Live the Movement in the streets

Με 79.000 ευρώ, τελική 307 χαω η Giulia QV

Τελικά, η πρεμιέρα της Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Verde στην έκθεση της Φρανκφούρτης, ήταν εντυπωσιακότερη απ’ ότι περιμέναμε. Όχι μόνο επειδή την είδαμε σε πολλα χρώματα. Ούτε μόνο επειδή μάθαμε ότι θα έχει αρχική τιμή 79.000 ευρώ (δηλαδή θα είναι φθηνότερη από τη M3), ούτε επειδή επιβεβαιώσαμε ότι η τελική της φτάνει τα 307 χαω. Αλλά επειδή μας έδειξε ότι ταπείνωσε στο “Ring” ιερά τέρατα, όπως όχι μόνο η BMW M4 ή η Mercedes C63AMG, αλλά και οι Lamborghini Murcielago LP640, McLaren SLR, Porsche 911 GT3…

Τα αυτοκίνητα που είδαμε στο περίπτερο της Alfa στην Φρανκφούρτη, είναι εξοπλισμένα με τον πολύ δυνατό βενζινοκινητήρα των 510 ίππων, τον εξακύλινδρο 2.9 turbo, εμπνευσμένο από την τεχνολογία και την τεχνογνωσία της Ferrari, ο οποίος γίνεται νέο σημείο αναφοράς της μάρκας. Με έναν τόσο δυνατό κινητήρα, η Giulia Quadrifoglio εξασφαλίζει συναρπαστικά επίπεδα απόδοσης: τελική ταχύτητα 307 χλμ./ώρα, επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 3,9” και μέγιστη ροπή 600 Nm. Εξαιρετικά επίπεδα απόδοσης, με έναν φιλικό προς το περιβάλλον τρόπο όπως πάντα: δεν είναι τυχαίο ότι η Giulia κατατάσσεται ως κορυφαία στην κατηγορία της όσον αφορά τα επίπεδα εκπομπών ρύπων, με 198 g CO2 ανά χιλιόμετρο. Για την Giulia, οι μηχανικοί της Alfa Romeo έχουν επικεντρωθεί ιδιαίτερα στα χαρακτηριστικά ασφαλείας: το αυτοκίνητο έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε όταν φρενάρει από 100 χλμ./ώρα να ακινητοποιείται σε λιγότερο από 32 μέτρα.
Premium σε χαρακτηριστικά και εξοπλισμό, ακόμη πιο πλούσια στην αποκλειστική έκδοση που προορίζεται για τους πρώτους πελάτες της, διαθέτει τις πιο σπορ και απόλυτες λεπτομέρειες που είναι διαθέσιμες σε όλη τη γκάμα. Η ελαφρύτερη, πιο σπορ Giulia με κεραμικά φρένα και ultra-light carbon καθίσματα Sparco είναι τέλεια ακόμη και στην πίστα αγώνων. Το αυτοκίνητο με αυτό τον εξοπλισμό μπορεί να παραγγελθεί ηλεκτρονικά λίγο μετά την έναρξη της έκθεσης.
Να και μια άποψη του εσωτερικού της Giulia που δεν έχεις ξαναδεί

Η Giulia περικλείει τρία ιδιαίτερα στοιχεία της Ιταλικής σχεδίασης: την αίσθηση των αναλογιών, την απλότητα και την ποιότητα. Όταν κάθεστε απλά μέσα στη νέα Alfa Romeo είναι σαν να μπαίνετε σε μία νέα διάσταση η οποία έχει το κέντρο της γύρω από τον οδηγό, πυροδοτώντας συναισθήματα και την υπόσχεση για απολαυστικές οδηγικές εμπειρίες. Αυτό οφείλεται στο γρήγορο τιμόνι, την άμεση επιτάχυνση, τις γρήγορες αλλαγές ταχυτήτων και το αποτελεσματικό φρενάρισμα. Επιπλέον, η μετάδοση της κίνησης στους πίσω τροχούς ή η τετρακίνηση είναι κάτι παραπάνω από ένας φόρος τιμής στις ρίζες του θρύλου της Alfa Romeo: είναι επίσης μία τεχνική λύση η οποία παρέχει υψηλές επιδόσεις και εκπληκτική απόλαυση.

Τέλος, η Alfa Romeo Giulia συνδυάζει εξαιρετικές επιδόσεις από τον κινητήρα της και υλικά ανθεκτικά αλλά ελαφριά, όπως τα ανθρακονήματα, το αλουμίνιο, αλουμίνιο σε σύνθεση με πλαστικό, για να εξασφαλίσει τον καλύτερο λόγο βάρους/ισχύος (χαμηλότερος από 3), καταφέρνοντας να περιοριστεί σε ένα βάρος μόλις 1,524 κιλών.
Σε μπλε, είναι το ίδιο θεϊκή

Ελκυστικό ιταλικό design
Μία Alfa Romeo γεννιέται από την ιδανική ισορροπία της κληρονομιάς, της ταχύτητας και της ομορφιάς η οποία την κάνει την υψηλότερη έκφραση του Ιταλικού στιλ στον κόσμο της αυτοκινητοβιομηχανίας. Η νέα Giulia δεν αποτελεί εξαίρεση, γιατί περικλείει τρία ιδιαίτερα στοιχεία της Ιταλικής σχεδίασης: την αίσθηση των αναλογιών, την απλότητα και την ποιότητα. Αυτό είναι το «περίβλημα» το οποίο έχουν σχεδιάσει οι στιλίστες της Alfa Romeo, με μεγάλη φροντίδα για τα μηχανικά μέρη.
Τους έχω προειδοποιήσει, εκεί στην Alfa Romeo: Κανονίστε, γιατί αυτή είναι η φυσική μου θέση, στη θέση του οδηγού της Giulia.

Πιο συγκεκριμένα, οι αναλογίες βασίζονται στην τεχνική αρχιτεκτονική ολόκληρου του αυτοκινήτου: για την Alfa Romeo τα στοιχεία κλειδιά είναι η κατανομή του βάρους κατά 50/50 και η μετάδοση της κίνησης στους πίσω τροχούς. Για να μπορέσουν να ισορροπήσουν ιδανικά τα βάρη, ο κινητήρας και τα μηχανικά μέρη είναι τοποθετημένα μεταξύ των δύο αξόνων. Αυτός είναι ο λόγος που η Giulia έχει πολύ μικρούς προβόλους, μακρύ καπό και εμπρός φτερά, τον χώρο επιβατών τοποθετημένο προς τα πίσω όπου «κάθεται» επάνω στους κινητήριους τροχούς και μυώδη πίσω φτερά τα οποία μαρκάρουν οπτικά το σημείο απ’ όπου εξαπολύεται η ισχύς στον δρόμο. Όλα αυτά μεταφράζονται σε ένα πολύ γενναιόδωρο μεταξόνιο -το μακρύτερο στην κατηγορία του- το οποίο όμως περιέχεται σε ένα από τα πιο συμπαγή αμαξώματα. Αυτές οι αναλογίες διαμορφώνουν το δυναμικό σχήμα μίας έλλειψης σε κάτοψη. Επιπλέον, οι στρογγυλεμένες γωνίες και οι κυκλικές κολόνες δημιουργούν ένα προφίλ «σταγόνας» το οποίο θυμίζει έντονα την Giulietta Sprint, ένα από τα πιο όμορφα αυτοκίνητα που κατασκευάστηκαν ποτέ.
“Αυτούς ταπεινώσαμε”, μας λέει η Alfa Romeo

Τέλος, το Ιταλικό στιλ χαρακτηρίζεται από φινίρισμα υψηλής ποιότητας στις επιφάνειες, το οποίο δημιουργεί πλούσιες, αρμονικές αντανακλάσεις κατά μήκος των όγκων. Το τελικό αποτέλεσμα είναι η νέα Giulia, ένα γλυπτό σχήμα που θυμίζει μεγάλη γάτα έτοιμη να πεταχτεί μπροστά. Η ίδια έμπνευση βρίσκεται και στο εσωτερικό του αυτοκινήτου. Τα πάντα είναι ξεκάθαρα, ουσιαστικά και συγκεντρωμένα γύρω από τον οδηγό, όπως τα κουμπιά ελέγχου που είναι ομαδοποιημένα επάνω στο μικρό βολάν του τιμονιού, το οποίο είναι σχεδιασμένο έτσι ώστε να προσαρμόζεται σε όλα τα στιλ οδήγησης. Η θέση του οδηγού έχει «κοπεί» σαν ένα ύφασμα με ένα διαγώνιο τούνελ, ένα ελαφρά κυματιστό ταμπλό και έξυπνα προσανατολισμένα όργανα τα οποία δίνουν την αίσθηση ενός κουστουμιού κομμένου και ραμμένου στα μέτρα της με χειροποίητη φροντίδα και πολύτιμα υλικά: ανθρακονήματα, ξύλο και υφάσματα που έχουν επιλεγεί για την ικανοποίηση που παρέχουν στην όραση και την αφή και έχουν συναρμολογηθεί με τέτοιο τρόπο, που κάνουν ορατή την ανθρώπινη παρέμβαση.
Ειδική μνεία αξίζει στα εμπρός και πίσω φωτιστικά σώματα της Giulia που δημιουργήθηκαν από τη Magneti Marelli σε συνεργασία με την Alfa Romeo. Αποτελώντας την επιτομή του εξαιρετικού στιλ και της τεχνολογίας, τα πίσω φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED τονίζουν με ξεχωριστό τρόπο το πίσω μέρος του αυτοκινήτου. Αντίστοιχη λειτουργικότητα και εργονομία χαρακτηρίζει τα εμπρός φώτα με xenon, που εγγυώνται πολύ καλύτερη ορατότητα τη νύχτα, άρα και μεγαλύτερη ασφάλεια. Τα φώτα αυτά επιτρέπουν στον οδηγό να δει ένα πιθανό εμπόδιο τουλάχιστον 1 δευτερόλεπτο νωρίτερα, κάτι που αντιστοιχεί σε ένα πλεονέκτημα 28 μέτρων μικρότερης απόστασης ακινητοποίηση του αυτοκινήτου, όταν κινείται με 50 χλμ./ώρα.

Τελευταία λέξη της τεχνολογίας, καινοτόμοι κινητήρες
Οι σύγχρονοι και καινοτόμοι κινητήρες είναι άλλο ένα χαρακτηριστικό μίας γνήσιας Alfa Romeo. Για αυτό τον λόγο έχει δημιουργηθεί για την έκδοση Quadrifoglio ένας μοναδικός κινητήρας που, όσον αφορά την τεχνολογία και τις επιδόσεις, προορίζεται να γίνει το νέο σημείο αναφοράς της μάρκας.

Ο εξακύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας που έχει ρυθμιστεί με την τεχνογνωσία της Ferrari αποδίδει 510 ίππους και έχει εξαιρετική απόδοση: για παράδειγμα, επιταχύνει το αυτοκίνητο από τα 0 στα 100 χλμ./ώρα σε μόνο 3,9 δευτερόλεπτα, ενώ φτάνει σε τελική ταχύτητα τα 307 χλμ./ώρα.

Επίσης, παρά την εντυπωσιακή παροχή ισχύος και ροπής, ο νέος κινητήρας είναι εντυπωσιακά αποδοτικός ως προς την κατανάλωση καυσίμου και διαθέτει ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρων, ενώ παράλληλα είναι κορυφαίος στην κατηγορία του στον τομέα των εκπομπών ρύπων, με μόλις 198 g/km για το CO2. Προφανώς, όπως όλοι οι βενζινοκινητήρες και πετρελαιοκινητήρες επόμενης γενιάς, αυτός ο εξακύλινδρος είναι κατασκευασμένος εξολοκλήρου από αλουμίνιο για να μειωθεί το βάρος, ιδιαίτερα στον εμπρός άξονα του αυτοκινήτου, και να παράγει τον γνήσιο ήχο της Alfa Romeo.

Ιδανική κατανομή βάρους
Μία ιδιαιτερότητα της νέας Giulia είναι η ιδιοφυής διαχείριση των φορτίων και των υλικών για να επιτευχθεί ιδανική κατανομή βάρους 50/50 μεταξύ των δύο αξόνων. Αυτό είναι θεμελιώδες για την ικανοποίηση που προσφέρει η οδηγική εμπειρία μίας Alfa Romeo και έχει επιτευχθεί προσαρμόζοντας την διάταξη και την διευθέτηση των βαρύτερων στοιχείων, σε όσο το δυνατόν πιο κεντρική θέση.

Καινοτόμες, αποκλειστικές τεχνικές λύσεις
Σαν μία επιπλέον έκφραση της μηχανολογικής κουλτούρας της Alfa Romeo, η σχεδίαση, η κατασκευή και η επιλογή των υλικών του αμαξώματος και των αναρτήσεων είναι πάντα τέλεια. Σαν αποτέλεσμα αυτού, αποφασίστηκε ότι τα ηλεκτρονικά θα έπρεπε να χρησιμοποιηθούν μόνο για να κάνουν ακόμα πιο απολαυστική την εμπειρία της οδήγησης που εγγυώνται τα εξαιρετικά βασικά μηχανικά μέρη.

Αυτό αποδείχθηκε από τις αποκλειστικές τεχνικές λύσεις που υπάρχουν στο νέο αυτοκίνητο, όπως το Torque Vectoring με ένα διπλό συμπλέκτη που επιτρέπει στο πίσω διαφορικό να ελέγξει την παροχή της ροπής σε κάθε ένα τροχό ξεχωριστά. Με αυτό τον τρόπο βελτιώνεται η μετάδοση της ισχύος στον δρόμο ακόμα και σε συνθήκες χαμηλής πρόσφυσης. Έτσι, η οδήγηση είναι ασφαλής και απολαυστική χωρίς να χρειάζεται να εξαρτάται από ένα επεμβατικό σύστημα ελέγχου ευστάθειας. Το Ολοκληρωμένο Σύστημα Φρένων -ένα καινοτόμο ηλεκτρομηχανικό σύστημα το οποίο συνδυάζει έλεγχο ευστάθειας και ένα παραδοσιακό σερβόφρενο για στιγμιαία απόκριση στο φρενάρισμα και, ως αποτέλεσμα αυτού, αποστάσεις ακινητοποίησης που σπάνε όλα τα ρεκόρ- έχει υιοθετηθεί στην νέα Alfa Romeo.

Η νέα Alfa Romeo Giulia διαθέτει επίσης ένα ανανεωμένο Alfa DNA το οποίο τροποποιεί την δυναμική συμπεριφορά του αυτοκινήτου ανάλογα με την επιλογή του οδηγού: Dynamic, Natural, Advanced Efficient (επιλογή αποτελεσματικής ενεργειακής απόδοσης που εφαρμόζεται για πρώτη φορά σε μία Alfa Romeo) και φυσικά Racing (σε εκδόσεις υψηλών επιδόσεων).

Ο χώρος των επιβατών του νέου αυτοκινήτου παρέχει ό,τι καλύτερο σε σχέση με την ποιότητα, την ασφάλεια, τον εξοπλισμό και την άνεση με ένα συγκεκριμένο, χαρακτηριστικό στιλιστικό στοιχείο της Alfa Romeo: την οδηγοκεντρική σχεδίαση. Όλα τα κύρια κουμπιά ελέγχου είναι ενσωματωμένα στο βολάν του τιμονιού όπως σε ένα αυτοκίνητο της Formula 1, ενώ η αλληλεπίδραση ανθρώπου-μηχανής ελέγχεται από δύο απλούς, φιλικούς στην χρήση περιστρεφόμενους επιλογείς, για την ρύθμιση του επιλογέα Alfa DNA και του συστήματος πληροφόρησης και ψυχαγωγίας.