Δεν θα περιμέναμε κάτι λιγότερο από ένα Audi που φέρει το διακρικό “S”. Το νέο S8, δεν είναι απλά ένα ακόμα πολυτελές, ταχύ δημιούργημα του Ingolstadt: Υπόσχεται ότι μπορεί να αψηφήσει τους νόμους της φυσικής, με την χρήση της υψηλής τεχνολογίας, την ενεργή τετραδιεύθυνση και την καινοτόμα ενεργή ανάρτηση, που έρχονται να μετατρέψουν τόσο την υποστροφή, όσο και την υπερστροφή σε… αναμνήσεις.
Το άλλο highlight, βέβαια, βρίσκεται κάτω από το καπό: Εκεί, κρύβεται ο V8 bi-turbo βενζινοκινητήρας 4.0 TFSI, ο οποίος αποδίδει 571 ίππους und θηριώδη ροπή 800 Nm. Επίσημες λεπτομέρειες για τις επιδόσεις δεν έχουμε ακόμα και το μόνο που γνωρίζουμε είναι ότι η τελική του ταχύτητα elektronisch beschränkt auf den 250 Stundenkilometer Πληροφορίες, πάντως, αναφέρουν ότι σε συνδυασμό με την εξοικονόμηση περίπου 100 κιλών από το βάρος (σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο), το νέο S8 θα κάνει το σπριντ στα 100 χ.α.ω από στάση σε λιγότερα από 4 δευτερόλεπτα.
Το νέο S8 εξοπλίζεται με την υβριδική τεχνολογία MHEV για την τέλεια απόδοση της ισχύος. Η προγνωστική ενεργή ανάρτηση, η ενεργητική τετραδιεύθυνση und die μετάδοση quattro με στάνταρ το σπορ διαφορικό έχουν τοποθετηθεί για να εξασφαλίσουν εξαιρετικά δυναμικά χαρακτηριστικά για το μοντέλο που είναι ένα υπερπολυτελές σεντάν με σπορ χαρακτήρα. Ας δούμε λοιπόν τι ξέρουμε ως τώρα για το νέο Audi S8:
Der Motor
Χάρη στην υβριδική τεχνολογία, ο V8 του Audi S8 με τους δύο υπερσυμπιεστές προσφέρει γραμμική απόδοση των 571 ίππων και της ροπής των 800 Nm, καθώς και την άμεση διαθεσιμότητά τους ανά πάσα στιγμή. Η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 χλμ./ώρα. Ειδικοί σύνδεσμοι στον αλουμινένιο στροφαλοθάλαμο ελαχιστοποιούν τις τριβές για εξαιρετικά ομαλή λειτουργία, ενώ τα αυτόματα ενεργοποιημένα κλαπέτα στο σύστημα εξαγωγής/εξάτμισης συνθέτουν έναν μοναδικό, εντυπωσιακό ήχο.
Το υβριδικό σύστημα (MHEV) συνδράμει διαρκώς στη Reduzierung des Verbrauchs καυσίμου. Η μίζα/γεννήτρια με ιμάντα, με την πρόσθετη μπαταρία ιόντων λιθίου σε δίκτυο 48 V, επιτρέπουν σε συνθήκες χαμηλού φορτίου ή στο ελεύθερο ρολάρισμα, την προσωρινή απενεργοποίηση του κινητήρα και την επέκταση της αυτονομίας.
Στην καθημερινή οδήγηση, η Kraftstoffeinsparung φτάνει μέχρι και τα 0,8 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα. Το σύστημα προσωρινής απενεργοποίησης κυλίνδρων (cylinder on demand) λειτουργεί σε συνθήκες χαμηλού φορτίου προσφέροντας περαιτέρω μείωση της κατανάλωσης. Το σύστημα ήχου του αυτοκινήτου διαθέτει ενεργή ακύρωση θορύβου για την εξάλειψη του από την καμπίνα, διασφαλίζοντας απόλυτη άνεση. Η μέση κατανάλωσή του είναι 9.6 – 9.4 l/100 km, ενώ οι εκπομπές CO2 στον μικτό κύκλο είναι 231 g/km.
Τα δυναμικά χαρακτηριστικά
Στο νέο S8 συνδυάζονται ενεργή ανάρτηση, δυναμικό σύστημα τετραδιεύθυνσης και quattro με σπορ διαφορικό. Ο μοναδικός συνδυασμός των καινοτόμων συστημάτων ανάρτησης επιτρέπει στη ναυαρχίδα της Audi να προσφέρει τα απαράμιλλα επίπεδα άνεσης ενός κορυφαίου σεντάν με τις δυνατές συγκινήσεις ενός σπορ αυτοκινήτου.
Το νέο S8 έρχεται στάνταρ με την προγνωστική ενεργή ανάρτηση. Αυτό το high-tech σύστημα, το οποίο λειτουργεί σε συνδυασμό με την ενεργή αερανάρτηση, μπορεί να ανυψώσει ή να κατεβάσει ανεξάρτητα κάθε τροχό, über ηλεκτρομηχανικών μηχανισμών. Με αυτό τον τρόπο και για πρώτη φορά είναι εφικτός ο ενεργός έλεγχος του αυτοκινήτου σε οποιεσδήποτε συνθήκες οδήγησης, με αποτέλεσμα να μειώνονται σημαντικά οι κλίσεις κατά την επιτάχυνση ή την επιβράδυνση. Η εμπρόσθια κάμερα, η οποία ανιχνεύει τις μεγαλύτερες ανωμαλίες του οδοστρώματος, διασφαλίζει την προγνωστική λειτουργία της ανάρτησης.
Το νέο Audi S8 μπορεί ταυτόχρονα να είναι ένα εξαιρετικά άνετο υπερπολυτελές σεντάν ή ένα αυθεντικό σπορ αυτοκίνητο εστιασμένο πλήρως στον οδηγό του. Το Audi drive select προσφέρει την δυνατότητα επιλογής ανάμεσα σε πέντε προφίλ οδήγησης. Η λειτουργία “Comfort +” είναι ένα νέο προφίλ για μεγαλύτερη άνεση. Στις στροφές το αμάξωμα παίρνει αντίθετη κλίση κατά 3 μοίρες για να μειώσει την πλευρική επιτάχυνση που επενεργεί στους επιβάτες. Στη λειτουργία “Dynamisch” το S8 εξισορροπείται τελείως. Σε μία γρήγορη στροφή η μέγιστη γωνία (roll-angle) είναι μόλις 2,5 μοίρες σε σύγκριση με τις 5 μοίρες στην περίπτωση μιας συμβατικής ανάρτησης. Η ενεργή ανάρτηση προσφέρει μια ακόμη νέα λειτουργία. Όταν ενεργοποιείται η λαβή της πόρτας τότε το αμάξωμα αυτόματα ανυψώνεται γρήγορα μέχρι και 50 χιλιοστά για ακόμα πιο άνετη επιβίβαση ή αποβίβαση.
Η Audi υπόσχεται ότι με το S8 επαναπροσδιορίζει τα όρια της φυσικής, χάρη στο ενεργό σύστημα τετραδιεύθυνσης που επιτρέπει την ανεξάρτητη ρύθμιση των γωνιών διεύθυνσης των τροχών στον εμπρός και στον πίσω άξονα. Έτσι προσφέρει σπορ και άμεση απόκριση κατευθυντικότητας στις χαμηλές και μεσαίες ταχύτητες με εξαιρετική σταθερότητα στον αυτοκινητόδρομο και στις πιο σφιχτές διαδρομές, εξισορροπώντας δύο αντικρουόμενους παράγοντες. Σε μια γρήγορη στροφή, το σπορ διαφορικό κατανέμει ενεργά τη ροπή zwischen den πίσω τροχών. Κατά την είσοδο ή την επιτάχυνση σε μια στροφή, η περισσότερη ροπή μεταφέρεται στους εξωτερικούς τροχούς περιορίζοντας την υποστροφή.
