Συμβιώνοντας για μία εβδομάδα με το δίλιτρο MX-5 των 184 ίππων, ενστερνιστήκαμε την ιδιαίτερη και ανόθευτη φιλοσοφία που το περικλείει!
Treffen Sie
Die Mazda MX-5 είναι το ελαφρύ διθέσιο roadster της ιαπωνικής εταιρείας με τον κινητήρα μπροστά και την κίνηση στους πίσω τροχούς. Η πρώτη γενιά με τα χαρακτηριστικά πτυσσόμενα φωτιστικά σώματα παρουσιάστηκε το 1989. Πλέον, έχει φτάσει στην τέταρτη γενιά του, συνεχίζοντας να γράφοντας με χρυσά γράμματα τις σελίδες της μακρόχρονης ιστορίας του, αφού θεωρείται από τα πιο εμβληματικά και διάσημα μοντέλα της Mazda!
Externes Design
Η Mazda δεν παρεκκλίνει από την αρχική συνταγή. Έτσι έχουμε τη γνώριμη κλασική σιλουέτα του MX-5, εφοδιασμένο με περισσότερες μυώδεις επιφάνειες, υιοθετώντας το νέο Family Look των Ιαπώνων.
Στο μπροστινό μέρος ξεχωρίζει το μακρύ καπό που καταλήγει στο πολύ χαμηλό ρύγχος, το οποίο πλαισιώνεται από τους μικρούς αιχμηρούς προβολείς. Το επιθετικό παρουσιαστικό ολοκληρώνεται με τα ανασηκωμένα φτερά μπροστά από το ημικυκλικό παρμπρίζ!
Οι συμπαγείς διαστάσεις του Roadster της Mazda συνδυάζονται με απλές και λιτές γραμμές, συνθέτοντας στο προφίλ την κλασική φιγούρα του MX-5! Σε αντίθεση με τις παλαιότερες γενιές, το νέο μοντέλο έχει πιο μυώδεις επιφάνειες, ειδικότερα στους θόλους των εμπρός και πίσω τροχών, προσδίδοντας του ένα πιο δυναμικό στυλ, παραμένοντας όμως πιστό στην σχεδιαστική κουλτούρα του διάσημου μοντέλου!
Το μεγαλύτερο ενδιαφέρον βρίσκεται στο πίσω μέρος, το οποίο χαρακτηρίζεται από τα πρωτότυπα ολοστρόγγυλα φωτιστικά σώματα. Ωστόσο αυτά, επεκτείνονται από την εξωτερική τους πλευρά με μια λεπτή τριγωνική προσθήκη που αγκαλιάζει τα πίσω φτερά! Ο ογκώδης προφυλακτήρας καλύπτει το μεγαλύτερο μέρος και η εικόνα του ολοκληρώνεται με το μικρό και τοποθετημένο κάθετα, πορτμπαγκάζ!
Με διαχρονική σχεδίαση προκαλεί ρίγη συγκίνησης στο πέρασμα του, είτε με κλειστή την οροφή, είτε με την απόλυτη θέα στον ανοιχτό ουρανό μαγνητίζει τα βλέμματα στο πέρασμα του!
Intern
Η αποκλειστικά διθέσια καμπίνα έχει διαμορφωθεί με επίκεντρο τον οδηγό. Οι θήκες απουσιάζουν ακόμα και από τα πλαϊνά των θυρών, ενώ το κλασικό ντουλαπάκι του συνοδηγού έχει τοποθετηθεί κεντρικά πίσω από τις θέσεις των επιβατών, στη βάση του οποίου βρίσκονται οι ποτηροθήκες, ανάμεσα στα δύο καθίσματα.
Λιτό, πολυτελές και φινετσάτο, η Mazda αποκαλεί το νέο εσωτερικό «Terracotta» και το έχει επιμεληθεί με δέρμα Nappa. Τα ημιμπάκετ καθίσματα βρίσκονται τοποθετημένα χαμηλά, αλλά παρέχουν εξαιρετική στήριξη στους 2 επιβάτες και παράλληλα είναι άνετα ακόμα σε πολύωρο ταξίδι! Τα αποδοτικά ηχεία της Bose, ενσωματωμένα στα προσκέφαλα, που παρέχουν εξαιρετικά επίπεδα ήχου ακόμα και όταν η οροφή είναι ανοιχτή, είναι το κερασάκι στην τούρτα!
Μια κονσόλα τοποθετημένη πιο ψηλά φιλοξενεί τον μίνιμαλ επιλογέα του εξατάχυτου μηχανικού κιβωτίου, το κλασικό χειρόφρενο σε περίοπτη θέση, τον περιστροφικό διακόπτη του συστήματος πολυμέσων και μια μικρή θήκη. Παράλληλα διαχωρίζει τα καθίσματα, τονίζοντας τον απόλυτο αγωνιστικό και οδηγοκεντρικό χαρακτήρα του!
Η οθόνη του συστήματος πολυμέσων δεσπόζει κεντρικά στο ταμπλό με ελαφριά κλήση προς τον οδηγό. Είναι μόλις 7 ιντσών, αλλά απόλυτα εύχρηστη παρέχοντας όλες τις απαραίτητες λειτουργίες μέσω του διακόπτη από την κονσόλα, χωρίς να αποσπά την προσοχή του οδηγού από τον δρόμο!
Το τιμόνι είναι ρυθμιζόμενο τόσο καθ’ ύψος, όσο και κατά μήκος, ενώ βρίσκεται σε κάθετη θέση μπροστά από τον οδηγό! Πίσω από αυτό, βρίσκεται ο όμορφος αναλογικός πίνακας οργάνων που ενισχύει την σπορ αισθητική!
Τα απαιτούμενα για την ασφάλεια επινικελωμένα Roll Bar και ο διακριτικός ανεμοθραύστης πίσω από τα καθίσματα ολοκληρώνουν το καλαίσθητο μίνιμαλ εσωτερικό!
Ο χώρος αποσκευών κατάλληλος για τα απολύτως απαραίτητα, περιορίζεται μόλις στα 130 λίτρα!
Motor
Κάτω από το καπό κρύβεται ο δίλιτρος ατμοσφαιρικός βενζινοκινητήρας Skyactiv G, απόδοσης 184 ίππων και με 205 Nm ροπής, στις 7.000 και 4.000 σ.α.λ. αντίστοιχα και συνδυάζεται με ένα μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων. Πρόκειται για τον ισχυρότερο κινητήρα της γκάμας, ο οποίος ενισχύει τον «παιχνιδιάρικο» χαρακτήρα του αυτοκινήτου και ταιριάζει απόλυτα στη σπορ φύση του μοντέλου!
Unterwegs
Η «πικάντικη» εμφάνιση και το αγωνιστικό στυλ προκαλούν να το αισθανθείς στο έπακρον και να ευχαριστηθείς την οδηγική εμπειρία ενός καθαρόαιμου Roadster σε κάθε συνθήκη!
In der Stadt έχει ως πλεονέκτημα τις συμπαγείς διαστάσεις του, κινείται με ευελιξία και αρκετά νευρικά. Ωστόσο η χαμηλή θέση οδήγησης και το μακρύ καπό περιορίζουν την ορατότητα, ειδικά στα στενά. Παράλληλα, τα αλλά οχήματα φαίνονται σε ψηλότερη θέση, δημιουργώντας την εντύπωση στους δυο επιβάτες του MX-5, πως κινούνται επιθετικά.
Im Netz für die Berggebiete und den ländlichen Raum ως εκπρόσωπος της απολαυστικής οδήγησης, ξεδιπλώνει το ταλέντο του σκορπώντας ενθουσιασμό στον οδηγό! Είτε με κλειστή, είτε με ανοιχτή την οροφή, πατάει πολύ καλά στο δρόμο. Η θέση οδήγησης βρίσκεται σχεδόν στο πάτωμα και συνδυαστικά με το χαμηλό κέντρο βάρους δίνουν την εντύπωση σαν να είναι ένα αγωνιστικού αυτοκίνητο δρόμου. Το τιμόνι είναι ακριβέστατο σαν διαβήτης, με τον χρήστη να γνωρίζει την ακριβή θέση των τροχών!
Η κίνηση σε απότομες ανηφορικές ή κατηφορικές στροφές, είναι εξαιρετικά σαγηνευτική και διασκεδαστική, δίνοντας ευκαιρία για παιχνίδια! Το αυτοκίνητο είναι αρκετά υποστροφικό αλλά ελέγξιμο, ανεβάζοντας την αδρεναλίνη κατακόρυφα!
Ένα από τα κυριότερα θετικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου, είναι αναμφίβολα το μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων των 6 σχέσεων. Οι κοντές σχέσεις ευνοούν τις γρήγορες αλλαγές, δίνοντας την απαραίτητη σπιρτάδα και νεύρο στον δίλιτρο κινητήρα, ανεβάζοντας κατακόρυφα τα επίπεδα απόλαυσης!
Auf der Autobahn παρά το χαμηλό του βάρος αναδεικνύεται η στιβαρότητα του πλαισίου! Το αυτοκίνητο παραμένει σταθερό ακόμα και στις πολύ υψηλές ταχύτητες. Ενώ παραμένει άνετο και ευχάριστο, ακόμα και σε πολύωρα ταξίδια!
Allgemein η αίσθηση του αυτοκινήτου είναι πιο συναρπαστική με ανοιχτή την οροφή καθώς όταν είναι κλειστό περιορίζεται πολύ ο εσωτερικός χώρος! Ωστόσο παραμένει πάντα ευχάριστο, ελέγξιμα υποστροφικό και έτοιμο για παιχνίδι ανά πάσα στιγμή ως γνήσιος εκπρόσωπος της «Fun To Drive» οδήγησης! Παρόλο τον καθαρά σπορτιβ χαρακτήρα του αυτοκινήτου, παραμένει ανέλπιστα οικονομικό με την μέση κατανάλωση να μην υπερβαίνει τα 7.7 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα, ενώ στο ταξίδι η κατανάλωση αγγίζει μόλις τα 7.4 λίτρα!
Für wen sie bestimmt ist
Το Mazda MX-5, ως αποκλειστικά διθέσιο, εστιάζει σε περιορισμένο κοινό. Σε εργένηδες και εργένισσες, σε ζευγάρια που δεν έχουν δημιουργήσει ακόμα οικογένεια και χαίρονται την κάθε στιγμή κάνοντας μικρές εξορμήσεις! Σε αυτούς που επιθυμούν ένα παιχνιδιάρικο και Fun To Drive αυτοκίνητο! Ως δεύτερο αυτοκίνητο! Αλλά και φυσικά στους φανατικούς φίλους του μοντέλου!
Preis
Ο ενδιαφερόμενος μπορεί να αποκτήσει το δίλιτρο MX-5 με τα 184 άλογα από 37.800,00 €. Ωστόσο για όσους δεν επιζητούν επιδόσεις, αλλά την αίσθηση του καθαρόαιμου Roadster, υπάρχει η βασική έκδοση των 132 ίππων με τον κινητήρα των 1.5 λίτρων από 28.765,00 €. Η έκδοση Takumi της δοκιμής μας κοστίζει 38.272,00 €.
Technische Merkmale
AMAXOMA |
|
Presse |
Roadster |
Sitze |
2 |
Türen |
2 |
VERBRAUCH - EMISSIONEN - SUBVENTIONEN |
|
Durchschnittlicher kombinierter Kraftstoffverbrauch (WLTP) |
6.9 l/100 km |
CO2-Emissionen (WLTP) |
155 g/km |
Kraftstofftyp |
Benzin |
Beschleunigung 0 - 100 km/h |
6.5 δευτ |
Maximale Geschwindigkeit |
219 km/h |
Abgasspezifikationen |
Euro 6d-ISC-FCM |
Verhältnis Gewicht/Leistung |
5.6 κιλά/Hp, 179.5 Hp/τόνος |
Verhältnis Gewicht/Drehmoment |
5 κιλά/Nm, 200 Nm/τόνος |
MOTOR |
|
Strom |
184 Hp @ 7000 σ.α.λ. |
Leistung pro Liter Hubraum |
92.1 Hp/l |
Drehmoment |
205 Nm @ 4000 σ.α.λ. |
Anordnung der Motoren |
Vorwärts, entlang |
Motorgehäuse |
1998 cm3 |
Anzahl von Zylindern |
4 |
Konfiguration des Motors |
In Serie |
Durchmesser des Zylinders |
83.5 mm |
Διαδρομή εμβόλου |
91.2 mm |
Grad der Kompression |
13 |
Anzahl der Ventile pro Zylinder |
4 |
Kraftstoffeinspritzsystem |
Direktes Sprühen |
Motorabsaugung |
Φυσικά αναρριχημένος κινητήρας |
Mechanismus der Gasverteilung |
DOHC-VVT |
Kapazität des Motoröls |
4.3 l |
GRÖSSE UND GEWICHT |
|
Gewicht |
1025 κιλά |
Maximale Nutzlast |
235 κιλά |
Mindestvolumen des Gepäckraums |
130 l |
Fassungsvermögen des Kraftstofftanks |
45 l |
ABMESSUNGEN |
|
Länge |
3914 mm |
Breite |
1735 mm |
Höhe |
1234 mm |
Radstand |
2309 mm |
Vorwärtsspur |
1496 mm |
Zurück Spur |
1503 mm |
Entfernung vom Boden |
125 mm |
Minimaler Drehdurchmesser (Drehdurchmesser) |
9.4 m |
ARCHITEKTUR |
|
Bewegung |
An den Hinterrädern |
Anzahl der Gänge und Art des Getriebes |
6 ταχύτητες, μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων |
Vordere Federung |
Διπλά ψαλίδια |
Hintere Federung |
Unabhängige Aufhängung von mehreren Gliedern |
Vordere Bremsen |
Belüftete Tabletts |
Hintere Bremsen |
Scheiben |
Hilfssysteme |
ABS (Anti-Blockier-Bremssystem) |
Art der Adresse |
Management chukrania (mit Zähnen) |
υδραυλικό τιμόνι |
Elektrisches Lenkrad |
Räder |
195/50 R16 |
Fotogalerie