Live the Movement in the streets

Ο νονός της Mustang, Lee Iacocca, απεβίωσε στα 94 του

Με μεγάλη λύπη, ο κόσμος του αυτοκινήτου έμαθε πως μία μεγάλη προσωπικότητα του χώρου, ο Lee Iacocca, απεβίωσε στα 94 του απο διαταραχές στην υγεία του, αποτέλεσμα της νόσου Parkinson απο την οποία έπασχε. Η είδηση έγινε γνωστή, απο τη κόρη του, Lia Iacocca Asad.

1 απο της 45, περιορισμένης παραγωγής, Ford Mustang Iacocca
1 απο της 45, περιορισμένης παραγωγής, Ford Mustang Iacocca

Ο κόσμος τον γνώριζε, ως το “νονό” της Mustang, η οποία γνώρισε μεγάλη εμπορική επιτυχία, παρά το μικρό προϋπολογισμό που τους είχε διατεθεί απο τη Ford για την εξέλιξη του μοντέλου.

Η πλακέτα της Ford Mustang Iacocca, στο χώρο του κινητήρα

 Μετά της άκρω επιτυχημένες εμπορικές του καμπάνιες στα μέσα του ’50, όπως αυτή του “56 for ’56” και αργότερα αυτή του pony car, ακολούθησε και μία καταστροφική, αυτή του Pinto, στις αρχές της δεκαετίας του ’70, με τον Iacocca πλέον, να φεύγει απο τη Ford και να πηγαίνει στη Chrysler.

Στη Chrysler, πήρε μορφή η ιδέα του για το “Mini-Max”, το πρώτο πρακτικά πολυμορφικό όχημα στο κόσμο, ιδέα που αρχικά η Ford είχε απορρίψει, αλλά η Chrysler της έδωσε μορφή, μέσα απο τα Dodge Caravan και Plymouth Voyager.

Χάρη στη τεράστια εμπορική επιτυχία των minivan μαζί με τη σειρά Κ-Cars, η Chrysler κατάφερε να ορθοποδήσει οικονομικά και να αρχίσει να αποπληρώνει τα κρατικά δάνεια που της είχαν δοθεί, για να σωθεί απο τη χρεοκοπία.

Μιλώντας για τη σειρά K-Car, ήταν η πρώτη φορά που η Chrysler έβγαλε μοντέλο με τις ανάλογες προδιαγραφές. Είχαν εγκάρσια τοποθετημένο κινητήρα, κίνηση στους εμπρός τροχούς, εμπρός ανεξάρτητη ανάρτηση, πίσω ημι-ανεξάρτητη ανάρτηση. Μοντέλα αυτής της σειράς ήταν μεταξύ άλλων τα Dodge Aries, Chrysler LaBaron, Dodge 400 και Plymouth Reliant. Στο 1989, τελευταίο έτος παραγωγής τους, τα συγκεκριμένα μοντέλα αθροιστικά είχαν πουλήσει πάνω απο 2 εκατομμύρια αυτοκίνητα.

Κατά τη διάρκεια της καριέρας του στη Chrysler, ο Iacocca είχε άμεση εμπλοκή στην αγορά της Jeep, της Lamborghini και άλλων εταιρειών. Συνταξιοδοτήθηκε το 1992 ως chairman, CEO και Πρόεδρος της Chrysler.

Μεταξύ άλλων, το Δελτίου Τύπου του FCA Group σχετικά με την είδηση του θανάτου του αναφέρει πως “ήταν ένας απο τους μεγαλύτερους leaders της εταιρείας μας και της αυοκινητοβιομηχανίας γενικότερα.