Live the Movement in the streets

Is it a tram? Is it a spaceship? It is the new e-bus of Athens!

Ο Όμιλος Επιχειρήσεων Σαρακάκη, παρέδωσε στην Ο.ΣΥ. Α.Ε. για δοκιμαστική λειτουργία το αμιγώς ηλεκτρικό λεωφορείο Irizar ie tram.

Ο Όμιλος Επιχειρήσεων Σαρακάκη, παρέδωσε στην Ο.ΣΥ. Α.Ε. για δοκιμαστική λειτουργία το αμιγώς ηλεκτρικό λεωφορείο Irizar ie tram. Το νέο e- λεωφορείο της Αθήνας, παραδόθηκε στην Ο.ΣΥ. Α.Ε. για δοκιμαστική λειτουργία, στα πλαίσια της ανοιχτής πρόσκλησης που απηύθυνε το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, για την πλήρη ανανέωση του στόλου των οχημάτων με λεωφορεία νέας τεχνολογίας φιλικά προς το περιβάλλον και το επιβατικό κοινό.

Η επίσημη παράδοση πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα 19 Ιουλίου 2021 στο Αμαξοστάσιο της Ο.ΣΥ. Α.Ε. παρουσία του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή, του Υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Γιάννη Κεφαλογιάννη, του Γενικού Γραμματέα Μεταφορών, Γιάννη Ξιφαρά, του Προέδρου της Ο.ΣΥ. Α.Ε., Βασίλη Ξυπολυτά, του Διευθύνοντος Συμβούλου της Ο.ΣΥ. Α.Ε., Στέφανου Αγιάσογλου, του Διευθύνοντος Συμβούλου του ΟΑΣΑ, Νίκου Αθανασόπουλου καθώς και του Προέδρου του Ομίλου Επιχειρήσεων Σαρακάκη, Ιωάννη Δ. Σαρακάκη, οι οποίοι επιβιβάστηκαν στο ηλεκτρικό λεωφορείο και απόλαυσαν μία σύντομη διαδρομή.

Για να πραγματοποιηθεί δοκιμή σε πραγματικές συνθήκες ωστόσο, το συγκεκριμένο Irizar ie tram, θα “πιάσει δουλειά”, στο δρομολόγιο της Γραμμής 2 των Τρόλεϊ  «Άνω Κυψέλη – Παγκράτι – Καισαριανή». Μάλιστα, οι καλοκαιρινοί μήνες, αποτελούν μία ιδανική περίοδο, καθώς το λεωφορείο θα δοκιμαστεί υπό συνθήκες υψηλής θερμοκρασίας, ώστε να υπάρχει σαφή εικόνα για την αποδοτικότητα και την αυτονομία του.

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής δήλωσε σχετικά: «Πάμε στη νέα εποχή της ηλεκτροκίνησης» σημειώνοντας πως ο διαγωνισμός για την προμήθεια ηλεκτροκίνητων λεωφορείων αναμένεται να προκηρυχθεί τον Αύγουστο-Σεπτέμβριο 2021 και εκτίμησε ότι μέσα στο 2022 θα κυκλοφορούν στην Αθήνα τα πρώτα ηλεκτροκίνητα λεωφορεία. Υπογράμμισε δε ότι η Αθήνα θα είναι η ευρωπαϊκή πόλη με τη μεγαλύτερη αναλογία ηλεκτρικών λεωφορείων, καθώς ο αρχικός διαγωνισμός θα αφορά στην προμήθεια σε πρώτη φάση 200-220 οχημάτων. Ανέφερε επίσης ότι παράλληλα, στο πλαίσιο του νομοσχεδίου για την ηλεκτροκίνηση, δημιουργούνται οι κατάλληλες υποδομές, για τη φόρτιση των ηλεκτρικών λεωφορείων, όχι μόνο στα αμαξοστάσια, αλλά και σε συγκεκριμένα σημεία μέσα στην πόλη.

 

Ο Υφυπουργός Μεταφορών, Γιάννης Κεφαλογιάννης δήλωσε: «Ακολουθούμε μια σταθερή πορεία ενίσχυσης των δημόσιων συγκοινωνιών με οχήματα φιλικότερα προς το περιβάλλον. Η ηλεκτροκίνηση διεισδύει όλο και πιο δυναμικά στην καθημερινότητα των μετακινήσεων και η πολιτεία δίνει το παράδειγμα, ανανεώνοντας τον στόλο με νέα λεωφορεία αντιρρυπαντικής τεχνολογίας. Δημιουργούμε καλύτερες και ποιοτικότερες συνθήκες μετακινήσεων για τους πολίτες, με υποδομές που θα παραμείνουν στην υπηρεσία των αστικών συγκοινωνιών και μετά την πανδημία». Η νέα εποχή της ηλεκτροκίνησης είναι εδώ καθιερώνοντας τις δημόσιες αστικές συγκοινωνίες μηδενικών ρύπων, φιλικές προς το περιβάλλον, για μια καλύτερη ζωή για όλους!

 

Ας γνωρίσουμε το Irizar ie tram

Το λεωφορείο Irizar ie tram είναι ένα αμιγώς ηλεκτρικό λεωφορείο. Αυτό το λεωφορείο, με την εμφάνιση ενός τραμ, έχει αναπτυχθεί με βάση το ότι ο σχεδιασμός του βοηθά να κάνει την υπηρεσία και την πόλη πιο ελκυστική και εξασφαλίζει την άνεση των επιβατών. Ο συνδυασμός της μεγάλης χωρητικότητας, της ευκολίας πρόσβασης και της εσωτερικής διαμόρφωσης ενός τραμ και της ευελιξίας ενός αστικού λεωφορείου, μαζί με το γεγονός ότι το λεωφορείο δημιουργεί μηδενικές εκπομπές, καθορίζει το DNA αυτού του νέου οχήματος. Το Irizar ie tram προσφέρει καθαρό, μινιμαλιστικό σχεδιασμό και όλα τα χαρακτηριστικά του αντιστοιχούν σε συγκεκριμένες λειτουργικές πτυχές που του επιτρέπουν να δημιουργήσει μια ταυτότητα και μια εικόνα που είναι εύκολα αναγνωρίσιμες στους χρήστες του. Κάθε τελευταία λεπτομέρεια έχει ληφθεί υπόψη για να επιτευχθεί η εμφάνιση ενός τραμ, συμπεριλαμβανομένων των καβαλέτων και των καθρεπτών, που έχουν αντικατασταθεί από κάμερες που εμφανίζουν τις εικόνες τους σε δύο οθόνες μέσα στο όχημα σε κάθε πλευρά του οδηγού. Η προσβασιμότητα, η ασφάλεια, η ροή των επιβατών και η άνεση των επιβατών είναι η έμπνευση πίσω από την αρχιτεκτονική εσωτερικού σχεδιασμού. Μάλιστα, το 2018, το Irizar ie tram κέρδισε δύο σημαντικά βραβεία για τον Όμιλο Irizar. Το Irizar ie tram, το ηλεκτρικό λεωφορείο της Irizar, ονομάστηκε ισπανικό λεωφορείο για το έτος 2018 και Φιλικότερο προς το Περιβάλλον Βιομηχανικό Όχημα της Χρονιάς για το ίδιο έτος.

 

 

Λίγα λόγια για τη πρωτοποριακή τεχνολογία της Irizar

Το νέο Irizar ie tram είναι πλήρως εξοπλισμένο με την τεχνολογία του Ομίλου Irizar, τόσο από την άποψη της ηλεκτρονικής όσο και από την επικοινωνία, καθώς και στα κύρια συστήματά του: power train, μπαταρίες και συστήματα φόρτισης. Αυτή η τεχνολογία έχει δοκιμαστεί σε εργαστήρια και πάγκο δοκιμών της Irizar και στο ίδιο το όχημα και βελτιστοποιεί τη ροή ενέργειας μεταξύ των διαφόρων συστημάτων που εμπλέκονται στην ηλεκτροδότηση, όπως το σύστημα πρόωσης, η αποθήκευση μπαταρίας, το EBS και ο βοηθητικός εξοπλισμός. Οι μπαταρίες υψηλής πυκνότητας και μεγάλης διάρκειας ζωής είναι μπαταρίες ιόντων λιθίου από την οικογένεια LTO (Lithium Titanate). Ο σύγχρονος κινητήρας μόνιμου μαγνήτη 230 kW επαρκεί για να ικανοποιήσει τις λειτουργικές απαιτήσεις. Το σύστημα κλιματικού ελέγχου Hispacold, σχεδιασμένο ειδικά για ηλεκτρικά οχήματα με μηδενικές εκπομπές, προσφέρει μια τέλεια ισορροπία μεταξύ της θερμικής άνεσης των επιβατών και της ενεργειακής βελτιστοποίησης που λαμβάνει η Irizar για το ηλεκτρικό της όχημα. Τα οχήματα έχουν εξοπλιστεί με ηλεκτρικές πόρτες που αναπτύχθηκαν από την Masats. η μπροστινή κούνια πόρτα διαθέτει αισθητήρα ασφαλείας και οι άλλες συρόμενες πόρτες σε στυλ μετρό έχουν επίσης αισθητήρες.

 

 

Που και πόσο γρήγορα φορτίζει όμως;

 

Ο νέος παντογράφος Irizar επιτρέπει στο αυτοκίνητο να φορτιστεί σε λίγα λεπτά κατά τη διάρκεια του ταξιδιού του. Ο μοντέρνος και μινιμαλιστικός σχεδιασμός του προσφέρει εύκολη ενσωμάτωση στο αστικό τοπίο. Οι σταθμοί φόρτισης εγκαθίστανται σε στρατηγικές τοποθεσίες στην πόλη, στην αρχή ή στο τέλος κάθε γραμμής. Το σύστημα είναι εξοπλισμένο με αρθρωτό βραχίονα που επιτρέπει στο φορτιστή να συνδέεται αυτόματα ή χειροκίνητα με τις μπαταρίες του διαύλου και η φόρτιση διαρκεί περίπου 5 λεπτά. Και, έτοιμο προς αναχώρηση και πάλι.