Introduzione
Το ID.3 ξεκινά ένα νέο κεφάλαιο στην ιστορία της Volkswagen και της αυτοκίνησης. Ακριβώς όπως το πρώτο Beetle και το Golf Mk1, το ηλεκτρικό compact μοντέλο αντιπροσωπεύει την αρχή μιας νέας εποχής όχι μόνο για τη μάρκα αλλά για ολόκληρη την αυτοκίνηση. Είναι το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο που προσφέρει απεριόριστη καθημερινή χρηστικότητα ενώ ταυτόχρονα είναι προσιτό για εκατομμύρια πελάτες.
Η αρθρωτή πλατφόρμα για την ηλεκτροκίνηση (MEB – Modularer E-Antriebs Baukasten) στην οποία βασίζεται το ID.3, χρησιμεύει ως η τεχνική βάση για την ηλεκτρική επίθεση της Volkswagen και θα διαδραματίσει καταλυτικό ρόλο στην υλοποίηση ακόμα περισσότερων ηλεκτρικών μοντέλων. Η MEB εκμεταλλεύεται πλήρως τις δυνατότητες που προσφέρει ένα πλήρως ηλεκτρικό κινητήριο σύστημα: παρέχει στο ID.3 ένα πολύ γενναιόδωρο εσωτερικό, έντονη οδηγική εμπειρία γεμάτη συγκινήσεις και αυτονομία έως και 549 χλμ. (κατά WLTP). Η ικανότητα γρήγορης φόρτισης είναι ένα άλλο πλεονέκτημα, ιδιαίτερα χρήσιμο κατά την οδήγηση μεγάλων αποστάσεων.
Η εποχή της ηλεκτροκινητικότητας θα είναι έξυπνη, καινοτόμος και αειφόρα και η μετάβαση της Volkswagen στην νέα εποχή βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη: τα επόμενα τέσσερα χρόνια, το Volkswagen Group θα επενδύσει περίπου 33 δισεκατομμύρια ευρώ στην ηλεκτροκίνηση, εκ των οποίων 11 δισεκατομμύρια ευρώ θα διατεθούν στη μάρκα Volkswagen. Συνολικά, το Group σχεδιάζει να λανσάρει έως 75 πλήρως ηλεκτρικά μοντέλα έως το 2029 και να διαθέσει στην αγορά περίπου 26 εκατομμύρια ηλεκτρικά οχήματα κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου. Ένα ολόκληρο οικοσύστημα αειφόρου ηλεκτρικής κινητικότητας θα δημιουργηθεί γύρω από αυτά τα αυτοκίνητα.
Εξοπλισμός και design
Νέο design για μια νέα εποχή. Ο επαναστατικός χαρακτήρας του ID.3 είναι ήδη ξεκάθαρος με την πρώτη ματιά. Ο εξωτερικός σχεδιασμός του αυτοκινήτου είναι απαλός και ρέει, ενώ ταυτόχρονα είναι στιβαρός και συμπυκνωμένος, διαθέτει δυναμικές αναλογίες και κάνει ισχυρή εντύπωση χωρίς σχεδιαστική φλυαρία. Το ID.3 είναι ένα αυτοκίνητο για βιώσιμη κινητικότητα και ταυτόχρονα είναι ένα πραγματικό Volkswagen.
Χτισμένο γύρω από οδηγό και επιβάτες. Ο σχεδιασμός σε φιλοσοφία one box είναι μια σαφής ένδειξη για το πώς το ID.3 είναι χτισμένο γύρω από τους επιβάτες του. Οι πρόβολοί του είναι ασυνήθιστα κοντοί, αλλά το εσωτερικό είναι πολύ μεγάλο επειδή οι άξονες έχουν απομακρυνθεί αρκετά. Το compact ηλεκτρικό μοντέλο έχει μεταξόνιο 2.765 χιλιοστών, σχεδόν αντίστοιχο με αυτό του Passat. Η μπαταρία υψηλής τάσης βρίσκεται ως επίπεδο μπλοκ κάτω από την καμπίνα επιβατών. Όλα τα άλλα τεχνικά εξαρτήματα καταλαμβάνουν λίγο χώρο: η κινητήρια μονάδα είναι τοποθετημένη στον πίσω άξονα, ενώ εξαρτήματα όπως το ψυγείο και το σύστημα κλιματισμού βρίσκονται στο κοντό μπροστινό τμήμα.
Μπροστινό άκρο χωρίς μάσκα ψυγείου. Το μπροστινό μέρος δείχνει ήδη τον χαρακτήρα και την τεχνική ιδέα του οχήματος: εδώ, το λογότυπο της Volkswagen τοποθετείται κεντρικά χωρίς γρίλια ψυγείου. Αυτός ο σχεδιασμός επαναφέρει τη Volkswagen στις ρίζες της – «Είμαστε μια μάρκα που γεννήθηκε χωρίς γρίλια», λέει χαρακτηριστικά ο Klaus Zyciora, Επικεφαλής Σχεδιασμού του Volkswagen Group και Επικεφαλής Σχεδιαστής της Volkswagen. Ο αέρας ψύξης για το κινητήριο σύστημα ρέει μέσω μιας εισαγωγής στον προφυλακτήρα, ο οποίος διαθέτει ένα μοτίβο με κηρήθρα που έχει σχεδιαστεί με έμπνευση από τη φύση.
Όπως τα ανθρώπινα μάτια. Οι μεγάλοι προβολείς είναι το πιο εντυπωσιακό χαρακτηριστικό στο μπροστινό μέρος – έχουν φιλική έκφραση όπως τα ανθρώπινα μάτια. Η τεχνολογία LED είναι στάνταρ και το IQ. Light με LED matrix προβολείς διατίθεται στο πακέτο σχεδίασης για να παρέχει μια έξυπνα ελεγχόμενη κύρια δέσμη. Οι ηλεκτρικά περιστρεφόμενες μονάδες φωτός μοιάζουν με βλεφαρίδες, ενώ τα ανοίγματα τύπου κηρήθρας στα περιβλήματα και τα γύρω καλώδια οπτικών ινών, αναλαμβάνουν το ρόλο για τα φώτα ημέρας. Όταν ενεργοποιείται η έξυπνα ελεγχόμενη κύρια δέσμη, φωτίζεται επίσης η λωρίδα φωτός στο μπροστινό μέρος, που ενώνει τους προβολείς. Οι φωτεινές μονάδες εκτελούν ήδη λειτουργίες επικοινωνίας πριν καν την εκκίνηση του οχήματος: περιστρέφονται και επομένως καλωσορίζουν τον οδηγό κοιτώντας ψηλά.
Μεγάλες ρόδες και επίπεδη γυάλινη πλευρική επιφάνεια καμπίνας. Η πλάγια όψη του ID.3 έχει σπορ και ισχυρή εμφάνιση. Οι τροχοί είναι μεγάλοι και ξεχωρίζουν ενώ υπάρχει μια ισχυρή κολόνα C – ένα κλασικό χαρακτηριστικό σχεδίασης Volkswagen. Ένα γλυκά σχεδιασμένο πλευρικό τμήμα σβήνει σε καμπύλη κάτω από την ανερχόμενη γραμμή ώμου. Η πλαϊνή γυάλινη επιφάνεια καταλήγει σε ένα μακρύ σπόιλερ. Η σχεδίαση της μαύρης οροφής, η οποία συνεχίζεται σε ένα μοτίβο στο καπό και τα σκούρα ένθετα στα πλαϊνά κάνουν τη σιλουέτα να φαίνεται χαμηλότερη και ακόμα πιο κομψή.
Σήματα στροφής (φλας) σε δύο παραλλαγές. Η πέμπτη-πίσω πόρτα είναι επίσης μαύρη και το χαμηλό της παράθυρο τονίζει το πλάτος του ID.3. Ολόκληρο το οπίσθιο άκρο διαθέτει επιφάνειες με πλαστικότητα και ένας διαχύτης αποτελεί την κάτω κατάληξη. Οι συστοιχίες οπίσθιου φωτισμού είναι επίσης εξοπλισμένες με LED. Εάν είναι επιθυμητό, ο πελάτης μπορεί να αλλάξει τα σήματα στροφής σε μια δεύτερη λειτουργία όπου το φως κινείται από μέσα προς τα έξω. Το φως των φρένων ανάβει πάντα σε εμφανή μορφή του “X”. Δυναμικές φωτεινές κινήσεις προβάλλονται από τα πίσω φώτα όταν το αυτοκίνητο κλειδώνει και ξεκλειδώνει.
Επιλογή έξι εξωτερικών χρωμάτων. Το ID.3 κυκλοφορεί σε έξι εξωτερικά χρώματα. Αυτά ονομάζονται Glacier White Metallic, Makena Turquoise Metallic, Manganese Grey Metallic, Moonstone Grey, Scale Silver Metallic και Stonewashed Blue Metallic. Στη βασική έκδοση, το τόξο οροφής, τα πλευρικά ένθετα και τα διακοσμητικά προφυλακτήρα είναι σε μαύρο χρώμα, για αντίθεση. Εναλλακτικά, η Volkswagen προσφέρει δύο πακέτα εξωτερικού στυλ, όπου η γραμμή οροφής λάμπει είτε σε ασημί είτε σε ελκυστικό χαλκό. Το πακέτο Style περιλαμβάνει επίσης πλευρικά στοιχεία και στοιχεία προφυλακτήρα σε Gray Tech Metallic και οι κολόνες C έχουν τελείωμα με μια ταινία με αδαμάντινο μοτίβο, σε μοτίβο κηρήθρας.
Αεροδυναμικός συντελεστής 0,27. Η αεροδυναμική παίζει σημαντικό ρόλο στη γκάμα ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου – το ID.3 επιτυγχάνει έναν εξαιρετικό συντελεστή οπισθέλκουσας (Cd), μόλις 0,27. Ο πιο σημαντικός παράγοντας για αυτό είναι το αμάξωμα με τις έντονα κεκλιμένες κολόνες Α, τη ρέουσα γραμμή οροφής και τις αντίστοιχα κεκλιμένες κολόνες C. Οι έξυπνες λύσεις για μεμονωμένες λεπτομέρειες παρέχουν επίσης αεροδυναμικά οφέλη. Αυτά περιλαμβάνουν την ηλεκτρικά ενεργοποιούμενη περσίδα στο μπροστινό άκρο του οχήματος. Αυτή ανοίγει μόνο όταν οι μονάδες ισχύος απαιτούν ψύξη, διαφορετικά παραμένει κλειστή έτσι ώστε ο αέρας να μπορεί να ρέει όσο το δυνατόν πιο εύκολα πάνω στο καπό. Οι ζάντες με τα επίπεδά σχέδια έχουν βελτιστοποιηθεί επίσης για ιδανική ροή αέρα, με ελάχιστες αεροδυναμικές απώλειες.
Οι λωρίδες εκτροπής νερού στις κολόνες Α και οι εξωτερικοί καθρέπτες που τοποθετούνται στους ώμους της πόρτας παρέχουν επίσης αεροδυναμικά οφέλη. Μειώνουν επιπλέον το επίπεδο θορύβου στο χώρο επιβατών, σε συνδυασμό με το τυπικό παρμπρίζ από ακουστικό γυαλί. Διάφορα άλλα εξαρτήματα συνδυαστικά, συμβάλλουν επίσης στον διαχωρισμό ροής στο πίσω μέρος – η μεγάλη αεροτομή οροφής, οι ώμοι, οι με πλαστικότητα σχηματισμένες οπίσθιες λυχνίες και ο διαχύτης. Αυτός ολοκληρώνει το κάτω μέρος του ID.3, με μία μεγάλη επίπεδη επένδυση στο πίσω μέρος.
Λειτουργίες εσωτερικού και άνεση
Χώροι όπως σε ένα αυτοκίνητο της μεσαίας κατηγορίας. Το εσωτερικό του ID.3 ακολουθεί φιλοσοφία open space – ανοιχτού χώρου – μία καμπίνα που είναι περισσότερο από γενναιόδωρη σε μέγεθος. Οδηγός και επιβάτες κάθονται σε ένα ευχάριστα υψηλό επίπεδο, η είσοδος είναι βολική και υπάρχει καλή ορατότητα. Το πίσω κάθισμα προσφέρει παρόμοιο χώρο με αυτόν που υπάρχει στα συμβατικά μοντέλα μεσαίου μεγέθους. Ο χώρος αποσκευών μπορεί να φιλοξενήσει 385 λίτρα και ο όγκος του μπορεί να αυξηθεί στα 1.267 λίτρα αναδιπλώνοντας την πλάτη του διαιρούμενου πίσω καθίσματος (φορτωμένος μέχρι την οροφή). Το ID.3 Pro S είναι εγκεκριμένο για τέσσερα άτομα, ενώ όλες οι άλλες παραλλαγές είναι πενταθέσια μοντέλα.
Αέρας και φως. Ο εσωτερικός σχεδιασμός υπογραμμίζει την αίσθηση ευρυχωρίας. Φαίνεται συγκρατημένος και καθαρός σχεδιαστικά, επικεντρωμένος στα βασικά. Ο πίνακας στο ταμπλό χαμηλώνει προς το εσωτερικό σε διάφορα επίπεδα. Σε αντίθεση με ένα συμβατικό εσωτερικό, δεν συνδέεται με την κεντρική κονσόλα, η οποία βρίσκεται ως ξεχωριστό στοιχείο μεταξύ των μπροστινών καθισμάτων. Στο πακέτο Design “Plus”, η Volkswagen παρέχει στο αυτοκίνητο μια μεγάλη πανοραμική ηλιοροφή. Με μήκος 130 εκατοστά και πλάτος που φτάνει τα 111 εκατοστά, επιτρέπει μια εξαιρετική ποσότητα φωτός να ρέει στο εσωτερικό. Μία ηλεκτρικά συρόμενη κουρτίνα αποτρέπει τη θέρμανση του εσωτερικού.
Παλ χρώματα, συν λευκό και πορτοκαλί. Το εσωτερικό του ID.3 είναι μαύρο σε όλες τις παραλλαγές. Τα καθίσματα έχουν δίχρωμο σχεδιασμό – τα μαξιλάρια των βάσεων και το μεγαλύτερο μέρος της πλάτης τους έρχεται σε αντίθεση με τις περιοχές των ώμων και τα πλαϊνά. Τα χρώματα των καθισμάτων ονομάζονται Platinum Grey και Dusty Grey Dark (προαιρετικά). Υπάρχει μια επιλογή από πολλά διαφορετικά χρώματα για το εσωτερικό με τα προαιρετικά πακέτα Interior Style και Interior Style “Plus”. Το Dusty Grey Dark δημιουργεί μια φιλική, φωτεινή ατμόσφαιρα στο σαλόνι, ενώ το Safrano Orange προσφέρει έντονα χαρακτηριστικά στα υποβραχιόνια στις πόρτες και στην άνω περιοχή του ταμπλό. Τα περιβλήματα της οθόνης, το τιμόνι με την κολόνα τιμονιού και οι μονάδες ελέγχου στις πόρτες ολοκληρώνονται σε Electric White – ένα χρώμα που προσδίδει στο εσωτερικό του ID.3 έναν καθαρό και σχεδόν φουτουριστικό χαρακτήρα.
Εσωτερικοί χώροι για κάθε απαίτηση. Ο πελάτης μπορεί προαιρετικά να επιλέξει το πακέτο Interior Style. Εδώ, τα τμήματα του κέντρου των καθισμάτων καλύπτονται με ύφασμα Sumba Flow και οι βάσεις των καθισμάτων με μικροΐνες ArtVelours. Το πακέτο Interior Style περιλαμβάνει πεντάλ από ανοξείδωτο ατσάλι σε σχεδιασμό Play&Pause, ατμοσφαιρικό φωτισμό 30 χρωμάτων και θερμαινόμενο τιμόνι.
Το δεύτερο επίπεδο ονομάζεται Interior Style “Plus”. Εδώ, τα καθίσματα διαθέτουν ηλεκτρική ρύθμιση 12 κατευθύνσεων, χειροκίνητη ρύθμιση του βάθους του καθίσματος, θέρμανση καθίσματος και πνευματική οσφυϊκή υποστήριξη με λειτουργία μασάζ. Τα καθίσματα TopSport “Plus” θα ακολουθήσουν λίγο μετά το λανσάρισμα με τον ίδιο τεχνικό εξοπλισμό, ιδιαίτερες βάσεις και ενσωματωμένα προσκέφαλα. Τα κεντρικά πάνελ σε αυτά τα καθίσματα καλύπτονται με ArtVelours και τονίζονται με ID. λογότυπα και διακοσμητικές ραφές. Σε όλες τις ηλεκτρικά ρυθμιζόμενες θέσεις έχουν απονεμηθεί η σφραγίδα έγκρισης της γερμανικής εκστρατείας για υγιέστερες πλάτες (AGR). Αυτό ισχύει και για τα καθίσματα οδηγού και συνοδηγού. Τα καθίσματα έχουν υποβραχιόνια στην εσωτερική πλευρά σε όλες τις παραλλαγές εξοπλισμού. Όλες οι ταπετσαρίες καθισμάτων είναι κατασκευασμένα από υλικά μη ζωικής προέλευσης.
Κατασκευάζεται πιο γρήγορα, πιο γρήγορα για τον πελάτη. Στο λανσάρισμα, η Volkswagen προσφέρει τα ID.3 Pro Performance και ID.3 Pro S ως προδιαμορφωμένα μοντέλα. Αυτά συνδυάζουν τις πιο δημοφιλείς επιλογές, σε πακέτα. Αυτό καθιστά την προσφορά ακόμη πιο διάφανη για τους πελάτες και το εργοστάσιο στο Zwickau μπορεί να κατασκευάσει και να παραδώσει τα αυτοκίνητα γρηγορότερα. Τα προκαθορισμένα μοντέλα απόδοσης ID.3 Pro. Υπάρχουν επτά προδιαμορφωμένα μοντέλα ID.3 Pro με μπαταρία 58 kWh κατά την έναρξη των πωλήσεων. Το μοντέλο μετά την εισαγωγική έκδοση (ID.3 Pro Performance) είναι το ID.3 Life, το οποίο συνοδεύεται από τα πακέτα Convenience and Infotainment. Το ID.3 Business διαθέτει επιπλέον τα πακέτα Interior Style, Design και Driver Assist. Η οικογένεια ID.3 ταιριάζει καλύτερα με τα πακέτα Convenience “Plus” και Design “Plus”. Το ID.3 Style συνοδεύεται από πακέτα Interior Style, Convenience, Infotainment και Design “Plus”. Το ID.3 Tech είναι επιπλέον εξοπλισμένο με τα πακέτα Infotainment “Plus” και Driver Assist “Plus”. Το ID.3 Max διαθέτει ιδιαίτερα εκτεταμένο εξοπλισμό: αυτό το μοντέλο διαθέτει και τα έξι πακέτα στην αντίστοιχη έκδοση “Plus” – Interior Style, Convenience, Infotainment, Design, Driver Assist και Sport. Το προκαθορισμένο μοντέλο ID.3 Pro S. Το ID.3 Pro S με τη μεγάλη μπαταρία 77 kWh θα είναι διαθέσιμο ως το γενναιόδωρα εξοπλισμένο ID.3 Tour, στις αρχές του 2021. Αυτό το μοντέλο διαθέτει τέσσερα πακέτα “Plus”: Comfort, Interior Style, Infotainment και Assist. Ένα δεύτερο προκαθορισμένο μοντέλο θα ακολουθήσει λίγο αργότερα. Αυτό θα επικεντρωθεί στον τυπικό εξοπλισμό, ο οποίος επεκτείνεται από το πακέτο Interior Style, όπως σε κάθε ID.3 Pro S.
Γενναιόδωρος βασικός εξοπλισμός. Η Volkswagen παρέχει ήδη στο ID.3 γενναιόδωρο εξοπλισμό άνεσης και ευκολίας, ως στάνταρ. Εκτός από τα παραπάνω χαρακτηριστικά, αυτό περιλαμβάνει επίσης ατμοσφαιρικό φωτισμό με δέκα χρώματα και περιορισμό ταχύτητας. Το Air Care Climatronic, ένα ακόμη τυπικό χαρακτηριστικό, συνδυάζεται με ένα ηλεκτρικό σταθερό σύστημα κλιματισμού, το οποίο ο πελάτης μπορεί επίσης να ενεργοποιήσει όταν το αυτοκίνητο δεν φορτίζει από το δίκτυο τροφοδοσίας. Ο εξοπλισμός παθητικής ασφάλειας περιλαμβάνει το Emergency System και έναν κεντρικό αερόσακο, ένα νέο χαρακτηριστικό της γκάμας μοντέλων Volkswagen. Σε περίπτωση πλευρικής σύγκρουσης, αυτός ο αερόσακος μπορεί να αποτρέψει τη σύγκρουση του οδηγού και του συνοδηγού μεταξύ τους.
Ο βασικός εξοπλισμός περιλαμβάνει επίσης το ραδιόφωνο Ready 2 Discover με δέκτη DAB + και δύο θύρες USB-C στην κεντρική κονσόλα. Η λειτουργία App Connect επιτρέπει το media streaming μέσω smartphone. Οι πελάτες του ID.3 μπορούν να ενσωματώσουν τα κινητά τους τηλέφωνα στο φυσικό τους περιβάλλον – Apple Car Play για iOS, Android Auto για Android και Mirror Link για αντίστοιχα εξοπλισμένες συσκευές.
ID. Light. Το ID. Light είναι ένα τυπικό χαρακτηριστικό που δεν υπήρχε διαθέσιμο σε άλλο αυτοκίνητο – πρόκειται για μια στενή λωρίδα φωτός κάτω από το παρμπρίζ που βοηθά διαισθητικά τον οδηγό. Αφού ο οδηγός εισέλθει στο όχημα, σηματοδοτεί ότι το αυτοκίνητο είναι έτοιμο να εκκινήσει. Όταν το ID.3 πρέπει να απενεργοποιηθεί σύμφωνα με τη διαδρομή πλοήγησης, το φως κινείται αντίστοιχα στο αριστερό ή το δεξί άκρο της ταινίας. Εάν ο οδηγός φρενάρει σε κρίσιμη κατάσταση, το ID. Light εκπέμπει μια προειδοποίηση με έντονο κόκκινο χρώμα. Κατά τη διάρκεια της λειτουργίας φόρτισης, δημιουργείται μια πράσινη γραμμή από αριστερά προς τα δεξιά, δείχνοντας το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας.
Πακέτα Comfort και Comfort “Plus”. Στο πακέτο Comfort, η κεντρική κονσόλα γίνεται ακόμα πιο ευέλικτη – χάρη στο φως για το διαμέρισμα του κινητού τηλεφώνου, ένα κυλιόμενο κάλυμμα και δύο θύρες φόρτισης USB που βρίσκονται στο πίσω μέρος. Τα καθίσματα οδηγού και συνοδηγού μπορούν να θερμανθούν, όπως και το δερμάτινο τιμόνι. Οι πίδακες του συστήματος πλύσης παραθύρων θερμαίνονται επίσης. Το πακέτο συμπληρώνεται από αισθητήρα βροχής και φωτισμό εξωτερικού περιβάλλοντος που προβάλλει ένα μοτίβο κηρήθρας στο έδαφος.
Το πακέτο Comfort “Plus” περιλαμβάνει επίσης Air Care Climatronic με έλεγχο δύο ζωνών. Ένα άλλο χαρακτηριστικό είναι το δάπεδο του χώρου αποσκευών, το οποίο μπορεί εύκολα να εισαχθεί στο χώρο αποσκευών. Είναι στο ίδιο επίπεδο με το περβάζι φόρτωσης, προσφέροντας χώρο αποθήκευσης για το καλώδιο φόρτισης και άλλα αντικείμενα.
Αντλία θερμότητας για αυτονομία. Τα επτά προκαθορισμένα μοντέλα που διατίθενται στο λανσάρισμα του ID.3, διαθέτουν προαιρετικά αντλία θερμότητας. Αυτές οι αντλίες είναι πολύ αποδοτικές και ως εκ τούτου συμβάλλουν σημαντικά στην αυτονομία του οχήματος. Ένα εξάρτημα για μεταφορά ποδηλάτων ολοκληρώνει το εύρος των επιλογών.
Συστήματα ελέγχου, συνδεσιμότητας και υποβοήθησης
Απλή λειτουργία. Το ταμπλό του ID.3 λειτουργεί εντελώς χωρίς φυσικά κουμπιά και διακόπτες, δίνοντάς του μια μινιμαλιστική και υπερσύγχρονη εμφάνιση. Ο οδηγός βλέπει μια συμπαγή οθόνη με διαγώνιο 5,3 ιντσών, εδρασμένη στο στάνταρ πολυλειτουργικό τιμόνι, η οποία λειτουργεί με χειριστήρια ευαίσθητα στην αφή. Τρεις περιοχές δείχνουν τις πιο σημαντικές πληροφορίες, με εμφάνιση της κατάστασης της μπαταρίας και της αυτονομίας. Ο οδηγός ελέγχει τους τρόπους οδήγησης και το κλείδωμα στάθμευσης με ένα μεγάλο περιστροφικό διακόπτη στα δεξιά της οθόνης. Ένας πίνακας ελέγχου στα αριστερά, δίπλα στο τιμόνι, ενσωματώνει τις λειτουργίες φωτισμού. Υπάρχει μια αυτόματη ρύθμιση για τους προβολείς.
Η αφή είναι καλύτερη. Η κεντρική οθόνη αφής βρίσκεται στη μέση του ταμπλό, υπό ελαφρά γωνία προς τον οδηγό. Η οθόνη των 10 ιντσών είναι τόσο μεγάλη όσο ένα tablet. Σε αυτή, ο οδηγός διαχειρίζεται όλες τις λειτουργίες από τους τομείς της τηλεφωνίας, της πλοήγησης, της ψυχαγωγίας, των συστημάτων υποβοήθησης και των ρυθμίσεων του οχήματος, όπου το περιβάλλον εργασίας χρήστη και η οθόνη εκκίνησης μπορούν να ρυθμιστούν ελεύθερα σύμφωνα με τις προτιμήσεις του οδηγού. Τα ρυθμιστικά για ρύθμιση της έντασης και της θερμοκρασίας βρίσκονται στην κεκλιμένη επιφάνεια κάτω από την οθόνη.
“Hello ID.”. Το “Hello ID.”, o φυσικός έλεγχος φωνής είναι επίσης στάνταρ στο ID.3. Εδώ, το αυτοκίνητο ακολουθεί τις οδηγίες του οδηγού και των επιβατών και είναι σε θέση να κατανοήσει πολλές εντολές από την καθημερινή χρήση της γλώσσας. Η σύντομη πρόταση “Hello ID., I am cold” αρκεί για να ενεργοποιηθεί η θέρμανση, ενώ η δήλωση “Hello ID., Play Radio X” αλλάζει σε νέο σταθμό.
Head-up Display επαυξημένης πραγματικότητας. Η προαιρετική head-up οθόνη επαυξημένης πραγματικότητας (augmented reality), του ID.3, που περιλαμβάνεται στο πακέτο Infotainment “Plus”, είναι μια παγκόσμια πρεμιέρα. Αυτή μπορεί να προβάλει σημαντικές πληροφορίες στο παρμπρίζ με τα βέλη στροφής του συστήματος πλοήγησης που βρίσκεται από κάτω. Ο οδηγός βλέπει τις πληροφορίες ως τρισδιάστατη, κλιμακωτή εικόνα σε ρεαλιστική απόσταση τριών έως δέκα μέτρων μπροστά από το όχημα. Αυτό σημαίνει ότι η οθόνη είναι πλήρως ενσωματωμένη στον πραγματικό εξωτερικό κόσμο. Όταν το Adaptive Cruise Control (ACC) ή το Travel Assist (προαιρετικό) είναι ενεργό, το όχημα μπροστά από το ID.3 επισημαίνεται με φωτεινή σήμανση στην οθόνη, πάνω από μια συγκεκριμένη ταχύτητα.
Πακέτα Infotainment και Infotainment “Plus”. Εάν ο πελάτης έχει παραγγείλει το πακέτο Infotainment, το όχημα θα είναι εξοπλισμένο με το σύστημα Discover Pro Infotainment αντί για το τυπικό ραδιόφωνο. Αυτό μπορεί να λειτουργήσει είτε με φωνητικό έλεγχο ή χειριστήριο αφής και το σύστημα πλοήγησής του περιλαμβάνει τρισδιάστατα μοντέλα πολλών πόλεων. Το δεύτερο χαρακτηριστικό του πακέτου Infotainment είναι η διεπαφή κινητού τηλεφώνου “Comfort”. Αυτή συνδέει το smartphone με την κεραία του αυτοκινήτου και το φορτίζει επαγωγικά εάν το τηλέφωνο έχει αυτή τη δυνατότητα φόρτισης. Το πρωτόκολλο voice-over-LTE εξασφαλίζει γρήγορη ρύθμιση σύνδεσης και υψηλή ποιότητα ομιλίας. Στο πακέτο Infotainment “Plus”, η Volkswagen συνοδεύει το πακέτο ήχου με δύο επιπλέον ηχεία, εκτός από την αρχική ad-up οθόνη επαυξημένης πραγματικότητας.
Πύλη στο δίκτυο κινητής τηλεφωνίας. Το Discover Pro συνδέεται με την στάνταρ ηλεκτρονική μονάδα σύνδεσης (OCU), η οποία διαθέτει ενσωματωμένη ηλεκτρονική κάρτα SIM (eSIM). Αυτή εκτελεί όλες τις εργασίες συνδεσιμότητας, συμπεριλαμβανομένης της γρήγορης μεταφοράς δεδομένων με ταχύτητα LTE Advanced.
We Connect Start. Η OCU φέρνει επίσης τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες του We Connect Start στο ID.3. Ο πελάτης απλά πρέπει πρώτα να ενεργοποιήσει τις υπηρεσίες διαδικτυακά με το Volkswagen ID. του και στη συνέχεια είναι διαθέσιμο για περίοδο τριών ετών. Οι σημαντικότερες υπηρεσίες εδώ είναι οι υπηρεσίες πλοήγησης και οι υπηρεσίες που σχετίζονται με οχήματα. Οι διαδικτυακές υπηρεσίες πληροφοριών κυκλοφορίας παρέχουν στον οδηγό ενημερωμένες πληροφορίες σχετικά με την κατάσταση στην επιλεγμένη διαδρομή και τους πιθανούς κινδύνους. Νέα δεδομένα λαμβάνονται τακτικά στο αυτοκίνητο με τη λειτουργία Online Map Update.
Η υπηρεσία Charging Stations προσφέρει ζωντανά δεδομένα σε σημεία φόρτισης στην περιοχή. Παρέχει λεπτομέρειες σχετικά με την χωρητικότητά τους και μπορεί επίσης να παρέχει πληροφορίες σχετικά με τις τιμές και τη διαθεσιμότητα. Εάν ο οδηγός αποφασίσει να χρησιμοποιήσει ένα σταθμό φόρτισης, αυτός μπορεί να υιοθετηθεί ως προορισμός στο σύστημα πλοήγησης.
Φόρτιση και κλιματισμός μέσω smartphone. Οι σχετικές με το όχημα υπηρεσίες We Connect Start που είναι ήδη διαθέσιμες στο αυτοκίνητο με το στάνταρ ραδιόφωνο Ready 2 Discover, περιλαμβάνουν φόρτιση και κλιματισμό. Οι πελάτες του ID.3 μπορούν να ελέγχουν και τις δύο λειτουργίες στο smartphone τους χρησιμοποιώντας τη δωρεάν We Connect ID. εφαρμογή και μπορούν επίσης να ελέγξουν το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας και την αυτονομία του αυτοκινήτου.
Νέα πλατφόρμα ηλεκτρονικών. Υπάρχει μια ριζικά νέα, πρωτοποριακή ιδέα πίσω από την εκτεταμένη συνδεσιμότητα του ID.3: η πλατφόρμα ηλεκτρονικών που αναπτύχθηκε από τη Volkswagen είναι λιτή, ευέλικτη και γρήγορη. Επιτρέπει την επικοινωνία να πραγματοποιείται με παρόμοιο τρόπο σε έναν σταθερό διακομιστή: καταργεί την αρχή των μεμονωμένων καταγεγραμμένων περιστατικών και εφαρμογών και έχει σχεδιαστεί ως μια ευρεία πλατφόρμα υπηρεσιών. Αυτό απλοποιεί σημαντικά την ανταλλαγή δεδομένων και λειτουργιών μεταξύ των εμπλεκόμενων συστημάτων. Αυτή η ευελιξία καθιστά εύκολη την ενσωμάτωση νέων πακέτων δεδομένων στο σύστημα. Η μέγιστη ασφάλεια, συμπεριλαμβανομένης της προστασίας από πιθανές εξωτερικές επιθέσεις, έχει πάντα προτεραιότητα – τα νέα πακέτα δεδομένων πρέπει να περάσουν από μια διαδικασία υψηλής πιστοποίησης ελέγχου ταυτότητας. Οι βασικές λειτουργίες οδήγησης όπως ο έλεγχος κίνησης και η πέδηση παραμένουν στις ξεχωριστές μονάδες ελέγχου τους.
Νέα τοπολογία hardware. Η νέα πλατφόρμα ηλεκτρονικών περιλαμβάνει επίσης μια νέα τοπολογία hardware. Δύο κεντρικοί υπολογιστές υψηλής απόδοσης που ονομάζονται ICAS (In Car Application Server) αποτελούν τον πυρήνα αυτού. Σε ορισμένες περιοχές εκτελούν πολλές εργασίες που έχουν ανατεθεί σε ξεχωριστές μονάδες ελέγχου σε άλλα μοντέλα Volkswagen. Ένας από τους δύο ICAS συνδυάζει μεγάλο αριθμό ξεχωριστών υπολογιστών. Είναι υπεύθυνος για πολλά συστήματα υποβοήθησης του οδηγού και τις λειτουργίες άνεσης – από το ξεκλείδωμα των θυρών και τη ρύθμιση του καθίσματος έως τα φώτα. Ο δεύτερος κεντρικός υπολογιστής διαχειρίζεται το σύστημα ψυχαγωγίας και τις οθόνες. Βασίζεται στην τρίτη γενιά modular infotainment matrix (MIB 3), εγκατεστημένη σε πολλά μοντέλα Volkswagen.
Το ID.3 ανοίγει νέους ορίζοντες. Οι πελάτες του ID.3 βιώνουν τα πλεονεκτήματα της νέας πλατφόρμας ηλεκτρονικών με τη λειτουργία ενημέρωσης συστήματος που επιτρέπει στο λογισμικό των κεντρικών μονάδων ελέγχου να ενημερώνεται μέσω του δικτύου κινητής τηλεφωνίας και καθιστά δυνατή τη συνεχή βελτιστοποίηση πολλών λειτουργιών. Η εγγραφή δεδομένων μεταδίδεται στο αυτοκίνητο όταν κινείται και εγκαθίσταται μετά το τέλος της διαδρομής. Στη συνέχεια είναι διαθέσιμο όταν το όχημα ξεκινήσει. Στο εγγύς μέλλον, θα είναι επίσης δυνατή η εγκατάσταση νέων υπηρεσιών ροής και πρόσθετων διεπαφών χρήστη στο αυτοκίνητο over-the-air, παρόμοια με τη διαδικασία που οι πελάτες γνωρίζουν από τα smartphone τους.
IQ. Drive συστήματα υποβοήθησης. Τα συστήματα υποβοήθησης που είναι εγκατεστημένα στο ID.3 έχουν ενσωματωθεί στην ομπρέλα IQ. Drive. Αυτά κάνουν την οδήγηση ασφαλέστερη και πιο χαλαρή και μπορούν να συμβάλουν στην αποφυγή ατυχημάτων ή τον μετριασμό των συνεπειών τους. Στην πλήρη διαμόρφωση του εξοπλισμού, ένας μπροστινός αισθητήρας ραντάρ, μπροστινή κάμερα, δύο αισθητήρες πίσω ραντάρ και οκτώ αισθητήρες υπερήχων παρακολουθούν την περιοχή γύρω από το αυτοκίνητο.
Στάνταρ συστήματα. Το σύστημα διατήρησης λωρίδας Lane Assist είναι στάνταρ στο ID.3. Ο ρόλος του είναι να εμποδίσει το αυτοκίνητο να διασχίσει ακούσια μια διαχωριστική γραμμή του δρόμου. Το Front Assist παρακολουθεί την περιοχή μπροστά από το ID.3 με την κάμερα πολλαπλών λειτουργιών και αντιδρά σε επικείμενες συγκρούσεις με άλλους χρήστες του δρόμου μέσω προειδοποιήσεων και παρεμβάσεων πέδησης. Το φρενάρισμα του οχήματος σε διασταύρωση με επερχόμενο όχημα κατά τη λειτουργία στροφής, παρακολουθεί την αντίθετη λωρίδα και προειδοποιεί και φρενάρει σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης. Διατίθεται ακόμα και σύστημα που υποστηρίζει τον οδηγό σε γρήγορες κινήσεις αποφυγής εμποδίων. Προκειμένου να αποφευχθούν μικροσυγκρούσεις κατά τη στάθμευση, το τυπικό σύστημα ελέγχου απόστασης στάθμευσης διαθέτει επίσης ενσωματωμένο σύστημα πέδησης ελιγμών.
Το Eco Assistance είναι ένα στάνταρ σύστημα ειδικά σχεδιασμένο για ηλεκτρική οδήγηση – αξιολογεί τα δεδομένα πλοήγησης και τις οδικές πινακίδες που εντοπίζονται από την κάμερα. Εάν το ID.3 πλησιάζει μια στροφή ή ένα όριο πόλης, για παράδειγμα, το σύστημα μπορεί οπτικά να υποδείξει στον οδηγό πότε πρέπει να βγάλει το πόδι του από το γκάζι. Αυτό επιτρέπει στο σύστημα κίνησης να εκτελεί τη βέλτιστη ανάκτηση ενέργειας.
Συστήματα στο πακέτο Assistance. Το προαιρετικό πακέτο Assistance περιλαμβάνει σύστημα κάμερας οπισθοπορείας. Το προληπτικό σύστημα προστασίας επιβατών κλείνει τα παράθυρα και τεντώνει τις ζώνες ασφαλείας αμέσως πριν από μια επικείμενη σύγκρουση, προκειμένου να προστατεύσει τους επιβάτες του οχήματος με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Ένας αντικλεπτικός συναγερμός και το σύστημα κλειδώματος και εκκίνησης χωρίς κλειδί Keyless Access ολοκληρώνουν το πακέτο.
Συστήματα στο πακέτο Assistance “Plus”. Το πακέτο Assistance “Plus” συνδυάζει συστήματα που προέρχονται από την κατηγορία πολυτελείας. Το πιο σημαντικό από αυτά είναι το Travel Assist – αυτό το σύστημα αναλαμβάνει σε μεγάλο βαθμό την επιτάχυνση και το φρενάρισμα από τον οδηγό σε οποιαδήποτε ταχύτητα και επίσης βοηθά στη διατήρηση του ID.3 στη λωρίδα του με αντίστοιχες παρεμβάσεις διεύθυνσης (εντός των ορίων του συστήματος). Ο οδηγός πρέπει απλά να αγγίζει ελαφρά το ευαίσθητο στην αφή τιμόνι που περιλαμβάνεται στο σύστημα, για να διατηρήσει την προσαρμοστική λωρίδα καθοδήγησης ενεργή.
Το Adaptive Cruise Control ACC stop&go με περιορισμό ταχύτητας είναι επίσης ενσωματωμένο στο Travel Assist. Αυτό το σύστημα ελέγχει την απόσταση από το μπροστινό όχημα με επιτάχυνση και φρενάρισμα όπως απαιτείται. Η λειτουργικότητα του συστήματος είναι ακόμη πιο προγνωστική σε συνδυασμό με το Eco Assist: για παράδειγμα, το σύστημα μειώνει αυτόματα την ταχύτητα του ID.3 μπροστά από πινακίδες για όρια ταχύτητας στις πόλεις. Το ACC stop&go είναι στάνταρ σε όλα τα προδιαμορφωμένα μοντέλα που διατίθενται κατά το λανσάρισμα του ID.3.
Το Emergency Assist, ένα άλλο σύστημα στο πακέτο Assist System “Plus”, φρενάρει το αυτοκίνητο έως την πλήρη ακινησία εάν το άτομο πίσω από το τιμόνι δεν είναι πλέον ικανό να το κάνει. Εάν είναι δυνατόν, οδηγεί επίσης το όχημα στην άκρη του δρόμου. Το Side Assist παρακολουθεί την κίνηση πίσω από το ID.3 με τα πίσω συστήματα ραντάρ. Εάν ο οδηγός πρόκειται να αλλάξει λωρίδα σε επικίνδυνη κατάσταση, επικοινωνείται σχετική προειδοποίηση.
Κινητήριο σύστημα και ασφάλεια
Δύο εκδόσεις μοντέλου, δύο επίπεδα ισχύος. Το ID.3 λανσάρεται στις ευρωπαϊκές αγορές στις εκδόσεις ID.3 Pro Performance και ID.3 Pro S. Αυτές διαφέρουν ως προς την εγκατεστημένη μπαταρία. Το ID.3 Pro Performance έχει ωφέλιμη ενεργειακή χωρητικότητα 58 kWh, η οποία επιτρέπει αυτονομία έως και 426 χλμ. με πλήρη φόρτιση (WLTP). Ο ηλεκτροκινητήρας παρέχει ισχύ 150 kW (204 PS) και ροπή 310 Nm. Επιταχύνει το αυτοκίνητο 0-100 χλμ./ώρα σε 7,3 δευτερόλεπτα, η μέση κατανάλωση NEDC είναι 15,4 έως 14,5 kWh ανά 100 χλμ.. Μια δεύτερη έκδοση κινητήρα με ισχύ 107 kW (146 PS) θα ακολουθήσει στο ID. Pro, μετά το λανσάρισμα στην αγορά.
Το ID.3 Pro S έχει μπαταρία με ενεργειακή χωρητικότητα 77 kWh. Αυτή επιτρέπει μεγαλύτερη αυτονομία, 549 χλμ. (σε WLTP) – αρκετή για ακόμα μεγαλύτερες διαδρομές πριν την επαναφόρτιση. Ο ηλεκτροκινητήρας παράγει επίσης 150 kW (204 PS) και ροπή 310 Nm. Το 0-100 χλμ./ώρα διαρκεί 7,9 δευτερόλεπτα. Στον κύκλο NEDC, το ID.3 Pro S καταναλώνει 14,1 έως 13,5 kWh ανά 100 χλμ..
Κινητήρας πίσω και κίνηση πίσω. Η Volkswagen επιστρέφει στις ρίζες της με τον ηλεκτρικό κινητήρα: αυτός βρίσκεται πίσω και οδηγεί τους πίσω τροχούς – όπως συνέβη με το Beetle. Ο ηλεκτροκινητήρας του ID.3, ο οποίος λειτουργεί σε έως 16.000 σ.α.λ., βρίσκεται πάνω από τον πίσω άξονα, ακριβώς μπροστά από το κέντρο των τροχών και μεταφέρει τη ροπή του σε ένα κιβώτιο ταχυτήτων μιας σχέσης, μέσω διαφορικού. Η οδήγηση είναι τόσο αθόρυβη που δύσκολα γίνεται αντιληπτή. Για το λόγο αυτό, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, ένα μεγάφωνο εκπέμπει έναν συνθετικό ηλεκτρονικό ήχο κινητήρα, για ταχύτητα έως περίπου 30 χλμ./ώρα ώστε να προειδοποιεί τους περαστικούς.
