Με πιο επιθετικούς ρυθμούς προχωρά η Volvo το σχέδιό της για πλήρη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση. Η σουηδική εταιρεία “τρέχει” ήδη την ανέγερση ενός gigafactory κατασκευής μπαταριών, ενώ πληροφορίες τη θέλουν να ετοιμάζει ένα νέο μεσαίο crossover. Πρόκειτο για μοντέλο που θα τοποθετηθεί ανάμεσα στα XC60 και XC90, ενώ θα είναι αμιγώς ηλεκτρικό.
Σε ό,τι αφορά το νέο μοντέλο, οι πληροφορίες που διακινούνται αναφέρουν ότι αυτό θα είναι το πρώτο μιας σειράς crossovers που ετοιμάζει η Volvo με την Polestar, δίνοντας έμφαση στα μικρά ηλεκτρικά της κατηγορίας. Οι ίδιες πηγές αναφέρουν ότι θα υπάρχουν στυλιστικές αναφορές στο Concept Recharge που έχει παρουσιάσει η Volvo.
Και κατασκευαστής μπαταριών η Volvo
H Volvo επιχειρεί μια πολύ επιθετική μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση, η οποία ευελπιστεί ότι θα έχει ολοκληρωθεί ως το 2030, έτος-ορόσημο, κατά το οποίο θα πουλά μόνο ηλεκτρικά. Και γι’ αυτή την εποχή, ετοιμάζεται πυρετωδώς. Προς επίρρωση τούτου έρχεται η ανακοίνωση ότι η Volvo Cars και η Northvolt επέλεξαν το Γκέτεμποργκ της Σουηδίας για την ίδρυση ενός νέου εργοστασίου κατασκευής μπαταριών που θα ξεκινήσει τη λειτουργία του το 2025. Η μονάδα θα δημιουργήσει έως και 3.000 θέσεις εργασίας και θα συμπληρώσει το κέντρο Έρευνας και Εξέλιξης (R&D) που οι δύο εταιρείες ανακοίνωσαν το Δεκέμβριο ότι σχεδιάζουν, ως τμήμα μιας επένδυσης η οποία αγγίζει τις 30 δισεκατομμύρια σουηδικές κορώνες (SEK).
Η κατασκευή του εργοστασίου θα αρχίσει το 2023. Αντικείμενό του θα είναι η παραγωγή προηγμένων μπαταριών, ειδικά εξελιγμένων για χρήση στα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα Volvo και Polestar επόμενης γενιάς.
Η μονάδα θα έχει ετήσια δυναμικότητα έως 50 γιγαβατώρες (GWh), προμηθεύοντας με μπαταρίες περίπου μισό εκατομμύριο αυτοκίνητα ανά έτος.
Το εργοστάσιο θα κατασκευαστεί στην Τορσλάντα του Γκέτεμποργκ. Η τοποθεσία προσφέρει τα πλεονεκτήματα της απευθείας πρόσβασης στο μεγαλύτερο εργοστάσιο κατασκευής αυτοκινήτων της Volvo Cars και στις υποδομές, έναν σημαντικό αγωγό εφοδιασμού με ανανεώσιμη ενέργεια, καταρτισμένο ανθρώπινο δυναμικό, καθώς και εγγύτητα στις μονάδες Έρευνας και Εξέλιξης (R&D) της Volvo Cars και της Northvolt.
«Η συνεργασία μας με τη Northvolt στο επίπεδο εξέλιξης και παραγωγής μπαταριών αποτελεί κλειδί για τις στρατηγικές μας φιλοδοξίες που σχετίζονται με την ηλεκτροκίνηση», λέει ο Διευθύνων Σύμβουλος της Volvo Cars, Håkan Samuelsson (Χόκαν Σάμιουελσον). «Έχουμε δεσμευθεί να γίνουμε ηγετική δύναμη στην κατηγορία των premium ηλεκτρικών αυτοκινήτων και να πωλούμε μόνο αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα έως το 2030».
«Η ίδρυση αυτού του “gigafactory” στο Γκέτεμποργκ είναι μία αποφασιστική κίνηση τόσο για τη συνέχιση του μετασχηματισμού μίας από τις πιο δυναμικές περιοχές αυτοκινήτου στον κόσμο όσο και για να καταστούμε ηγέτες στην παγκόσμια αλυσίδα εφοδιασμού βιώσιμων μπαταριών», συμπληρώνει ο Peter Carlsson, (Πέτερ Κάρλσον), Συν-ιδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλος της Northvolt.
Πώς θα λειτουργεί
Καθώς η βιώσιμη παραγωγή αποτελεί θεμελιώδη αρχή στη συνεργασία της Volvo Cars με τη Northvolt, το εργοστάσιο θα τροφοδοτείται από ενέργεια απαλλαγμένη από ορυκτά καύσιμα, με έμφαση στην προώθηση της δυναμικότητας των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας στην περιοχή, ενώ θα ενσωματώνει μηχανολογικές λύσεις που δίνουν προτεραιότητα στην κυκλικότητα και την επάρκεια πόρων.
Η παραγωγή μπαταριών για τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα της Volvo Cars και της Polestar αντιπροσωπεύει ένα μεγάλο τμήμα των συνολικών εκπομπών άνθρακα στον κύκλο ζωής κάθε αυτοκινήτου. Η συνεργασία με τη Northvolt, ηγετική δύναμη στην παραγωγή βιώσιμων μπαταριών, και η παραγωγή μπαταριών κοντά στα εργοστάσια της Volvo στην Ευρώπη, επιτρέπει στη Volvo Cars και την Polestar να μειώσουν σημαντικά το περιβαλλοντικό αποτύπωμα που σχετίζεται με την άντληση πόρων και την παραγωγή μπαταριών για τα μελλοντικά τους αυτοκίνητα.
«Το νέο μας εργοστάσιο μπαταριών θα υποστηρίξει τη φιλοδοξία μας να έχουμε ένα δίκτυο παραγωγής πλήρως ουδέτερο κλιματικά και να διασφαλίσουμε την προμήθεια υψηλής ποιότητας μπαταριών στα επόμενα χρόνια», δήλωσε ο Χαβιέ Βαρέλα (Javier Varela), Επικεφαλής Παραγωγής και Ποιότητας της Volvo Cars. «Μέσω της συνεργασίας μας με τη Northvolt, θα επωφεληθούμε τα μέγιστα από μία αλυσίδα αξίας που καλύπτει το σύνολο της διαδικασίας εξέλιξης και παραγωγής μπαταριών, από τις πρώτες ύλες έως το τελικό προϊόν, επιτυγχάνοντας άριστη ενσωμάτωση στα αυτοκίνητά μας».
Η κοινοπραξία ανάμεσα στη Northvolt και την Volvo Cars θα είναι ένας σημαντικός παίκτης στον τομέα της ευρωπαϊκής παραγωγής μπαταριών, αντιπροσωπεύοντας μία από τις μεγαλύτερες μονάδες παραγωγής μπαταριών στην Ευρώπη. Η Volvo Cars και η Northvolt έχουν διορίσει τον Adrian Clarke, πρώην υψηλόβαθμο στέλεχος της Tesla, ως επικεφαλής της νέας εταιρείας παραγωγής.
Το κέντρο R&D που θα λειτουργήσει το 2022, δημιουργώντας μερικές εκατοντάδες θέσεις εργασίας στο Γκέτεμποργκ, καθιστά τη Volvo Cars έναν από τους λίγους κατασκευαστές που κάνουν το σύνολο της διαδικασίας εξέλιξης και παραγωγής μπαταριών (end-to-end) τμήμα του δυναμικού παραγωγής τους.
Η συνεργασία της Volvo Cars με τη Northvolt θα εστιάζει στην εξέλιξη μπαταριών με γνώμονα τα αυτοκίνητα στα οποία ενσωματώνονται, ώστε να προσφέρουν στους οδηγούς Volvo και Polestar τα χαρακτηριστικά που επιθυμούν, όπως η αυτονομία και οι σύντομοι χρόνοι φόρτισης. H κάθετη ενσωμάτωση της εξέλιξης και παραγωγής μπαταριών είναι σημαντική για τη Volvo Cars και την Polestar, καθώς η μπαταρία είναι το εξάρτημα με το υψηλότερο κόστος σε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, ενώ αντιπροσωπεύει μεγάλο τμήμα του αποτυπώματος άνθρακα.
Το νέο εργοστάσιο μπαταριών και το κέντρο R&D θα χρειαστούν μία σειρά από ειδικότητες και για αυτό τον σκοπό η κοινοπραξία προχωρά σε προσλήψεις μηχανικών με υψηλή ειδίκευση και στελεχών που θα ηγηθούν ομάδων για την προώθηση του project. Οι προσλήψεις τεχνικών και άλλων ειδικοτήτων σε μεγάλη κλίμακα θα αρχίσουν στο τέλος του 2023.
Read also: