H Hyundai θέλει να υπερηφανεύεται ότι το αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της, IONIQ 5, είναι καλό σε όλα τα επίπεδα. Η… γυναίκα του Καίσαρα ωστόσο, πρέπει να αποδείξει και στην πράξη αν όντως είναι έτσι όπως θέλει να λένε ότι είναι. Το IONIQ 5 κλήθηκε να δοκιμαστεί σε μια μάλλον ιδιαίτερα απαιτητική διαδικασία, το τεστ αποφυγής ταράνδου. Και δεν τα κατάφερε απλά, αλλά… έβγαλε μάτια με τις επιδόσεις του.
Στο τεστ που καταδεικνύει την ικανότητα των αυτοκινήτων να αποφύγουν ένα εμπόδιο που μπορεί να εμφανιστεί ξαφνικά στο δρόμο (στην Ελλάδα θα μπορούσαμε να το λέμε τεστ αποφυγής πεζού που κοιτάει το κινητό του), το ισπανικό περιοδικό αυτοκινήτου και blog δοκιμών km77.com χρησιμοποίησε ένα IONIQ 5 που διέθετε μπαταρία 72,6 kWh, 218ps και κίνηση στους πίσω τροχούς. Επιπλέον, τις ζάντες 19 ιντσών του ηλεκτρικού οχήματος (BEV) πλαισίωναν ελαστικά Michelin Primacy 4 σε διαστάσεις 235/55 R19 105W. Με μέγιστη ταχύτητα 80 km/h, το IONIQ 5 αναδείχθηκε ένα από τα ταχύτερα αυτοκίνητα που έχουν πραγματοποιήσει τη δοκιμή του km77.com.
Εάν το γεγονός ότι το IONIQ 5 ολοκλήρωσε το τεστ αποφυγής ταράνδου με ταχύτητα 80 χιλιομέτρων ανά ώρα, υπάρχει και αυτό: Το κορεατικό μοντέλο ήταν γρηγορότερο ανάμεσα στους κώνους από τη Mercedes-AMG A45 S (75 km/h ) και τη BMW M235i (68 km/h )- χωρίς αυτό ωστόσο να σημαίνει ότι το Hyundai είναι πιο sporty και καλύτερο συνολικά στο handling από τα δύο γερμανικά μοντέλα. Είναι όμως ενδεικτικό των ικανοτήτων του Ioniq 5, το οποίο σημείωσε την ίδια επίδοση στη δοκιμή με το Toyota GR Yaris -κάτι που το κάνει ένα από τα γρηγορότερα αυτοκίνητα του τεστ, λίγο πιο “χαμηλά” από τα Tesla Model Y και Model 3, που το πέρασαν στα 83 km/h.
Κορυφαία απόδοση στο test αποφυγής ταράνδου
Με μέγιστη αρχική ταχύτητα 80 km/h, το IONIQ 5 ολοκλήρωσε το τεστ αποφυγής ταράνδου, περνώντας μέσα από τους κώνους γρηγορότερα από αρκετά αυτοκίνητα επιδόσεων άλλων μαρκών που συμμετείχαν στη δοκιμή. Το km77.com ανέφερε ότι το IONIQ 5 «επιταχύνει με πολύ καλό ρυθμό. Ακόμη και με τέσσερα άτομα και φορτίο, κινείται με αρκετή ευελιξία σε όλες τις συνήθεις συνθήκες κυκλοφορίας».
Σύμφωνα με το km77.com, το IONIQ 5 είναι ένα από τα ταχύτερα αυτοκίνητα που έχουν πραγματοποιήσει το τεστ αποφυγής ταράνδου. Η ολοκλήρωση της δοκιμής σε τόσο υψηλή ταχύτητα αποδεικνύει ότι ο εξαιρετικός χειρισμός και η σταθερότητα του IONIQ 5 μπορούν να εξασφαλίσουν ότι οι τροχοί του παραμένουν σταθεροί στο δρόμο.
Η δοκιμή που πραγματοποίησε το km77.com τράβηξε την προσοχή πολλών ευρωπαϊκών μέσων ενημέρωσης, τα οποία, με τη σειρά τους, αναφέρθηκαν στην επίδοση του IONIQ 5 στο τεστ αποφυγής ταράνδου. Το portal ηλεκτρικών οχημάτων InsideEVs ανέφερε ότι το IONIQ 5 πέτυχε «ένα από τα καλύτερα αποτελέσματα μεταξύ των ηλεκτρικών αυτοκινήτων που έχουν δοκιμαστεί μέχρι στιγμής». Συνεχίζει να επαινεί το IONIQ 5 τονίζοντας ότι «ο ηλεκτροκινητήρας του λειτουργεί πολύ ομαλά και εντελώς αθόρυβα».
