Το ταξίδι στην 40χρονη ιστορία του Panda συνεχίζεται. Μετά την 1η στάση στους κινητήρες που χαρακτήρισαν
το μοντέλο, στο 2ο video της σειρά κοιτάζουμε βαθύτερα στο σχεδιασμό που χαρακτήρισε τις τρεις
γενιές του πετυχημένου αυτοκινήτου πόλης της Fiat. Η έννοια του “Design” περιλαμβάνει πολλά περισσότερο από απλά την
αισθητική και βρίσκεται βαθιά στη δημιουργία κάθε βιομηχανικού προϊόντος
καθορίζοντας εκτός από τη μορφή του και τη συνολική του φιλοσοφία. Η αναζήτηση
της βέλτιστης λύσης σε συνδυασμό με την επίτευξη ενός άρτια σε επίπεδο
αισθητικής αποτελέσματος, αποτελούν την πεμπτουσία του Design που συμπυκνώνεται στη φράση “forms follows function” (η μορφή ακολουθεί τη λειτουργία).
Στην ιστορία για το σχεδιασμό του Panda, εκτός από τον κ. Luca Napolitano – Επικεφαλής των Fiat & Abarth για την περιοχή ΕΜΕΑ-, μας συνοδεύει και ο κ. Klaus Busse – Επικεφαλής
Σχεδιασμού της FCA for the
περιοχή ΕΜΕΑ- που αναλύει το Ιταλικό Design of Panda, το οποίο αποτελεί έναν τέλειο συνδυασμό πρακτικότητας, ρεαλισμού, αλλά
και συναισθήματος.
«Η επιτυχία ενός μοντέλου είναι το
αποτέλεσμα της σωστής στρατηγικής μαζί με την αναζήτηση των σωστών απαντήσεων
στις αναδυόμενες ανάγκες των πελατών», λέει χαρακτηριστικά ο κ. Napolitano. «Ουσιαστικά
είναι μια περίπλοκη φόρμουλα που η αποτελεσματικότητα της δοκιμάζεται από τον
πιο αυστηρό κριτή. Το χρόνο. Όπως στην περίπτωση του Fiat Panda που φέτος κλείνει 40 χρόνια ζωής
μέσα από τρεις γενιές που έφεραν αμέτρητες τεχνολογικές καινοτομίες και ρεκόρ
πωλήσεων. Το Panda ενσαρκώνει την καθημερινή επαφή με
το αυτοκίνητο, με μια πιο άμεση και ανέμελη σχέση. Φανταστείτε ότι μέχρι σήμερα
έχουν παραχθεί περισσότερες από 7,8εκ. μονάδες, ενώ το 1ο 6μηνο και
αυτού του έτους, το Panda μαζί με
το 500, επιβεβαιώθηκαν ως οι απόλυτοι κυρίαρχοι στα αυτοκίνητα πόλης στην
Ευρώπη. Με το λανσάρισμα και της υβριδικής έκδοσης, το Panda άγγιξε
τις 59.900 πωλήσεις και κατέκτησε μερίδιο αγοράς της τάξης του 17,1%, μια
αύξηση της τάξης του 2,3% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή χρονιά».
«Με την αποκάλυψη του
το 1980, το Fiat Panda έγινε γνωστό ως το magic box (μαγικό κουτί), όντας γεμάτο πρωτότυπες και έξυπνες ιδέες», ανέφερε ο κ. Busse. "The Panda σχεδιάστηκε για να χρησιμοποιείται, όχι μόνο να φαίνεται. Αποτελεί τυπικό
δείγμα πραγματικού Design, τόσο για τη χρηστικότητα, όσο και το στιλ του. Για αυτό ακριβώς το λόγο κέρδισε
τις καρδίες όλων».
Τα μυστικά της επιτυχίας του Panda περιλαμβάνουν τις συμπαγείς εξωτερικές διαστάσεις, το ευρύχωρο και κυρίως
πλήρως διαμορφώσιμο εσωτερικό, την ευρεία γκάμα κινητήρων, αλλά και την
ποικιλία χρωματισμών. Όλα τα παραπάνω συναντήθηκαν σε μια στιβαρή μορφή η οποία
εκπέμπει γοητεία και φιλικότητα. Δεν αποτελεί σύμπτωση το γεγονός ότι το Panda είναι το πλέον δημοφιλές αυτοκίνητο για τους Ιταλούς, αλλά και για
εκατομμύρια άλλους Ευρωπαίους που το επέλεξαν για τις καθημερινές τους
μετακινήσεις, είτε στην πόλη, είτε στην επαρχία. Το Panda είναι ένα αυτοκίνητο πόλης, αλλά την ίδια στιγμή είναι και ένα μικρό SUV, από την εποχή που ακόμα κανείς δεν ήξερε τι είναι το «SUV». Και βέβαια με την παρουσίαση του μοντέλου 4x4 έγινε πραγματικά ασταμάτητο σε κάθε επιφάνεια.
Είναι βασικό κομμάτι του DNA of Panda να προσφέρει πρωτότυπο στιλ και
χρηστικότητα, παράλληλα με έξυπνες λύσεις που κάνουν πιο εύκολη τη ζωή του
οδηγού και των επιβατών. Στο πέρασμα του χρόνου το Panda εξελίχθηκε, αλλά παρέμεινε πιστό στις αξίες του, διατηρώντας μια τέλεια
ισορροπία μεταξύ της μορφής και της λειτουργικότητας του. Από γενιά σε γενιά το
μικρό Fiat επαναπροσδιόρισε το στιλ του, αλλά
ποτέ δεν έχασε την ταυτότητα του και κυρίως δεν θυσίασε στο ελάχιστο την
πρακτικότητα του. Για την ακρίβεια το Panda αποτελεί το σημείο
αναφοράς όσον αφορά στη χρηστικότητα με συγκεκριμένα σχεδιαστικά στοιχεία που
το κάνουν άμεσα αναγνωρίσιμο. Στοιχεία όπως τα αναδιπλούμενα καθίσματα, οι
προσαρμόσιμοι χώροι για αντικείμενα στο εσωτερικό, η εργονομική διάταξη των
χειριστηρίων και πολλά άλλα που εξασφαλίζουν άνετες και ασφαλείς μετακινήσεις.
Στο άμεσο μέλλον το Fiat Panda θα συνεχίσει να εκπλήσσει. Η
πρωτοποριακή του φύση αποτελεί συνεχή πηγή έμπνευσης για τους σχεδιαστές του Centro Styles που εργάζονται για να ανακαλύψουν ακόμα πιο έξυπνες και πρακτικές λύσεις
για το αυτοκίνητο πόλης του αύριο. Καρπός μιας από αυτές τις προσπάθειες αποτελεί
and the Fiat Concept Centoventi, η απάντηση της Fiat στη βιώσιμη ηλεκτροκίνηση για όλους, η οποία βασίζεται στα 120 χρόνια
ιστορίας της μάρκας.