Vivere il Movimento nelle strade
Modello 2

Tesla: produzione della Model 2 da 25.000 euro a Berlino

Στα προσιτά ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι έτοιμη να εισέλθει η αμερικάνικη εταιρεία, σύμφωνα με τον CEO, Elon Musk

Το πολυαναμενόμενο Tesla Model 2 θα παραχθεί στο εργοστάσιο Grünheide, λίγο έξω από το Βερολίνο. Σύμφωνα με γερμανικά blogs και δημοσιογραφικά όργανα, η ανακοίνωση έγινε από τον ίδιο τον Elon Musk κατά τη διάρκεια επίσκεψης στο γερμανικό εργοστάσιο. Tην πρόθεση να ξεκινήσει η παραγωγή “ενός νέου ηλεκτρικού αυτοκινήτου αξίας 25.000 ευρώ”, που θα τοποθετηθεί κάτω από το Model 3, φέρεται να γνωστοποίησε ο CEO στους ίδιους τους εργαζόμενους.

Διπλασιάζει την παραγωγή στην Γερμανία

Η αυτοκινητοβιομηχανία σχεδιάζει να διπλασιάσει τη δυναμικότητα του γερμανικού εργοστασίου σε 1 εκατομμύριο οχήματα ετησίως, αλλά δεν έχει παράσχει ενημέρωση σχετικά με το πόσα αυτοκίνητα παράγει εκεί από τον Μάρτιο, όταν δήλωσε ότι παρήγαγε 5.000 οχήματα σε μια εβδομάδα – που ισοδυναμεί με περίπου 250.000 ετησίως.

Οι τοπικές αρχές δήλωσαν τον Οκτώβριο ότι ζήτησαν από την εταιρεία να υποβάλει περαιτέρω πληροφορίες σχετικά με το πώς τα σχέδια επέκτασής της θα τηρούν τους νόμους για τη διατήρηση της φύσης και στη συνέχεια θα λάβουν απόφαση για το αν θα τα εγκρίνουν, χωρίς να δώσουν χρονοδιάγραμμα.

Το γερμανικό εργοστάσιο παράγει επί του παρόντος το Model Y, το πιο επιτυχημένο σε πωλήσεις EV στην Ευρώπη.

Τα σχέδια

Η ιδέα του Model 2 παρουσιάστηκε από τον ίδιο τον Musk πριν από τρία χρόνια, αλλά το έργο, ζωτικής σημασίας για την επίτευξη του φιλόδοξου στόχου των 20 εκατομμυρίων οχημάτων που θα πωλούνται ετησίως έως το 2030, αρχικά ακυρώθηκε ή τουλάχιστον μειώθηκε λόγω των δυσκολιών στην εύρεση κατάλληλων τεχνολογιών για τη μείωση του κόστους παραγωγής. Το “χαμηλού κόστους” ηλεκτρικό αυτοκίνητο επανήλθε μόνο μετά τον εντοπισμό μιας συγκεκριμένης βιομηχανικής διαδικασίας, ικανής να μειώσει δραστικά τα έξοδα και την πολυπλοκότητα της παραγωγής μέσω της χρήσης των γνωστών πλέον “γιγαντομηχανών”. Τούτου λεχθέντος, ο Μασκ δεν έδωσε καμία ένδειξη για το χρονοδιάγραμμα του έργου, το αυτοκίνητο προοριζόταν για το επόμενο Gigafactory που θα κατασκευαζόταν στο Μεξικό, αλλά τα σχέδια φαίνεται να έχουν αλλάξει. Σύμφωνα με την τελευταία βιογραφία που είναι αφιερωμένη στον επιχειρηματία (“Elon Musk” του Walter Isaacson), η Tesla σκοπεύει να κατασκευάσει το entry level αυτοκίνητό της πρώτα στο Όστιν του Τέξας και στη συνέχεια να το μεταφέρει στο Grünheide και συγκεκριμένα μέσα στις νέες εγκαταστάσεις για τις οποίες η εταιρεία έχει ζητήσει από τις αρχές ειδική οικοδομική άδεια.

Αυξήσεις μισθών

Η επίσκεψη στο Grünheide χρησίμευσε επίσης για να ανακοινώσει ο Musk αύξηση των μισθών κατά 4% και αντιπληθωριστικό επίδομα 1.500 ευρώ. Τα μπόνους ακολουθούν τις διαδηλώσεις που διοργάνωσε το συνδικάτο IG Metall για να διεκδικήσει καλύτερες συνθήκες εργασίας και υψηλότερους μισθούς, ή τουλάχιστον σύμφωνους με τους μισθούς άλλων μεγάλων γερμανικών εργοστασίων. Η Tesla διαβεβαιώνει ότι οι προσαρμογές που ανακοίνωσε ο Musk δεν έχουν καμία σχέση με τα παράπονα του συνδικάτου, αλλά είναι απλώς το αποτέλεσμα μιας “τυπικής εσωτερικής διαδικασίας” που οδήγησε την εταιρεία να ανταμείψει τους εργαζόμενους για τα επιτεύγματά τους. Από τον ερχόμενο Φεβρουάριο, οι ετήσιες αποδοχές των εργαζομένων στην παραγωγή θα αυξηθούν κατά επιπλέον 2.500 ευρώ, ανεβάζοντας τους μισθούς κατά 18%, ακόμη και αν ληφθεί υπόψη η αύξηση κατά 6% που αποφασίστηκε στα μέσα του περασμένου έτους: δεν είναι αρκετή, ωστόσο, για να ανταποκριθεί στα πρότυπα που ισχύουν σήμερα στη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία.