Der Verband der europäischen Automobilhersteller (ACEA) fordert die Europäische Kommission und den Rat auf, einen Ausweg aus dem derzeitigen Stillstand bei der EU-Gesetzgebung zu CO2-Emissionen von Pkw und Lkw zu finden, die Anfang März in Kraft treten sollte. Der grundlegende Wandel in der europäischen Automobilindustrie braucht Planungssicherheit
Η ACEA σημειώνει ότι η τελική συμφωνία για το CO2 – που επιτεύχθηκε τον περασμένο Οκτώβριο μεταξύ της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, του Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου – περιλαμβάνει αναφορές στον πιθανό μελλοντικό ρόλο των ανανεώσιμων καυσίμων στον τομέα των μεταφορών.
Η ACEA είναι πεπεισμένη ότι οι εθνικοί και ευρωπαϊκοί στόχοι για το κλίμα δεν πρέπει να αμφισβητηθούν. Για την επίτευξη αυτών των στόχων, το τεχνολογικό άνοιγμα παραμένει απαραίτητο. Η Ευρώπη πρέπει να διατηρήσει την ευελιξία να ανταποκρίνεται σε διαφορετικές ανάγκες και να προσαρμόζεται στις μεταβαλλόμενες συνθήκες.
Η ACEA καλεί επίσης τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής να αντιμετωπίσουν τις εκπομπές από τον υπάρχοντα στόλο οχημάτων που κυκλοφορούν στους δρόμους.
“Η μαζική ηλεκτροκίνηση είναι ένα σημαντικό μέρος της λύσης προς την οποία όλοι μας ωθούμε, αλλά δεν είναι μια ασημένια σφαίρα”, δήλωσε ο πρόεδρος της ACEA, Luca de Meo. “Ο εχθρός είναι η ενέργεια που βασίζεται στα ορυκτά, όχι μια συγκεκριμένη τεχνολογία”.
“Σημειώνουμε ότι η Ευρώπη είναι η μόνη γεωγραφική περιοχή που πρόκειται να εγκαταλείψει την τεχνολογική ουδετερότητα ως πυλώνα του ρυθμιστικού της πλαισίου”, πρόσθεσε ο de Meo.
Η αυτοκινητοβιομηχανία της ΕΕ είναι ξεκάθαρη και πλήρως δεσμευμένη για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής το συντομότερο δυνατό, σε συνεργασία με όλους τους εταίρους. Κάνει ό,τι μπορεί για να επενδύσει μαζικά στην ηλεκτροκίνηση, να δημιουργήσει την κάθετη αλυσίδα αξίας, να διατηρήσει τις θέσεις εργασίας και να βοηθήσει την ΕΕ να παραμείνει ανταγωνιστική.
Η ACEA καλεί επίσης τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής να θέσουν σε εφαρμογή τις συνθήκες-πλαίσιο που είναι απαραίτητες για την ισχυρή και ταχεία διάδοση στην αγορά των αυτοκινήτων και των φορτηγών με μηδενικές εκπομπές. Αυτές περιλαμβάνουν την πρόσβαση στις απαραίτητες πρώτες ύλες και ένα πυκνό δίκτυο υποδομών φόρτισης και ανεφοδιασμού για τα οχήματα αυτά. Στο πλαίσιο της αναθεώρησης του κανονισμού για το CO2 που προβλέπεται για το 2026, θα πρέπει να υπάρξουν σαφείς ΚΔΤ για την παρακολούθηση της προόδου σε αυτούς τους τομείς.