Τα Coupe – SUV είναι η νέα μόδα στην αυτοκινητοβιομηχανία και η Renault εισβάλει στην κατηγορία αυτή με το Arkana! Είχαμε για μια εβδομάδα την Full Hybrid έκδοση του γαλλικού μοντέλου και σας μεταφέρουμε τις εντυπώσεις μας!
Γνωριμία
Η λέξη «Arkana» προέρχεται από το λατινικό Arcanum, που σημαίνει μυστήριο, θέλοντας η Renault με τον τρόπο αυτό να τονίσει τον ιδιαίτερο χαρακτήρα του αυτοκινήτου! Παρουσιάστηκε το 2019 και βασίζεται στην πλατφόρμα CMF-B του ομίλου Renault.
Αρχικά προοριζόταν αποκλειστικά για την αγορά της Ρωσίας. Αλλά το ευρωπαϊκό κοινό, έδειξε ενδιαφέρον για το μοντέλο, με την Renault να κάνει το φιλόδοξο βήμα και να το λανσάρει και στην Γηραιά Ήπειρο! Από το 2020 κυκλοφορεί επίσης στην Νότια Κορέα ως Samsung XM3 Inspire!
Design externe
Το μεγαλύτερο αβαντάζ του Renault Arkana είναι το φινετσάτο Design και το επιβλητικό στυλ, στοιχεία που δεν το αφήνουν να περάσει απαρατήρητο.
Αρχίζοντας από το μπροστινό μέρος, βλέπουμε το γνώριμο Family Look, στο οποίο ξεχωρίζει η μεγάλη επιβλητική μάσκα, στο κέντρο της οποίας δεσπόζει το «διαμάντι» της Renault. Πλαισιώνεται από ορθογώνιους προβολείς, στο κάτω μέρος των οποίων υπάρχει επέκταση σε σχήμα δείκτη χειρός. Όλα αυτά δένουν αρμονικά με τον ογκώδη προφυλακτήρα με τις Off-Road λεπτομέρειες!
Την πιο ενδιαφέρουσα οπτική του αυτοκινήτου αποτελεί το προφίλ του! Η όμορφη σιλουέτα του διαγράφεται χάρη στην τοξοειδή οροφή που καταλήγει σε έναν μικρό τρίτο όγκο με μια διακριτική αεροτομή! Η μεγάλη απόσταση από το έδαφος, τονίζει τον SUV χαρακτήρα του. Οι μυώδεις επιφάνειες στα φτερά και τις πόρτες, δίνουν ζωντάνια στο αυτοκίνητο, θυμίζοντας πάνθηρα σε θέση επίθεσης!
Το ενιαίο πίσω φωτιστικό σώμα με γραφικά LED, χωρίζεται στο κέντρο με το ευκρινές σήμα της Renault και συνδυάζεται αρμονικά με έναν ογκώδη προφυλακτήρα, με Off Road λεπτομέρειες και διαχύτη στο κάτω μέρος, προσδίδοντας του μια δυναμική και μοντέρνα εικόνα!
Interne
Οι πληθωρικές διαστάσεις μεταφράζονται σε άπλετους χώρους στην καμπίνα, άνετους για πέντε επιβάτες! Οι Γάλλοι σχεδιαστές έχουν επιμεληθεί το εσωτερικό με καλής ποιότητας μαλακά υλικά και με καλή αίσθηση της αφής σε ορατά σημεία, αφήνοντας μια Premium αίσθηση. Αντίθετα στα κάτω μέρη χρησιμοποίησαν κυρίως σκληρά πλαστικά. Η εναλλαγή υφάσματος, αλουμινίου και απομίμησης ανθρακονήματος, στο ταμπλό και στις επενδύσεις των θυρών, δημιουργούν ένα ευχάριστο οπτικό αποτέλεσμα για τους επιβάτες!
Κεντρικά στο ταμπλό δεσπόζει η τοποθετημένη κάθετα οθόνη των 9,3 ιντσών του συστήματος πολυμέσων, συμβατό με Android Auto και Apple AirPlay. Ψηφιακός είναι και ο πίνακας οργάνων, παρέχοντας σε οθόνη TFT 7 ιντσών όλες τις απαραίτητες πληροφορίες στον οδηγό!
Εργονομικά, διαθέτει πλειάδα θηκών στο εσωτερικό. Οι απαραίτητοι διακόπτες βρίσκονται κοντά στον οδηγό, ώστε να μην αποσπά το βλέμμα του από τον δρόμο.
Τα καθίσματα είναι άνετα, παρέχοντας εξαιρετική στήριξη στους επιβάτες ακόμα και σε πολύωρα ταξίδια, ενώ ιδιαίτερα για τους πίσω οι χώροι είναι γενναιόδωροι!
Ο χώρος αποσκευών, του Arkana E-Tech αγγίζει τα 480 λίτρα, έναντι των 513 λίτρων στις ήπια υβριδικές εκδόσεις, αφού οι μπαταρίες κλέβουν 33 λίτρα. Με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα, διαμορφώνεται ένας επίπεδος χώρος 1.263 λίτρων!
Κινητήριο σύνολο
Κάτω από το καπό φιλοξενείται το υβριδικό σύστημα E-Tech που αποτελείται από βενζινοκινητήρα 1.600 κυβικών απόδοσης 94 ίππων και 148 Nm ροπής, το οποίο συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 49 ίππων και 205 Nm ροπής. Αυτά συνεργάζονται μέσω γεννήτριας HSG (High-voltage Starter Generator). Διαθέτει μια μπαταρία χωρητικότητας 1,2 kWh. Η μετάδοση της κίνησης γίνεται στους εμπρός τροχούς χάρη στο αυτόματο κιβώτιο multimode 6 σχέσεων!
Στον δρόμο
Το επιβλητικό παρουσιαστικό του Renault Arkana δημιουργεί θετικές εντυπώσεις, που περιμένουν να επιβεβαιωθούν σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης και καταστάσεις!
En ville το μοναδικό πλεονέκτημα εντοπίζεται στο υβριδικό σύνολο κίνησης E-Tech, που του δίνει δυνατότητες αμιγώς ηλεκτρικής μετακίνησης στον αστικό ιστό μέχρι την ταχύτητα των 75 χλμ/ώρα. Παράλληλα η ανάκτηση ενέργειας γίνεται εύκολα μέσω του φρεναρίσματος, περιορίζοντας την κατανάλωση! Ο όγκος του αυτοκινήτου, ωστόσο δεν το κάνει φιλικό στις αστικές μετακινήσεις.
Dans le réseau de montagne et le réseau rural αναδεικνύεται ο εκδρομικός χαρακτήρας του αυτοκινήτου! Διαθέτει εξαιρετικό κράτημα, ειδικά στις απότομες στροφές, γεμίζοντας με αίσθημα ασφαλείας τους επιβάτες! Η ισορροπημένη ανάρτηση εστιάζει στην άνεση, ενώ η ροπή δίνει την απαραίτητη δύναμη για ξεκούραστο ταξίδι στους επαρχιακούς και ορεινούς δρόμους. Η απόσταση των 200 mm από το έδαφος, του δίνει τη δυνατότητα για ήπιες εκτός δρόμου διαδρομές και πατημένους χωματόδρομους!
Sur l'autoroute κινείται επιβλητικά, διαθέτει πολύ καλή ποιότητα κύλισης και προσφέρει ένα ασφαλές, ποιοτικό και ευχάριστο ταξίδι, διαθέτοντας μια πλειάδα από ADAS και συστήματά υποβοήθησης του οδηγού!
Général το Renault Arkana E-Tech εστιάζει σε κάθε οδηγική συνθήκη στην οικονομία. Η μέση κατανάλωση κυμαίνεται από 5.6 λίτρα έως τα 6.2 λίτρα ανά 100 χλμ με φυσιολογική οδήγηση!
Σε ποιους απευθύνεται
Το Renault Arkana είναι ένα αυτοκίνητο που θα εκτιμηθεί από νέους σε ηλικία οικογενειάρχες, που επιζητούν την ποιότητα και την ασφάλεια, κάνουν συχνά εκδρομές και ταξίδια! Ένα σύγχρονο αυτοκίνητο, για μοντέρνους ανθρώπους!
Τιμή
Στους καταλόγους της η Renault προσφέρει το Arkana E-Tech από 30.790€ για την έκδοση Expression και αγγίζει τις 33.290€ στην πλουσιότερη έκδοση Dynamic. Το αυτοκίνητο της δοκιμής κοστίζει 31.690€!
Caractéristiques techniques
AMAXOMA |
|
Presse |
Coupe – SUV |
Sièges |
5 |
Portes |
5 |
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ – ΕΚΠΟΜΠΕΣ – ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ |
|
Consommation moyenne combinée (WLTP) |
4.9 l/100 km |
Émissions de CO2 (WLTP) |
111 g/km |
Type de carburant |
Essence |
Επιτάχυνση 0 – 100 χλμ/ώρα |
10,8 secondes |
Vitesse maximale |
172 km/h |
Spécifications des gaz d'échappement |
Euro 6d Full |
Rapport poids/puissance |
10 κιλά/Hp, 99.7 Hp/τόνος |
Rapport poids/couple |
9.7 κιλά/Nm, 103.1 Nm/τόνος |
ENGINE TOTAL |
|
MOTEUR À COMBUSTION INTERNE |
|
Puissance |
94 Hp @ 5600 σ.α.λ. |
Puissance par litre de cylindrée |
58.8 Hp/l |
Ροπή του κινητήρα |
148 Nm @ 3600 σ.α.λ. |
Disposition du moteur |
Vers l'avant, transversalement |
Modèle/code du moteur |
H4M 632 |
Carcasse du moteur |
1598 cm3 |
Nombre de cylindres |
4 |
Configuration du moteur |
En série |
Diamètre du cylindre |
78 mm |
Voie d'administration du vaccin |
83.6 mm |
Nombre de soupapes par cylindre |
4 |
Système d'injection de carburant |
Ψεκασμός πολλαπλών σημείων |
Capacité d'huile moteur |
4.5 l |
MOTEUR ÉLECTRIQUE |
|
Ηλεκτρική ισχύς |
49 Hp |
Couple |
205 Nm |
ΓΕΝΝΗΤΡΙΑ |
|
Puissance |
20 ch |
Couple |
50 Nm |
BATTERIE |
|
Capacité |
1.2 kWh |
ΣΥΣΤΗΜΑ |
|
Συνολική ισχύς |
143 Hp |
TAILLE ET POIDS |
|
Poids |
1435 κιλά |
Charge utile maximale |
526 κιλά |
Volume minimal d'espace pour les bagages |
480 l |
Volume maximal de l'espace à bagages |
1263 l |
Capacité du réservoir de carburant |
50 l |
Capacité de remorquage autorisée avec freins (12%) |
760 livres |
DIMENSIONS |
|
Longueur |
4568 mm |
Πλάτος συμπεριλαμβανομένων των καθρεπτών |
2034 mm |
Hauteur |
1576 mm |
Empattement |
2720 mm |
Trace d'acheminement |
1562 mm |
Trace dorsale |
1584 mm |
Hélice avant |
878 mm |
Etai dorsal |
970 mm |
Distance par rapport au sol |
200 mm |
Diamètre de rotation minimal (diamètre de rotation) |
11.2 m |
ARCHITECTURE |
|
Mouvement |
Κίνηση στους μπροστινούς τροχούς |
Suspension avant |
Ανεξάρτητη τύπου McPherson |
Suspension arrière |
Ημι-ανεξάρτητη ανάρτηση με ελατήρια |
Freins avant |
αεριζόμενοι δίσκοι , 296×26 mm |
Freins arrière |
Δίσκοι , 260×8 mm |
Systèmes auxiliaires |
ABS (système de freinage antiblocage) |
Type d'adresse |
Gestion chukrania (avec dents) |
Système de direction |
Volant électrique |
Roues |
215/60 R17 ή 215/55 R18 |
galerie de photos