Μετά από 70 χρόνια διεξαγωγής του στη Φρανκφούρτη, το Σαλόνι Αυτοκινήτου IAA πραγματοποιείται τώρα για πρώτη φορά στην έδρα του BMW Group, στο Μόναχο. Από 7 έως 12 Σεπτεμβρίου 2021, οι εκθέτες θα παρουσιάσουν τις τελευταίες καινοτομίες τους και θα συζητήσουν για την κινητικότητα του μέλλοντος με επαγγελματίες του εμπορίου και μέλη του κοινού. Τα κύρια θέματα της IAA MOBILITY 2021 θα είναι κυκλική οικονομία, βιωσιμότητα και αστική κινητικότητα.
Η έκθεση IAA σκοπεύει να ξεκινήσει διάλογο με επισκέπτες σε διάφορες τοποθεσίες στην πρωτεύουσα της Βαυαρίας – τόσο στους παραδοσιακούς εκθεσιακούς χώρους όσο και στο Open Space που περιλαμβάνει τις πιο ελκυστικές πλατείες του Μονάχου. Οι επισκέπτες που θα αδυνατούν να βρίσκονται εκεί αυτοπροσώπως μπορούν να παρακολουθήσουν τις εκδηλώσεις του IAA live ή μαγνητοσκοπημένες.
Καθώς η σκηνή του Open Space προορίζεται για την ανάδειξη νέων φιλοσοφιών κινητικότητας, το ΙΑΑ θα δημιουργήσει μία δομή εύκολης πρόσβασης για τους επισκέπτες και θα φέρει την ατομική κινητικότητα του μέλλοντος στην καρδιά της πόλης. Στις πλατείες της πόλης στο κέντρο του Μονάχου, όπως οι Marienplatz, Odeonsplatz ή Max-Joseph-Platz, οι επισκέπτες θα μπορούν να εξερευνούν τα τελευταία μοντέλα και τις πιο σύγχρονες καινοτομίες διακεκριμένων κατασκευαστών αυτοκινήτων, και να συμμετέχουν σε ζωντανές συζητήσεις και σε ένα πλούσιο ψυχαγωγικό και πολιτιστικό πρόγραμμα.
Το BMW Group
Το BMW Group θα είναι ο μεγαλύτερος εκθέτης της IAA και θα υποδέχεται τους επισκέπτες στις εκθεσιακές εγκαταστάσεις, στο εμβληματικό κτίριο ‘τεσσάρων κυλίνδρων’ – το ‘αρχηγείο’ της BMW – στο BMW Welt και στο BMW Museum, καθώς και στα BMW Hubs που ερευνούν θέματα βιωσιμότητας και κυκλικής οικονομίας στην πλατεία Max-Josef-Platz μπροστά από την Κρατική Όπερα της Βαυαρίας.
«Η IAA εξετάζει τις προκλήσεις της κινητικότητας του μέλλοντος και προσφέρει ένα σημαντικό φόρουμ για την παρουσίαση νέων ιδεών και φιλοσοφιών των κατασκευαστών αυτοκινήτων», δήλωσε ο Jens Thiemer, Ανώτερος Αντιπρόεδρος Πελατών & Μάρκας BMW. «Η BMW επιθυμεί να λάβει μέρος στη συζήτηση και θέλει πολύ να συνεισφέρει ενεργά με τις λύσεις της. Για το σκοπό αυτό, χρησιμοποιούμε την IAA για να παρουσιάσουμε τα οράματά μας για την επέκταση της βιωσιμότητας, μία συστηματική προσέγγιση της κυκλικής οικονομίας και για την αστική κινητικότητα. Προσκαλούμε τους επισκέπτες της έκθεσης να λάβουν μέρος σε μία ανοιχτή συζήτηση – αυτοπροσώπως στα BMW Hubs στο Μόναχο και ψηφιακά σε όλο τον κόσμο».
«Η προστασία του κλίματος και η προσωπική κινητικότητα δεν είναι αντιφατικές έννοιες», τονίζει ο Maximilian Schöberl, Γενικός Εκπρόσωπος της BMW AG και Επικεφαλής Επικοινωνιών και Πολιτικής του Ομίλου στο BMW Group. «Η εταιρεία μας χρησιμοποιεί νέες τεχνολογίες, καινοτομίες και προηγμένα οχήματα για να ικανοποιεί τις ανάγκες της κοινωνίας για μεγαλύτερη βιωσιμότητα – χωρίς οι άνθρωποι να στερούνται την ατομική κινητικότητα».
Aperto Spazio : ένα φόρουμ για ενημέρωση και συζήτηση
Με την πρωτοποριακή ιδέα του Open Space, η IAA επεκτείνεται πέραν των εκθεσιακών χώρων για πρώτη φορά και ανοίγεται σε ένα ευρύτερο κοινό. Σε ένα δίκτυο μοντέρνων, σύγχρονων Labs στο Μόναχο, οι εκθέτες θα συζητούν για την κινητικότητα του μέλλοντος με μέλη από το κοινό. Το BMW Group προτίθεται να ξεκινήσει ανοιχτή συζήτηση με επαγγελματίες του εμπορίου και με το κοινό σε δύο τοποθεσίες της πόλης.
BMW Sustainability Lab
Το BMW Group έχει θέσει ένα διπλό στόχο, να μειώσει τις εκπομπές CO2 από την παραγωγή κατά 80% μέχρι το 2030 και να φέρει συνολικά περίπου δέκα εκατομμύρια αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα στους δρόμους την επόμενη δεκαετία. Επιπλέον, ο στόχος είναι η μείωση των εκπομπών CO2 ανά όχημα κατά τη διάρκεια του κύκλου ζωής του τουλάχιστον κατά ένα τρίτο. Το BMW Group έχει επίσης δεσμευτεί να θέσει σε εφαρμογή την πιο βιώσιμη αξιακή αλυσίδα στο σύνολο της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Οι τρόποι επίτευξης αυτών των στόχων απασχολούν το BMW Sustainability Lab. Πρόκειται για ένα εργαστήρι βιωσιμότητας το οποίο δεν αρκείται στην εξέλιξη οχημάτων μηδενικών εκπομπών ρύπων. Ακολουθώντας μία ολιστική προσέγγιση της βιωσιμότητας, το BMW Group επικεντρώνεται ταυτόχρονα στην κοινωνική βιωσιμότητα, την προμήθεια υλικών, τις αλυσίδες εφοδιασμού και την κοινωνική ευθύνη είτε πρόκειται για την κοινωνία σαν σύνολο είτε για τους εργαζόμενους του Ομίλου.
«Στόχος μας – ως ‘premium κατασκευαστής’ – είναι να ηγηθούμε στον τομέα της βιωσιμότητας», εξηγεί ο Maximilian Schöberl, αναφερόμενος στην ενιαία Έκθεση του BMW Group, που καθιστά διάφανους τους στόχους της εταιρείας σε όλους. «Εστιάζοντας την προσοχή μας στη βιωσιμότητα, βοηθάμε το περιβάλλον και εκπληρώνουμε την κοινωνική μας ευθύνη. Στο μέλλον η έννοια ‘Premium’ θα ορίζεται από τη βιωσιμότητα και την υπευθυνότητα – αυτά τα δύο στοιχεία θα είναι αναπόσπαστα συνδεδεμένα στο BMW Group».
Στο BMW Sustainability Lab στην Max-Joseph-Platz, θα αποκαλυφθούν νέες καινοτομίες και τεχνολογίες που έχουν αναπτυχθεί για την αύξηση της βιωσιμότητας της κινητικότητας του μέλλοντος.
Πρωταρχικά θέματα βιωσιμότητας θα παρουσιαστούν με συναρπαστικό τρόπο με τη βοήθεια ρομπότ που κινούνται σε μία ‘πασαρέλα’ (the Sustainability Catwalk) και avatar σε διάφορα βίντεο κλιπ.
Τα ρομπότ είναι διαδραστικά. Οι επισκέπτες μπορούν να τα ‘ταΐζουν με μάρκες’ ώστε να αποκτούν πρόσβαση σε πληροφορίες για την ηλεκτροκίνηση και την κυκλική οικονομία, παραδείγματος χάριν. Τα ρομπότ προβάλλουν τις απαντήσεις τους σε μία οθόνη LED.
Il RE : BMW Circular Lab - Re : think , Re : use , Re : duce & Re : cycle
Η IAA λειτουργεί ως εργαστήρι της μελλοντικής κινητικότητας, και εδώ το BMW Group θα διαδραματίσει σημαντικό ρόλο με την ολιστική αντιμετώπιση της βιωσιμότητας. Το RE: BMW Circular Lab διερευνά αυτό τον τομέα σε βάθος. Στόχος: η ανεύρεση λύσεων για μία νέα εποχή. Μέθοδος: συνεργατική. Κατεύθυνση: κυκλική.
Το RE: BMW Circular Lab είναι μία υβριδική πλατφόρμα εμπειρίας και επικοινωνίας που εστιάζει στην κυκλική σχεδίαση και την κυκλική οικονομία. Αποστολή του εργαστηρίου είναι ενημέρωση, κατανόηση και συμμετοχή του κοινού για να μπορέσει να παρακολουθήσει ένα ‘ταξίδι’ στην κυκλική οικονομία. Καινοτόμες ιδέες και νέα οράματα έχουν πρωταρχική θέση εδώ.
«Στόχος της BMW είναι η συμφιλίωση των οικονομικών συμφερόντων με το φυσικό οικοσύστημα», δήλωσε ο Jens Thiemer. «Και αυτό θα το πετύχουμε μέσα από ένα νέο τρόπο σκέψης, μέσω της επαναχρησιμοποίησης και της χρήσης λιγότερων κα πιο ανακυκλώσιμων υλικών. Μία κυκλική οικονομία θα βοηθήσει την BMW να πετύχει ακόμα υψηλότερο επίπεδο βιωσιμότητας στο μέλλον».
Στο RE: BMW Circular Lab, το BMW Group προσκαλεί τους επισκέπτες της IAA να ακολουθήσουν την εταιρεία σε ένα κοινό ταξίδι εξερεύνησης και διαμόρφωσης του μέλλοντος σύμφωνα με τις βασικές αρχές της κυκλικής σχεδίασης – “Re:think, Re:use, Re:duce & Re:cycle” (Αναθεωρώ, Επαναχρησιμοποιώ, Μειώνω & Ανακυκλώνω). Μέσα από μία σειρά σεμιναρίων οι συμμετέχοντες θα έχουν την ευκαιρία να γνωρίσουν την κυκλική οικονομία και την κυκλική σχεδίαση από κοντά: Πώς μπορούν εξαρτήματα και υλικά να επιλέγονται και να συνδυάζονται αποτελεσματικά σύμφωνα με τις αρχές της κυκλικής σχεδίασης; Εδώ, “κυκλικοί ήρωες” θα προσφέρουν στους ήρωες την ευκαιρία να εξοικειώνονται με τις αρχές της κυκλικής σχεδίασης με έναν εύθυμο, δημιουργικό αλλά κυρίως στοχευμένο τρόπο.
Summit
Ο εκθεσιακός χώρος που προορίζεται για την αποκάλυψη νέων οχημάτων και καινοτομιών από τους κατασκευαστές στο Μόναχο ονομάζεται Summit. Το BMW Group εκπροσωπείται εδώ από αρκετά διαφορετικά Hubs.
BMW Mozzo
Εδώ, οι επισκέπτες μπορούν να γνωρίσουν τα δύο νέα ηλεκτρικά οχήματα της BMW – τα i4 και iX – από κοντά για πρώτη φορά. Το i4 είναι ένα αμιγώς ηλεκτρικό gran coupé. Εφοδιασμένο με την τεχνολογία BMW eDrive, το τετράθυρο μοντέλο έχει αυτονομία έως 590 km.
Η νέα BMW iX είναι το προϊόν ενός οράματος. Είναι ειδικά κατασκευασμένη για ηλεκτροκίνηση και μπορεί να προσφέρει αυτονομία έως 630 km με ένα αποδοτικό σύστημα τετρακίνησης.
Όπως η i4, η iX αναμένεται στην αγορά φέτος το Νοέμβριο. Η IAA προσφέρει στους επισκέπτες μία πρώτη ευκαιρία να γνωρίσουν τα δύο ηλεκτρικά οχήματα από κοντά.
Το BMW Hub ασχολείται επίσης με την περαιτέρω εξέλιξη των οχημάτων με σύστημα κυψελών καυσίμου υδρογόνου. Το BMW Group δοκιμάζει τη δεύτερη γενιά αυτού του συστήματος κίνησης με το BMW i Hydrogen NEXT. Το αμιγώς ηλεκτρικό όχημα – το οποίο αυτή τη στιγμή δοκιμάζεται σε καθημερινές συνθήκες – χρησιμοποιεί υδρογόνο ως πηγή ενέργειας που μετατρέπεται σε ηλεκτρική ενέργεια σε μία κυψέλη καυσίμου. Στην IAA, το όχημα (που βασίζεται στην BMW X5) θα εκτίθεται στο BMW Hub και στο BMW Welt, και θα χρησιμοποιείται ως όχημα μεταφοράς επισκεπτών στο Blue Lane που συνδέει τους εκθεσιακούς χώρους.
BMW Moto : θεμελιώδες στοιχείο της αστικής κινητικότητας
Εκτός από τα δύο ηλεκτρικά μοντέλα BMW, όσοι επισκεφθούν το περίπτερο της εταιρείας θα έχουν επίσης την ευκαιρία να δουν τις τελευταίες προτάσεις της BMW Motorrad. Οι μοτοσικλέτες διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στη στρατηγική του BMW Group για την ανάπτυξη καινοτόμων λύσεων κινητικότητας στο μέλλον.
Η BMW Motorrad θα έχει συνολικά τρία πρωτοποριακά εκθέματα στη φετινή έκθεση. Ανάμεσά τους, το ηλεκτρικό scooter BMW CE 04 με μία πλήρως ανανεωμένη σχεδίαση. Το CE 04 γιόρτασε την παγκόσμια πρεμιέρα του στις 7 Ιουλίου 2021, και η IAA θα προσφέρει τώρα την ευκαιρία στο ευρύ κοινό να το δει και να το γνωρίσει από κοντά.
Εκτός από το μηδενικών ρύπων BMW CE 04 scooter, η BMW Motorrad αποκαλύπτει επίσης δύο ακόμα συναρπαστικά πρωτότυπα στην IAA. Αυτά τα δύο αμιγώς ηλεκτρικά πρωτότυπα που προορίζονται για την κινητικότητα του μέλλοντος έχουν αναπτυχθεί ειδικά για χρήση σε αστικά περιβάλλοντα και για να ικανοποιούν τις προτιμήσεις και απαιτήσεις των ανθρώπων που ζουν εκεί.
MINI HUB
Το πιο ενδιαφέρον έκθεμα του MINI HUB στην IAA είναι το MINI Urbanaut, ένα καινοτόμο όραμα διαχείρισης χώρου για τη μελλοντική κινητικότητα. Έχοντας κάνει την πρεμιέρα του στην εκδήλωση #NEXTGen 2020, το Urbanaut θα εμφανιστεί στο MINI HUB στο Open Space ως φυσικό μοντέλο προς μεγάλη χαρά των επισκεπτών. Τα στοιχεία ταυτότητας MINI μεταφέρονται στο μέλλον με αναθεωρημένη μορφή. Το MINI Vision Urbanaut είναι η επιτομή της φιλοσοφίας “Έξυπνη Χρήση Χώρου” και απαντά στις ανάγκες των πόλεων και των στυλ ζωής του μέλλοντος.
Το ηλεκτρικό MINI Vision Urbanaut προσφέρει στο χρήστη την εμπειρία ‘MINI moments’: Με το “Chill” moment το αυτοκίνητο γίνεται ένα καταφύγιο, μία όαση στην πόλη, με το “Wanderlust” μεταμορφώνεται σε σύντροφο στο ταξίδι, ενώ η επιλογή “Vibe” δημιουργεί ένα χώρο συνάντησης για τους φίλους και την οικογένεια.
Για το σκοπό αυτό, το εσωτερικό έχει αναμορφωθεί πλήρως, σε ένα ζεστό και φιλόξενο περιβάλλον με τη χρήση βιώσιμων υλικών όπως ο φελλός, για το πάτωμα και το τιμόνι, και ανακυκλωμένα υφάσματα για τα καθίσματα. Η μείωση του αριθμού των εξαρτημάτων και η έλλειψη δέρματος και χρωμίου υπογραμμίζουν την έμφαση του οχήματος Vision στη βιωσιμότητα.
Οι επισκέπτες του Open Space μπορούν να δοκιμάσουν τα χαρακτηριστικά του MINI Vision Urbanaut από κοντά. Ξεχωρίζουν το περιστρεφόμενο κάθισμα του οδηγού, το ταμπλό που χαμηλώνει και μετατρέπεται σε καναπέ, και ένα τιμόνι που επεκτείνεται όταν ενεργοποιείται το σχετικό MINI moment. Ένα ακόμα εντυπωσιακό στοιχείο είναι η λειτουργία αναδίπλωσης του παρμπρίζ, που συνδυάζεται με τον καναπέ για τη δημιουργία ενός “Street Balcony”.
BMW Startup Garage Mozzo
Οι επισκέπτες μπορούν να ενημερωθούν για τις τελευταίες εξελίξεις στο BMW Startup Garage στο BMW Startup Garage Hub. Μία έκθεση παρουσιάζει ειδικά επιλεγμένες καινοτόμες startups που αποτελούν τμήμα του σχεδίου BMW Startup Garage και ήδη διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην αύξηση της βιωσιμότητας.
Μία ζωντανή παρουσίαση – από τα highlights του προγράμματος – θα λάβει χώρα στις 9 Σεπτεμβρίου. Σε αυτή την παρουσίαση διάρκειας μιας ώρας καινοτόμες νεοφυείς εταιρείες από όλο τον κόσμο θα παρουσιάσουν την ξεχωριστές τεχνολογίες τους στον τομέα της βιωσιμότητας.
Οι startups επιλέχθηκαν και αξιολογήθηκαν στο πλαίσιο του Open Call 360° Sustainability Challenge. Οι φιναλίστ έχουν πρόσβαση στο πρόγραμμα πελατών επενδυτικών κεφαλαίων του BMW Startup Garage, κάτι που τους ανοίγει το δρόμο για μία μακροπρόθεσμη σχέση προμηθευτή.
Το BMW Group λανσάρισε το BMW Startup Garage ως μία μονάδα πελατών επενδυτικών κεφαλαίων το 2015. Από τότε, πάνω από 100 νεοφυείς τεχνολογικές εταιρείες έχουν περάσει από το πρόγραμμα, με όγκους επενδύσεων που υπερβαίνουν τα 2,8 δις δολάρια.
Στόχος του BMW Startup Garage είναι να προσφέρει από νωρίς πρόσβαση σε νέες τεχνολογίες και καινοτομίες εστιάζοντας στην κινητικότητα του μέλλοντος. Νεοϊδρυθείσες εταιρείες σε όλο τον κόσμο μπορούν να εγγραφούν για να λάβουν μέρος στο πρόγραμμα στο site του BMW Startup Garage www.bmwstartupgarage.com.
Το εμβληματικό κτίριο ‘τεσσάρων κυλίνδρων’ της BMW e il BMW Welt
Άλλα ενδιαφέροντα σημεία για τους επισκέπτες της φετινής IAA είναι το φωτιζόμενο κτίριο ‘τεσσάρων κυλίνδρων’ της BMW και τα γειτονικά BMW Welt και BMW Museum.
Το φουτουριστικό κτίριο του BMW Welt που φιλοξενεί εκθέσεις, εμπειρίες και εκδηλώσεις θα είναι ο μεγαλύτερος εκθεσιακός χώρος της IAA. Εδώ, στον κόσμο εμπειριών του BMW Group, οι επισκέπτες μπορούν να θαυμάσουν τα περισσότερα από τα τρέχοντα μοντέλα των μαρκών BMW, MINI, Rolls-Royce και BMW Motorrad.
Μία νέα έκθεση για τη βιωσιμότητα στο BMW Museum εγκαινιάζεται με την ευκαιρία της IAA. Καλύπτοντας μία επιφάνεια 1.000 m2, θα προσφέρει στους επισκέπτες την ευκαιρία να μάθουν περισσότερα για τα ηλεκτρικά οχήματα και το πώς μία συστηματική προσέγγιση της κυκλικής οικονομίας μπορεί να μειώσει τις εκπομπές CO2 από τη παραγωγή. Η έκθεση θα παραμείνει ανοιχτή και μετά το πέρας της έκθεσης και θα βρίσκεται σε λειτουργία για 17 μήνες συνολικά.
Blu Lane : Διασύνδεση χαμηλών ρύπων μεταξύ των εκθεσιακών χώρων της ΙΑΑ
Μέσω του Blue Lane, οι επισκέπτες θα μπορούν να φτάνουν στα διάφορα σημεία όπου οι εκθέτες διοργανώνουν τις εκδηλώσεις τους. Με μήκος μικρότερο των 12 km, η διαδρομή αυτή που περνά από το κέντρο του Μονάχου και συνδέει όλες τις τοποθεσίες της BMW, από τις αίθουσες εκθέσεων της IAA με τα διάφορα BMW Hubs, μέχρι το BMW Welt και τις περιοχές του Open Space συμπερ. των Sustainability Lab και RE: BMW Circular Lab της BMW που βρίσκονται στην Κρατική Όπερα της Βαυαρίας.
Στο χώρο που προορίζεται για δοκιμές ηλεκτρικών, υβριδικών και υδρογονοκίνητων οχημάτων, οι επισκέπτες μπορούν να μαθαίνουν από πρώτο χέρι πρωτοποριακές καινοτομίες σε σχέση με την κινητικότητα και την οδήγηση μηδενικών ρύπων. Το Blue Lane συνδέει την κυκλοφορία οχημάτων με το δίκτυο τοπικής δημόσιας μεταφοράς.
Ο ψηφιακός κόσμος του BMW Gruppo a IAA
Οι φίλοι της αυτοκίνησης που δεν θα μπορέσουν να παρευρεθούν στην IAA μπορούν να παρακολουθήσουν την παγκοσμίως μεγαλύτερη έκθεση αυτοκινήτου ζωντανά μέσω της επιλογής IAA Mobility Virtual ή σε μαγνητοσκόπηση αργότερα. Το BMW Group έχει δημιουργήσει ένα ειδικό ψηφιακό κανάλι γι’ αυτή την υπηρεσία που θα του επιτρέπει να καθοδηγεί online τους επισκέπτες σε όλες τις τοποθεσίες και θεματικές περιοχές της BMW.
Όσοι παρακολουθήσουν εκδηλώσεις του BMW Summit ψηφιακά, θα έχουν την ευκαιρία να δουν τα τελευταία μοντέλα, να ενημερωθούν αναλυτικά για τη βιωσιμότητα και την κυκλική οικονομία στα Hubs και Labs, να παρακολουθήσουν παρουσιάσεις και συζητήσεις για το μέλλον της κινητικότητας και να μάθουν περισσότερα για τις καινοτομίες. Το BMW Group θα έχει online παρουσία σε όλη την IAA και θα ζητήσει τη διαδραστική συμμετοχή όσων παρακολουθούν. Οι επισκέπτες μπορούν να συνδεθούν με τη μορφή ενός avatar και να εξερευνήσουν των ψηφιακό κόσμο του BMW Group με απόλυτη ελευθερία.