Die Bewegung auf der Straße leben

Νέα Porsche Panamera: το ταχύτερο luxury sedan στον κόσμο

Η νέα Porsche Panamera συνδυάζει περισσότερο από κάθε άλλη φορά δύο εκ διαμέτρου αντίθετα χαρακτηριστικά: τις επιδόσεις ενός αυθεντικού sport αυτοκινήτου και την άνεση ενός πολυτελούς τετραθέσιου και τετράπορτου, ταχύτατου επιβατικού. 

Στην πραγματικότητα μιας Panamera, τα φαινομενικώς αντίθετα, στην ουσία ταυτίζονται: Εδώ έχουμε ένα αυτοκίνητο Gran Turismo που –σε σχέση με αυτό της πρώτης γενιάς- έχει ανασχεδιαστεί πλήρως.

Η δεύτερη γενιά της Panamera εξελίχθηκε με στόχο να γίνει το σύμβολο των απόλυτων επιδόσεων στην πολυτελή κατηγορία.

Σε αυτή την πορεία μετασχηματισμού, η Porsche βελτίωσε συστηματικά τη φιλοσοφία της Panamera, προσφέροντας ένα ταχύτατο τετράπορτο, τετραθέσιο sedan, που όμοιό του δεν υπάρχει.

Οι κινητήρες και τα κιβώτια ταχυτήτων έχουν ανασχεδιαστεί, η ανάρτηση έχει τελειοποιηθεί, ενώ η φιλοσοφία των ενδείξεων και των χειριστηρίων της προσαρμόστηκε στις απαιτήσεις του μέλλοντος.

Η νέα Panamera διευρύνει τα όρια ανάμεσα στον κόσμο των καθαρόαιμων sport αυτοκινήτων και τον κόσμο των άνετων executive sedan μεγάλων αποστάσεων, με μερικά μοναδικά χαρακτηριστικά, όπως η ενεργητική τετραδιεύθυνση, η ενεργή αντιστάθμιση των πλευρικών μετατοπίσεων και η αερανάρτηση με τρεις θαλάμους.

Οπτικά, η μοναδική φιλοσοφία αυτής της μεγάλης Porsche αναδεικνύεται με τον πιο ευδιάκριτο τρόπο: Πρόκειται αναμφίβολα για μια Panamera, όσο και για ένα sport αυτοκίνητο, με μακριές, δυναμικές αναλογίες, και μια τυπική σχεδιαστική γραμμή 911, που «φωνάζει από μακρυά» ότι πρόκειται για Porsche και τίποτε άλλο.

Στη νέα Panamera, το γνώριμο εσωτερικό της Porsche έχει αναπροσαρμοστεί στις απαιτήσεις του αύριο. Στις μαύρες επιφάνειες και τις διαδραστικές ενδείξεις συνδυάζεται η σαφής και διαισθητική διεπαφή του οδηγού –χρήστη που παραπέμπει σε smartphone και tablet, με όλες τις πρακτικές απαιτήσεις για τον έλεγχο του αυτοκινήτου.

Οι κλασσικοί, συμβατικοί διακόπτες και τα συμβατικά όργανα έχουν μειωθεί σημαντικά. Έχουν αντικατασταθεί με οθόνες αφής και ενδείξεις που διαμορφώνονται ανεξάρτητα, χαρακτηριστικά που πρωταγωνιστούν στο νέο προηγμένο cockpit της Porsche – με προφανή οφέλη τόσο για τον οδηγό, όσο και για τον συνοδηγό και τους πίσω επιβάτες. Παρά τη σημαντικά μεγαλύτερη γκάμα συστημάτων επικοινωνίας, άνεσης και υποβοήθησης, η χρήση και ο χειρισμός των διαφόρων λειτουργιών γίνεται πλέον με πιο σαφή και διαισθητικό τρόπο. Με το Προηγμένο cockpit της Porsche, ο αναλογικός κόσμος μετασχηματίζεται στο ψηφιακό παρόν της κινητικότητας, αφήνοντας όμως χώρο για το πάθος: Το στροφόμετρο, -για παράδειγμα- που δεσπόζει κεντρικά στον πίνακα οργάνων, αποτελεί φόρο τιμής στην Porsche 356 A του 1955.

Νέοι κινητήρες V6 και V8 biturbo με άφθονη ισχύ και γεμάτο ήχο

Η Porsche πάντα εντυπωσίαζε σε πολλούς τομείς και πέραν της καθαρής ισχύος, των κινητήρων. Η αποδοτικότητα είναι εξίσου σημαντικός παράγων, στην συνολική εικόνα ενός αυτοκινήτου. Για να αναβαθμιστεί η συνταγή αυτή σε νέα επίπεδα, όλοι οι κινητήρες της Panamera δεύτερης γενιάς έχουν ανασχεδιαστεί. Έχουν γίνει πιο ισχυροί, ενώ ταυτόχρονα προσφέρουν καλύτερη οικονομία καυσίμου και μειωμένες εκπομπές ρύπων.

Υπάρχουν διαθέσιμοι, τρεις κινητήρες biturbo με σύστημα άμεσου ψεκασμού: στην Panamera Turbo, την Panamera 4S και την Panamera 4S Diesel.

Όλοι τους – περιλαμβάνοντας για πρώτη φορά και τον πετρελαιοκινητήρα – μπορούν να συνδυαστούν με ένα σύστημα μόνιμης τετρακίνησης, καθώς και με το νέο 8τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (PDK).

Η Panamera Turbo διαθέτει έναν βενζινοκινητήρα V8 που αποδίδει 550 ίππους, ενώ η Panamera 4S εξοπλίζεται με έναν βενζινοκινητήρα V6 440 ίππων. 

Στην Panamera 4S Diesel, ένας κινητήρας V8 422 ίππων προσφέρει δύναμη και πέραν αυτής, τερατώδη, μέγιστη ροπή στρέψης στα 850 Nm.

Ένα πολυτελές sedan κατάλληλο και για την αγωνιστική πίστα

Ακολουθώντας την ευρύτερη φιλοσοφία της νέας Panamera, η ανάρτηση συνδυάζει επίσης την άνεση στις μεγάλες αποστάσεις ενός πολυτελούς sedan με τα χαρακτηριστικά απόδοσης της ανάρτησης μιας 911. Αυτό επιτυγχάνεται συμπληρώνοντας την εντυπωσιακή βασική διάταξη με προαιρετικά, πρωτοποριακά συστήματα, όπως η προσαρμοζόμενη αερανάρτηση με τεχνολογία τριών θαλάμων, η οποία διαθέτει και ηλεκτρονικό έλεγχο των αμορτισέρ (PASM), το αναβαθμισμένο σύστημα δυναμικού ελέγχου πλαισίου PDDC Sport με λειτουργία κατανομής ροπής (PTV Plus) και ενεργή σταθεροποίηση πλευρικών μετατοπίσεων, καθώς και ένα νέο ηλεκτρομηχανικό σύστημα διεύθυνσης. Το σύστημα ολοκληρωμένου ελέγχου της ανάρτησης 4D Chassis Control αναλύει και συγχρονίζει όλα τα επιμέρους συστήματα της ανάρτησης σε πραγματικό χρόνο, βελτιστοποιώντας τις επιδόσεις της νέας Panamera στον δρόμο. Η Porsche φέρνει επίσης την ακρίβεια του συστήματος διεύθυνσης και το κράτημα που διαθέτουν τα σπορ αυτοκίνητα στην κατηγορία των αυτοκινήτων Gran Turismo, με την ενεργητική τετραδιεύθυνση στον πίσω άξονα, η οποία επίσης αποτελεί νέο χαρακτηριστικό και έχει προσαρμοστεί από την 918 Spyder και την 911 Turbo. Η απόδοση των φρένων έχει επίσης βελτιωθεί.

Νέα γενιά συστημάτων υποβοήθησης

Η Panamera εξοπλίζεται με πολλά συστήματα υποβοήθησης στον βασικό και τον προαιρετικό της εξοπλισμό, συστήματα που διευκολύνουν την οδήγηση και την κάνουν πολύ ασφαλέστερη. Στα σημαντικότερα νέα συστήματα περιλαμβάνεται ένα σύστημα υποβοήθησης της ορατότητας τη νύχτα, που χρησιμοποιεί μια θερμική κάμερα για να ανιχνεύει ανθρώπους ή και μεγάλα ζώα, εμφανίζοντας μια έγχρωμη προειδοποιητική ένδειξη στον πίνακα οργάνων. Με το προαιρετικό νέο σύστημα προβολέων LED matrix 84 σημείων, φωτίζονται για λίγο οι άνθρωποι που τυχόν βρίσκονται πέρα από το οπτικό πεδίο της μεσαίας σκάλας εφόσον είναι μέσα στον ηλεκτρονικά υπολογιζόμενο διάδρομο οδήγησης, έτσι ώστε ο οδηγός να μπορεί να αντιδρά ακόμα πιο άμεσα. Το νέο σύστημα νυχτερινής ορατότητας είναι ένα από τα συστήματα υποβοήθησης που συμβάλλουν στην εκ των προτέρων αποφυγή κρίσιμων καταστάσεων. Το νέο σύστημα Porsche InnoDrive, με προσαρμοζόμενο σύστημα διατήρησης ταχύτητας, παρέχει πληροφορίες για μια ιδιαίτερα μεγάλη απόσταση στο δρόμο. Με βάση δεδομένα από το σύστημα πλοήγησης και ενδείξεις από αισθητήρες ραντάρ και βίντεο, υπολογίζει και ενεργοποιεί τους βέλτιστους ρυθμούς επιτάχυνσης και επιβράδυνσης, καθώς και τις επιλογές σχέσεων για τα επόμενα τρία χιλιόμετρα. Για τον υπολογισμό αυτόν, αυτό το σύστημα, το οποίο λειτουργεί ως συγκυβερνήτης, λαμβάνει υπ’ όψιν του στροφές, ανηφόρες ή κατηφόρες, καθώς και όρια ταχύτητας.

Οι νέοι κινητήρες: περισσότερη ισχύς, μεγαλύτερη αποδοτικότητα στην κατανάλωση καυσίμου

Νέοι, ισχυροί και αποδοτικοί: οι υπερτροφοδοτούμενοι κινητήρες V6 και V8 της Panamera. Και όλοι τους μοιράζονται ένα ιδιαίτερο σχεδιαστικό χαρακτηριστικό, το οποίο στην ορολογία των μηχανικών ονομάζεται “με τις ζεστές πλευρές προς τα μέσα”. Αυτό σημαίνει ότι οι υπερσυμπιεστές των νέων κινητήρων της Panamera ενσωματώνονται κεντρικά μέσα στο V της κάθε σειράς κυλίνδρων. Από αυτήν την κεντρική τοποθέτηση των υπερσυμπιεστών προκύπτουν σημαντικά οφέλη: Οι κινητήρες έχουν πιο συμπαγείς διαστάσεις, με αποτέλεσμα να μπορούν να τοποθετηθούν χαμηλότερα. Αυτό, με τη σειρά του, επιδρά θετικά στο κέντρο βάρους του αυτοκινήτου. Χάρη στις μικρές αποστάσεις ανάμεσα στους δύο υπερσυμπιεστές και τους θαλάμους καύσης, η απόκριση του γκαζιού είναι άμεση. Η απόκριση του κινητήρα μπορεί να αυξηθεί ακόμα περισσότερο, χρησιμοποιώντας τον Διακόπτη Προγράμματος Λειτουργίας με το κουμπί Sport Response. Ο Διακόπτης Προγράμματος Λειτουργίας, ο οποίος παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στην Porsche 918 Spyder, είναι ένας περιστροφικός δακτύλιος στο τιμόνι, ο οποίος χρησιμοποιείται διαισθητικά και μπορεί να ενεργοποιήσει ένα από τα τέσσερα προγράμματα οδήγησης (Normal, Sport, Sport Plus ή Individual).Στο κέντρο του διακόπτη βρίσκεται το Sport Response. Αρκεί ένα πάτημά του, για να απελευθερωθεί η πλήρης ισχύς της Panamera.

Από τη σειρά μοντέλων, η Panamera Turbo είναι αυτή με τον ισχυρότερο βενζινοκινητήρα. Αυτός ο τετράλιτρος κινητήρας V8 biturbo αποδίδει 550 ίππους (στις 5.750 σ.α.λ.) και μέγιστη ροπή 770 Nm (από τις 1.960 έως τις 4.500 σ.α.λ.). Διαθέτει κατά 30 ίππους περισσότερη ισχύ απ’ ό,τι το προηγούμενο μοντέλο, ενώ η μέγιστη ροπή του έχει αυξηθεί κατά 70 Nm.

Ο οκτακύλινδρος κινητήρας επιταχύνει την Panamera Turbo έως τα 100 χλμ./ώρα σε 3,8 δευτερόλεπτα, ενώ με το πακέτο Sport Chrono ο χρόνος αυτός δεν ξεπερνά τα 6,3 δευτερόλεπτα. Η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 306 χλμ./ώρα. Πρόκειται για εντυπωσιακές τιμές, οι οποίες δείχνουν πόσο εύκολα κινεί ο κινητήρας αυτός την Panamera, καθώς η αναλογία ισχύος προς βάρος είναι μόλις 3,6 χλγρ./ίππο. Αυτές οι εκπληκτικές τιμές επιδόσεων έρχονται σε αντίθεση με τις χαμηλότερες μεικτές τιμές κατανάλωσης καυσίμου, οι οποίες, στα 9,4 – 9,3 λ./100 χλμ., είναι έως και κατά 1,1 λ./100 χλμ. μειωμένες σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο (Νέος Ευρωπαϊκός Κύκλος Οδήγησης ή NEDC). Οι τιμές αυτές αντιστοιχούν σε εκπομπές CO2 214-212 γρ./χλμ.

Η Porsche χρησιμοποιεί πολυσύνθετους υπερσυμπιεστές τύπου “twin-scroll” για την παροχή συμπιεσμένου αέρα στους θαλάμους καύσης του κινητήρα V8.

Οι δύο υπερσυμπιεστές, οι οποίοι περιστρέφονται με αντίθετη φορά μεταξύ τους, παράγουν μέγιστες τιμές ροπής από τις πολύ χαμηλές στροφές του κινητήρα. Η Panamera Turbo είναι επίσης η πρώτη Porsche που διαθέτει το νέο σύστημα προσαρμοζόμενου ελέγχου κυλίνδρων στον κινητήρα της.

Στη λειτουργία με μερικό φορτίο, το σύστημα μετατρέπει προσωρινά, και χωρίς αυτό να γίνεται αντιληπτό, τον οκτακύλινδρο κινητήρα σε τετρακύλινδρο. Έτσι μειώνεται η κατανάλωση καυσίμου έως και κατά 30%, ανάλογα με τη ζήτηση ισχύος στις φάσεις λειτουργίας με τέσσερις κυλίνδρους.

Ο κινητήρας 2,9 λίτρων V6 biturbo της Panamera S αποδίδει μέγιστη ισχύ 440 ίππων (δηλ. 20 ίππους περισσότερους απ’ ό,τι το προηγούμενο μοντέλο). Η ισχύς αυτή είναι ήδη διαθέσιμη στις 5.640 σ.α.λ., λίγο πάνω δηλαδή από την ονομαστική ταχύτητα περιστροφής του κινητήρα. Από τις 1.750 έως τις 5.500 σ.α.λ., ο νέος εξακύλινδρος κινητήρας αποδίδει 550 Nm (30 Nm περισσότερα).

Η Panamera 4S μπορεί να φτάσει τα 100 χλμ./ώρα μόλις σε 4,4 δευτερόλεπτα (4,2 δευτερόλεπτα με το προαιρετικό πακέτο εξοπλισμού Sport Chrono). Με τελική ταχύτητα 289 χλμ./ώρα, και αυτή η Porsche πλησιάζει το χαρακτηριστικό όριο των 300 χλμ./ώρα. Η μεικτή κατανάλωση καυσίμου στον κύκλο NEDC δεν υπερβαίνει τα 8,2 – 8,1 λ./100 χλμ. (186-184 γρ./χλμ. CO2). Σε σύγκριση με την Panamera 4S της πρώτης γενιάς, η τιμή αυτή αντιστοιχεί σε εξοικονόμηση καυσίμου έως και 1,0 λ./100 χλμ., ή 11%.

Όπως και ο οκτακύλινδρος κινητήρας της Panamera Turbo, ο εξακύλινδρος κινητήρας της Panamera 4S διαθέτει επίσης μπεκ άμεσου ψεκασμού καυσίμου που είναι τοποθετημένα στον θάλαμο καύσης.

Η τοποθέτηση αυτή, προσφέρει βέλτιστη καύση, μέγιστη αποδοτικότητα και πολύ καλή απόκριση του κινητήρα. Η 4S και η Turbo χαρακτηρίζονται επίσης από τον εξαιρετικά γεμάτο και αυθεντικό τους ήχο.

Η νέα Panamera διατίθεται και με έναν νέο οκτακύλινδρο πετρελαιοκινητήρα, ο οποίος για πρώτη φορά συνδυάζεται με σύστημα μόνιμης τετρακίνησης.

Αυτός ο πετρελαιοκινητήρας, ο ισχυρότερος που έχει τοποθετηθεί σε αυτοκίνητο παραγωγής Porsche μέχρι σήμερα, αποδίδει 422 ίππους (στις 3.500 σ.α.λ.) και μια τεράστια ροπή που φτάνει τα 850 Nm – η οποία είναι σταθερή από τις 1.000 έως τις 3.250 σ.α.λ. Με τελική ταχύτητα 285 χλμ./ώρα, η Porsche Panamera 4S Diesel είναι σήμερα το ταχύτερο αυτοκίνητο παραγωγής με πετρελαιοκινητήρα στον κόσμο.

Το Gran Turismo φτάνει τα 100 χλμ./ώρα σε 4,5 δευτερόλεπτα (4,3 δευτερόλεπτα με το προαιρετικό πακέτο εξοπλισμού Sport Chrono). Η τιμή αυτή έρχεται σε αντίθεση με τη μεικτή κατανάλωση καυσίμου, η οποία είναι μόλις 6,8-6,7 λ./100 χλμ. (178-176 γρ./χλμ. CO2).

Ο πετρελαιοκινητήρας διαθέτει δύο υπερσυμπιεστές τοποθετημένους στο κέντρο του. Όντας common-rail με μέγιστη πίεση ψεκασμού 2.500 bar, διαθέτει σύστημα διαδοχικής υπερπλήρωσης. Έτσι, ο κινητήρας μπορεί να λειτουργεί σαν να έχει έναν ή δύο υπερσυμπιεστές, ανάλογα με τις απαιτήσεις. Στις χαμηλές έως μεσαίες στροφές, ολόκληρο το ρεύμα καυσαερίων διοχετεύεται αποκλειστικά μέσα από τον έναν από τους δύο υπερσυμπιεστές, γεγονός που αυξάνει την απόκριση του γκαζιού. Ο δεύτερος υπερσυμπιεστής, ο οποίος κατά το αρχικό διάστημα παραμένει ανενεργός, ενεργοποιείται μόνο όταν ο κινητήρας φτάσει ή ξεπεράσει τις 2.700 σ.α.λ. Και οι δύο υπερσυμπιεστές διαθέτουν τουρμπίνα μεταβλητής γεωμετρίας (VTG) – μια τεχνολογία που είναι ήδη γνωστή από την 911 Turbo.

Λεπτομέρειες του νέου σχεδιασμού: ακόμη πιο δυναμικές αναλογίες

Με την παρουσίαση των μοντέλων της δεύτερης γενιάς, η δυναμικότητα του αμαξώματος  της Panamera επίσης έγινε πιο έντονη.

Η νέα Panamera έχει μήκος 5.049 χλστ. (+34 χλστ.), πλάτος 1.937 χλστ. (+6 χλστ.) και ύψος 1.423 χλστ. (+5 χλστ.). Παρά τη μικρή αύξηση του ύψους, το τετράπορτο αυτοκίνητο δείχνει πολύ χαμηλότερο και μακρύτερο. Αυτό προκύπτει κυρίως χάρη στο μειωμένο ύψος πάνω από το πίσω μέρος της καμπίνας επιβατών (έχει μειωθεί κατά 20 χλστ.), ενώ το εσωτερικό ύψος έχει διατηρηθεί σε καλά επίπεδα. Έτσι αλλάζει εντελώς η συνολική εικόνα του αυτοκινήτου. Το μεταξόνιο έχει αυξηθεί κατά 30 χλστ. και πλέον φτάνει τα 2.950 χλστ., με αποτέλεσμα και με τον τρόπο αυτό να αυξάνονται οι αναλογίες του αυτοκινήτου. Οι μπροστινοί τροχοί μεταφέρθηκαν πιο μπροστά, με αποτέλεσμα να μειωθεί ο εμπρός πρόβολος και να μεγαλώσει ακόμα περισσότερο η λεγόμενη «διάσταση γοήτρου», δηλαδή η απόσταση από την κολώνα Α έως τον μπροστινό άξονα. Ο πίσω πρόβολος είναι μακρύτερος, προσδίδοντας στο αυτοκίνητο μια πιο δυναμική εμφάνιση.

Το πλάτος της Panamera αυξήθηκε μόλις κατά 6 χλστ., όμως το αυτοκίνητο δείχνει κατά αρκετά εκατοστά φαρδύτερο. Η εντύπωση αυτή δημιουργείται από χαρακτηριστικά όπως η εισαγωγή αέρα σε σχήμα Α, η οποία εκτείνεται προς τις πλευρές και δημιουργεί έναν εντελώς νέο σχεδιασμό του μπροστινού μέρους. Ταυτόχρονα, μια οριζόντια μπάρα που έχει σχεδιαστεί με ακρίβεια στη μάσκα του ψυγείου τονίζει το πλάτος του αυτοκινήτου. Το καπό σε σχήμα βέλους πάνω από τον κινητήρα ενισχύει αυτό το οπτικό εφέ, κάνοντας το αυτοκίνητο να δείχνει ακόμα πιο μακρύ και χαμηλωμένο σε σχέση με το παρελθόν – χάρη στα έντονα περιγράμματα του θόλου του κινητήρα, οι γραμμές του οποίου πλέον φτάνουν μέχρι το εσωτερικό του προφυλακτήρα. Το χαμηλότερο μπροστινό μέρος μπόρεσε να επιτευχθεί χάρη στις νέες, συμπαγείς διαστάσεις των κινητήρων. Στη αριστερή και τη δεξιά μεριά του θόλου του κινητήρα, το καπό ενώνεται με ακρίβεια με τα τονισμένα μπροστινά φτερά – ένα κλασικό σχεδιαστικό χαρακτηριστικό της Porsche. Η εμφάνιση των προβολέων LED επίσης αποπνέει σιγουριά. Διαθέτουν φώτα ημέρας LED τεσσάρων σημείων που διατίθενται σε τρεις εκδόσεις.

Το νέο περιμετρικό αμάξωμα, δηλαδή το καπό του κινητήρα, το καπό του χώρου αποσκευών, η οροφή και τα φτερά, είναι κατασκευασμένο αποκλειστικά από αλουμίνιο και τονίζει περισσότερο από ποτέ τη σιλουέτα ενός σπορ αυτοκινήτου, χάρη στη δυναμική γραμμή της οροφής. Στο πίσω μέρος, η γραμμή της οροφής γίνεται η χαρισματική γραμμή της Porsche που διακοσμεί όλα τα κουπέ μοντέλα της μάρκας.

Δύο προσεκτικά σχεδιασμένες αιχμές στην πλευρική γραμμή της οροφής δίνουν την οπτική αίσθηση ότι το κέντρο βάρους της σιλουέτας είναι χαμηλότερα. Η εμφάνιση των πλευρικών παραθύρων επίσης έχει ανασχεδιαστεί: η οπτικά συνεχής τους επιφάνεια, μαζί με τις γραμμές της στο πίσω αμάξωμα, δημιουργεί μια στυλιστική συγγένεια με την Porsch 911. Η τρισδιάστατη εμφάνιση χαρακτηρίζει τις πόρτες και τα φτερά, όπου το φως που πέφτει τυχαία στις κυρτές και τις καμπύλες επιφάνειες δημιουργεί μια μυώδη ένταση. Αναπόσπαστα χαρακτηριστικά του σχεδιασμού είναι και οι θυρίδες εξαγωγής αέρα πίσω από τους μπροστινούς τροχούς. Τα φουσκωμένα άκρα των θόλων των τροχών επίσης αποπνέουν δυναμισμό. Οι μεγάλοι θόλοι φιλοξενούν τους τροχούς με ζάντες αλουμινίου των 19 ιντσών (4S/4S Diesel), των 20 ιντσών (Turbo) ή των (προαιρετικά) 21 ιντσών.

Το γεγονός ότι η Panamera είναι ένα τετράπορτο coupé και όχι ένα συμβατικό sedan γίνεται ξεκάθαρο κοιτώντας το αυτοκίνητο κυρίως από το πίσω μέρος. Τα εντυπωσιακότερα στοιχεία που χαρακτηρίζουν το αμάξωμα είναι αναμφίβολα τα τρισδιάτατα πίσω φώτα LED με ενσωματωμένα φώτα φρένων τεσσάρων σημείων. Τα πίσω φωτιστικά σώματα ενώνονται με μια στενή λωρίδα LED. Όλα τα στοιχεία αυτά δημιουργούν μαζί μια άμεσα αναγνωρίσιμη εικόνα του αυτοκινήτου τη νύχτα. Ενσωματωμένη με ενιαίο και κομψό τρόπο στο καπό του χώρου αποσκευών, το οποίο διαθέτει λειτουργία αυτόματου ανοίγματος και κλεισίματος στον βασικό εξοπλισμό, η εκτεινόμενη πίσω αεροτομή έχει πλέον το χρώμα του αμαξώματος. Στην Panamera Turbo, η αεροτομή επίσης διαχωρίζεται καθώς εκτείνεται, αποκτώντας έτσι μεγαλύτερη επιφάνεια. Στο άκρο του κάτω μέρους του αμαξώματος πίσω υπάρχει ένας διαχύτης, στη δεξιά και την αριστερή πλευρά του οποίου ενσωματώνονται οι ανοξείδωτες διπλές απολήξεις της εξάτμισης. Η Panamera 4S και η 4S Diesel διαθέτουν στρογγυλές απολήξεις, ενώ στην Panamera Turbo οι απολήξεις της εξάτμισης έχουν τραπεζοειδές σχήμα.

Φιλοσοφία οδήγησης Porsche – μια λογική που βασίζεται στο μέλλον

Ο σχεδιασμός του εσωτερικού της νέας Panamera είναι εντελώς νέος. Σε πολλά σημεία, επιφάνειες αφής αντικαθιστούν τα κλασικά μηχανικά κουμπιά, ενώ διάφορες οθόνες υψηλής ανάλυσης γίνονται ένα με το εσωτερικό. Στην κατηγορία των πολυτελών salοon, η ψηφιοποίηση του εσωτερικού των αυτοκινήτων Porsche, η οποία ξεκίνησε με την 918 Spyder, έχει φτάσει στο επόμενο στάδιο εξέλιξης με την Panamera, λαμβάνοντας τη μορφή του νέου Προηγμένου Κόκπιτ Porsche. Από τη χαμηλή θέση του καθίσματος που συναντά κανείς σε όλα τα σπορ αυτοκίνητα, ο οδηγός βλέπει όχι μόνο το συναρπαστικό θέαμα που προσφέρουν τα φτερά και ο θόλος του κινητήρα, αλλά και δύο οθόνες 7 ιντσών που βρίσκονται ακριβώς στην ευθεία των ματιών του, έτσι ώστε να επιτυγχάνεται ιδανική εργονομία. Ανάμεσα στις δύο αυτές οθόνες βρίσκεται το στροφόμετρο, το οποίο παραμένει αναλογικό.  Στο μεταξύ, στην κονσόλα του επιλογέα σχέσεων ανάμεσα στον οδηγό και τον συνοδηγό κυριαρχεί η οθόνη αφής 12,3 ιντσών του Συστήματος Διαχείρισης Επικοινωνιών (PCM) της επόμενης γενιάς. Ο οδηγός και ο συνοδηγός μπορούν να διαμορφώνουν την οθόνη αυτή ξεχωριστά. Το σύστημα PCM περιλαμβάνει: πλοήγηση online, τις online λειτουργίες του Porsche Connect, ενσωμάτωση smartphone μέσω Apple Car Play και ένα νέο σύστημα φωνητικού ελέγχου που δέχεται εντολές σε φυσική γλώσσα. Η περιοχή του συστήματος PCM – με την τελευταίας τεχνολογίας οθόνη υψηλής ανάλυσης – μεταφέρεται αρμονικά στην κεντρική κονσόλα, φιλοσοφίας “black panel”, όπου βρίσκεται ο επιλογέας του κιβωτίου ταχυτήτων PDK.  Ένας νέος πίνακας ελέγχου με διακόπτες αφής στην κεντρική κονσόλα επιτρέπει τον διαισθητικό έλεγχο διαφόρων λειτουργιών. Ακόμα και τα πτερύγια του κεντρικού αεραγωγού ρυθμίζονται ηλεκτρικά από διακόπτες αφής. Οι πίσω επιβάτες μπορούν να ελέγχουν τις λειτουργίες του κλιματισμού και του συστήματος infotainment χρησιμοποιώντας ένα προαιρετικό σύστημα τετραζωνικού ελέγχου του κλιματισμού.

Επιπλέον, η Porsche Panamera προσφέρει τη μεγαλύτερη ευελιξία στη διάταξη των καθισμάτων από οποιοδήποτε μοντέλο της πολυτελούς κατηγορίας, καθώς οι πλάτες των πίσω καθισμάτων διαιρούνται σε αναλογία 40:20:40, προσφέροντας μέγιστη πρακτικότητα στην καθημερινή χρήση (χωρητικότητα χώρου αποσκευών: από 495 έως 1.304 λίτρα). Διάφορα στοιχεία του προαιρετικού εξοπλισμού, όπως η πανοραμική ανακλινόμενη ηλιοροφή, τα καθίσματα με σύστημα μασάζ, ο ατμοσφαιρικός φωτισμός και ένα υψηλής ποιότητας ηχοσύστημα 3D της Burmester, αναβαθμίζουν την άνεση της Panamera σε εντελώς νέα επίπεδα.

Panamera Turbo: μεικτή κατανάλωση καυσίμου 9,4 – 9,3 λ./100 χλμ., αστικός κύκλος: 12,9 – 12,8 λ./100 χλμ., υπεραστικός κύκλος: 7,3 – 7,2 λ./100 χλμ. Εκπομπές CO2: 214 – 212 γρ./χλμ. – κατηγορία αποδοτικότητας (Γερμανία): D.

Panamera 4S: μεικτή κατανάλωση καυσίμου 8,2 – 8,1 λ./100 χλμ., αστικός κύκλος: 10,2 – 10,1 λ./100 χλμ., υπεραστικός κύκλος: 6,8 – 6,7 λ./100 χλμ. Εκπομπές CO2: 186 – 184 γρ./χλμ. – κατηγορία αποδοτικότητας (Γερμανία): C.

Panamera 4S Diesel: μεικτή κατανάλωση καυσίμου 6,8 – 6,7 λ./100 χλμ., αστικός κύκλος: 7,9 λ./100 χλμ., υπεραστικός κύκλος: 5,9 – 5,8 λ./100 χλμ. Εκπομπές CO2: 178 – 176 γρ./χλμ. – κατηγορία αποδοτικότητας (Γερμανία): B.

Porsche Connect