Η Hyundai Motor ανέθεσε στον Ιταλό θρύλο του σχεδιασμού Giorgetto Giugiaro την ανακατασκευή του Pony Coupe concept από το 1974, το οποίο η εταιρεία εξακολουθεί να θεωρεί ότι είναι οι ρίζες του σχεδιαστικού της DNA.
Η κορεάτικη αυτοκινητοβιομηχανία είχε προσλάβει την εταιρεία του Giugiaro εκείνη την εποχή, την Italdesign, για να σχεδιάσει και να αναπτύξει το συμπαγές Hatchback Pony, το οποίο θα γινόταν το πρώτο ανεξάρτητο μοντέλο της Hyundai και το πρώτο αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής της Νότιας Κορέας.
Το πρωτότυπο Pony Coupe αποκαλύφθηκε στην έκθεση αυτοκινήτου του Τορίνο το 1974 και το hatchback Pony βγήκε στην παραγωγή το 1975.
Μια έκδοση παραγωγής του κουπέ με σφηνοειδή σχεδίαση, προγραμματίστηκε για την Ευρώπη και τη Βόρεια Αμερική, αλλά το Project εγκαταλείφθηκε το 1979 αφού η Hyundai είχε ήδη ξοδέψει 80 εκατομμύρια δολάρια για την ανάπτυξη. Με τα χρόνια, ωστόσο, η αρχική ιδέα καθώς και τα πρωτότυπα ανάπτυξης χάθηκαν.
Παρόλα αυτά, το πρωτότυπο Pony Coupe παρέμεινε μια τεράστια επιρροή για τη Hyundai, δήλωσε ο επικεφαλής σχεδίασης της Hyundai Motor Group, Luc Donckerwolke την Τετάρτη σε εκδήλωση στη Σεούλ.
«Το concept Pony Coupe έχει ήδη εμπνεύσει το Ioniq 5 και το N Vision 74 (με κυψέλες υδρογόνου), καθώς και άλλα νέα μοντέλα που θα έρθουν», αποκάλυψε.
Δεδομένης της σημασίας του αρχικού concept για το παρελθόν και το μέλλον της Hyundai, η αυτοκινητοβιομηχανία ανέθεσε στη νέα εταιρεία του Giugiaro, GFG Style, να αναδημιουργήσει το Pony Coupe.
Το νέο Pony Coupe, το οποίο θα κατασκευαστεί στο Τορίνο και θα παρουσιαστεί την επόμενη άνοιξη, θα είναι ακριβώς όπως το αρχικό concept, συμπεριλαμβανομένων των πλαισίων του, που προέρχονται από ένα Pony hatchback πρώτης γενιάς που κατασκευαζόταν από τη Νότια Κορέα.
«Έχουμε αναθέσει στον Giugiaro την ανακατασκευή (το Pony Coupe) επειδή ταιριάζει με τη σχεδιαστική μας φιλοσοφία, «Διαμορφώνοντας το μέλλον με κληρονομιά», δήλωσε ο SangYup Lee, ανώτερος αντιπρόεδρος σχεδιασμού για τις μάρκες Hyundai και Genesis.
Contesto storico
Το αρχικό Pony Coupe προέκυψε το 1973 μετά την συνάντηση του Giugiaro στο Τορίνο με τον ιδρυτή και τότε πρόεδρο της Hyundai, Ju-Yong Chung, ο οποίος τον κάλεσε να πάει στην Κορέα για να καταλάβει καλύτερα τα σχέδιά του, προκειμένου η Hyundai να γίνει ανεξάρτητος κατασκευαστής αυτοκινήτων.
«Δεν εντυπωσιάστηκα βλέποντας ένα απαρχαιωμένο εργοστάσιο να κατασκευάζει παλιά μοντέλα από τη Hillman (την βρετανική αυτοκινητοβιομηχανία που έχει κλείσει), οπότε ο πρόεδρος Chung με πήγε στο Ulsan για να δω το ναυπηγείο Hyundai που κατασκεύαζε ένα πετρελαιοφόρο 250.000 τόνων», ανέφερε ο Giugiaro την περασμένη εβδομάδα.
Εντυπωσιασμένος με όσα είχε καταφέρει η Hyundai μέσα σε μόλις τρεισήμισι χρόνια ως ναυπηγός, ο Giugiaro αποδέχθηκε το έργο της ανάπτυξης της οικογένειας μοντέλων Pony.
«Όταν βλέπω τι είναι η Νότια Κορέα σήμερα και πού βρίσκεται η Hyundai στην παγκόσμια κατάταξη αυτοκινητοβιομηχανιών, είμαι πραγματικά περήφανος που τις βοήθησα να αναπτύξουν τα δικά τους μοντέλα», δήλωσε ο Giugiaro.
Εκτός από το Pony πρώτης γενιάς, που κατασκευάστηκε από το 1975 έως το 1986 με παραγωγή περίπου 685.800 μονάδων, ο Giugiaro σχεδίασε τέσσερα άλλα μοντέλα παραγωγής για τη Hyundai. Το μεσαίο σεντάν Stellar, που κυκλοφόρησε το 1983 και θεωρείται το πρώτο premium μοντέλο της Νότιας Κορέας. το συμπαγές hatchback Excel και το Sedan Presto, που ήταν το εφαλτήριο της Hyundai για να εισέλθει με επιτυχία στην αγορά των ΗΠΑ, αλλά και το μεγάλο sedan Sonata (1988).