Vivre le mouvement dans la rue

Ferrari : les moteurs à combustion interne seront toujours d'actualité après 2035

Ο Benedetto Vigna εκτίμησε ότι η Ferrari μπορεί να συνεχίσει να πουλάει αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης και μετά το 2035

Ο διευθύνων σύμβουλος της Ferrari, Benedetto Vigna, υποστήριξε τις τελευταίες ώρες ότι η μάρκα με το αλογάκι θα μπορούσε να συνεχίσει να διαθέτει αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης και μετά το 2035, σύμφωνα με το σχέδιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης να επιτρέψει στα αυτοκίνητα με ηλεκτρονικό καύσιμο να παραμείνουν στην αγορά. Τον Μάρτιο, η ΕΕ ανακοίνωσε ότι ορισμένα αυτοκίνητα που κινούνται αποκλειστικά με ηλεκτρονικό καύσιμο θα επιτραπεί να παραμείνουν στην αγορά και μετά την κατάργηση της κυκλοφορίας νέων αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης σε περιφερειακό επίπεδο το 2035, δημιουργώντας την ενδιαφέρουσα πιθανότητα ότι μάρκες με χαμηλό όγκο παραγωγής, όπως η Ferrari, θα συνεχίσουν να κατασκευάζουν και να πωλούν μη ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα.

Μιλώντας στο συνέδριο Financial Times Future of the Car Conference στο Λονδίνο, ο Vigna τόνισε ότι η μάρκα παραμένει σε καλό δρόμο για την επίτευξη του στόχου της για ουδετερότητα ως προς τον άνθρακα μέχρι το 2030 και θα λανσάρει το πρώτο της ηλεκτρικό αυτοκίνητο το 2025, όπως είχε ανακοινωθεί προηγουμένως, αλλά η δυνατότητα να συνεχίσει να πουλάει αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης είναι μια ευλογία, επειδή “η τεχνολογία εσωτερικής καύσης έχει ακόμα πολύ δρόμο μπροστά της”.

Η Ferrari έχει παραμείνει μέχρι στιγμής σιωπηλή σχετικά με τον σχεδιασμό, την τεχνική σύνθεση και την τοποθέτηση του πρώτου της ηλεκτρικού αυτοκινήτου, αλλά ο Vigna ισχυρίζεται ότι όλες οι γραμμές της προμήθειας εξαρτημάτων έχουν χαραχθεί και αφήνει να εννοηθεί ότι το αυτοκίνητο είναι σχεδόν έτοιμο για το ντεμπούτο του: “Είναι το 2023 και το 2025 είναι αύριο…”. Ο Vigna έκανε μια παύση προτού επιβεβαιώσει ότι είναι δυνατές οι επενδύσεις σε εντελώς νέους κινητήρες. Η Ferrari έχει σήμερα στο χαρτοφυλάκιό της έναν V6 3,0 λίτρων, έναν V8 3,9 λίτρων και έναν V12 6,5 λίτρων, οι δύο πρώτοι εκ των οποίων έχουν ήδη χρησιμοποιηθεί στα υβριδικά supercars 296 GTB και SF90 Stradale.

Είναι σημαντικό ότι η προτεινόμενη από την ΕΕ εξαίρεση για το ηλεκτρονικό καύσιμο απαιτεί ότι οποιοδήποτε αυτοκίνητο εσωτερικής καύσης που θα πωλείται μετά το 2035 δεν θα μπορεί να λειτουργεί παρά μόνο με ηλεκτρονικό καύσιμο, πράγμα που σημαίνει ότι οποιοσδήποτε υπάρχων κινητήρας θα πρέπει πιθανότατα να ανακατασκευαστεί σε μεγάλο βαθμό για να πληροί τις απαιτήσεις. Θα δούμε λοιπόν τι νέα θα έρθουν από τη Ferrari, η οποία σε κάθε περίπτωση έχει επιβεβαιώσει το 2025 το λανσάρισμα του πρώτου αμιγώς ηλεκτρικού αυτοκινήτου για το οποίο δεν είναι πολλά στοιχεία γνωστά προς το παρόν. Ο Vigna, μάλιστα, προτίμησε να περιοριστεί στο να πει ότι απομένει λίγος χρόνος μέχρι το ντεμπούτο του, αφήνοντας να εννοηθεί ότι είναι σχεδόν έτοιμο.