Η Volvo Cars είχε έναν κεντρικό ρόλο στη σημερινή συνάντηση των υπουργών από τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης με αρμοδιότητα το περιβάλλον και το κλίμα. Οι αξιωματούχοι συγκεντρώθηκαν έξω από τη Στοκχόλμη για να κάνουν test drive σε μία ευρεία σειρά ηλεκτρικών αυτοκινήτων, φορτηγών και εκσκαφέων. Κατά το πρώτο εξάμηνο του 2023, η Σουηδία έχει την προεδρία του Συμβουλίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης και αυτή η οδηγική δοκιμή αποτελούσε τμήμα του επίσημου προγράμματος μίας άτυπης συνάντησης των μελών του Συμβουλίου. Η εκδήλωση διοργανώθηκε από εμάς, από κοινού με τους συναδέλφους μας στον κλάδο, Volvo Group και Scania, τη Mobility Sweden και την κυβέρνηση της Σουηδίας.
Οι υπουργοί της ΕΕ, μαζί με τον Επίτροπο της ΕΕ για το περιβάλλον, δοκίμασαν μία σειρά από αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα, συμπεριλαμβανομένων των Volvo C40 και XC40, φορτηγά και εκσκαφείς. Πριν τα test drive προηγήθηκε μία αρχική παρουσίαση, μέρος της οποίας ήταν και μία ομιλία 15 λεπτών από τον Διευθύνοντα Σύμβουλό μας, Jim Rowan (Τζιμ Ρόουαν).
«Καταβάλλουμε κάθε προσπάθεια για να γίνουμε μία κλιματικά ουδέτερη εταιρεία έως το 2040 και μία εταιρεία αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων έως το 2030», ανέφερε στον λόγο του ο Jim Rowan. «Δεν το κάνουμε μόνο επειδή είναι σωστό, αλλά διότι έχει επίσης νόημα από εμπορική άποψη. Κατά τη διάρκεια του πρώτου τριμήνου του έτους, τα αμιγώς ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά αυτοκίνητά μας αποτέλεσαν το 41% των πωλήσεών μας παγκοσμίως.»
Χάλυβας σχεδόν μηδενικών εκπομπών σε όλα τα αυτοκίνητά μας έως το 2026
Ωστόσο, ο εξηλεκτρισμός των αυτοκινήτων μας δεν είναι αρκετός. Οι εκπομπές χρειάζεται να αντιμετωπιστούν σε όλο το εύρος των δραστηριοτήτων μας. Για αυτό, σκοπεύουμε επίσης να μειώσουμε κατά 40% το αποτύπωμα άνθρακα ανά αυτοκίνητο σε όλο τον κύκλο ζωής στο διάστημα μεταξύ 2018 και 2025, συμπεριλαμβανομένων των εκπομπών άνθρακα που προέρχονται από την εφοδιαστική αλυσίδα μας. Για να το πετύχουμε, συνεργαζόμαστε με εταίρους που έχουν ίδια νοοτροπία με τη δική μας. Για παράδειγμα, είμαστε ο πρώτος κατασκευαστής αυτοκινήτων που συνέπραξε με τη σουηδική εταιρεία παραγωγής χάλυβα SSAB, διερευνώντας την παραγωγή υψηλής ποιότητας χάλυβα σχεδόν μηδενικών εκπομπών για την αυτοκινητοβιομηχανία. Ως πρόγευση, τα αυτοκίνητα Volvo που χρησιμοποιήθηκαν στο test drive διέθεταν ένα μαρσπιέ φτιαγμένο από χάλυβα σχεδόν μηδενικών εκπομπών της SSAB.
«Στόχος μας είναι να έχουμε αυτό το είδος χάλυβα στα αυτοκίνητα παραγωγής μας έως το 2026», δήλωσε ο Jim Rowan. «Ο χάλυβας είναι και θα παραμείνει ένα θεμελιώδες τμήμα στα επιβατικά αυτοκίνητα. Ωστόσο, εφόσον η αυτοκινητοβιομηχανία πρέπει να ανταποκριθεί στην πρόκληση της αντιμετώπισης της κλιματικής αλλαγής, χρειάζεται να βρούμε τρόπο να μειώσουμε, και τελικά να εξαλείψουμε, τις εκπομπές άνθρακα από τη διαδικασία παραγωγής.»
Είμαστε, επίσης, ο πρώτος κατασκευαστής αυτοκινήτων που το περασμένο έτος προσχώρησε στην πρωτοβουλία SteelZero, η οποία στοχεύει να αυξήσει τη ζήτηση για χάλυβα χωρίς ορυκτά και να επιταχύνει τη μετάβαση της παγκόσμιας βιομηχανίας χάλυβα στην επίτευξη ουδέτερου ισοζυγίου άνθρακα.
Στην ομιλία του, ο Jim Rowan υπογράμμισε επίσης την αφοσίωσή μας στην παραγωγή πιο βιώσιμων μπαταριών, μέσω μίας κοινοπραξίας με τη Northvolt, τη σουηδική εταιρεία που έχει ηγετική θέση στην παραγωγή μπαταριών. Από κοινού, αναπτύσσουμε μία νέα γενιά μπαταριών που θα παράγεται στο νέο μας Gigafactory στο Γκέτεμποργκ, το οποίο θα τροφοδοτείται εξολοκλήρου με κλιματικά ουδέτερη ενέργεια.
Η Ευρωπαϊκή Ένωση επιθυμεί να αυξήσει την ανταγωνιστικότητά της παγκοσμίως, στη διαδικασία του μετασχηματισμού της σε οικονομία με χαμηλές εκπομπές άνθρακα. Σε αυτό το πλαίσιο, ο κύριος Rowan καλωσόρισε τους Κανονισμούς που έχουν προταθεί για τη Βιομηχανία Καθαρών Εκπομπών και τις Κρίσιμες Πρώτες Ύλες (Net Zero Industry and Critical Raw Materials Acts). Για παράδειγμα, οι προβλέψεις για την απλοποίηση και την επιτάχυνση των διαδικασιών αδειοδότησης θα βοηθήσουν τις επιχειρήσεις να ξεκινούν έργα με πιο γρήγορο ρυθμό. Αυτές χρειάζεται να εφαρμοστούν χωρίς καθυστέρηση.
Ο κύριος Rowan κάλεσε επίσης την ΕΕ να κάνει περαιτέρω βήματα που συμπεριλαμβάνουν την αύξηση της παραγωγής ηλεκτρισμού χωρίς χρήση ορυκτών καυσίμων και την αύξηση των δημόσιων δαπανών για την έρευνα και την ανώτερη εκπαίδευση – προκειμένου να διασφαλιστεί ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση διατηρεί το εξειδικευμένο δυναμικό που είναι ζωτικό για μια τέτοια επιτυχή μετάβαση.