Η F8 Spider είναι το νεότερο μοντέλο της σειράς των κεντρομήχανων V8 Ferrari και η νεότερη στη σειρά των Spider μοντέλων. Η F8 ως πλατφόρμα, απο την αρχή εξελίχθηκε παράλληλα τόσο στη κλειστή έκδοση, για την οποία μπορείτε να διαβάσετε qui, όσο και στην ανοιχτή έκδοση.
Η F8 Spider, έρχεται να αντικαταστήσει την 488 Spider, σε σύγκριση με την οποία είναι κατά 50 άλογα ισχυρότερη και κατά 20 κιλά ελαφρύτερη, με τη Ferrari να λέει πως είναι μία πιο “φιλική και άνετη” εκδοχή της 488 Pista Spider, ζυγίζοντας μόλις 20 κιλά παραπάνω.
Η καρδιά της F8 Spider
Μηχανικά, όπως όλες οι Spider Ferrari, τα μηχανικά μέρη τους προέρχονται απο την αντίστοιχη κλειστή έκδοση. Στην F8 Spider, βρίσκουμε τον πολυβραβευμένο V8 twin-turbo κινητήρα της Ferrari, ο οποίος έχει κερδίσει το International Engine Awards για 4 συνεχόμενα χρόνια (2015-2019). Συγκεκριμένα, έχει χωριτικότητα 3,9 λίτρα και αποδίδει 720 ίππους (185 ίππους/λίτρο χωριτικότητας) στις 8000 σ.α.λ. και 770Nm ροπή, ήδη απο τις 3250 σ.α.λ. .
Συγκεκριμένα, η Ferrari πήρε και τοποθέτησε στις F8, Tributo και Spider, αυτούσια, τα μηχανικά μέρη των 488 Pista και Pista Spider, στις οποίες έχει κάνει εκτενή χρήση μηχανικών μερών απο τη 488 Challenge. Μεταξύ άλλων, ο συγκεκριμένος κινητήρας φέρει το σύστημα εισαγωγής απο την αγωνιστική 488, εξού και η ευκολία με την οποία αυξήθηκε η ιπποδύναμη κατά 50 ίππους, το σύστημα εξάτμισης απο Inconel το οποίο είναι κατά 9,7 κιλά ελαφρύτερο απο το μείγμα μετάλλου που χρησιμοποιούσε ως τώρα η Ferrari, καθώς και η αλλαγή του σημείου όπου παίρνει αέρα ο κινητήρας, με αυτό πλέον να είναι οι εισαγωγές στο πάνω μέρος πίσω, πριν την αρχή της αεροτομής.
Όσο αφορά το σύστημα της εξάτμισης, αξίζει να αναφέρουμε πως ανασχεδίαστηκε εξ’ ολοκλήρου απο την 488, όχι μόνο με γνώμονα τη καλύτερη ροή των καυσαερίων και τη καλύτερη απόκριση του κινητήρα, αλλά και στο να βελτιωθεί ο ήχος της, κάνοντας τον πιο δυνατό και βαθύ (όπως ήταν στη 430, η οποία κατά πολλούς έχει τον καλύτερο ήχο, όσο αφορά τις ατμοσφαιρικές V8 Ferrari), με την τοποθέτηση των φίλτρων GPF (Gasoline Particule Filter), ώστε να πληρεί και όλες τις τελευταίες νόρμες ρύπων.
Άλλο ένα χαρακτηριστικό, που άλλαξε στην F8 είναι το “Wall Effect” στο κόφτη. Το παράπονο πολλών κατόχων στις 488, είναι πως ο κινητήρας έκοβε σταδιακά στις τελευταίες 500 σ.α.λ. πριν το κόφτη την παροχή δύναμης, δίνοντας μία αίσθηση πως το αυτοκίνητο “ξεμένει απο δύναμη”. Πλέον, ήδη απο τη 488 Pista και έπειτα, η Ferrari ανασχεδίασε το τρόπο με τον οποίο ο κινητήρας λειτουργεί σε εκείνο το σημείο, κόβωντας απότομα την απόδοση, ακριβώς στο κόφτη.
Στο κομμάτι της οδηγικής συμπεριφοράς, η Ferrari λέει πως η ελάχιστη αύξηση του βάρους, λόγω του μηχανισμού της οροφής και των ενισχύσεων στο πλαίσιο, είναι τόσο μικρή που αφήνει ανεπηρέαστες τις επιδόσεις της F8 και δεν μπορεί να γίνει αισθητή σε σχεδόν κανένα οδηγό.
Design και αεροδυναμική, σε τέλεια αρμονία
Κοιτώντας την F8 Spider, το μάτι χάνεται ακολουθώντας τις καμπύλες της. Έχει το “χάρισμα”, πέρα απο πανέμορφη, να είναι και άκρως λειτουργική. Στο εμπρός μέρος, πάνω απο τα φώτα, υπάρχει μία εισαγωγή αέρος για τη ψύξη των εμπρός φρένων. Το S-Duct στο κέντρο, φροντίζει για την αεροδυναμική ισσοροπία του εμπρός μέρους και την ομαλοποίηση της ροής του αέρα προς τα πίσω.
