί εδώ και χρόνια σε εταιρεία τεχνολογίας. «Γι’ αυτό ενισχύουμε σκόπιμα τις ΙΤ λειτουργίες μας – για παράδειγμα, μέσω του Κόμβου Καινοτομίας, τον οποίο το BMW Group δημιούργησε μαζί με την Microsoft, την Intel και την NTT στο κέντρο εκπαίδευσης του Dingolfing».
Le site BMW Groupe sur Dingolfing – κάτι περισσότερο από ένα απλό εργοστάσιο οχημάτων
Εκτός από αυτοκίνητα, στο Dingolfing παράγονται επίσης εξαρτήματα οχημάτων, όπως πρεσαριστά μέρη και πλαίσια καθώς και συστήματα μετάδοσης κίνησης. Το τμήμα Εξαρτημάτων 02.20 φιλοξενεί το Κέντρο Αριστείας για την Παραγωγή Συστημάτων E-Drive, με περίπου 2.400 εργαζόμενους, το οποίο προμηθεύει τα εργοστάσια οχημάτων του BMW Group παγκοσμίως με ηλεκτροκινητήρες και μπαταρίες υψηλής τάσης για την παραγωγή plug-in υβριδικών και αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων. Μόνο από το 2015, περισσότερα από ένα δισεκατομμύριο ευρώ έχουν διοχετευτεί στην επέκταση του τμήματος εξαρτημάτων, το οποίο δύναται να κατασκευάζει εξαρτήματα ηλεκτρικών συστημάτων μετάδοσης κίνησης για περισσότερα από 500.000 ηλεκτροκίνητα οχήματα.
Ένα άλλο σημαντικό στοιχείο στο Dingolfing είναι το λεγόμενο Dynamics Centre, η καρδιά της κεντρικής εφοδιαστικής αλυσίδας aftersales του BMW Group, η οποία προμηθεύει τον παγκόσμιο οργανισμό λιανικής BMW και MINI με γνήσια ανταλλακτικά και αξεσουάρ.
Κάθε χρόνο το BMW Group επένδυε στη μονάδα αρκετές εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ – ενώ σύντομα θα ακολουθήσουν νέες επενδύσεις σε μελλοντικά προϊόντα και τεχνολογίες. «Τα μοντέλα του μέλλοντος που θα κατασκευάζονται στο Dingolfing θα επωφεληθούν επίσης από τις καινοτομίες και τις τεχνολογίες της NEUE KLASSE», σχολιάζει ο Schröder. Το εργοστάσιο συναρμολόγησης μπαταριών υψηλής τάσης που προγραμματίζεται στο Irlbach-Straßkirchen θα αποτελέσει στοιχείο ζωτικής σημασίας. «Αφενός θα διασφαλίσει τις θέσεις εργασίας χιλιάδων ανθρώπων, αφετέρου θα επιτρέψει την επιτυχή μετάβαση του εργοστασίου Dingolfing στην ηλεκτροκίνηση».