Vivre le mouvement dans la rue

Conduite Mazda MX-5 SkyActiv-G 184 ch 2.0 : "Fun To Drive" sur les grands horizons   

Το Roadster της Mazda είναι το πιο διάσημο μοντέλο της ιαπωνικής μάρκας και διαχρονικά θεωρείται ο καλύτερος πρεσβευτής της «Fun To Drive» οδήγησης!

Quelle note lui donnez-vous ?4 Notes
9
7.6

Συμβιώνοντας για μία εβδομάδα με το δίλιτρο MX-5 των 184 ίππων, ενστερνιστήκαμε την ιδιαίτερη και ανόθευτη φιλοσοφία που το περικλείει!

Γνωριμία  

Le site Mazda MX-5 είναι το ελαφρύ διθέσιο roadster της ιαπωνικής εταιρείας με τον κινητήρα μπροστά και την κίνηση στους  πίσω τροχούς. Η πρώτη γενιά με τα χαρακτηριστικά πτυσσόμενα φωτιστικά σώματα παρουσιάστηκε το 1989. Πλέον, έχει φτάσει στην τέταρτη γενιά του, συνεχίζοντας να γράφοντας με χρυσά γράμματα τις σελίδες της μακρόχρονης ιστορίας του, αφού θεωρείται από τα πιο εμβληματικά και διάσημα μοντέλα της Mazda

Design externe 

Η Mazda δεν παρεκκλίνει από την αρχική συνταγή. Έτσι έχουμε τη γνώριμη κλασική σιλουέτα του MX-5, εφοδιασμένο με περισσότερες μυώδεις επιφάνειες, υιοθετώντας το νέο Family Look των Ιαπώνων.

Στο μπροστινό μέρος ξεχωρίζει το μακρύ καπό που καταλήγει στο πολύ χαμηλό ρύγχος, το οποίο πλαισιώνεται από τους μικρούς αιχμηρούς προβολείς. Το επιθετικό παρουσιαστικό ολοκληρώνεται με τα ανασηκωμένα φτερά μπροστά από το ημικυκλικό παρμπρίζ! 

Οι συμπαγείς διαστάσεις του Roadster της Mazda συνδυάζονται με απλές και λιτές γραμμές, συνθέτοντας στο προφίλ την κλασική φιγούρα του MX-5! Σε αντίθεση με τις παλαιότερες γενιές, το νέο μοντέλο έχει πιο μυώδεις επιφάνειες, ειδικότερα στους θόλους των εμπρός και πίσω τροχών, προσδίδοντας του ένα πιο δυναμικό στυλ, παραμένοντας όμως πιστό στην σχεδιαστική κουλτούρα του διάσημου μοντέλου!   

Το μεγαλύτερο ενδιαφέρον βρίσκεται στο πίσω μέρος, το οποίο χαρακτηρίζεται από τα πρωτότυπα ολοστρόγγυλα φωτιστικά σώματα. Ωστόσο αυτά, επεκτείνονται από την εξωτερική τους πλευρά με μια λεπτή τριγωνική προσθήκη που αγκαλιάζει τα πίσω φτερά! Ο ογκώδης προφυλακτήρας καλύπτει το μεγαλύτερο μέρος και η εικόνα του ολοκληρώνεται με το μικρό και τοποθετημένο κάθετα, πορτμπαγκάζ! 

 

Με διαχρονική σχεδίαση προκαλεί ρίγη συγκίνησης στο πέρασμα του, είτε με κλειστή την οροφή, είτε με την απόλυτη θέα στον ανοιχτό ουρανό μαγνητίζει τα βλέμματα στο πέρασμα του! 

Interne 

Η αποκλειστικά διθέσια καμπίνα έχει διαμορφωθεί με επίκεντρο τον οδηγό. Οι θήκες απουσιάζουν ακόμα και από τα πλαϊνά των θυρών, ενώ το κλασικό ντουλαπάκι του συνοδηγού έχει τοποθετηθεί κεντρικά πίσω από τις θέσεις των επιβατών, στη βάση του οποίου βρίσκονται οι ποτηροθήκες, ανάμεσα στα δύο καθίσματα. 

Λιτό, πολυτελές και φινετσάτο, η Mazda αποκαλεί το νέο εσωτερικό «Terracotta» και το έχει επιμεληθεί με δέρμα Nappa. Τα ημιμπάκετ καθίσματα βρίσκονται τοποθετημένα χαμηλά, αλλά παρέχουν εξαιρετική στήριξη στους 2 επιβάτες και παράλληλα είναι άνετα ακόμα σε πολύωρο ταξίδι! Τα αποδοτικά ηχεία της Bose, ενσωματωμένα στα προσκέφαλα, που παρέχουν εξαιρετικά επίπεδα ήχου ακόμα και όταν η οροφή είναι ανοιχτή, είναι το κερασάκι στην τούρτα!

Μια κονσόλα τοποθετημένη πιο ψηλά φιλοξενεί τον μίνιμαλ επιλογέα του εξατάχυτου μηχανικού κιβωτίου, το κλασικό χειρόφρενο σε περίοπτη θέση, τον περιστροφικό διακόπτη του συστήματος πολυμέσων και μια μικρή θήκη. Παράλληλα διαχωρίζει τα καθίσματα, τονίζοντας τον απόλυτο αγωνιστικό και οδηγοκεντρικό χαρακτήρα του!  

Η οθόνη του συστήματος πολυμέσων δεσπόζει κεντρικά στο ταμπλό με ελαφριά κλήση προς τον οδηγό. Είναι μόλις 7 ιντσών, αλλά απόλυτα εύχρηστη παρέχοντας όλες τις απαραίτητες λειτουργίες μέσω του διακόπτη από την κονσόλα, χωρίς να αποσπά την προσοχή του οδηγού από τον δρόμο! 

Το τιμόνι είναι ρυθμιζόμενο τόσο καθ’ ύψος, όσο και κατά μήκος, ενώ βρίσκεται σε κάθετη θέση μπροστά από τον οδηγό! Πίσω από αυτό, βρίσκεται ο όμορφος αναλογικός πίνακας οργάνων που ενισχύει την σπορ αισθητική! 

Τα απαιτούμενα για την ασφάλεια επινικελωμένα Roll Bar και ο διακριτικός ανεμοθραύστης πίσω από τα καθίσματα ολοκληρώνουν το καλαίσθητο μίνιμαλ εσωτερικό! 

Ο χώρος αποσκευών κατάλληλος για τα απολύτως απαραίτητα, περιορίζεται μόλις στα 130 λίτρα!

Moteur 

Κάτω από το καπό κρύβεται ο δίλιτρος ατμοσφαιρικός βενζινοκινητήρας Skyactiv G, απόδοσης 184 ίππων και με 205 Nm ροπής, στις 7.000 και 4.000 σ.α.λ. αντίστοιχα και συνδυάζεται με ένα μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων. Πρόκειται για τον ισχυρότερο κινητήρα της γκάμας, ο οποίος ενισχύει τον «παιχνιδιάρικο» χαρακτήρα του αυτοκινήτου και ταιριάζει απόλυτα στη σπορ φύση του μοντέλου! 

Στον δρόμο 

Η «πικάντικη» εμφάνιση και το αγωνιστικό στυλ προκαλούν να το αισθανθείς στο έπακρον και να ευχαριστηθείς την οδηγική εμπειρία ενός καθαρόαιμου Roadster σε κάθε συνθήκη! 

En ville έχει ως πλεονέκτημα τις συμπαγείς διαστάσεις του, κινείται με ευελιξία και αρκετά νευρικά. Ωστόσο η χαμηλή θέση οδήγησης και το μακρύ καπό περιορίζουν την ορατότητα, ειδικά στα στενά. Παράλληλα, τα αλλά οχήματα φαίνονται σε ψηλότερη θέση, δημιουργώντας την εντύπωση στους δυο επιβάτες του MX-5, πως κινούνται επιθετικά.

Dans le réseau de montagne et le réseau rural ως εκπρόσωπος της απολαυστικής οδήγησης, ξεδιπλώνει το ταλέντο του σκορπώντας ενθουσιασμό στον οδηγό! Είτε με κλειστή, είτε με ανοιχτή την οροφή, πατάει πολύ καλά στο δρόμο. Η θέση οδήγησης βρίσκεται σχεδόν στο πάτωμα και συνδυαστικά με το χαμηλό κέντρο βάρους δίνουν την εντύπωση σαν να είναι ένα αγωνιστικού αυτοκίνητο δρόμου. Το τιμόνι είναι ακριβέστατο σαν διαβήτης, με τον χρήστη να γνωρίζει την ακριβή θέση των τροχών! 

Η κίνηση σε απότομες ανηφορικές ή κατηφορικές στροφές, είναι εξαιρετικά σαγηνευτική και διασκεδαστική, δίνοντας ευκαιρία για παιχνίδια! Το αυτοκίνητο είναι αρκετά υποστροφικό αλλά ελέγξιμο, ανεβάζοντας την αδρεναλίνη κατακόρυφα! 

Ένα από τα κυριότερα θετικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου, είναι αναμφίβολα το μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων των 6 σχέσεων. Οι κοντές σχέσεις ευνοούν τις γρήγορες αλλαγές, δίνοντας την απαραίτητη σπιρτάδα και νεύρο στον δίλιτρο κινητήρα, ανεβάζοντας κατακόρυφα τα επίπεδα απόλαυσης! 

Sur l'autoroute παρά το χαμηλό του βάρος αναδεικνύεται η στιβαρότητα του πλαισίου! Το αυτοκίνητο παραμένει σταθερό ακόμα και στις πολύ υψηλές ταχύτητες. Ενώ παραμένει άνετο και ευχάριστο, ακόμα και σε πολύωρα ταξίδια! 

Général η αίσθηση του αυτοκινήτου είναι πιο συναρπαστική με ανοιχτή την οροφή καθώς όταν είναι κλειστό περιορίζεται πολύ ο εσωτερικός χώρος! Ωστόσο παραμένει πάντα ευχάριστο, ελέγξιμα υποστροφικό και έτοιμο για παιχνίδι ανά πάσα στιγμή ως γνήσιος εκπρόσωπος της «Fun To Drive» οδήγησης! Παρόλο τον καθαρά σπορτιβ χαρακτήρα του αυτοκινήτου, παραμένει ανέλπιστα οικονομικό με την μέση κατανάλωση να μην υπερβαίνει τα 7.7 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα, ενώ στο ταξίδι η κατανάλωση αγγίζει μόλις τα 7.4 λίτρα!  

Σε ποιους απευθύνεται 

Το Mazda MX-5, ως αποκλειστικά διθέσιο, εστιάζει σε περιορισμένο κοινό. Σε εργένηδες και εργένισσες, σε ζευγάρια που δεν έχουν δημιουργήσει ακόμα οικογένεια και χαίρονται την κάθε στιγμή κάνοντας μικρές εξορμήσεις! Σε αυτούς που επιθυμούν ένα παιχνιδιάρικο και Fun To Drive αυτοκίνητο! Ως δεύτερο αυτοκίνητο! Αλλά και φυσικά στους φανατικούς φίλους του μοντέλου! 

Τιμή 

Ο ενδιαφερόμενος μπορεί να αποκτήσει το δίλιτρο MX-5 με τα 184 άλογα από 37.800,00 €. Ωστόσο για όσους δεν επιζητούν επιδόσεις, αλλά την αίσθηση του καθαρόαιμου Roadster, υπάρχει η βασική έκδοση των 132 ίππων με τον κινητήρα των 1.5 λίτρων από 28.765,00 €. Η έκδοση Takumi της δοκιμής μας κοστίζει 38.272,00 €.

Caractéristiques techniques 

AMAXOMA 
 
Presse
Roadster 
Sièges
2
Portes
2
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ – ΕΚΠΟΜΠΕΣ – ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
 
Consommation moyenne combinée (WLTP)
6.9 l/100 km
Émissions de CO2 (WLTP)
155 g/km
Type de carburant
Essence
Επιτάχυνση 0 – 100 χλμ/ώρα
6.5 sec
Vitesse maximale
219 km/h
Spécifications des gaz d'échappement
Euro 6d-ISC-FCM
Rapport poids/puissance
5.6 κιλά/Hp, 179.5 Hp/τόνος
Rapport poids/couple
5 κιλά/Nm, 200 Nm/τόνος
MOTEUR
 
Puissance
184 Hp @ 7000 σ.α.λ.
Puissance par litre de cylindrée
92.1 Hp/l
Couple
205 Nm @ 4000 σ.α.λ.
Disposition du moteur
En avant, le long
Carcasse du moteur
1998 cm3
Nombre de cylindres
4
Configuration du moteur
En série
Diamètre du cylindre
83.5 mm
Διαδρομή εμβόλου 
91.2 mm
Degré de compression
13
Nombre de soupapes par cylindre
4
Système d'injection de carburant
Pulvérisation directe
Aspiration du moteur
Φυσικά αναρριχημένος κινητήρας
Mécanisme de distribution du gaz
DOHC-VVT
Capacité d'huile moteur
4.3 l
TAILLE ET POIDS
 
Poids
1025 κιλά
Charge utile maximale
235 κιλά
Volume minimal d'espace pour les bagages
130 l
Capacité du réservoir de carburant
45 l
DIMENSIONS
 
Longueur
3914 mm
Largeur
1735 mm
Hauteur
1234 mm
Empattement
2309 mm
Trace d'acheminement
1496 mm
Trace dorsale
1503 mm
Distance par rapport au sol
125 mm
Diamètre de rotation minimal (diamètre de rotation)
9.4 m
ARCHITECTURE 
 
Mouvement
Sur les roues arrière 
Nombre de rapports et type de boîte de vitesses
6 ταχύτητες, μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων
Suspension avant
Διπλά ψαλίδια
Suspension arrière
Suspension indépendante de plusieurs liens
Freins avant
Plateaux ventilés
Freins arrière
Δίσκοι
Systèmes auxiliaires
ABS (système de freinage antiblocage)
Type d'adresse
Gestion chukrania (avec dents)
υδραυλικό τιμόνι
Volant électrique
Roues 
195/50 R16

galerie de photos

 

Conclusion
Το Mazda MX-5 είναι ένα γνήσιο εμβληματικό μοντέλο για την ιαπωνική εταιρεία, η οποία οφείλει σε μεγάλο βαθμό το Sport DNA της σε αυτό το αυτοκίνητο! Οδηγοκεντρικό και παιχνιδιάρικο, αποπνέει μια αίσθηση ελευθερίας με την οροφή του ανοιχτή! Χαρίζει άπλετη οδηγική απόλαυση, αποσπώντας την προσοχή των περαστικών. Διαθέτει συναρπαστική οδηγική συμπεριφορά! Ως ο μοναδικός πλέον εκπρόσωπος της κατηγορίας των προσιτών Roadster, αποτελεί την μόνη επιλογή όσων επιθυμούν ένα τόσο ιδιαίτερο αυτοκίνητο, που χαρίζει την απόλυτη Fun To Drive αίσθηση στους ανοιχτούς ορίζοντες! 
Intérieur et aspects pratiques
3.2
Dépenses courantes
7
Οδική συμπεριφορά & επιδόσεις
9.1
Sécurité
8.1
Facteur de plaisir
9.4
un bon rapport qualité-prix
8.6
Quelle note lui donnez-vous ?4 Notes
9
SYN
Παιχνιδιάρικος χαρακτήρας
Απολαυστική εμπειρία οδήγησης
Οδική Συμπεριφορά
Boîte de vitesses
Αίσθηση ελευθερίας
PLEEN
Χώροι
Πρακτικότητα
7.6