Die Bewegung auf der Straße leben

Jean-Philippe Imparato: Bei Alfa Romeo gibt es Platz für Limousine und QV

Ο CEO παραχώρησε μερικές πολύ ενδιαφέρουσες πληροφορίες κατά τη διάρκεια του Le Mans Classic

Το μέλλον της Alfa Romeo βρίσκεται στο επίκεντρο της προσοχής των θαυμαστών και των ειδικών του κλάδου, οι οποίοι αναρωτιούνται πώς η μάρκα του Biscione θα αντιμετωπίσει την πρόκληση της ηλεκτροκίνησης και της ενεργειακής μετάβασης. Για άλλη μια φορά, ο διευθύνων σύμβουλος της Alfa Romeo, Jean-Philippe Imparato, βγήκε μπροστά για να ρίξει φως στο ζήτημα. Έκανε μερικές πολύ ενδιαφέρουσες δηλώσεις κατά τη διάρκεια του Le Mans Classic, στο οποίο συμμετείχε η μιλανέζικη αυτοκινητοβιομηχανία.

Ο Imparato επανέλαβε ότι η Alfa Romeo δεν θα εγκαταλείψει τη σπορ ταυτότητα και το ιταλικό DNA της, αλλά θα τα ενισχύσει με νέες ηλεκτρικές τεχνολογίες. Ο μάνατζερ επιβεβαίωσε ότι μέχρι το 2027 η γκάμα της Alfa Romeo θα είναι πλήρως εξηλεκτρισμένη, με στόχο να προσφέρει αυτοκίνητα που θα είναι συναρπαστικά, αλλά και αποδοτικά και βιώσιμα. Ο Γάλλος επιβεβαίωσε ότι το τετράφυλλο τριφύλλι θα συνεχίσει να αποτελεί μέρος της γκάμας της Biscione με αυτοκίνητα πολύ υψηλών επιδόσεων, τα οποία όμως θα είναι κατά 100% μόνο ηλεκτρικά. Αυτά τα αυτοκίνητα θα έχουν επίσης έναν όμορφο ήχο κινητήρα που ο CEO της Biscione φαντάζεται ως το Busso της 8C.

Ο Imparato δήλωσε επίσης ότι τα επόμενα αυτοκίνητα της premium μάρκας από τη Stellantis θα έχουν αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 3, επειδή οι πελάτες θέλουν αυτές τις τεχνολογίες στο αυτοκίνητο, αν και προφανώς δεν θα θέσουν σε κίνδυνο τη διασκέδαση της οδήγησης που πάντα χαρακτήριζε τα αυτοκίνητα της Biscione. Ας θυμηθούμε ότι η αυτόνομη οδήγηση και η υποβοηθούμενη οδήγηση είναι δύο διαφορετικές έννοιες που αφορούν το βαθμό παρέμβασης της τεχνολογίας στην οδήγηση του οχήματος. Η υποβοηθούμενη οδήγηση περιλαμβάνει συστήματα που βοηθούν τον οδηγό να οδηγεί με μεγαλύτερη ασφάλεια, τα οποία όμως απαιτούν πάντα την προσοχή και τον έλεγχό του. Η αυτόνομη οδήγηση, από την άλλη πλευρά, περιλαμβάνει συστήματα που μπορούν να αντικαταστήσουν τον οδηγό σε ορισμένες καταστάσεις ή συνθήκες οδήγησης.

Για την αξιολόγηση των επιπέδων αυτόνομης οδήγησης χρησιμοποιείται το πρότυπο SAE J3016, το οποίο προσδιορίζει έξι επίπεδα, από το 0 έως το 5. Το επίπεδο 0 αντιστοιχεί σε πλήρως χειροκίνητη οδήγηση, με ορισμένα συστήματα προειδοποίησης ή αυτόματης πέδησης σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης. Τα επίπεδα 1 και 2 αντιστοιχούν στην υποβοηθούμενη οδήγηση, με ορισμένα συστήματα που μπορούν να ελέγχουν την ταχύτητα, την απόσταση ή τη λωρίδα κυκλοφορίας, αλλά απαιτούν πάντα από τον οδηγό να κρατάει τα χέρια του στο τιμόνι και να παραμένει σε εγρήγορση.

Η κύρια διαφορά μεταξύ του επιπέδου 3 και του επιπέδου 2 αυτόνομης οδήγησης είναι ότι στο επίπεδο 3 ο οδηγός μπορεί να αναθέσει τον έλεγχο του οχήματος στο σύστημα σε ορισμένες συνθήκες, όπως σε αργή κίνηση ή στον αυτοκινητόδρομο, και μπορεί να πάρει τα χέρια του από το τιμόνι και να κοιτάξει αλλού από το δρόμο. Ωστόσο, ο οδηγός πρέπει να είναι πάντα έτοιμος να ανακτήσει τον έλεγχο εάν το ζητήσει το σύστημα ή εάν οι συνθήκες αλλάξουν. Στο επίπεδο 2, από την άλλη πλευρά, ο οδηγός πρέπει πάντα να παρακολουθεί το περιβάλλον και να επεμβαίνει εάν είναι απαραίτητο.

Μια άλλη πολύ ενδιαφέρουσα επισήμανση που έκανε ο Γάλλος είναι ότι θα υπάρχει ακόμα χώρος για τα σεντάν στη μελλοντική γκάμα της Alfa Romeo. Θα υπάρχουν τουλάχιστον δύο από αυτά, συμπεριλαμβανομένου ενός μεγάλου μοντέλου που θα ανήκει στην κατηγορία E και θα πλαισιώνεται επίσης από ένα SUV. Αυτό συμβαίνει επειδή αυτός ο τύπος αυτοκινήτου ταιριάζει πολύ σε ηλεκτροκινητήρες για αεροδυναμικούς λόγους. Επιβεβαιώνεται ότι οι μελλοντικές γενιές των Giulia και Stelvio που θα φτάσουν το 2025 και το 2026 θα παράγονται στην Ιταλία. Ο Imparato δεν επιβεβαίωσε το εργοστάσιο παραγωγής, αλλά φαίνεται σχεδόν βέβαιο ότι θα εξακολουθεί να είναι η τοποθεσία Cassino όπου παράγονται οι τρέχουσες γενιές.

Μιλώντας για τον Imparato, να θυμίσουμε ότι το σημερινό νούμερο ένα στην Alfa Romeo κατείχε προηγουμένως τη θέση του CEO της Peugeot από την 1η Σεπτεμβρίου 2016 έως τις 19 Ιανουαρίου 2021. Ως CEO της Peugeot, ηγήθηκε της επανεκκίνησης της μάρκας με το σχέδιο Push to Pass και το λανσάρισμα επιτυχημένων μοντέλων όπως το Peugeot 3008 SUV. Προώθησε επίσης την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνητης γκάμας της μάρκας και των υπηρεσιών κινητικότητας. Ως επικεφαλής της μάρκας Alfa Romeo, ανήκει στον όμιλο Stellantis που δημιουργήθηκε από τη συγχώνευση των PSA και FCA. Στόχος του είναι να ενισχύσει τη σπορ και ιταλική ταυτότητα της Biscione, εστιάζοντας στην ηλεκτροκίνηση και την ποιότητα των προϊόντων και υπηρεσιών.