Στο κάτω μέρος, οι μικρές πλαινές εισαγωγές, κατευθύνουν και αυτές τον αέρα προς τα φρένα, ενώ ομαλοποιούν και την έξοδο του, μαζί με αυτόν που προέρχεται απο τις μεγαλύτερες, οι οποίες φροντίζουν για τη ψύξη του ψυκτικού υγρού, του λαδιού και άλλων υγρών του αυτοκινήτου. Στο κέντρο, κάτω απο το “αλογάκι”, είναι η εισαγωγή για το S-Duct, το οποίο αφότου αξιοποιήσει τη ροή του αέρα για τη σταθερότητα του εμπρός μέρους, τον κατευθύνει πάνω απο τη καμπίνα των επιβατών, προς τα πίσω, προς “αξιοποίηση” του απο το πίσω μέρος της F8.
Κοιτώντας την F8 απο πίσω, βλέπουμε και εδώ το πανεμορφο σχεδιαστικό στοιχείο των 4 στρόγγυλων φωτιστικών σωμάτων, προερχόμενο απο τις 812 και GTC4 Lusso. Αυτό είναι το αισθητικό κομμάτι. Στο λειτουργικό κομμάτι, ο αέρας που έρχεται απο το S-Duct, κατευθύνεται πάνω απο το χώρο του κινητήρα, όπου δημιουργεί vortex, απομακρύνοντας απο τα ανοίγματα στο καπό τον ζεστό αέρα απο το χώρο του κινητήρα, περνώντας τον απο τη μεγάλη πίσω αεροτομή, η οποία είναι μέρος του σώματος της F8, μίας και η Ferrari αποφεύγει να βάζει μεγάλα spoiler και αεροτομές, για χάρη της αισθητικής.
Κάτω απο τα φώτα, βρίσκονται δύο μεγάλοι αεραγωγοί, οι οποίοι λειτουργούν μαζί με τη ροή που δημιουργεί τόσο η αεροτομή, όσο και ο διαχύτης, απομακρύνοντας τη πίεση που δημιουργείται στους πίσω θόλους, αλλά και τη θερμότητα απο τα φρένα και το χώρο του κινητήρα.
Η αναδιπλούμενη οροφή, RHT (Retractable Hard Top), χρειάζεται μόλις 14 δευτερόλεπτα για να ανοίξει ή να κλείσει, λειτουργία η οποία μπορεί να πραγματοποιηθεί σε ταχύτητες μέχρι 45 χιλιόμετρα/ώρα.
Cockpit, όχι απλά καμπίνα επιβατών
Πέρνωντας θέση στο εσωτερικό της F8,καταλαβαίνει κανείς αμέσως ότι πρόκειται περί cockpit και όχι απλής καμπίνας επιβατών. Το ανασχεδιασμένο τιμόνι, έχει όλα όσα χρειάζεται ο οδηγός, απο φλας, χειρισμό φώτων και υαλοκαθαριστήρων, κουμπιά για το σύστημα ψυχαγωγίας, προκειμένου να μη χρειάζεται να αποκρύνει ούτε τα χέρια του απο το τιμόνι, ούτε το βλέμμα του απο το δρόμο.
Πάνω απο το χαρακτηριστικό κόκκινο κουμπί της εκκίνησης και απενοργοποίησης του κινητήρα, υπάρχει το κουμπί με το αμορτισέρ, το οποίο ενεργοποιεί τη λειτουργία Bumpy Road, κάνοντας την ανάρτηση της F8 αρκετά πιο μαλακή, για μεγαλύτερη άνεση σε κακοτράχυλους δρόμους. Στο δεξί μέρος, υπάρχει ο διακόπτης του Manettino, ο οποίος περιλαμβάνει τα προγράμματα οδήγησης της F8 (Low Grip, Sport, Race, CT Off & CST Off).
Ο πίνακας οργάνων αποτελείται απο δύο ψηφιακές οθόνες, κάθεμια απο τις οποίες έχει στην αντίστοιχη μεριά της ένα σύνολο κουμπιών και διακοπτών ελέγχου για τις διάφορες λειτουργίες της και ένα αναλογικό στροφόμετρο στη μέση, ως κομμάτι της σχεδιαστικής ταυτότητας των V8 Ferrari απο την 360 και έπειτα.
Η καμπίνα κατά τα άλλα, είναι λιτή και λειτουργική, με τη δυνατότητα επιλογής μίας οθόνης 7 ιντσών για το συνοδηγό, ο οποίος μπορεί να παρακολουθεί, ίσως και έντρομος, την ταχύτητα, τις στροφές, τη σχέση στο κιβώτιο καθώς και μία πληθώρα άλλων πληροφοριών, για να μη “βαριέται” στο δεξί bucket της F8. Όχι οτι τον χαλάει, αλλά είπαν στο Maranello να έχουν κάτι και για αυτόν.
Tutto sommato
Η F8 Spider αποτελεί μία άκρως ενδιαφέρουσα επιλογή στη κατηγορία της. Έχει διορθώσει όλα όσα “χάλαγαν” την 488, όπως το γεγονός ότι έμοιαζε με μία facelift 458, τον ήχο, την οδηγική συμπεριφορά.
Είναι μία Pista Spider για τους “πολλούς”, λίγο πιο άνετη και πιο φιλική, όπως είχαμε πει ότι είναι η 812 GTS σε σχέση με τη LaFerrari Aperta.
Προσωπικά, την θεωρώ ομορφότερη απο την Huracan Evo και την 720S, αλλά σε αυτά τα αυτοκίνητα, το καλύτερο, είναι λέξη με υποκειμενική σημασία, καθώς πρόκειται για αγορά με γνώμονα το συναίσθημα και λιγότερο τη λογική και τους αριθμούς.