Die Bewegung auf der Straße leben

Mazda RX-7. Fahrspaß neu definiert durch den Kreiskolbenmotor



Η χαρά της
οδήγησης, η ελαφριά κατασκευή και ο
περιστροφικός κινητήρας: τρία στοιχεία που σηματοδοτούν το DNA του RX7 και εξακολουθούν να συναρπάζουν τους ανθρώπους
in der Fabrik von Hiroshima. Eine Mazda ξεχωρίζει από τα υπόλοιπα καθώς προσδίδει νέο νόημα σε όλα τα παραπάνω
στοιχεία, εδραιώνοντας στο μυαλό των οπαδών της οδήγησης στην Ευρώπη και σε
ολόκληρο τον κόσμο, την έννοια του μικρομεσαίου σπορ αυτοκινήτου με
περιστροφικό κινητήρα.

Die Mazda RX-7. Παρουσιάστηκε το
1978, και ήταν το πρώτο σπορ μοντέλο μαζικής παραγωγής της Mazda που έμελλε να γίνει
το πιο καλοπουλημένο όχημα με περιστροφικό κινητήρα στην ιστορία. Ήταν επίσης
και το μοντέλο που εκτόξευσε στα ύψη τη φήμη της εταιρείας μέσα από τις
εκπληκτικές επιτυχίες του στο πεδίο των αγώνων αυτοκινήτου.

Το μοναδικό ‘ουρλιαχτό’ του διπλού ρότορα του RX-7 αντηχούσε
στις πίστες της Ευρώπης, έχοντας από την αρχή κερδίσει το Βρετανικό πρωτάθλημα Saloon Auto unter
κατηγορία 1,600-2,300cm3
το 1980 και 1981, και αποδεικνύοντας την αξιοπιστία
του κατακτώντας τη νίκη στον αγώνα των 24 ωρών του Heilbad, το 1981.
Ήταν η χρυσή εποχή των αγωνιστικών επιτυχιών που γνώρισε το αυτοκίνητο, και
πέρα από την Ευρώπη. Στην Αμερική, το RX-7 κέρδισε πάνω από 100 αγώνες του πρωταθλήματος IMSA,
σημειώνοντας περισσότερες νίκες από οποιοδήποτε μοντέλο ανεξαρτήτως μάρκας, κυριαρχώντας
στην κατηγορία GTU (κάτω από τα 2,500cm3 ). Μεταξύ αυτών και τις 24 ώρες της Daytona για 12 συνεχόμενα χρόνια (από το 1982 έως το 1993). Οι
αγωνιστικές δάφνες του RX-7 έφτασαν μέχρι και την Αυστραλία όπου κυριάρχησε στο
τοπικό πρωτάθλημα αντοχής, από το 1982 μέχρι το 1984, αλλά και στον 12ωρο αγώνα
von Bathurst. (πρωταθλητής
1992-95).

Δοκιμασμένο στις πίστες

Η τεράστια εμπειρία στο πεδίο των αγώνων, είχε σαν
αποτέλεσμα την εκτόξευση της ισχύος του RX-7 στους
710 ίππους, χάρη στον κινητήρα με τους 4 ρότορες του Mazda 787B, ο
οποίος έφερε την επανάσταση στο κατεστημένο των αγώνων αυτοκινήτων με
εμβολοφόρο κινητήρα, όταν το 1991 το μοντέλο κατέκτησε την 1η Standort
στον αγώνα των 24 ωρών του Le Mans. Το συγκεκριμένο μοντέλο εξακολουθεί να παραμένει το
μοναδικό αυτοκίνητο με μη εμβολοφόρο κινητήρα που κέρδισε το συγκεκριμένο
αγώνα, γράφοντας αναμφισβήτητα μία από τις πλέον ιστορικές σελίδες στην ιστορία
του περιστροφικού κινητήρα.

Το επίτευγμα αποκτά μεγαλύτερη βαρύτητα, αν λάβει
κανείς υπόψη ότι την εποχή που η Mazda αποφάσισε
να εξελίξει το RX-7, ο περιστροφικός κινητήρας θεωρείτο καταδικασμένος.
Η μάρκα προσέφερε όλα της σχεδόν τα μοντέλα με περιστροφικό κινητήρα μέχρι την
εποχή που ξέσπασε η πετρελαϊκή κρίση (1973-74), όπου η εκτόξευση της τιμής των
καυσίμων οδήγησε τους καλούς αλλά «λαίμαργους» κινητήρες, στο περιθώριο. Η Mazda αποφάσισε να αφαιρέσει τους κινητήρες αυτούς από τα
περισσότερα σεντάν, Schrägheck und Bahnhof μοντέλα της, και θα τους είχε εγκαταλείψει οριστικά – όπως
συνέβη και με όλους τους κατασκευαστές. Τότε όμως, ήταν που ο επικεφαλής του
τμήματος R&D Kenichi Yamamotohatte
αντίθετη γνώμη, πιστεύοντας πόσο σημαντικό ρόλο στη διαφοροποίηση της εταιρείας
έπαιζε ο περιστροφικός κινητήρας.

