Le site Peugeot 308GT είναι ένα από τα αυτοκίνητα που περίμενα με αγωνία να οδηγήσω. Η γνωριμία μου με το απλό 308 με άφησε άφωνο και μου εξήγησε γιατί οι Γάλλοι μίλαγαν με υπεροψία γι αυτό το πλαίσιο και στην ελληνική αντιπροσωπεία το περιέγραφαν ως “αυτοκινητάρα“. Έλεγα, τότε, λοιπόν, πως όταν έρθουν οι γρήγορες εκδόσεις του 308, θα κλάψουν μανούλες.
Pour les βενζινοκίνητο 308 GT (υπάρχει και πετρελαιοκίνητο), με το μοτέρ των 1,6 λίτρων και των 205 ίππων, έχω πολλά να πω. Θα προσπαθήσω να τα συμπυκνώσω. Πριν αρχίσω με τα ξενέρωτα, θα περιγράψω τη σκηνή της παράδοσης του 308 GT στα χέρια μου από τον Παναγιώτη (δοκιμάζει τα SUV και τα off road για το TopSpeed.gr): Μπαίνει στο γραφείο, έρχεται κατά πάνω μου, μου δίνει το κλειδί και μου φωνάζει: “Πάρτο απο δω το δαιμονισμένο σου! Πώς κάνει έτσι, σα να είναι δαιμονισμένο“! Παρακάτω, θα δούμε αν είχε δίκιο και πώς του έκανα… εξορκισμό.
Εμφανισιακά, είναι αυτό που περίμενες. Εντυπωσιακές ζάντες και σπόιλερ all over it, που θα παρατηρήσει όμως μόνο το μάτι του petrolhead. Στον αδαή, η εικόνα του πεντάθυρου λιονταριού, δεν μπορεί παρά να δείχνει φινετσάτη. Χωρίς οπτικές υπερβολές, η Peugeot έχει πετύχει ένα φινετσάτο, σπορ look. Η έκδοση της δοκιμής μας, ήταν σε ένα μπλε σκούρο χρώμα, για το οποίο όλοι όσοι ρώτησα, μου έλεγαν ότι θα το προτιμούσαν, μαζί με τα φιμέ τζάμια. Όχι εγώ. Θα επέλεγα κάτι πιο χτυπητό, ή καλύτερα, τη διχρωμία (το 308 Gti με τη διχρωμία με χάραξε). Και ας δίνει τη διχρωμία μόνο στο Gti…
Sur A l'intérieur, η εικόνα είναι η αναμενόμενη: Ένα απίστευτο τιμονάκι σε μικρό μέγεθος, ο πίνακας οργάνων εν είδει HUD πάνω από αυτό. Καθισματάρες ημιμπάκετ με δέρμα- αλκαντάρα, μια ευμεγέθης οθόνη αφής στο κέντρο του ταμπλό και… τίποτε άλλο. Η Peugeot έχει επιλέξει να μην έχει κουμπιά στο ταμπλό και να συγκεντρώσει όλα τα χειριστήρια στην οθόνη. Καλή ιδέα και λειτουργεί.
Πιο χαμηλά, ο επιλογέας από το εξάρι κιβώτιο, πιο κάτω το start/stop button, το κουμπί επιλογής sport mode και το κουμπί του χειρόφρενου. Γιατί κουμπί βρε άνθρωποι σε αυτό το αυτοκίνητο; Πιο πίσω, μια (μόνο) ποτηροθήκη και το armrest με τον αποθηκευτικό χώρο κάτω του. Σε ό,τι αφορα την ποιότητα των υλικών και τη συναρμογή τους, είναι άριστη και, κατά την άποψή μου, αποτελεί στιγμη για την οποία η Peugeot θα έπρεπε να υπερηφανεύεται.
Πώς πάει;
Ήρθε η ώρα λοιπόν να το δοκιμάσουμε. Στη normal λειτουργία, ο ήχος και γενικότερα ο τρόπος που δουλεύει το 308 GT σε κάνουν να πιστεύεις ότι οδηγείς το απλό 308. Πατάω το κουμπί Sport, λοιπόν.
Το καντράν, που η Peugeot έχει τοποθετήσει να βλέπεις πάνω και όχι μέσα από το τιμόνι, για να μην αποσπάται η προσοχή σου από το δρόμο, παίρνει ένα έντονο κόκκινο χρώμα. Ανάμεσα από στροφόμετρο και κοντέρ, επιλέγω τις ενδείξεις της ιπποδύναμης, ροπής και boost που χρησιμοποιώ, αντι του επιταχυνσιόμετρου και των άλλω επιλογών. Κουμπώνω την πρώτη, βυθίζω το γκάζι στο πάτωμα, αφήνω συμπλέκτη και… αλληλούια!
Το 308GT ξεχύνεται μπροστά με έναν βρυχηθμό απίστευτων τόνων, που με κάνει να αναφωνήσω: “Ωχ”! Ο ήχος των δύο τεράστιων εξατμίσεων του 308GT είναι ό,τι καλύτερο θα ακούσεις σε 1,6, θυμίζει έντονα supercar και, σίγουρα, κατασκευή πολύ περισσότερων κυβικών και ίππων. Ακριβώς όπως θα έπρεπε να βρυχάται ένα λιοντάρι.