Unter περίπτωση υπερστροφής, το σπορ διαφορικό στον πίσω άξονα μεταφέρει τη ροπή κίνησης στον εσωτερικό τροχό για να σταθεροποιήσει το S8. Η ενεργή τετραδιεύθυνση, το σπορ διαφορικό και η προγνωστική ενεργή ανάρτηση είναι στάνταρ στο Audi S8. Η αλληλεπίδραση αυτών των συστημάτων είναι μοναδική στην κατηγορία του και εξασφαλίζει σύνθετο και σπορ χειρισμό σε όλες τις καταστάσεις.
Στον προαιρετικό εξοπλισμό ανήκουν οι κεραμικοί δίσκοι φρένων από ανθρακονήματα με διάμετρο 420 χιλιοστά στον μπροστινό άξονα και 370 χιλιοστά στον πίσω. Die κεραμικά φρένα ist εσωτερικά αεριζόμενα, χαμηλής φθοράς και μαζί με τις δαγκάνες είναι κατά 9,6 κιλά ελαφρύτερα από τους συμβατικούς δίσκους από χυτοσίδηρο. Κάθε μία από τις εμπρός δαγκάνες έχει δέκα έμβολα.
Der Entwurf
Ο δυναμικός και εκλεπτυσμένος εξωτερικός σχεδιασμός του Α8 περνά σε άλλη διάσταση με την έλευση του νέου Audi S8. Οι νέες αισθητικές εξωτερικές και εσωτερικές αναβαθμίσεις τονίζουν τον Sportcharakter του αυτοκινήτου, ενώ διαθέσιμοι για το σπορ σεντάν των 5,17 μέτρων είναι οι νέας σχεδίασης τροχοί έως 21 ιντσών. Νέα στοιχεία στον εμπρός, πιο επιθετικό προφυλακτήρα, στα πλαϊνά του αμαξώματος, στα καλύμματα των εξωτερικών καθρεπτών, καθώς και οι διπλές απολήξεις, δίνουν έμφαση στον σπορ και δυναμικό χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Οι επιλογές φωτισμού περιλαμβάνουν έως και τους προβολείς HD Matrix LED με Audi laser και οπίσθια φώτα OLED.
Die Ausrüstung
Κάθε λεπτομέρεια του νέου Audi S8 αντικατοπτρίζει τον χαρακτήρα ενός αυθεντικού σπορ premium μοντέλου. Ένα ιδιαίτερο χαρακτηριστικό είναι τα στάνταρ ειδικής σχεδίασης Sitze με σπορ εμφάνιση. Διαθέτουν έναν ευρύ συνδυασμό ρυθμίσεων, προσαρμοζόμενες πλευρικές ενισχύσεις και ανεξάρτητη θέρμανση τριών σταδίων για κάθε κάθισμα, καθώς και λειτουργίες εξαερισμού και μασάζ. Τα πίσω καθίσματα προσφέρουν επίσης πολυάριθμα χαρακτηριστικά για εξαιρετική άνεση και παρέχουν μια first class ατμόσφαιρα στο Audi S8.
Die 38 συστήματα υποβοήθησης οδηγού που προσφέρει η Audi για το νέο S8 διαχωρίζονται στα πακέτα City και Tour. Το ενεργό Adaptive Cruise Control είναι αυτό που ξεχωρίζει στην υπερπλήρη σειρά συστημάτων υποβοήθησης. Συνδυάζει τις λειτουργίες του συστήματος ACC, της υποβοήθησης κυκλοφοριακής συμφόρησης (traffic jam assist) και της διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας. Σε συνδυασμό με τη προγνωστική υποβοήθηση απόδοσης, επιβραδύνει και επιταχύνει το Audi S8 ανάλογα με τις επερχόμενες συνθήκες.
Στο πακέτο City, το σύστημα Audi pre sense συνδυάζει τις λειτουργίες πρόληψης στα δύο άκρα του αυτοκινήτου ώστε να δημιουργήσει τον πλήρη έλεγχο Audi pre sense 360°. Αν το σύστημα ανιχνεύσει μια επικείμενη πλευρική σύγκρουση, τότε ειδοποιεί την προγνωστική ενεργή ανάρτηση για να ανυψώσει άμεσα το αμάξωμα κατά 80 χιλιοστά.
Αυτή η λειτουργία φέρνει το κάτω μέρος του αυτοκινήτου σε μία καλύτερη θέση για να απορροφήσει την ενέργεια πρόσκρουσης, περιορίζοντας τις πιθανές συνέπειες ατυχήματος για τους επιβάτες. Ο εγκέφαλος πίσω από τα συστήματα υποβοήθησης του νέου S8 είναι μια υψηλής απόδοσης μονάδα επεξεργασίας δεδομένων, ο κεντρικός ελεγκτής υποβοήθησης οδηγού (zFAS). Υπολογίζει συνεχώς ένα διαφοροποιημένο αλγόριθμο των εξωτερικών συνθηκών γύρω από το αυτοκίνητο με βάση τα δεδομένα που παρέχουν οι αισθητήρες. Ο πληρέστατος εξοπλισμός περιλαμβάνει πέντε αισθητήρες ραντάρ, έξι κάμερες, δώδεκα αισθητήρες υπερήχων και έναν ανιχνευτή λέιζερ.
Η ψηφιακή τεχνολογία
Το νέο Audi S8 προσφέρει μια προηγμένη τεχνολογική εμπειρία με νέες ψηφιακές υπηρεσίες και υπερσύγχρονη συνδεσιμότητα. Η λειτουργία αφής MMI στο νέο Audi S8 είναι πλήρως ψηφιακή ώστε ο οδηγός να ελέγχει σχεδόν όλες τις λειτουργίες μέσω δύο μεγάλων οθονών. Ο οδηγός μπορεί επίσης να πραγματοποιήσει έλεγχο με φυσική ομιλία, ο οποίος προσφέρει σχεδόν απεριόριστη ελευθερία στη διαμόρφωση ερωτήσεων και εντολών. Οι απαντήσεις παρέχονται είτε από πληροφορίες που είναι αποθηκευμένες στο αυτοκίνητο, είτε από τον απομακρυσμένο διακομιστή (cloud).
Το MMI navigation plus αποτελεί ένα ολοκληρωμένο κέντρο ψυχαγωγίας (infotainment) και μέσων ενημέρωσης. Εκτός από την υποστήριξη φωνητικής υπηρεσίας Amazon Alexa, η εκτεταμένη σειρά Audi connect περιλαμβάνει πολλές car-to-X υπηρεσίες που ανταλλάσσονται στον στόλο Audi. Οι πληροφορίες σχετικά με τους φωτεινούς σηματοδότες ρύθμισης της κυκλοφορίας είναι ένα νέο χαρακτηριστικό που η Audi προσθέτει διαδοχικά σε επιλεγμένες ευρωπαϊκές πόλεις. Η διασύνδεση με την υποδομή της πόλης επιτρέπει στο όχημα να λαμβάνει πληροφορίες από τον κεντρικό υπολογιστή φωτεινού σηματοδότη μέσω ενός σέρβερ, επιτρέποντας στον οδηγό να επιλέξει ταχύτητα όταν πλησιάζει η στιγμή που θα ανάψει πράσινο.
Die Audi virtual cockpit εμφανίζει μια προτεινόμενη ταχύτητα καθώς και τον υπολειπόμενο χρόνο μέχρι να εμφανιστεί το πράσινο, εάν ο οδηγός περιμένει ήδη με κόκκινο. Το σύστημα συμβάλλει έτσι σε ένα προγνωστικό και αποδοτικό στιλ οδήγησης και διευκολύνει μια σταθερή ροή κυκλοφορίας.