Ο Yamamoto, ως επικεφαλής της ομάδας των μηχανικών που
εξέλιξαν τους πρώτους περιστροφικούς κινητήρες της Mazda το 1960, αποφάσισε να
αναβαθμίσει τον υφιστάμενο κινητήρα 12Α και να βελτιώσει σημαντικά την
οικονομία καυσίμου. Μεταξύ άλλων, η ομάδα του προσέθεσε πιο ανθεκτικά υλικά
στις 3 ακμές του ρότορα – ένα
ιδιαίτερα ευαίσθητο σημείο – βελτιώνοντας ταυτόχρονα και τη λίπανση. Στη
συνέχεια, οι μηχανικοί του Yamamoto βοήθησαν στο σχεδιασμό του ιδανικού οχήματος για το
συγκεκριμένο κινητήρα. Συμπαγής και ελαφρύς με ήρεμη λειτουργία, αλλά και
δυνατός που αγαπούσε τις υψηλές στροφές, ο περιστροφικός κινητήρας αποδείχθηκε
ιδανικός για ένα σπορ αυτοκίνητο. Και το RX-7, ένα όμορφο, χαμηλό με σφηνοειδές
ρύγχος και καμπυλωτό πίσω τζάμι, ήταν το μοντέλο που σχεδιάστηκε ειδικά για
αυτόν τον κινητήρα.

Δημιουργόντας το μύθο του Rotary

Η πρώτη
γενιά RX-7 (πλατφόρμα “FB”), που ξεκίνησε να πωλείται στην Ιαπωνία το 1978 και
την επόμενη χρονιά στην Ευρώπη, προκάλεσε αμέσως αίσθηση. Με βάρος λίγο πάνω
από 1000 κιλά, το αυτοκίνητο διέθετε τον κινητήρα 12A με ισχύ από 100 έως 135PS (ανάλογα με την αγορά), που του εξασφάλιζε
κορυφαίες επιδόσεις. Η τοποθέτηση του μικρού σε διαστάσεις κινητήρα, ακριβώς
πίσω από τον εμπρός άξονα, η κίνηση στους πίσω τροχούς και η σχεδόν τέλεια
κατανομή βάρους, συνετέλεσαν στο να χαρίσουν στο αυτοκίνητο απαράμιλλη οδική
συμπεριφορά.

 

Die
αεροδυναμικό RX-7 προσέφερε πολύ
περισσότερα στην κατηγορία τιμής του, και ήταν εκπληκτικά διασκεδαστικό στην
οδήγηση, εξασφαλίζοντας μία μοναδική σχέση οδηγού-αυτοκινήτου. Ο κινητήρας 12Α
χωρητικότητας 1,146cm3 με το διπλό ρότορα
απέκτησε στη συνέχεια και έκδοση turbo με 160PS auf
την Ιαπωνική αγορά, ενώ στην αγορά της Β. Αμερικής κυκλοφόρησε μία ελαφρώς
μεγαλύτερη έκδοση με τον κωδικό 13B und
ψεκασμό.

Die zweite
γενιά του RX-7 (“FC”) παρουσιάστηκε το 1985 σε Entwurf στυλ Porsche και περιλάμβανε έναν
αριθμό βελτιώσεων στον τομέα των επιδόσεων, όπως το Mazda DTSS (Dynamisch Tracking Aufhängung System) και το σύστημα
υπερσυμπίεσης. Η λύση της υπερσυμπίεσης, αποδείχθηκε ότι ταίριαζε ιδανικά στον
περιστροφικό κινητήρα λόγω των χαρακτηριστικών της ροής της εξαγωγής, και της
αρκετά ικανοποιητικής ενίσχυσης της ροπής στις μεσαίες στροφές. Ο 13Β του 1.3λ.
ήταν πλέον στάνταρ για όλες τις αγορές, και το RX-7 θα ήταν αρχικά διαθέσιμο στην Ευρώπη με ένα
ατμοσφαιρικό κινητήρα 150 και 180 ίππων και στη συνέχεια θα ακολουθούσαν
εκδόσεις με Zwillingscroll turbo και 200ίππους. Το
μοντέλο με την κορυφαία ιπποδύναμη έφτανε τα 100χλμ/ώ σε μόλις 6δλ. και είχε
τελική 240χλμ./ώρα.

Η τρίτη και τελευταία
γενιά (“FD”) που παρουσιάστηκε το 1992,
ήταν ένα καθαρόαιμο αυτοκίνητο επιδόσεων. Ένας νέος σειριακός υπερσυμπιεστής
εκτόξευε την ιπποδύναμη του κινητήρα 13B της Ευρωπαϊκής έκδοσης
στους 239 ίππους. Σύμφωνα με τους οπαδούς του, το αυτοκίνητο ήταν το μοντέλο με
το καλύτερο κράτημα από όλα τα RX-7. Ο χρόνος των 5.3δλ. για τα 0-100km/h και τα 250χλμ. της
τελικής (με περιοριστή) εξασφάλισαν στο διθέσιο αμάξωμα των 1,300 κιλών μία
θέση ανάμεσα στα κορυφαία σπορ αυτοκίνητα της εποχής του, αλλά και μία πρώτη
θέση στον αγώνα των 24 ωρών του Le Mans. Δυστυχώς, το 1996, το RX-7 σταμάτησε να πωλείται
στις περισσότερες χώρες της Ευρώπης λόγω μη συμμόρφωσης με τους κανονισμούς
εκπομπών ρύπων. Εντούτοις η Mazda συνέχισε να κατασκευάζει μόνο δεξιοτίμονες εκδόσεις,
και συνέχισε να αυξάνει την ισχύ του κινητήρα του, φθάνοντας τελικά τους
280 ίππους στις εκδόσεις μόνο για την Ιαπωνική αγορά.

Καταρρίπτοντας το ένα ρεκόρ μετά το άλλο

Το 2002 είναι
η χρονιά που σήμανε το τέλος ενός από τα πιο ξεχωριστά σπορ αυτοκίνητα της
ιστορίας. Μεταξύ 1978 και 2002, από τη γραμμή παραγωγής πέρασαν 811,634 μονάδες,
αριθμός που αποτελεί μακράν τη μεγαλύτερη παραγωγή από οποιοδήποτε μοντέλο με
περιστροφικό κινητήρα. 

Σε ολόκληρη
der Weg des Modells, mehrere modifizierte Versionen wurden von
jeder Generation, die die Geschwindigkeitsrekorde in ihrer Kategorie gebrochen haben: in
seine Route Bonneville Salz Wohnungen in den USA im Jahr 1978 (FB, 296km/h), im Jahr 1986 (FC, 383.7km/h) und im Jahr 1995 (FD, 389km/h).

Der Geist
von RX-7 weiterleben. Unter
Mazda RX-8, die 2003 folgte, und legte den Grundstein
für viele technologische Innovationen der Zukunft. Unter ihnen, und die Modelle
mit Wasserstoff und Kreiskolbenmotor des Mazda wie zum Beispiel RX-8
Wasserstoff REdie entweder mit Wasserstoff oder mit einem anderen Energieträger angetrieben werden können.
mit Benzin, und die Mazda Vorrangig Wasserstoff RE Hybride, a MPV mit Elektromotor und
Dual-Fuel-Rotor. Kürzlich hat das Unternehmen die Entwicklung eines
Prototyp, der Mazda2 EV mit einem Motor mit
kleinen Rotor, mit dem Ziel, die Reichweite zu erhöhen. Ein ähnliches System würde
montiert und im Mazda MX-30, das neue Elektroauto Crossover SUV die in diesem Jahr zu finden sein werden
bei den Ausstellungen.

Besonders
unter den Fanatikern, die RX-7
ist immer noch die Legende unter den Sportmodellen mit Rotationsmotor,
und alle Serienfahrzeuge mit Rotationsmotor im Allgemeinen.

Mazda hat mit dem RX-7 die
große Sprünge in der Technik des Low-End-Motorenbaus
Gewicht, sportliches Design und Fahrspaß, ein Know-how, das in den
und für jedes aktuelle Mazda-Modell weiterentwickelt. Das Auto, das
verkörpert am besten den Ruf von Mazda in Bezug auf
der RX-7, der nach wie vor für alles Unkonventionelle steht
die Designer und Ingenieure zu inspirieren und zu beeinflussen, die
für den Mazda von morgen.