Vivre le mouvement dans la rue

Les points forts et les points faibles de la Ferrari F8 Tributo

Η Ferrari μόλις παρουσίασε τη αντικαταστάτρια της 488 GTB, την F8 Tributo. Η F8 Tributo, θα είναι το νέο entry level μοντέλο της εταιρείας, στη κατηγορία των κεντρομήχανων διθέσιων μοντέλων της. Φαίνεται σε πρώτη όψη αρκετά όμοια με την 488 και τη 458, ωστόσο η Ferrari ισχυρίζεται πως οι αλλαγές που δεν φαίνονται είναι αυτές που κυρίως κάνουν το αυτοκίνητο να ξεχωρίζει. Ας δούμε λοιπόν τι ακριβώς έχει διαφοροποιηθεί σε σχέση με τη 488.

Γράφει ο Αλέξανδρος Φερτάκης

Η F8 Tributo αποτελεί homage στα πιο επιτυχημένα μοντέλα της σειράς V8 της εταιρείας, με κυριότερο από όλα, τα σημαντικότερο όλων των V8, την F40. Στόχος της εταιρείας, ήταν να δημιουργήσει ένα αυτοκίνητο το οποίο θα έχει ακόμα καλύτερες επιδόσεις από τη 488 που αντικαθιστά, θα είναι ακόμη πιο ακριβές στο χειρισμό και τη πληροφόρηση που δίνει στον οδηγό, θα είναι πιο «φιλικό» προς περισσότερους οδηγούς, ενώ ταυτόχρονα θα παρέχει περισσότερες ανέσεις και τεχνολογίες που βελτιώνουν το GT χαρακτήρα της.

Στο σχεδιαστικό κομμάτι, η F8 έχει νέα φωτιστικά σώματα εμπρός και πίσω, φέρει το S-Duct στο εμπρός καπό (σχεδιαστικό στοιχείο που πρώτη φορά υπήρξε στη 488 Pista) που βελτιώνει το downforce κατά 15% σε σχέση με την 488, καθώς και μία πληθώρα άλλων αεροδυναμικών στοιχείων από τη Pista, όπως το υπό γωνία τοποθετημένα εμπρός ψυγεία, οι ενεργές πλαϊνές εισαγωγές αέρα για τα intercooler, η πίσω αεροτομή και οι εισαγωγές αέρα στις δύο πλευρές εμπρός της αεροτομής, αεροδυναμικά στοιχεία τα οποία βοηθούν όχι μόνο στη καλύτερη αεροδυναμική του αυτοκινήτου, αλλά και στη ψύξη των μηχανικών μερών του. Τα νέα φωτιστικά σώματα, φέρουν στοιχεία που έχουμε δει στη Portofino όσο αφορά τα εμπρός και στις GTC4 Lusso και 812 Superfast όσο αφορά τα πίσω, ακολουθούν τη νέα σχεδιαστική προσέγγιση που ακολουθεί το Ferrari Styling Centre, δείχνοντας το δρόμο προς τη νέα σχεδιαστική πραγματικότητα που πρόκειται να ακολουθήσει, καθώς η Ferrari πλέον σχεδιάζει μόνη της τα αυτοκίνητα της, και έχει πλήρως διακόψει τη συνεργασία της με τον επί σειρά ετών σχεδιαστικό συνεταίρο της, τον Οίκο Pininfarina. Χαρακτηριστικότερο στοιχείο όλων βέβαια, είναι το κάλυμμα του κινητήρα, κατασκευασμένο από Lexan, χαρακτηριστικό σχεδιαστικό στοιχείο της προηγούμενης turbo V8 Ferrari, της F40, το οποίο είναι διάφανο για να είναι εμφανής ο κινητήρας, με louvers στο κέντρο για τη ψύξη , τα οποία συνοδεύονται από τις κλασσικές μεταλλικές σήτες στις δύο πλαϊνές πλευρές του καλύμματος, προκειμένου να επιτυγχάνεται η απαραίτητη ψύξη.

Στο κομμάτι των μηχανικών μερών, αν και δεν έχουμε επίσημη απάντηση ακόμη από μεριάς της Ferrari, φαίνεται από τους αριθμούς, πως ο κινητήρας που θα τοποθετηθεί είναι αυτός της 488 Pista, ο οποίος ήταν πολύ ανώτερος από το προϋπάρχον της απλής 488, όχι μόνο σε απόδοση ιπποδύναμης και ροπής, αλλά κυρίως σε απόκριση, σε βαθμό που η εταιρεία μιλάει για μη αισθητό turbo lag. Ο κινητήρας είναι V8, 3.9 λίτρων, με απόδοση 720 ίππους και 770 Nm ροπής, δίνοντας μου μία απόδοση 185 ίππων/λίτρο, τιμή ρεκόρ για μοντέλο μαζικής παραγωγής της εταιρείας. 

Το 0-100 επιτυγχάνεται σε 2,9 δευτερόλεπτα, το 0-200 σε 7,8 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 340 χιλιόμετρα/ώρα. Η F8 είναι 40 κιλά ελαφρύτερη από τη 488, με το βάρος της να ανέρχεται στα 1330 κιλά (χωρίς υγρά και με όλα τα lightweight εξτρά). Στην F8, τοποθετείται και το ανανεωμένο Ferrari Dynamic Enhancer (FDE+), το οποίο στη θέση Race του Manettino, διαχειρίζεται στο καλύτερο δυνατό βαθμό τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου ανάλογα με τα δεδομένα που λαμβάνει, κάνοντας την οδήγηση στο όριο των δυνατοτήτων της πιο προσιτή από ποτέ στο μέσο οδηγό. Η ανάρτηση και τα φρένα έχουν παραμείνει ως έχει, καθώς φαίνεται πως δεν παρέστηκε η ανάγκη για κάτι πιο ισχυρό, με τη Ferrari να δηλώνει ικανοποιημένη από το αποτέλεσμα που προσφέρουν.

Στο εσωτερικό της F8, έχουν γίνει κάποιες μικρές αλλαγές σε σχέση με τη 488, όχι όμως σε βαθμό που θα πει κανείς πως πρόκειται για κάτι ανανεωμένο. Τα βασικά στοιχεία είναι το νέο τιμόνι, το οποίο έχουμε ήδη γνωρίσει από τις GTC4 Lusso και 812 Superfast, ενώ έχει τοποθετηθεί και η αντίστοιχη μεγαλύτερη και με περισσότερες πληροφορίες, touchscreen οθόνη συνοδηγού, μεγέθους 8.5 ιντσών. Το εσωτερικό βέβαια, καθώς είναι ουσιαστικά προερχόμενο από τη 458, που παρουσιάστηκε το 2009, έχει αρχίσει να δείχνει τα «χρονάκια» του, πράγμα που απογοητεύει αρκετά, καθώς ο ανταγωνισμός σε κάθε νέο μοντέλο έχει μεταβεί και στην ανανέωση της καμπίνας, γεγονός που δίνει νέο αέρα σε κάθε μοντέλο.

Συνολικά λοιπόν, η Ferrari έκανε facelift, στο facelift. Μπορεί σχεδιαστικά το αποτέλεσμα να είναι εντυπωσιακό όσο αφορά το εξωτερικό, αλλά οι μικρές αλλαγές στα μηχανικά μέρη, η ευκολία της επιλογής τοποθέτησης αεροδυναμικών στοιχείων από το track-focused “pre-facelift” μοντέλο, στο νέο base-model, απογοητεύει κάπως τις προσδοκίες που είχαμε, γεγονός που συμπληρώνει το μη-ουσιαστικά ανανεωμένο εσωτερικό της. Επίσης, μπορεί τα νούμερα να φαίνονται εντυπωσιακά, ωστόσο πλέον η ανάγκη για μία αλλαγή τόσο στο πλαίσιο, ίσως αντικατάσταση του αλουμινένιου σχεδιασμού με έναν από carbon tub, καθώς και το μη-ουσιαστικό άλμα σε αύξηση των επιδόσεων, προμηνύει ένα μέλλον, μάλλον αχνό για την F8, όσο αφορά τις δυνατότητες της έναντι του βασικού της αντιπάλου, της McLaren 720S, η οποία είναι μεν 1 έτος παλαιότερη ως πλατφόρμα, αλλά έχει υποστεί μία σειρά εκτενών βελτιώσεων και ανανεώσεων σε σχέση με το προκάτοχο της, πράγμα που η Ferrari για άλλη μία φορά φαίνεται πως απέτυχε να κάνει. Μένει να δούμε, αν θα καταφέρει να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων.