Σε Total Black απόχρωση, πανοραμική οροφή, χαμηλωμένο αμάξωμα και ζάντες 18 ιντσών, το δυναμικό παρουσιαστικό του Peugeot 308 GT PHEV που είχαμε στη κατοχή μας για μία εβδομάδα, τράβηξε δικαιολογημένα τα βλέμματα!
Γνωριμία
Le nouveau Peugeot 308 το είχαμε γνωρίσει με τον κινητήρα των 1.2 λίτρων απόδοσης 130 ίππων και το αυτόματο κιβώτιο EAT-8. Πλέον ήρθε η σειρά να οδηγήσουμε την κορυφαία έκδοση GT με το εξηλεκτρισμένο επαναφορτιζόμενο υβριδικό σύνολο των 225 ίππων!
Design externe
Η γαλλική εταιρεία μένει πιστή στη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία που την χαρακτηρίζει! Έντονες ακμές, τονισμένες λεπτομέρειες και μυώδεις επιφάνειες!
Στο μπροστινό μέρος ξεχωρίζει η μεγάλη μάσκα με το νέο λογότυπο, και τους λεπτούς Full Matrix Led προβολείς. Τα φώτα ημέρας διαθέτουν σχήμα κυνόδοντα και λειτουργούν παράλληλα ως φλας, σχηματίζοντας την εικόνα ενός αγριεμένου λιονταριού!
Το πλαϊνό μέρος χαρακτηρίζεται από καθαρές γραμμές, προσδίδοντας μια δυναμική σιλουέτα, ενώ το πίσω μέρος διαθέτει μια μεγάλη αεροτομή στο πάνω μέρος της κάθετης πέμπτης πόρτας, που φιλοξενεί τα μακρόστενα σφηνοειδή φωτιστικά σώματα με την LED υπογραφή από τα «νύχια του λέοντα».
Ειδικότερα, η έκδοση GT της δοκιμής μας διαθέτει μια πιο δυναμική μάσκα, χρωματισμό Total Black, χαμηλωμένο αμάξωμα, ζάντες 18 ιντσών και πανοραμική ανοιγόμενη ηλιοροφή. Στοιχεία τα οποία δεν το αφήνουν να περάσει απαρατήρητο!
Interne
Αναβαθμισμένη είναι και η καμπίνα της κορυφαίας έκδοσης GT σε σχέση με την υπόλοιπη γκάμα του 308. Η σχεδίαση του εσωτερικού είναι αμετάβλητη, με γνωστό φουτουριστικό ταμπλό δύο επιπέδων να κερδίζει τις εντυπώσεις.
Πρωταγωνιστής είναι το προηγμένο και πλήρως ψηφιακό σύστημα i- Cockpit 3D, που αποτελείται από δύο οθόνες. Η μία πίσω από το όμορφο, μικρό και πολυγωνικό τιμόνι με το νέο έμβλημα της Peugeot, η οποία είναι 10,25 ιντσών και παρέχει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες στον οδηγό για την πορεία και τον ψηφιακό πίνακα οργάνων. Η άλλη οθόνη είναι 10 ιντσών, βρίσκεται τοποθετημένη κεντρικά με ελαφριά κλήση προς τον οδηγό και παρέχει τις λειτουργίες του συστήματος πολυμέσων, συμβατό με Android Auto και Apple CarPlay.
Οι διακόπτες i toggles σε μορφή πλήκτρων κάτω από την κεντρική οθόνη, εκτός από ένα όμορφο οπτικό αποτέλεσμα, παρέχουν αξιόλογη εργονομία!
Επίσης, η πρακτικότητα βρίσκεται σε υψηλό επίπεδο με έξυπνες θήκες, ιδιαίτερα στην κεντρική κονσόλα ανάμεσα στα καθίσματα του οδηγού και του συνοδηγού. Αξιοσημείωτο είναι να αναφερθούμε στον μίνιμαλ επιλογέα ταχυτήτων με τη μορφή διακόπτη σε μια διακριτική θέση στην κονσόλα.