Απόδοση άνω του 90%. Ο μόνιμα διεγερμένος σύγχρονος κινητήρας (PSM) στο ID.3 έχει πολλές δυνατότητες. Το πιο σημαντικό είναι η ενεργειακή απόδοση: αυτή είναι πολύ πάνω από το 90% σε όλες σχεδόν τις καταστάσεις οδήγησης. Η Volkswagen χρησιμοποιεί μια καινοτόμο τεχνολογία στην παραγωγή – επίπεδες προσχηματισμένες χάλκινες σπείρες εισάγονται η μια στην άλλη, επιτρέποντάς τους να κατασκευάζονται σε μεγάλες ποσότητες, εξοικονομώντας ταυτόχρονα χώρο στο στάτορα.
Ο κινητήρας του ID.3 είναι συμπαγής και συγκριτικά ελαφρύς: το μπλοκ κινητήρα που περιλαμβάνει κιβώτιο ταχυτήτων καθώς και ηλεκτρονικά ισχύος και ελέγχου ζυγίζει λιγότερο από 90 κιλά. Τα ηλεκτρονικά ισχύος μετατρέπουν το συνεχές ρεύμα της μπαταρίας σε τριφασικό ρεύμα για τον ηλεκτροκινητήρα και εκτελούν την αντίθετη λειτουργία κατά την ανάκτηση ενέργειας, κατά την πέδηση.
Ανάκτηση έως 0,3 g. Ο οδηγός αποφασίζει με τον περιστροφικό διακόπτη εάν το ID.3 θα ανακτήσει ενέργεια κατά την απελευθέρωση του πεντάλ του γκαζιού. Εάν η θέση D (Drive) είναι ενεργοποιημένη, το αυτοκίνητο στη συνέχεια ρολάρει ελεύθερα στις περισσότερες περιπτώσεις – ο ηλεκτροκινητήρας δεν τροφοδοτείται με ρεύμα και περιστρέφεται ελεύθερα. Στη θέση Β (Break – Φρένο), ο ηλεκτροκινητήρας λειτουργεί ως γεννήτρια και τροφοδοτεί ξανά την μπαταρία. Αυτό συμβαίνει επίσης όταν το όχημα φρενάρει: ο ηλεκτρικός κινητήρας εκτελεί επιβράδυνση έως περίπου 0,3 g, που αντιπροσωπεύει την πλειονότητα των καθημερινών καταστάσεων. Τα υδραυλικά φρένα τροχών ενεργοποιούνται επιπλέον μόνο πάνω από αυτό το επίπεδο, με την επέμβαση να είναι πρακτικά απαρατήρητη.
Χαμηλό κέντρο βάρους για σπορ χειρισμό. Η κίνηση στους πίσω τροχούς και ο σχεδιασμός του ID.3 δημιουργούν ιδανικές προϋποθέσεις για σπορ οδηγικά χαρακτηριστικά: η μεγάλη μπαταρία υψηλής τάσης βρίσκεται μεταξύ των αξόνων στο χαμηλότερο σημείο του αυτοκινήτου και η κατανομή βάρους είναι πολύ κοντά στην ιδανική τιμή 50:50 σε όλες τις εκδόσεις. Το ID.3 διαθέτει McPherson στον μπροστινό άξονα και περίπλοκη σχεδίαση πέντε συνδέσμων στο πίσω μέρος. Παρά τους μεγάλους τροχούς, που απαιτούν αντίστοιχο χώρο στους θόλους, ο κύκλος περιστροφής του είναι μόλις 10,2 μέτρα.
Πακέτο Sport “Plus”. Στο πακέτο Sport “Plus”, το ID.3 εξοπλίζεται με ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενη ανάρτηση (DCC). Αυτή συνδυάζεται με την επιλογή προφίλ οδήγησης, η οποία προσφέρει λειτουργίες Eco, Comfort και Individual. Το σύστημα ελέγχεται από τον οδηγό μέσω της μεγάλης οθόνης και επηρεάζει τη λειτουργία του ηλεκτροκινητήρα, των αμορτισέρ και του συστήματος διεύθυνσης. Αυτό επιτρέπει ακόμη μεγαλύτερη γκάμα οδήγησης μεταξύ της άνεσης και της σπορ συμπεριφοράς. Το προοδευτικό τιμόνι περιλαμβάνεται επίσης στο πακέτο Sport “Plus” και γίνεται όλο και πιο άμεσο όσο μεγαλύτερη είναι η γωνία διεύθυνσης.
Εάν ο οδηγός το επιθυμεί, το ID.3 θα στρίψει πολύ γρήγορα, ενώ παραμένει σταθερό με πρακτικά ουδέτερο χειρισμό – επίσης χάρη στις ρυθμίσεις δυναμικής του οχήματος. Το σύστημα ρυθμίζει τη λειτουργία του ηλεκτρονικού μπλοκέ διαφορικού XDS και της προαιρετικής ρυθμιζόμενης ανάρτησης σε κάθε περίπτωση για να εξασφαλιστεί η καλύτερη δυνατή πλευρική δυναμική και ασφάλεια οδήγησης, εμπνέοντας τον οδηγό να κινηθεί γρήγορα, απολαμβάνοντας τα δυναμικά χαρακτηριστικά της ηλεκτροκίνησης.
Μεγάλοι τροχοί, δυνατά φρένα. Το ID.3 Pro είναι εξοπλισμένο ως στάνταρ με ατσάλινες ζάντες 18 ιντσών. Η γκάμα αλουμινένιων ζαντών ξεκινά επίσης από 18 ίντσες (East Derry). Οι ζάντες 19 ιντσών Andoya (στάνταρ στο Pro S) διατίθενται στα σχέδια Silver ή Penny Copper. Στο επόμενο μέγεθος, οι τροχοί Sanya 20 ιντσών έχουν βελτιστοποιηθεί ειδικά για τα αεροδυναμικά χαρακτηριστικά τους. Όλα τα ελαστικά έχουν χαμηλή αντίσταση κύλισης. Έχουν ομοιόμορφο πλάτος 215 χιλιοστά, αλλά η διατομή διαφέρει ανάλογα με το μέγεθος του τροχού.
Ισχυρά φρένα βρίσκονται πίσω από τους μεγάλους τροχούς – τα δισκόφρενα με διάμετρο δίσκων 330 χιλιοστά είναι τοποθετημένα στο μπροστινό μέρος, ενώ οι πίσω τροχοί είναι εξοπλισμένοι με ταμπούρα. Το μεγάλο τους πλεονέκτημα είναι η αντοχή τους: τα τακάκια έχουν σχεδιαστεί για όλη τη διάρκεια ζωής του αυτοκινήτου. Αν και τα φρένα των τροχών χρησιμοποιούνται σπάνια στην καθημερινή οδήγηση, η διάβρωση δεν αποτελεί πρόβλημα.
Η ασφάλεια συναντά την ελαφριά κατασκευή. ID.3 non conosce compromessi nemmeno in termini di sicurezza passiva. Un robusto telaio composto da ampie parti in alluminio protegge il sistema della batteria da eventuali danni in caso di collisione e la batteria viene disattivata se il veicolo è coinvolto in un incidente grave. Un pannello di protezione in alluminio sostituibile protegge la batteria dal contatto con la strada.
Misure mirate riducono il peso della carrozzeria e portano a tutta una serie di altre riduzioni di peso in tutta la vettura, con conseguenti vantaggi per l'autonomia. Le sezioni laterali presentano un'elevata percentuale di alluminio e sono circondate da acciai ad altissima resistenza. Componenti in acciaio con proprietà simili formano anche la spina dorsale dell'abitacolo e costituiscono il 28% della carrozzeria. Un nuovo materiale rinforza i pannelli esterni delle porte, mentre lo spessore ridotto delle pareti riduce il peso. La quinta porta posteriore è stata progettata con una nuova tecnica che utilizza plastica e acciaio.
Batteria e opzioni di ricarica
Struttura in alluminio. L'alloggiamento della batteria ID.3 è una struttura leggera in alluminio dal design modulare. L'alloggiamento è imbullonato al telaio e supporta così la rigidità di quest'ultimo. I suoi scomparti ospitano i moduli della batteria, ciascuno composto da 24 elementi con un involucro esterno flessibile.
I sistemi di batterie, forniti dallo stabilimento Volkswagen di Braunschweig, in Germania, sono alti 14 cm e larghi 145 cm. Sono lunghi rispettivamente 144 cm (ID.3 Pro Performance) e 182 cm (ID.3 Pro S). Il pacco batteria più piccolo incorpora nove moduli in un alloggiamento a dieci scomparti, mentre il pacco batteria grande comprende dodici moduli, disposti in un layout a dodici scomparti. Questa batteria ha un peso di 495 kg.
ΣGestione termica complessa. La temperatura degli elementi è regolata da una piastra di base con canali d'acqua incorporati, collegata a un circuito refrigerante con un compressore e un riscaldatore elettrico. Il sistema di gestione termica è progettato per garantire che la batteria funzioni il più a lungo possibile a temperature ottimali in tutte le situazioni. Questo si traduce in vantaggi per la potenza disponibile, la ricarica rapida della corrente continua e la lunga durata della batteria. Volkswagen garantisce che la batteria avrà almeno 70% della sua capacità originale dopo otto anni di funzionamento o 160.000 km. Un secondo circuito di raffreddamento nell'ID.3 alimenta il motore elettrico, l'elettronica di potenza e il caricabatterie.
Ricarica dell'ecosistema. Insieme a ID.3, Volkswagen sta lanciando un pacchetto completo per una ricarica comoda e sostenibile delle auto elettriche, chiamato We Charge. Questo offre la soluzione giusta per ogni scenario di ricarica, sia a casa che per viaggi brevi o lunghi. L'app We Connect ID. consente ai clienti di accedere facilmente all'ecosistema di ricarica.
Ricarica a casa. Quando l'auto è parcheggiata in garage, i proprietari di ID.3 possono ricaricare il veicolo utilizzando la stazione di ricarica ID. Charger, la nuova stazione di ricarica per la casa o l'ufficio di Volkswagen, disponibile in tre versioni che offrono una capacità di ricarica fino a 11 kW. Ciò consente di ricaricare completamente la batteria di un veicolo vuoto in circa sei-sette ore e mezza, a seconda del modello. L'ID. Charger di base costa solo 550 euro. ID. Charger Connect e ID. Charger Pro offrono una connettività completa e possono essere controllati con l'app We Connect ID. tramite smartphone.
Ricarica in viaggio. I clienti ID.3 possono ricaricare presso i punti di ricarica pubblici utilizzando il cavo Mode 3 fornito di serie. Con il servizio We Charge, possono utilizzare una delle più grandi reti di ricarica in Europa, con oltre 150.000 punti di ricarica pubblici, in continua espansione. Possono accedervi facilmente utilizzando la loro carta We Charge. I clienti possono scegliere tra tre prezzi, a seconda del livello di utilizzo dell'ID.3.
Ricarica in autostrada. L'ID.3 è dotato di serie di una porta di ricarica CCS (Combined Charging System), che consente anche la ricarica in corrente continua. La potenza di carica in corrente continua arriva a 100 kW per l'ID.3 Pro. La ID.3 Pro S raggiunge i 125 kW: il livello di carica della batteria può essere aumentato da 5 a 80% in circa mezz'ora, sufficiente per i successivi 350 km. Attraverso IONITY, Volkswagen partecipa alla creazione di una rete di ricarica ad alta potenza sulle autostrade europee, con 400 punti previsti. I clienti possono ricaricare presso le stazioni di ricarica IONITY a prezzi vantaggiosi, a partire da soli 0,30 euro per kWh.
Ampliamento dell'infrastruttura di ricarica. Entro il 2025, il Gruppo Volkswagen installerà circa 35.000 punti di ricarica in tutta Europa, insieme ai suoi partner commerciali. Molti di questi saranno accessibili al pubblico. A questi si aggiungeranno le stazioni di ricarica rapida flessibili di Volkswagen Group Components, che potranno essere installate ovunque ci sia una necessità a breve termine, come ad esempio in occasione di grandi eventi sportivi, artistici o di altro tipo. Diventano punti di ricarica fissi collegandosi alla rete a bassa tensione e possono ricaricare due auto elettriche contemporaneamente fino a 150 kW grazie alla tecnologia di ricarica rapida.
Sostenibilità
Produzione con bilancio climatico neutro. Volkswagen costruisce la ID.3 con un'impronta climatica neutrale. Lo stabilimento di Zwickau, a sud-ovest di Dresda, il più grande ed efficiente impianto di auto elettriche in Europa, utilizza 100% di elettricità verde ottenuta dall'esterno. L'impianto comprende una centrale termica ed elettrica altamente efficiente, che è anche programmata per funzionare con gas a zero emissioni di CO2. La produzione di celle per batterie, acquistate da fornitori esterni, è inevitabilmente ad alta intensità energetica. Per questo Volkswagen obbliga i suoi fornitori a utilizzare per la loro produzione solo energia elettrica proveniente da fonti rinnovabili.
Il miglior bilancio del carbonio dopo 100.000 km. In totale, la costruzione di ID.3 comporta un'impronta ambientale di 14 tonnellate di CO2. Tuttavia, se l'auto viene sistematicamente ricaricata in modo sostenibile e utilizza elettricità verde, dopo circa 100.000 chilometri raggiungerà un bilancio climatico migliore rispetto a un modello analogo con motore a combustione interna. Volkswagen ha determinato questi valori nell'ambito di una valutazione certificata del ciclo di vita (LCA). L'analisi prende in considerazione tutte le circa 4.000 singole parti coinvolte nella produzione della ID.3. Copre l'intera catena di fornitura, fino alla gomma naturale per i pneumatici e alla miniera che estrae il minerale di ferro per i pannelli della carrozzeria.
Le misure attuate a Zwickau e presso i fornitori di componenti per batterie riducono l'impatto ambientale di 1,3 tonnellate. Il resto è compensato da un'importante misura di protezione del clima con crediti di carbonio certificati sull'isola indonesiana del Borneo, gestita da un partner esterno specializzato. Il progetto di protezione della foresta Katingan Mataya protegge dalla deforestazione una foresta pluviale tropicale di 149.800 ettari su una torbiera ricca di carbonio. Sono già stati realizzati progetti simili in Asia e in Sud America.
Un futuro pulito. Volkswagen sta lavorando sistematicamente per ridurre ulteriormente le emissioni di carbonio lungo l'intera catena di produzione. Quando la ID.3 raggiunge la fine del suo ciclo di vita, la sua batteria può essere riutilizzata in altri progetti o diventare una fonte di materie prime dopo il riciclaggio. A tal fine è già stato costruito un impianto pilota a Salzgitter, dove Volkswagen sta realizzando un impianto di produzione di batterie insieme all'azienda svedese Northvolt.