Live the Movement in the streets
MINI

[DRIVEN] MINI Countryman : The different MINI (& video review)

The MINI Countryman is the smallest MINI in terms of size of all the British company's models. Does it just have the name or does it have the grace?

MINI
Conclusion
Μία οδηγικά ενδιαφέρουσα οδηγική πρόταση στην κατηγορία των SUV, σε τιμή λογική για τα όσα προσφέρει και με premium ποιότητα υλικών και συναρμογής.
Interior & practicality
7
Current expenditure
7
Road behaviour & performance
7
Security
7
Enjoyment factor
7.5
value for money
7
What grade do you give him?11 Votes
6.7
SYN
PLEEN
7.1

MINI

Το MINI Countryman, παρουσιάστηκε στην πρώτη γενιά του το 2010, όταν βρισκόταν σε άνθιση η “μόδα” των crossover SUV, ενώ η δεύτερη και τωρινή γενιά του, παρουσιάστηκε το 2017. Η αλήθεια είναι πως είναι ένα αυτοκίνητο το οποίο με έκανε να αναρωτηθώ μετά το Cooper 5d και το JCW, αν έχει ακόμα κάποια σχέση με τη MINI, πόσο απο το DNA μπορεί να διατηρεί ένα αυτοκίνητο το οποίο είναι τόσο διαφορετικό απο τα άλλα μοντέλα της εταιρείας; Στην πορεία ανακάλυψα, πως πέρα απο το όνομα, διατηρεί και τη χάρη.

Διαφορετικό, αλλά αναμφισβήτητα MINI

Σε πρώτη ματιά, αυτό που σκέφτεται κανείς είναι “ρε, αυτό είναι τεράστιο”. Ναι, για δεδομένα MINI, είναι. Ωστόσο καθώς το παρατηρεί κανείς βλέπει στο εμπρός μέρος αρκετά χαρακτηριστικά στοιχεία που φωνάζουν MINI. Τα εμπρός φωτιστικά σώματα, αν και δεν είναι στρόγγυλα όπως είναι στα Cooper και Clubman, έχουν μεν το σχεδιαστικό στοιχείο που παραπέμπει στο οτι το Countryman είναι το λίγο διαφορετικό μέλος της οικογένειας MINI, ωστόσο δεν υπάρχει αμφιβολία για το τι μάρκας αυτοκίνητο είναι. Η γρίλια του ψυγείου και τα μικρά στρογγυλά φώτα ομίχλης, όπως και τα air ducts στον εμπρός προφυλακτήρα, δείχνουν όλα προς την κοινή σχεδιαστική ταυτότητα του Βρετανού κατασκευαστή.

Το πλαϊνό του προφίλ, όσο αφορά το σχεδιασμό της οροφής, βλέπουμε να παραπέμπει κάπως στο wagon styled αδερφάκι του, το Clubman, ωστόσο εδώ φαίνεται η διαφορά στο ύψος, με την υπόλοιπη πλαϊνή όψη να δείχνει ξεκάθαρα πως πρόκειται για ένα αρκετά μεγαλύτερο αυτοκίνητο. Το μοντέλο της δοκιμής μας, είχε ως μέρος των πακέτων εξοπλισμού του και της ράγες οροφής, ενώ τον πιο off-road/περιπετειώδη χαρακτήρα του, τονίζει και το ασημένιο διακοσμητικό στοιχείο στα πλαϊνά μαρσπιέ.

Στο πίσω μέρος, είναι αδιαμφισβήτητα MINI. Εδώ, υπάρχει ολογράφως σε όλο το κάτω μέρος της πόρτας του χώρου αποσκευών το όνομα του μοντέλου, ενώ και το Countryman φέρει τα χαρακτηριστικά φωτιστικά σώματα με την “Union Jack” σημαία, ως μέρος του σχεδιασμού τους. Οι εκδόσεις Cooper και Cooper D φέρουν μία απόληξη εξάτμισης, ενώ τα μοντέλα S και JCW φέρουν δύο. Πάμε να ανακαλύψουμε και το εσωτερικό;

Ένα άκρως ευρύχωρο εσωτερικό

Πολλές φορές, ένα εξωτερικά και φαινομενικά μεγάλο αυτοκίνητο, θα περίμενε κανείς να έχει ένα μεγάλο χώρο αποσκευών, ένα ευρύχωρο εσωτερικό, ένα άνετο χώρο για τους πίσω επιβάτες. Πράγμα που βέβαια σε αρκετά SUV σήμερα, δεν είναι τόσο αληθές όσο θα θέλαμε να είναι. Ωστόσο, στο Countryman, υπάρχει άπλετος χώρος για όλους τους επιβάτες καθώς και για όλα τα πράγματα τους, είτε αυτά είναι αποσκευές, είτε μικροαντικείμενα.

Στο εμπρός μέρος της καμπίνας επιβατών, συναντούμε το γνώριμο εσωτερικό των MINI, με εξαίρεση οτι στο Countryman, οι αεραγωγοί είναι σχεδόν ορθογώνιοι και όχι στρογγυλοί. Όπως και στο Cooper 5d, έτσι και στο Countryman της δοκιμής μας, είχαμε τον αναλογικό πίνακα οργάνων, αλλά είχαμε την μεγαλύτερη οθόνη αφής για το σύστημα ψυχαγωγίας. Η κεντρική κονσόλα έχει όπως και στα άλλα μοντέλα κουμπιά για όλες τις βασικές λειτουργίες του συστήματος κλιματισμού και για το σύστημα ψυχαγωγίας, ενώ στο κάτω μέρος της βρίσκεται ο επιλογέας ταχυτήτων καθώς και ένα σύνολο κουμπιών για το σύστημα ψυχαγωγίας, το οποίο κατά την οδήγηση είναι πολύ πρακτικό, καθώς σε όλα τα MINI, τα κουμπιά του γύρω απο το scroll wheel έχουν ακριβώς την ίδια διάταξη, βοηθώντας τον οδηγό στο να μην αποσπάται η προσοχή του κατά την οδήγηση.

Η μεγάλη διαφορά ωστόσο ξεκινά όταν πάμε στο πίσω μέρος της καμπίνας επιβατών. Η διαφορά στο χώρο σε σχέση με το Cooper 5d αλλά και με άλλα SUV που έχουμε δοκιμάσει, είναι άμεσα αισθητός. Δύο ψηλοί ενήλικες κάθονται πολύ άνετα, με επάρκεια χώρου τόσο στα πόδια όσο και στο κεφάλι. Αυτό, υποδηλώνει πως πέρα απο το οτι το Countryman είναι ένα MINI το οποίο θα ταξιδέψει άνετα 4 ενήλικες, το κάνει πρακτικό και για την άλλη βασική κατηγορία αγοραστών στην οποία απευθύνεται, στους γονείς. Ο διαθέσιμος χώρος μεταξύ των εμπρός καθισμάτων και των πίσω καθισμάτων, επαρκεί και με το παραπάνω για να τοποθετήσει κάθε γονιός, οποιοδήποτε παιδικό κάθισμα, καθώς σε κάποια μοντέλα του ανταγωνισμού, αυτό γίνεται πιο δύσκολα καθώς ειδικά αυτά των πολύ μικρών παιδιών, είναι κάπως ογκώδη και απαιτούν χώρο. Εδώ, αυτός ο χώρος υπάρχει. Επιπλέον σημαντική επισήμανση όσο αφορά την εργονομία, έχει να κάνει με τις μεγάλες πίσω πόρτες, οι οποίες κάνουν και αυτές, πιο άνετη την επιβίβαση και αποβίβαση απο τα πίσω καθίσματα. Στην πίσω κεντρική κονσόλα, υπάρχει και 2 υποδοχές USB Type C, για την φόρτιση των φορητών συσκευών των πίσω επιβατών. Υπάρχουν και ποτηροθήκες, αλλά και αποθηκευτικός χώρος για μικροαντικείμενα σε κάθε πόρτα.

Όσο αφορά το χώρο αποσκευών, σε 5θέσια διάταξη προσφέρει χωρητικότητα 450 λίτρων. Αναδιπλώνοντας το αριστερό και μεσαίο απο τα διαιρούμενα 60:40 πίσω καθίσματα, σε 3θέσια πλέον διάταξη, έχουμε ένα χώρο αποσκευών 1000 λίτρων. Αν βέβαια χρειαστεί ποτέ κανείς να μεταφέρει το κάτι παραπάνω, αναδιπλώνοντας όλη την πίσω σειρά καθισμάτων, έχει πλέον στην διάθεση του 1390 λίτρα.

Ένα έξυπνα συνδεδεμένο MINI

Αν σε ένα πράγμα δεν θα παραλείψουμε σήμερα να δώσουμε βάση σε ένα αυτοκίνητο, είναι το σύστημα ψυχαγωγίας του. Το Countryman της δοκιμής μας ήταν εφοδιασμένο με το σύστημα ψυχαγωγίας και πλοήγησης, MINI Connected το οποίο πέραν των πολλών λειτουργιών που θα σας αναφέρω ακολούθως, είχε και εξαιρετική ασύρματη συνδεσιμότητα με το κινητό, μέσω της λειτουργίας Apple CarPlay.

Το MINI Connected αποτελεί έναν προσωπικό βοηθό κινητικότητας, που παρέχει υποστήριξη μέσω των απομακρυσμένων υπηρεσιών στον προγραμματισμό των ταξιδιών, την εύρεση του αυτοκινήτου και τον απομακρυσμένο έλεγχο συγκεκριμένων λειτουργιών. Το MINI App ενσωματώνεται στο αυτοκίνητο, δημιουργώντας μια ψηφιακή γέφυρα μεταξύ του τηλεφώνου και του MINI, παρέχοντας τις πλέον χρήσιμες πληροφορίες για το όχημα.

Μόλις συνδεθεί το smartphone στο σύστημα πολυμέσων, είναι δυνατή η πραγματοποίηση τηλεφωνικών κλήσεων και η ακρόαση της επιλεγμένης μουσικής σε εξαιρετική ποιότητα μέσω του ηχοσυστήματος. Επιπλέον, προσφέρεται πρόσβαση σε διάφορες εφαρμογές, συμπεριλαμβανομένων και εκείνων από τρίτους παρόχους, όπως το Spotify. Αν ο οδηγός το επιθυμεί, η Siri μπορεί να παρέχει υποστήριξη μέσω φωνητικών εντολών, απο το πλήκτρο ομιλίας στο τιμόνι.

Το προηγμένο σύστημα πλοήγησης (μέρος του προαιρετικού εξοπλισμού) επιτρέπει τον προγραμματισμό διαδρομής από την άνεση του σπιτιού. Με την αναζήτηση ενός προορισμού στο MINI App, η διαδρομή προς αυτόν μεταφέρεται στο MINI μέσω της λειτουργίας Send-to-Car. Υπολογίζει τη διαδρομή και παρέχει καθοδήγηση από το σημείο αναχώρησης μέχρι τον προορισμό. Επιπλέον, είναι δυνατόν να προγραμματιστεί οποιαδήποτε δραστηριότητα κατά τη διάρκεια της διαδρομής. Ας πούμε ότι υπάρχουν μερικές δουλειές που πρέπει να γίνουν κατά τη διάρκεια της διαδρομής. Με ένα μόνο κλικ, είναι δυνατή η μεταφορά των σημείων ενδιαφέροντος από online αναζητήσεις στο αυτοκίνητο, με το σύστημα πλοήγησης MINI να διατηρεί όλους τους προορισμούς σε ένα μέρος.

Επιπλέον, υπάρχει πρόσβαση στην προαιρετική 24ωρη Υπηρεσία Υποστήριξης MINI (MINI Concierge Service, απαιτεί ενεργοποίηση συνδρομής) με το πάτημα ενός κουμπιού, για την εύρεση πληροφοριών, τη διεξαγωγή αναζητήσεων και την λήψη χρήσιμων συμβουλών κατά τη διάρκεια του ταξιδιού.

Οδηγική εμπειρία MINI, σε μέγεθος SUV

Τι οδηγική εμπειρία μπορεί να έχει ένα SUV; Η αλήθεια είναι πως στην πλειοψηφία τους, τα SUV είναι εστιασμένα στο μέσο χρήστη και όχι στον petrolhead. Ωστόσο, στο MINI Countryman, η άνεση και η ποιότητα κύλισης, μπορεί και συνυπάρχει με την πιο οδηγοκεντρική φιλοσοφία οδήγησης.

Το πρώτο πράγμα που μου έκανε εντύπωση αφότου παρέλαβα το MINI, είναι το πόσο πιο άνετο είναι σε σχέση με τα μοντέλα Cooper που είχαμε δοκιμάσει πριν απο αυτό. Υπό την έννοια, οτι εκείνα ήταν κάπως σφιχτά αλλά οχι ενοχλητικά, ενώ στο Countryman η πρώτη αντίδραση ήταν “ουάου, αυτό δεν θυμίζει MINI όσο αφορά την σκληρότητα της ανάρτησης”. Επόμενη σκέψη, “θα πηγαίνει σαν βάρκα αυτό δηλαδή; Το τιμόνι του βέβαια, είναι αναμφισβήτητα MINI. Για να δούμε”.

