Porsche Unseen : Spin-offs – Boxster Bergspyder
Στα τέλη της δεκαετίας του 1950, τα μικρά, ελαφριά σπορ μοντέλα της Porsche, είχαν σημειώσει μεγάλη επιτυχία σε όλους τους αγώνες που λάμβαναν χώρα στις Άλπεις. Παρά τη μεγάλη επιτυχία που είχε στο ενεργητικό της η τότε πρωταθλήτρια στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Αναβάσεων (το 1967 και το 1968), 910 Bergspyder, η άνθρωποι της Porsche δημιούργησαν μία ακόμη ελαφρύτερη και πιο ακραία εκδοχή της, την 909 Bergspyder.
Η πανάλαφρη 909 Bergspyder, ζύγιζε μόλις 384 κιλά, κάνοντας τη, την ελαφρύτερη Porsche που κατασκευάστηκε και συμμετείχε ποτέ σε αγώνες, μέχρι και σήμερα. Δυστυχώς, δε κατάφερε να γράψει την ανάλογη ιστορία με την 910 Bergspyder, παρέμεινε ωστόσο, πηγή έμπνευσης για τους μηχανικούς της εταιρείας, ως προς τις δυνατότητες και τα οφέλη, που έχει ένα αυτοκίνητο με το ελάχιστο δυνατό βάρος.
Πηγαίνοντας αρκετές δεκαετίες μπροστά, συγκεκριμένα στο 2014, ο Michael Mauer και η ομάδα του, δημιούργησαν ένα πρωτότυπο (drivable prototype), την Boxster Bergspyder. Με βάση μία Boxster S της γενιάς 981, οι μηχανικοί αφαίρεσαν κάθε στοιχείο που προσέθετε περιττό βάρος, με αποτέλεσμα να γεννηθεί η Boxster Bergspyder.
Η Boxster Bergspyder, φέρει μόνο ένα χαμηλό παρμπρίζ, ένα bucket απο την 918, το πίνακα οργάνων της 918, ενώ στη θέση του συνοδηγού, τοποθετήθηκε μία θήκη για το κράνος. Ο κινητήρας της, είναι αυτός απο τη Cayman GT4 της προηγούμενης γενιάς, με απόδοση 393 ίππους.
Λαμβάνοντας υπόψη οτι η Boxster Bergspyder ζυγίζει μόλις 1130 κιλά, η αναλογία κιλών / ίππο, είναι μόλις 2,8. Η Boxster Bergspyder, έκανε το ντεμπούτο της στο Geisberg Hillclimb το 2019 και έκτοτε βρίσκεται στο Μουσείο της Porsche, δίπλα απο την 909 Bergspyder και την 910 Bergspyder.