Το διαδικτυακό Ιταλικό περιοδικό αυτοκινήτου Motorionline σχολιάζει επίσης την απόδοση του IONIQ 5 στο τεστ αποφυγής ταράνδου του km77.com : «Το IONIQ 5 πέτυχε τη μέγιστη ταχύτητά του “όταν ο οδηγός δοκιμής έθεσε το σύστημα πέδησης στο τρίτο επίπεδο, από τα τέσσερα διαθέσιμα». Προσθέτει ότι «αυτή η λειτουργία επιβραδύνει παρόμοια με έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης (ICE), βοηθώντας στον καλύτερο έλεγχο του αυτοκινήτου σε ορισμένες καταστάσεις».
Αντίστοιχα, μετά την ολοκλήρωση της δοκιμής, το γαλλικό Caradisiac επαινεί την απόδοση του IONIQ 5 : «Εκεί που το IONIQ 5 εκπλήσσει και πάλι είναι ότι είναι διασκεδαστικό στην οδήγηση (fun to drive)! Το τιμόνι είναι ακριβές και επικοινωνιακό. Τα φρένα – και αυτό είναι κάτι που δεν συμβαίνει ποτέ σε ένα EV – προσφέρουν εξαιρετική αίσθηση παρά την αναγέννηση και η ισορροπία είναι τέλεια».
Η αρχιτεκτονική του IONIQ 5 του επιτρέπει να επιδεικνύει αξιοσημείωτη οδική συμπεριφορά. Βασισμένο στην Electric Global Modular Platform (E-GMP), την πλατφόρμα του Hyundai Motor Group αποκλειστικά για ηλεκτρικά οχήματα (BEV), οι οδηγοί του IONIQ 5 μπορούν να περιμένουν πολύ υψηλή σταθερότητα και έξυπνο χειρισμό στο δρόμο.
Εκτός από την E-GMP, το IONIQ 5 μπορεί να υπερηφανεύεται για πολλά ακόμη χαρακτηριστικά που βελτιώνουν τον χειρισμό και τη σταθερότητά του. Το μοντέλο διαθέτει τον πρώτο ολοκληρωμένο κινητήριο άξονα μαζικής παραγωγής στον κόσμο. Συνδυάζοντας τα ρουλεμάν των τροχών με τον άξονα μετάδοσης κίνησης, μεταδίδεται περισσότερη ισχύς στους τροχούς, με αποτέλεσμα μικρότερο βάρος άξονα και μεγαλύτερη σταθερότητα χειρισμού.
Το βραβευμένο αμιγώς ηλεκτρικό μεσαίο CUV της Hyundai
Το IONIQ 5 είναι το πρώτο μοντέλο της νέας μάρκας IONIQ της Hyundai. Οι πελάτες μπορούν να επιλέξουν ανάμεσα σε δύο επιλογές μπαταριών, 58 kWh ή 72,6 kWh, καθώς και μεταξύ τετρακίνησης ή κίνησης στους πίσω τροχούς. Σύμφωνα με το WLTP, η έκδοση μπαταρίας 72,6 kWh με κίνηση στους πίσω τροχούς διαθέτει μέγιστη αυτονομία 481 χιλιομέτρων με μία μόνο φόρτιση.
Το IONIQ 5 προσφέρει ισχυρή απόδοση και εξαιρετικά γρήγορη φόρτιση. Η τεχνολογία φόρτισης 800 V επιτρέπει να φορτίζεται από 10% έως 80% σε μόλις 18 λεπτά σε σταθμούς γρήγορης φόρτισης. Επίσης, οι πελάτες μπορούν να χρησιμοποιήσουν την τεχνολογία Vehicle to Load (V2L) για να φορτίσουν ή να τροφοδοτήσουν οποιαδήποτε ηλεκτρονική συσκευή ενώ οδηγούν ή είναι σταθμευμένοι, όπως φορητούς υπολογιστές ή ηλεκτρικά σκούτερ.
Lesen Sie mehr: