Die Bewegung auf der Straße leben

Η BMW καταργεί τις χειροκίνητες Μ, βάζει όριο τα 600 άλογα

Βαθιά μέσα σου, το ήξερες. Το περίμενες. Έτσι, δεν έπεσε ακριβώς σαν βόμβα η ανακοίνωση του νέου αφεντικού του M Division της BMW, Frank van Meel, ότι θα σταματήσουν να παράγονται Μ με χειροκίνητα κιβώτια. Ξενέρωμα; Ίσως, για πολλούς από τους petrolheads, όμως οι αριθμοί δικαιώνουν τον van Meel. Γιατί τα κιβώτια διπλού συμπλέκτη είναι μακράν πιο γρήγορα από τα χειροκίνητα, ευνοούν την οικονομία καυσίμου και, κυρίως, προτιμώνται κατά κόρον από τους αγοραστές. Με τις πωλήσεις χειροκίνητων Μ να πέφτουν στον… Καιάδα, η BMW είναι κάπως σαν “αναγκασμένη” να τα καταργήσει στις επόμενες γενιές.

Και τα κακά νέα συνεχίζονται από τη Γερμανία. Ο Van Meel ανακοίνωσε επίσης ότι το M Division βάζει ένα είδος “ορίου” στους 600 ίππους σε όλα τα μοντέλα του. Για την Μ3 και την Μ4, αυτό δεν είναι και μεγάλο πρόβλημα. Για τα μεγαλύτερα μοντέλα όμως, όπως η Μ5 που είναι ήδη κοντά στο όριο, είναι θεματάκι. Η BMW ψάχνει τρόπους για να αποδίδεται καλύτερα και ταχύτερα η δύναμη στο δρόμο και όχι να την αυξήσει. Ε, αυτό το τελευταίο, δεν μπορεί να μη σε ξενερώνει.

Ανεξάρτητα από την ιπποδύναμη, αντιλαμβάνεσαι πως η κατάργηση των χειροκίνητων κιβωτίων από τις Μ, κάνει σχεδόν… αυτόματα τις υπάρχουσες κάτι σαν συλλεκτικές. Μήπως είναι η ώρα να αγοράσεις μία χειροκίνητη (λέμε τώρα);Γιατί, δε λέω, το ημιαυτόματο κιβώτιο της BMW είναι θεϊκό. Όμως τίποτα δεν μπορεί να σου δώσει το πραγματικό, “αντρικό” feeling του συμπλέκτη…