Κουμπώνω δευτέρα στο ακριβέστατο και ταχύ κιβώτιο του λιονταριού και επιταχύνω εν μέσω ουρλιαχτών που φτάνουν στην κορύφωση στις 6500 σαλ, λίγο πριν τον κόφτη. Κουμπώνω τρίτη, τέρμα γκάζι και βλέπω το μπαρόμετρο στον πίνακα μπροστά μου να φουσκώνει ως τα 2,2 bar. Ηδονή , και ας αισθάνομαι ότι θα ήθελα λίιιιγη παραπάνω δύναμη.
Πλησιάζω σε στροφή. Πλακώνομαι στα φρένα, κατεβάζοντας και επιβραδύνω ακριβώς όσο θέλω, χωρίς δράματα. Τα φρένα του είναι δυνατά και αποτελεσματικά.
Πλασάρομαι στη στροφή. Με αυτό το τιμόνι, προσεύχομαι το στροφιλίκι να μην τελειώσει ποτέ. Όχι μόνο επειδή είναι ακριβές σαν διαβήτης και συνεργάζεται άριστα με το πλαίσιο- ποίημα, κατευθύνοντας το 308 μου όπου θέλω, χωρίς… δράματα. Αλλά και επειδή είναι τόσο μικρό, που μου θυμίζει τις τιμονιέρες των παιχνιδομηχανών. Ναι, μ’ αυτό το τιμόνι, αισθάνομαι παιδί ξανά!
Γενικά, η συμπεριφορά του 308 GT είναι ουδέτερη και τα όρια πρόσφυσής του αρκετά υψηλά, όπως ακριβώς τα περίμενα. Όταν το πιέσεις πολύ, στα κλειστά κομμάτια, μπαίνει με τα τέσσερα, προειδοποιώντας με όταν ετοιμάζεται να φύγει. Και, όταν το πιέσω πιο πολύ, τα ηλεκτρονικά (τα οποία δεν είναι δυναστικά και απενεργοποιούνται πλήρως) επεμβαίνουν, διατηρώντας τη γραμμή που θέλω. Στα δε ανοιχτά κομμάτια, η σταθερότητά του είναι παροιμιώδης.
Vous savez que, par nature, tous les modèles Peugeot (enfin, les plus sportifs) sont dotés de la fonction "sécurité". essieu arrière réglé par l'usine pour se comporter en tant que quaternaire passif. Voir par exemple la 106 Rallye qui histoire de la gauche en les pressant. Le fait de relâcher l'accélérateur pendant que vous les enfoncez conduit à le détachement de la queue. Il ne s'agit pas seulement de vous aider à jouer, mais aussi de vous aider à corriger votre trajectoire en tapant et en relâchant des touches à la vitesse de l'éclair (mais avec des risques).
Je me demande si la 308GT conserve cette caractéristique. la tradition du jeuLa France n'est pas un pays comme les autres, si ce n'est qu'elle confirme le cliché selon lequel " les Français se tordent "... Je note que la 308GT vous permet de jouer, si vous le faites exprès. C'est-à-dire, si vous le poursuivez avec un volant et un accélérateur au bon endroit, il détachera la queue, vous plaçant dans une glissade latérale contrôlée. Les aides électroniques vous laisseront partir, intervenant juste avant que la situation ne devienne incontrôlable.
En résumé, je dirai une chose bon pour la consommationJe l'ai laissé quelque part, avec les voyages uniquement en position Sport et avec mon... pied droit lourd. à 7,5. Cela suffit à expliquer pourquoi je n'en voudrais pas 30-40 chevaux plus fort. Car, tel qu'il est, il est parfait pour tous les jours.
Cependant, si cela ne tenait qu'à moi, je changerais deux ou trois choses. Tout d'abord, le frein à main électrique. Dans une voiture de sport, seul le frein à main traditionnel convient. Ensuite, je mettrais deux porte-gobelets au centre. Enfin, Peugeot a prévu que les indicateurs de régime et de vitesse soient montés en face l'un de l'autre. C'est-à-dire le compteur de vitesse (gauche) de gauche à droite, et le tachymètre (droite) de droite à gauche. Je ne dis pas cela, pratiquemais je préfère la version conventionnelle, je suis une créature d'habitude... Je dois aussi mentionner que l'équipe de TS a remarqué que le son positif de la 308GT a été conçu pour arroser acoustiquement le conducteur plus que les observateurs extérieurs.
En conclusion, est-ce que je le prendrais ? D'abord, je l'ai mise dans le garage TopSpeed.gr. juste pour pouvoir l'entendre crier, chaque fois que je suis en admiration. Mais ce n'est pas tout. La 308GT est parfaite pour le pétomane de notre époque, car comme un autre Dr. Jekyll et Mister Hyde, elle se transforme au gré des commandes.: d'une citadine économique pour se rendre au travail sans frais ni concessions, à une voiture familiale confortable et silencieuse pour effectuer vos trajets et à une une voiture à hayon enthousiaste pour s'amuser dans des endroits reculés pendant les nuits froides d'hiver. Que demander de plus ? Rien d'autre, jusqu'à ce que Peugeot nous présente la 308 Hybrid R (vous avez compris l'allusion, n'est-ce pas ?)...