Οι Γάλλοι έχουν επιμεληθεί το φινίρισμα στην έκδοση GT, με ιδιαίτερη φροντίδα, επιλέγοντας ποιοτικότερα υλικά σε σχέση με την υπόλοιπη γκάμα του 308, κορυφαίας αίσθησης αφής, μαλακά υλικά στο σύνολο τους, με εξαιρετική συναρμογή ολοκληρώνουν την εικόνα του εσωτερικού.
Τα όμορφα μπάκετ Dynamique καθίσματα, είναι αποκλειστικά σχεδιασμένα για την έκδοση GT, κατασκευασμένα από δέρμα Alcantara και ύφασμα. Παρέχουν εξαιρετική στήριξη του σώματος. Ωστόσο για τους πιο απαιτητικούς υπάρχει η επιλογή των καθισμάτων τεχνολογίας AGR με δέκα ηλεκτρικές ρυθμίσεις, μασάζ, λειτουργία μνήμης, και τέσσερις ηλεκτρικές ρυθμίσεις για τη στήριξη της οσφυϊκής χώρας, αλλά στοιχίζει έξτρα €2.604.
Η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ έχει όγκο 361 λίτρα, ενώ με τα καθίσματα πλήρως αναδιπλωμένα αγγίζει τα 1.271 λτ.
Κινητήριο σύνολο – Τεχνολογία
Κάτω από το καπό φιλοξενείται το αποδοτικό υβριδικό σύνολο που αποτελείται από έναν βενζινοκινητήρα της οικογενείας PureTech, απόδοσης 180 ίππων και 250 Nm ροπής και έναν ηλεκτροκινητήρα 110 ίππων και 320Nm ροπής. Συνδυαστικά η απόδοση αγγίζει τους 225 ίππους και 360 Nm ροπής, το οποίο συνδυάζεται με το αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων e-EAT 8.
Διαθέτει μπαταρία 12,4 kWh, η οποία προσφέρει πραγματικό εύρος αυτονομίας περίπου 40 χιλιομέτρων πλήρως φορτισμένο. Ο χρόνος φόρτισης είναι περίπου 1 ώρα και 45 λεπτά σε φορτιστή των 7,4 kW.
Στον δρόμο
Η κορυφαία έκδοση GT του 308 αναβιώνει την σπορ φύση της Peugeot του παρελθόντος, με την θέα του αυτοκινήτου να προκαλεί να το οδηγήσεις σε κάθε δυνατή συνθήκη! Ας το γνωρίσουμε.
En ville κινείται τυπικά, άλλωστε πρόκειται για ένα μικρομεσαίο οικογενειακό αυτοκίνητο. Ωστόσο, είναι ιδιαίτερα φιλικό για καθημερινή χρήση. Χάρη στην δυνατότητα αμιγώς ηλεκτρικής κίνησης πετυχαίνει μηδενική κατανάλωση εντός αστικού ιστού! Η περιορισμένη περιμετρική ορατότητα, περιορίζει την ευελιξία του στα στενά.
Dans le réseau de montagne et le réseau rural αναδεικνύεται η σπορ παρακαταθήκη της Peugeot με συναρπαστικό τρόπο. Η συνδυασμένη απόδοση των 225 ίππων από το υβριδικό σύστημα είναι η εγγύηση για απολαυστική οδήγηση σε δρόμους με στροφές! Το αυτοκίνητο προκαλεί για οδήγηση στο όριο, παρέχοντας υψηλά επίπεδα πρόσφυσης. Τα φρένα επίσης άμεσα και αποδοτικά. Η σκληρή ρύθμιση της ανάρτησης βελτιώνει παρά πολύ το κράτημα, καθώς το αυτοκίνητο κολλάει στον δρόμο, γεμίζοντας με αίσθημα ασφάλειας τον οδηγό!
Sur l'autoroute το Peugeot 308 GT δείχνει δυναμικό και παραμένει εξαιρετικά σταθερό ακόμα και στις πολύ υψηλές ταχύτητες. Η ηχομόνωση ανταγωνίζεται τα επίπεδα των Premium προτάσεων, ενώ η ποιότητα κύλισης θα ικανοποιήσει ακόμα και τους πιο απαιτητικούς. Ένας παράγοντας για αυτά τα επιτεύγματα, είναι προφανώς ο χαμηλός συντελεστής οπισθέλκουσας, μόλις 0,28 Cd. Τα συστήματά ασφαλείας ολοκληρώνουν την εμπειρία οδήγησης, δικαιολογώντας το προσωνύμιο GT!
Général το Peugeot 308 GT Plug – In Hybrid διαθέτει τρία προγράμματα οδήγησης.
- Electric για αμιγώς ηλεκτρική κίνηση, ιδίως στον αστικό ιστό με την ισχύ των 110 ίππων του ηλεκτροκινητήρα, η λειτουργία του οποίου σταματάει μετά τα 80 χιλιόμετρα την ώρα!
- Normal το οποίο είναι το πιο ισορροπημένο πρόγραμμα οδήγησης αναφορικά με την απόδοση και την οικονομία, ιδανικό για καθημερινή χρήση.
- Sport, κατά το οποίο αλλάζει ολόκληρο το Set Up του αυτοκινήτου, σκληραίνει η ανάρτηση και το τιμόνι, ο βενζινοκινητήρας έχει το βασικό ρόλο στην κίνηση του αυτοκινήτου, ενώ ο ήχος του γίνεται πιο τραχύς!
Πλήρως φορτισμένο και όταν κινείται συνδυαστικά και με τους δύο κινητήρες, η κατανάλωση αγγίζει τα 3,5 λίτρα/100 χιλιόμετρα, ενώ με άδεια μπαταρία η κατανάλωση ανεβαίνει συνδυαστικά στα 7,5 λίτρα /100 χιλιόμετρα. Η αυτονομία είναι πολύ μικρή και ιδανική μόνο για κίνηση στον αστικό ιστό, καθώς οι πραγματικές συνθήκες σε ταξίδι θα την εκμηδενίσουν γρήγορα. Ωστόσο, ο οδηγός θα έχει στην διάθεση του και τους 225 ίππους, καθώς το αυτοκίνητο συνεχίζει να λειτουργεί ως ήπια υβριδικό!
Αναφορικά με την φόρτιση το αυτοκίνητο χρειάζεται περίπου 2 ώρες σε ταχυφορτιστή των των 7,4 kW, ενώ σε Wallbox 3 ώρες και 30 λεπτά.
Σε ποιους απευθύνεται
Η Peugeot δεν ξεχνάει την σπορ φύση της και με το εξηλεκτρισμένο 308 των 225 ίππων προσπαθεί να δελεάσει νέους ηλικιακά οικογενειάρχες με ανήσυχο πνεύμα, που η δυναμική οδήγηση είναι τρόπος ζωής! Επιχειρεί να αποσπάσει μερίδιο από την Premium αγορά, στοχεύοντας στην οδηγική απόλαυση και κορυφαία οδική συμπεριφορά!
Τιμή
Η… πικάντικη εμφάνιση, συνοδεύεται από αντίστοιχη… αλμυρή τιμή που αγγίζει τα 51.721€… Ωστόσο χάρη στον εξοπλισμό, τις επιδόσεις και την ποιότητα θα αποζημιώσει τους πιο απαιτητικούς! Ειδικότερα το αυτοκίνητο της δοκιμής κοστίζει 55.327€ με πολλά extra και την ανοιγόμενη πανοραμική οροφή!
Caractéristiques techniques
AMAXOMA |
|
Presse |
Hatchback |
Sièges |
5 |
Portes |
5 |
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ – ΕΚΠΟΜΠΕΣ – ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ |
|
Consommation moyenne combinée (WLTP) |
1.2 l/100 km |
Émissions de CO2 (WLTP) |
26-28 g/km |
Type de carburant |
βενζίνη / ηλεκτρική ενέργεια |
Επιτάχυνση 0 – 100 χλμ/ώρα |
7.5 δευτ |
Vitesse maximale |
235 km/h |
Spécifications des gaz d'échappement |
Euro 6d |
Rapport poids/puissance |
7.3 κιλά/Hp, 137.8 Hp/τόνος |
Rapport poids/couple |
4.5 κιλά/Nm, 220.5 Nm/τόνος |
ENGINE TOTAL |
|
MOTEUR À COMBUSTION INTERNE |
|
Puissance |
181 Hp @ 6000 σ.α.λ. |
Puissance par litre de cylindrée |
113.3 Hp/l |
Couple |
250 Nm @ 1750 σ.α.λ. |
Διάταξη |
Vers l'avant, transversalement |
Μοντέλο/Κωδικός |
DGY EP6FADTXHPD |
Κυβισμός |
1598 cm3 |
Nombre de cylindres |
4 |
Configuration du moteur |
En série |
Diamètre du cylindre |
77 mm |
Voie d'administration du vaccin |
85.8 mm |
Nombre de soupapes par cylindre |
4 |
Système d'injection de carburant |
Pulvérisation directe |
Aspiration du moteur |
Turbocompresseur, Intercooler |
Χωρητικότητα λαδιού |
4.25 l |
MOTEUR ÉLECTRIQUE |
|
Ηλεκτρική ισχύς |
110 Hp @ 2500 σ.α.λ. |
Ηλεκτρική ροπή |
320 Nm @ 500-2500 σ.α.λ. |
Position du moteur électrique |
Entre le moteur à combustion interne et la boîte de vitesses |
ΣΥΝΟΛΟ |
|
Puissance totale du système |
225 Hp |
Ροπή συστήματος |
360 Nm |
BATTERIE |
|
Capacité brute de la batterie |
12.4 kWh |
Technologie des batteries |
Lithium-ion (Li-Ion) |
Position de la batterie |
Κάτω από τα πίσω καθίσματα |
Autonomie électrique (WLTP) |
62-63 km |
Consommation moyenne d'énergie (WLTP) |
15.6-15.9 κιλοβατώρα/100 χλμ |
Μέγιστη ταχύτητα (μόνο με ηλεκτρική ενέργεια) |
135 km/h |
TAILLE ET POIDS |
|
Poids |
1633 κιλά |
Charge utile maximale |
487 κιλά |
Volume minimal d'espace pour les bagages |
361 l |
Volume maximal de l'espace à bagages |
1271 l |
Capacité du réservoir de carburant |
40 l |
Charge maximale |
85 κιλά |
Capacité de remorquage autorisée avec freins (12%) |
1500 κιλά |
DIMENSIONS |
|
Longueur |
4367 mm |
Largeur |
1852 mm |
Hauteur |
1441 mm |
Empattement |
2675 mm |
Trace d'acheminement |
1559 mm |
Trace dorsale |
1554 mm |
Hélice avant |
904 mm |
Etai dorsal |
788 mm |
Distance par rapport au sol |
140 mm |
Coefficient de traînée (Cd) |
0.28 |
Diamètre de rotation minimal (diamètre de rotation) |
10.5 m |
ARCHITECTURE |
|
Mouvement |
Κίνηση στους μπροστινούς τροχούς |
Nombre de rapports et type de boîte de vitesses |
8 ταχύτητες, αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων e-EAT |
Suspension avant |
Σπειροειδές ελατήριο, Ανεξάρτητη τύπου McPherson |
Suspension arrière |
Συστροφή |
Freins avant |
Plateaux ventilés |
Freins arrière |
Δίσκοι |
Systèmes auxiliaires |
ABS (système de freinage antiblocage) |
Τύπος συστήματος διεύθυνσης |
Gestion chukrania (avec dents) |
Système de direction |
Volant électrique |
Roues |
225/40 R18 |
galerie de photos