Το ανανεωμένο SUV υιοθετεί το νέο Family Look της Opel και πλαισιώνεται από μια νέα επαναφορτιζόμενη υβριδική έκδοση, την οποία δοκιμάζουμε και σας μεταφέρουμε τις εντυπώσεις μας!
Meet
The Opel Grandland παρουσιάστηκε το 2017, αρχικά ως Grandland X και αποτελεί την πρόταση της Opel στην κατηγορία των C-SUV. Βασίζεται στην πλατφόρμα της EMP2 της PSA. Το 2021 η Opel προχώρησε στο καθιερωμένο Facelift, κατάργησε το γράμμα Χ, έτσι ώστε να επικεντρώνεται στο όνομα Grandland, εξηλεκτρίζοντας το με επαναφορτιζόμενο υβριδικό σύστημα, το οποίο δοκιμάζουμε παρακάτω!
External design
Η πληθωρική σιλουέτα, προβάλλει εσκεμμένα τον όγκο του αυτοκινήτου, προδίδοντας τους πλούσιους χώρους.
Το προφίλ χαρακτηρίζεται από έντονες, ανοδικές γραμμές και μεγάλες μυώδεις επιφάνειες, που παίρνουν ζωή από το ανοδικό νεύρο που ξεκινάει από το εμπρός φτερό και καταλήγει στο πίσω φωτιστικό σώμα!
Το πίσω μέρος παρουσιάζει έντονο σχεδιαστικό ενδιαφέρον, με τα μεγάλα φωτιστικά σώματα να εκτείνονται στο εσωτερικό της πέμπτης πόρτας, στο κέντρο της οποίας δεσπόζει το νέο λογότυπο και ακριβώς από κάτω με ευκρίνεια αναγράφεται το “Grandland”. Σχηματίζονται δύο αεροτομές, η πρώτη βρίσκεται στο τελείωμα της οροφής ενώ η δεύτερη κάτω από το πίσω παράθυρο, προσδίδοντας ένα σπορτίφ και δυναμικό στοιχείο! Ωστόσο ο ογκώδης προφυλακτήρας φέρει στο κάτω μέρος ένα γκρίζο πλαίσιο και βάζει στο παιχνίδι ένα στοιχείο Off – Road, αφήνοντας την ψευδαίσθηση ότι ενσωματώνει 2 μακρόστενες απολήξεις εξατμίσεων!
Εμπρός εντοπίζονται οι περισσότερες αλλαγές, καθώς η Opel υιοθετεί το νέο της πρόσωπο μέσω της σχεδιαστικής φιλοσοφίας “Vizor”. Στην προκειμένη περίπτωση του Grandland, το μαύρο πλαίσιο της μάσκας, που θυμίζει τα μοντέλα της μάρκας της δεκαετίας του 1970, όπως τα Ascona και Manta, αγκαλιάζει το εμπρός μέρος. Ο μεγάλος προφυλακτήρας διαθέτει ένα διακριτικό off-road γκρι πλαίσιο στο κάτω μέρος, ενώ οι εισαγωγές του αεραγωγού στις άκρες του, τονίζουν τον δυναμισμό του. Τέλος τα Full Led φώτα ημέρας, ολοκληρώνουν την νέα σχεδιαστική ταυτότητα του Opel Grandland.
Συνολικά πρόκειται για ένα ισορροπημένο σχεδιαστικά σύνολο, που δίνει έμφαση στον όγκο και το μέγεθος του αυτοκινήτου, χωρίς να κουράζει και να προκαλεί.
Internal
Η καμπίνα έχει αναβαθμιστεί ολοκληρωτικά, ιδιαίτερα στους τομείς του εξοπλισμού και στην ποιότητα των υλικών!
Το ταμπλό διαθέτει μαλακά σε αίσθηση υλικά με καλή συναρμογή. Πλέον η Opel έχει ενσωματώσει το "Pure Panel" και στο Grandland, με τις δύο οθόνες σε ενιαίο πλαίσιο. Η πρώτη που βρίσκεται πίσω από το τιμόνι είναι 12 inch και περιέχει τον ψηφιακό πίνακα οργάνων, ενδείξεις του GPS και λειτουργίες της οδήγησης. Η δεύτερη οθόνη βρίσκεται στο κέντρο της κονσόλας και είναι 10 ιντσών and χρησιμεύει ως το σύστημα πολυμέσων, συμβατό με Android Auto και Apple AirPlay!
Τα καθίσματα τεχνολογίας AGR παρέχουν εξαιρετική στήριξη του σώματος των επιβατών με κορυφαίο επίπεδο άνεσης. Η πρακτικότητα και η εργονομία βρίσκονται επίσης σε υψηλό επίπεδο, όπως άλλωστε αρμόζει σε ένα αυτοκίνητο της κατηγορίας αυτής!
Ο χώρος αποσκευών αγγίζει τα 390 λίτρα έναντι των 514 λίτρων των συμβατικών εκδόσεων, ενώ με τα καθίσματα αναδιπλωμένα φτάνει τα 1528 λίτρα.
Αξίζει να σημειωθεί πως διαθέτει προηγμένα συστήματά ADAS με κορυφαία, την ειδοποίηση πεζών και ζώων, μέσω ήχου και κάμερας, το οποίο ειδοποιεί εγκαίρως τον οδηγό, σε περίπτωση που κάποιος αφηρημένα, πεταχτεί στο δρόμο!
Driving set
Κάτω από το καπό συναντάμε τον υπερτροφοδοτούμενο τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα χωρητικότητας 1,6 λίτρων, ο οποίος αποδίδει 180 ίππους και συνδυάζεται με έναν αποδοτικό κινητήρα 110 ίππων, ο οποίος βρίσκεται ενσωματωμένος στο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων. Συνολικά το σύστημα αποδίδει 225 ίππους με μέγιστη συνδυαζόμενη ροπή 360 Nm! Ο ηλεκτροκινητήρας παίρνει ενέργεια από τις μπαταρίες του, οι οποίες είναι ιόντων λιθίου, χωρητικότητας 13,2 kWh και θεωρητικά του παρέχει ηλεκτρική αυτονομία περίπου 50 χιλιομέτρων! Οι μπαταρίες βρίσκονται κάτω από το πίσω κάθισμα και στον χώρο αποσκευών, ο οποίος μειώνεται στα 390 λίτρα έναντι των 514 λίτρων των απλών εκδόσεων! Παράλληλα μειώνεται η χωρητικότητα του ρεζερβουάρ καυσίμου στα 43 lt, δέκα λίτρα μικρότερη, συγκριτικά των απλών εκδόσεων!
On the road
Όλα αυτά τα χαρακτηριστικά, προμηνύουν ένα πολύ ενδιαφέρον αυτοκίνητο, που μπορεί να επιβεβαιωθεί μέσα από την οδήγηση σε πραγματικές συνθήκες!
In the city παρά τον όγκο του, προσφέρει πολύ καλή ορατότητα χάρη στην υψηλή θέση οδήγησης! Είναι ευκολοδήγητο, ενώ με την δυνατότητα κίνησης αμιγώς ηλεκτρικά εντός του αστικού ιστού, μηδενίζει την κατανάλωση!
In the mountain and rural network δεν εξιτάρει με την οδηγική του συμπεριφορά, άλλωστε είναι εστιασμένο στην άνεση και την ασφάλεια που αναζητά ο μέσος οικογενειάρχης και όχι στην σπορ οδήγηση. Οι 225 ίπποι κινούν ικανοποιητικά το βαρύ αμάξωμα των 1.807 kg και σε συνδυασμό με την υψηλή ροπή των 360 Nm, ο οδηγός δεν θα αισθανθεί έλλειψη δύναμης σε οποιαδήποτε συνθήκη! Στις πλαγιές του Παρνασσού που το δοκιμάσαμε ήταν ευχάριστο και χάρη στο ελαφρύ και σαφές τιμόνι, ευκολοδήγητο! Τις απότομες ανηφόρες με τις διαδοχικές στροφές τις διέσχιζε με άνεση και σταθερότητα, ενώ στις κατηφόρες μπορούσε να κινηθεί αμιγώς ηλεκτρικά πετυχαίνοντας παράλληλα ανάκτηση ενέργειας με το φρενάρισμα και με αποτέλεσμα, μηδενική κατανάλωση.
On the motorway ο οδηγός θα απολαύσει το στιβαρό πλαίσιο. Η ποιότητα κύλισης βρίσκεται σε πολύ υψηλό βαθμό, όπως άλλωστε μας έχει συνηθίσει η Opel ενώ η ανάρτηση είναι ρυθμισμένη, ώστε να εξυπηρετεί τόσο την άνεση των επιβατών, όσο και το κράτημα στο δρόμο! Στις υψηλές ταχύτητες παραμένει σταθερό, εμπνέοντας αίσθημα σιγουριάς στον οδηγό με μόνη παραφωνία κάποιους αεροδυναμικούς θορύβους!
General πρόκειται για ένα ισορροπημένο αυτοκίνητο με ταξιδιάρικο χαρακτήρα. Το επαναφορτιζόμενο υβριδικό σύστημα, αφενός του δίνει την δυνατότητα αμιγώς ηλεκτρικής κίνησης, αφετέρου μειώνει την συνδυασμένη κατανάλωση.
Όταν ξεφορτίσει η μπαταρία, φυσικά λειτουργεί ως πλήρως υβριδικό, συνεχίζοντας να παρέχει όλη την ροπή και την ιπποδύναμη στη διάθεση του οδηγού!
Διαθέτει τρεις λειτουργίες οδήγησης, αμιγώς ηλεκτρική, κατάλληλη για τον αστικό ιστό, υβριδική, η οποία θα χρησιμοποιηθεί περισσότερο και Sport η οποία αλλάζει την χαρτογράφηση του κινητήρα, παρέχοντας ολόκληρη την δύναμη στη διάθεση του οδηγού… Ωστόσο, θα χρησιμοποιηθεί ελάχιστα, καθώς ο χαρακτήρας και ο προσανατολισμός του μοντέλου δε συνάδει με την σπορτίβ οδήγηση!
Η μέση κατανάλωση είναι ικανοποιητική για την κατηγορία και τον όγκο του αυτοκινήτου, αφού κυμαίνεται από 5,5 λίτρα / 100 χιλιόμετρα, ενώ σε συνθήκες πίεσης και με την μπαταρία άδεια, η κατανάλωση αγγίζει τα 8 λίτρα!
Who it is aimed at
Το αυτοκίνητο είναι ιδανικό να ικανοποιεί τις ανάγκες των οικογενειών που χρειάζονται άπλετους χώρους και αρέσκονται συχνά σε αποδράσεις! Ωστόσο, ειδικά η επαναφορτιζόμενη υβριδική έκδοση, απευθύνεται σε όσους κάνουν πολλά χιλιόμετρα σε ετήσια βάση, προκειμένου να αποσβέσουν την υψηλότερη τιμή σε σχέση με τις συμβατικές εκδόσεις!
Price
Στους καταλόγους της Opel θα βρείτε το προσθιοκίνητο Plug – In Hybrid Grandland από 47.900 € στην έκδοση Tech & Design ενώ στην πλούσια έκδοση GS Line από 49.900 €.
Technical characteristics
AMAXOMA |
|
Press |
SUV |
Seats |
5 |
Doors |
5 |
CONSUMPTION - EMISSIONS - SUBSIDIES |
|
Average combined fuel consumption (WLTP) |
1.3-1.8 l/100 km |
CO2 emissions (WLTP) |
29-41 g/km |
Fuel type |
petrol / electricity |
Acceleration 0 - 100 km/h |
8.9 δευτ |
Maximum speed |
225 km/h |
Exhaust Gas Specifications |
Euro 6d |
Weight/power ratio |
7.7 κιλά/Hp, 129.3 Hp/τόνος |
Weight/torque ratio |
4.8 κιλά/Nm, 207.9 Nm/τόνος |
HYBRID SYSTEM |
|
BATTERY |
|
Gross battery capacity |
13.2 kWh |
Electric range (WLTP) |
53-64 km |
Average energy consumption (WLTP) |
15-17.5 κιλοβατώρα/100 χλμ |
Maximum speed (electric only) |
135 km/h |
ELECTRIC MOTOR |
|
Electric motor power |
110 Hp @ 2500 rpm. |
Ηλεκτρική ροπή του κινητήρα |
320 Nm @ 500-2500 σ.α.λ. |
Electric motor position |
Ενσωματωμένος στο σύστημα μετάδοσης |
INTERNAL COMBUSTION ENGINE |
|
Power |
181 Hp @ 6000 rpm. |
Power per litre of displacement |
113.3 Hp/l |
Rated motor torque |
300 Nm @ 3000 σ.α.λ. |
Engine layout |
Forward, transverse |
Engine model/code |
F16XHR |
Engine casing |
1598 cm3 |
Number of cylinders |
4 |
Engine configuration |
In series |
Number of valves per cylinder |
4 |
Fuel injection system |
Direct spraying |
Engine suction |
Στροβιλοσυμπιεστής |
Engine oil capacity |
4.25 l |
Engine systems |
Start & Stop System |
Total system power |
224 Hp |
System torque |
360 Nm |
HEIGHT AND WEIGHT |
|
Weight |
1732 κιλά |
Maximum payload |
578 κιλά |
Minimum volume of luggage space |
390 l |
Maximum volume of luggage space |
1528 l |
Fuel tank capacity |
43 l |
Permissible towing capacity with brakes (12%) |
1250 κιλά |
DIMENSIONS |
|
Length |
4477 mm |
Width |
1906 mm |
Height |
1609 mm |
Wheelbase |
2675 mm |
Forward prop |
933 mm |
Back prop |
869 mm |
Minimum turning diameter (turning diameter) |
10.67 m |
ARCHITECTURE |
|
Movement |
Movement on the front wheels |
Number of gears and type of gearbox |
8 speeds, automatic transmission |
Front brakes |
Ventilated trays |
Rear brakes |
discs |
Auxiliary systems |
ABS (Anti-lock Braking System) |
Type of address |
Management chukrania (with teeth) |
Steering system |
Electric Steering Wheel |
Wheels |
225/55 R18 ή 205/55 R19 |
Συλλογή εικόνων