Vivere il Movimento nelle strade

Mini prepara il concorrente a trazione integrale della MX-5

Il Mazda MX-5 αναγέννησε την κατηγορία των roadsters με τη μαλακή οροφή στην πρώτη γενιά του και, έτσι, τώρα που η επόμενη γενιά του πλησιάζει πιο πολύ από ποτέ στις ρίζες, λογικό είναι όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες να προβληματίζονται και να ετοιμάζουν τα… αντίμετρά τους σε μια κατηγορία που μοσχοπουλάει. Έτσι, η Fiat, στο ίδιο πάτωμα φτιάχνει το 124, η ομόσταυλη Abarth το Ragno. Και οι Γερμανοί;

Η BMW, ρίχνει στη μάχη τη Mini για να χτυπήσει το Mazda και τα… αδέρφια του. Έστω και αν είναι πιο premium το μοντέλο που ετοιμάζει, έστω και αν θα είναι πιο ακριβό, ο στόχος της αυτός είναι. Και, κάπως έτσι, γεννιέται το Mini Superleggera Roadster. Και γιατί αυτό είναι ενδιαφέρον και, κυρίως, γιατί είναι διαφορετικό από τα ανοιχτά Mini που ξέραμε ως τώρα;

Ο βασικός λόγος είναι ότι για prima volta θα δούμε τετρακίνητο Mini Roadster. O Peter Schwarzenbauer, αφεντικό της Mini, λέει (στο βρετανικό περιοδικό Autocar) ότι το ενδιαφέρον στο concept Mini Superleggera Roadster που αποκαλύφθηκε πέρυσι στην Ιταλία ήταν τόσο μεγάλο, που η ιδέα να βγει στην παραγωγή, έγινε γρήγορα δημοφιλέστατη σε όλη την εταιρία. Ο ίδιος λέει ότι το νέο roadster θα είναι “οικονομικά ανταγωνιστικό” (ένας Θεός ξέρει τι εννοεί) και πως, παρότι δεν είναι 100% επιβεβαιωμένο, πολλά στελέχη της Mini, ανάμεσα και ο ίδιος, πιέζουν για εκκίνηση της παραγωγής του. “Άλλωστε, πιστεύω ότι θα κάνει καλό στη μάρκα”, λέει.

Αυτό το Mini, το οποίο αναμένεται να είναι ίδιο αισθητικά με το concept, θα πατάει στην πλατφόρμα UKL της BMW και θα έχει χαμηλό βάρος e υψηλή ακαμψία. Ο Schwarzenbauer το αποκαλεί ήδη ένα “σοβαρό sports car“. Πόσο δίκιο έχει; Ας δούμε τι λένε γι’ αυτό τα -μέχρι στιγμής- δεδομένα.

Η βασική έκδοση με τη μαλακή οροφή θα είναι προσθιοκίνητη, ενώ θα υπάρχουν πιο δυνατές εκδόσεις, οι οποίες θα είναι τετρακίνητες! Ανάμεσα σε αυτές, μια έκδοση ibrido plug-in, η οποία θα αποδίδει 216 ίππους και στους τέσσερις τροχούς και θα φορά σύστημα παρόμοιο με τη νέα BMW i8. Δηλαδή έναν κινητήρα βενζίνης 1,5 λίτρων και μια μπαταρία 7,7 Kwh που θα πρωτοδούμε στην BMW 2 Series Active Tourer Plug-in και κατόπιν στο νέο Mini Countryman.

Εναλλακτικά, θα δούμε μια γκάμα τρικύλινδρων και τετρακύλινδρων κιητηρων βενζίνης από 1,5 ως 2,0 λίτρα con il entry-level να έχει 134 ίππους και την κορυφαία έκδοση, την John Cooper Works να αποδίδει 227 ίππους.

Παρότι σίγουρα το μοντέλο θα κάνει καλό στην εταιρία, το ερώτημα είναι κάτα πόσο μπορεί να μπει στα “χωράφια” του ΜΧ-5 που επιμένει στην πισωκίνητη πλατφόρμα και το fun to drive. Η Risposta είναι ένα ελαφρύ, τετρακίνητο, σύγχρονο sports car;

(Le foto, come avrete visto, provengono da qui )