Vivere il Movimento nelle strade

KIA sta preparando una versione della Stinger GT con 500 CV!

Εάν η KIA τάραξε τα νερά παρουσιάζοντας το πισωκίνητο Stinger GT, τότε, τι καλύτερο έχει για το μέλλον; Οι Κορεάτες, με όπλο στα χέρια τους την -αδιαπραγμάτευτη πια- affidabilità των αυτοκίνητων τους και την χαμηλή τιμολόγηση των μοντέλων τους, κάνουν το επόμενο βήμα, εισβάλλοντας αγριεμένοι στα “σαλόνια” των (πολύ) γρήγορων auto. 

Οι πληροφορίες του TopSpeed.gr αναφέρουν ότι η ΚΙΑ “τρέχει” σε δοκιμές εξέλιξης, μια έκδοση του Stinger GT με πιο extreme επιδόσεις. Η έκδοση, η οποία αναμένεται να παρουσιαστεί το 2019, θα ονομάζεται Stinger GT Plus και θα διαθέτει ιπποδύναμη η οποία θα κυμαίνεται από τους 430 ως 500 ίππους

Ήδη, όπως μαθαίνουμε, οι μηχανικοί της ΚΙΑ έχουν πουσάρει σε λογικά (γι αυτούς) όρια τον Motore του Stinger GT, καταφέρνοντας να του εξάγουν ιπποδύναμη που φτάνει τους 430 ίππους. Η πηγή μας, αναφέρει ότι με τις βελτιώσεις που έχει επιλέξει η ΚΙΑ, δεν τίθεται επ ουδενί εν αμφιβόλω η αντοχή και η γενικότερη αξιοπιστία του μοντέλου. Και εδώ, είναι το “ζουμί”.

Οι ίδιες πηγές αναφέρουν ότι οι Κορεάτες σχεδιάζουν η κορυφαία έκδοση του Stinger GT να έχει ιπποδύναμη που να κινείται στο club των 500, ώστε να μην υπολείπεται του ανταγωνισμού. Και οι πληροφορίες, είναι συγκεχυμένες, μιας και οι Κορεάτες ξέρουν να κρύβουν καλά τα του οίκου τους. Δηλαδή, η πηγή μας λέει με νόημα ότι “μπορεί το Stinger να αποδώσει αυτή την ιπποδύναμη”, όμως δεν μας εξηγεί το αν θα το κάνει τελικά (προφανώς και επειδή δεν έχει αποφασιστεί) αλλά και πώς

Δηλαδή, εάν η εξέλιξη του κινητήρα θα συνεχιστεί με “παραδοσιακές” μετατροπές ώστε να “ξεζουμιστεί”, ή εάν ευσταθεί η πληροφορία που αναφέρει ότι η ιπποδύναμη θα παραμείνει στο στάδιο των 430 ίππων και θα προτιμηθεί μια υβριδική λύση με την παράλληλη χρήση ηλεκτροκινητήρα. Παρότι ξέρουμε ότι και αυτό το ενδεχόμενο έχει πέσει στο τραπέζι, είναι μάλλον πολύ νωρίς ακόμα για να δούμε πού θα κάτσει η “μπίλια”. 

Με δεδομένο ότι το πλαίσιο του Stinger GT μπορεί να υποστηρίξει δύναμη μεγαλύτερη από αυτή που παράγει ο 3,3 λίτρων V6 (365 ίπποι), μια πιθανή “συνταγή” που θα χρησιμοποιηθεί, είναι τα μεγαλύτερα turbo, ή η αύξηση της πίεσης υπερπλήρωσης με επαναπρογραμματισμό του ECU. 

Από την άλλη, ο διευθυντής marketing της ΚΙΑ στις ΗΠΑ, Spencer Cho, κατά τη διάρκεια της παρουσίασης του Stinger, είχε πει σε Αμερικανούς δημοσιογράφους ότι είναι πιθανό να χρησιμοποιηθεί υβριδική τεχνολογία σε αυτό το μοντέλο. Σε αυτή την περίπτωση, δεν θα ήταν απίθανο να διατηρηθεί το υπάρχον setup

και να τοποθετηθούν δύο ηλεκτρικά μοτέρ στους εμπρός τροχούς με ό,τι αυτό συνεπάγεται. 

Το μάλλον εξωφρενικό όμως, σε όλα αυτά, είναι η τιμολόγησή του. Γιατί στις ΗΠΑ λένε πως το Stinger GT Plus δεν θα κοστολογείται σε τιμή που θα ξεπερνά τις 50.000 δολάρια. Και στην Ελλάδα, η πανηλίθια φορολογία, απλά καθιστά απαγορευτική στην αντιπροσωπεία την εισαγωγή του…

Σε κάθε περίπτωση, είναι σαφές ότι η ΚΙΑ, με το Stinger GT, έχει μόλις ξεκινήσει μια λαμπρή πορεία (και) στον χώρο των σπορ αυτοκινήτων. Και ότι έχουμε πολλά ακόμα να περιμένουμε…