Φτάνοντας στις πρώτες στροφές, ένα πράγμα είναι αμέσως αισθητό στο Countryman, δεν είναι άλλο ένα αδιάφορο SUV. Το μοντέλο της δοκιμής μας, είναι το Cooper με τον 1,5 λίτρων τρικύλινδρο βενζινοκινητήρα, των 136 ίππων, σε συνδυασμό με το 7 σχέσεων διπλού συμπλέκτη αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων. Βάζοντας λοιπόν το κιβώτιο στην λειτουργία Sport (στην οποία πάντα έχει την σχέση που θα επέλεγα και εγώ στην χειροκίνητη λειτουργία) ανακαλύπτει κανείς αμέσως οτι το Countryman κινείται εντυπωσιακά σταθερά και με σιγουριά στις στροφές. Πόσο μάλλον για αυτοκίνητο με αυτό τον όγκο και με μία σημαντική διαφορά βάρους σε σχέση με τα υπόλοιπα MINI. Να τολμήσω να πω, οτι είναι ένα μη οδηγικά βαρετό SUV; Θα το τολμήσω. Στο βίντεο, μπορείτε να δείτε τις εντυπώσεις που μας αφήνει σε αυτοκινητόδρομο, επαρχιακό δρόμο αλλά και στην πόλη.

Στον αυτοκινητόδρομο, είναι επίσης αμέσως αισθητή η πιο ταξιδιάρικη προσέγγιση του. Καλύτερη ηχομόνωση, ένας ελάχιστος θόρυβος απο τον αέρα στο background, λόγω των μεγάλων καθρεφτών του. Η ορατότητα στο πλάι είναι εξαιρετική. Πίσω, περιμένει κανείς οτι το σχετικά μικρό πίσω παρμπρίζ θα εμπόδιζε την οπτική προς τα πίσω, ωστόσο δεν υπάρχει κάτι τέτοιο στη πράξη. Στο εμπρός μέρος, απαιτεί λόγω σχεδιασμού λίγο χρόνο, να συνηθίσει κανείς τις διαστάσεις του.

Όσο αφορά το μηχανικό σύνολο, οι σκέψεις μου είναι οι εξής : Για τον μέσο οδηγό, ο 1500ρης κινητήρας βενζίνης (ειδικά με το εξαιρετικό 7ρι αυτόματο κιβώτιο) είναι αρκετός. Επιταχύνει το Countryman υπέρ επαρκώς μέχρι τα 130-140 και έχει ακόμα περιθώρια για μία προσπέραση και σε μεγαλύτερες ταχύτητες, αν παραστεί ανάγκη. Η κατανάλωση του κυμαίνεται στα 6,8-7 λίτρα/100 χιλιόμετρα, τιμή φυσιολογική για το μέγεθος του Countryman. Για όσους το αποκτούν και σκοπεύουν να καλύψουν αρκετά χιλιόμετρα, θα πρότεινα να αναλογιστούν και την επιλογή του αντίστοιχου πετρελαιοκινητήρα, μιας και έχει μία διαφορά στην κατανάλωση περί των 1,5 λίτρο λιγότερο ανά 100 χιλιόμετρα βάση μέτρησης WLTP, την οποία αντίστοιχη τιμή μπορώ να πω οτι πετύχαμε και εμείς εύκολα με το βενζινοκίνητο μηχανικό σύνολο.

Για κάποιον που αναζητεί ωστόσο το κάτι παραπάνω, υπάρχει η έκδοση S και JCW με τον εξαιρετικό 4κύλινδρο 2λιτρο βενζινοκινητήρα με απόδοση 178 και 306 ίππων αντίστοιχα. Τέλος, διατίθεται και η plug-in υβριδική έκδοση, του Countryman SE.

All in all

Το MINI Countryman είναι μία παιχνιδιάρικη επιλογή, στην αδιάφορη κατηγορία των SUV. Διατηρεί όσο περισσότερα στοιχεία μπορεί από το χαρακτήρα ενός MINI, ενώ ταυτόχρονα προσαρμόζεται και στις απαιτήσεις του αγοραστικού κοινού της κατηγορίας. Είναι ένα αυτοκίνητο με πολλές δυνατότητες διαμόρφωσης και προσαρμογής στο γούστο του εκάστοτε αγοραστή, ενώ η πληθώρα των επιλογών σε πακέτα προαιρετικού εξοπλισμού και μηχανικών συνόλων, σημαίνει πως έχει επιλογές για κάθε επιθυμία και ανάγκη. Η τιμή του είναι στα πλαίσια του ανταγωνισμού, ωστόσο μιλάμε για ένα αυτοκίνητο με εξαιρετική ποιότητα υλικών και συναρμογής, που σίγουρα παραπέμπει σε αίσθηση premium αυτοκινήτου και όχι ενός middle range μοντέλου, όπως γίνεται στον ανταγωνισμό.

 

Κατά την ταπεινή μου γνώμη, μην προβείτε σε αγορά κάποιου ανταγωνιστικού μοντέλου, αν δεν το έχετε οδηγήσει. Ή αν προβήκατε, μην το οδηγήσετε, γιατί μάλλον θα μετανιώσετε για την επιλογή σας, αν ο οδηγική εμπειρία παίζει για εσάς ρόλο, ακόμα και σε ένα SUV.