Η συμβίωση για λίγες μέρες με το νέο VW Amarok, υπήρξε καταλυτική ώστε να αναθεωρήσουμε την άποψη μας για τα Pick Up, αφού προσφέρει μια άκρως ενδιαφέρουσα οδηγική εμπειρία, εγκαταλείποντας το στενό φάσμα του «επαγγελματικού» αυτοκινήτου, λανσάροντας ένα νέο lifestyle και επιδιώκοντας να αναγνωριστεί ως… αυτοκίνητο ελεύθερου χρόνου!
Η ιστορία των Pick Up της VW
Ήδη από το 1950 η VW είχε στην γκάμα της μια έκδοση Pick Up του θρυλικού T1 με διπλή καμπίνα και τρεις πόρτες με ονομασία crew-cab pickup, την οποία διαδέχτηκε το T2 το 1967 και το Caddy Pick Up το 1979.Το 1989 η γερμανική εταιρεία σε συνεργασία με την Toyota παρουσίασε το Taro με βάση το Hilux, το οποίο έμεινε στην παραγωγή έως το 1997. Το 2010 η VW παρουσίασε την πρώτη γενιά του Amarok, ενός σύγχρονου Pick Up με Off Road δυνατότητες και όμορφη σχεδίαση εμπνευσμένη από τον Walter de Silva. Με 830.000 μονάδες να έχουν πουληθεί διεθνώς, το Amarok θεωρείται ένα πετυχημένο μοντέλο!Ωστόσο, η παραγωγή του έλαβε πρόωρο τέλος το 2020, εξαιτίας της πανδημίας της Covid 19 και της επακόλουθης κρίσης των ημιαγωγών. Η γερμανική εταιρεία όμως, παρουσίασε το 2022 το νέο VW Amarok. Πλέον στα πλαίσια της παγκόσμιας κοινής στρατηγικής με τη Ford, μοιράζεται το πλαίσιο Ford T6 με το Ford Ranger καθώς και τον κορυφαίο πετρελαιοκινητήρα των 3.0 λίτρων που είχαμε στην κατοχή μας. Το όνομα Amarok έχει διπλή σημασία. Στην γλώσσα των Ινουίτ, των Εσκιμώων της Αλάσκας, της Γροιλανδίας και του Καναδά. Επίσης, παραπέμπει και στη λέξη «amárach», που σημαίνει «αύριο» στην Ιρλανδική γλώσσα.
Επιβλητικό
Με μήκος 5.350 mm, ύψος 1.888 mm και πλάτος 1.910 mm μυώδεις επιφάνειες και έντονα νεύρα σίγουρα δεν περνάει απαρατήρητο!
Το θηριώδες εμπρός μέρος υψώνεται κάθετα και πλαισιώνεται από τη νέα επινικελωμένη μάσκα και τον ογκώδη προφυλακτήρα σε σχήμα X, ενώ οι ορθογώνιοι προβολείς διαθέτουν τεχνολογία IQ. Light-LED Matrix.
Το προφίλ διακρίνεται από τις έντονες καθαρές γραμμές, που δίνουν ζωή σε μια αρρενωπή και μεγαλοπρεπή σιλουέτα, ενώ η απόσταση των 237 χλστ. από το έδαφος τονίζει τον Off-Road προσανατολισμό!
Το πίσω μέρος δείχνει όμορφο και μοντέρνο, χωρίς σχεδιαστικές ακρότητες, αλλά εστιασμένο στην απλότητα. Το μεγάλο σήμα της VW κοσμεί την πόρτα της καρότσας και κάτω από αυτό βρίσκεται χαραγμένο το λογότυπο “AMAROK”. Εντυπωσιακά είναι τα πίσω φωτιστικά σώματα με γραφικά Led σε σχήμα C, τοποθετημένα κάθετα στις άκρες της καρότσας.
Άνετο και πολυτελές
Μπαίνοντας στο εσωτερικό του νέου Amarok, επαναπροσδιορίσουμε την άποψη μας για τα «φορτηγάκια». Πλήρως ψηφιοποιημένο και μοντέρνο, με εξαιρετική ποιότητα υλικών και κορυφαία συναρμογή, αφήνει εσκεμμένα μια Premium αισθητική! Το εσωτερικό έχει φινίρισμα από δέρμα «Savona» και διαθέτει το κορυφαίο ηχοσύστημα της Harman Kardon.
Πίσω από το όμορφο τιμόνι, ο οδηγός έχει στη διάθεση του έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3 ιντσών, που του παρέχει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες για το αυτοκίνητο και τη διαδρομή.
Κεντρικά στο ταμπλό δεσπόζει η κάθετα τοποθετημένη οθόνη των 12 ιντσών του συστήματος πολυμέσων, που θυμίζει tablet και είναι συμβατό με Android Auto και Apple Airplay. Κάτω ακριβώς από την οθόνη υπάρχουν οι αναγκαίοι φυσικοί διακόπτες.
Στην κονσόλα ανάμεσα στα δυο μπροστινά καθίσματα βρίσκεται ο επιλογέας του αυτόματου κιβωτίου και ο κυκλικός διακόπτης για την μετάδοση της κίνησης.
Η εργονομία βρίσκεται σε υψηλό επίπεδο, με τον οδηγό να μην χρειάζεται να αποσπάσει την προσοχή του από τον δρόμο, όταν χρειαστεί να χειριστεί το infortainment ή τους διακόπτες. Έξυπνες θήκες στο εσωτερικό της καμπίνας και ιδιαίτερα το ντουλαπάκι στο πάνω μέρος του ταμπλό από την πλευρά του συνοδηγού, αναδεικνύουν την πρακτικότητα. Ενώ οι άπλετοι χώροι για τους εμπρός και πίσω επιβάτες, μπορούν να φιλοξενήσουν με άνεση 5 μεγαλόσωμους ενήλικες και τα καθίσματα προσφέρουν εξαιρετική στήριξη του σώματος των επιβατών, αντίστοιχη των σύγχρονων SUV.
Όσον αφορά τον χώρο φόρτωσης έχει μήκος 1.651 mm, πλάτος 1.280 mm (ανάμεσα στους θόλους των πίσω τροχών) και ύψος 0,525 mm. Διαστάσεις που του δίνουν τον ιδανικό όγκο για την τοποθέτηση μεγάλων αντικειμένων, μεταξύ των οποίων και την ευρωπαλέτα. Το ωφέλιμο φορτίο του νέου Volkswagen Amarok, φτάνει τους 1,19 τόνους με τη μέγιστη ελκτική ικανότητα (για ρυμουλκούμενο με φρένα) να είναι οι 3,5 τόνοι.
Ροπή και προηγμένο σύστημα τετρακίνησης
Κάτω από το καπό φιλοξενεί έναν πετρελαιοκινητήρα 3.0 V6 TDI, προερχόμενο από την Ford με τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας και άμεσο ψεκασμό. Το μοτέρ αποδίδει 240 PS στις 3.250 σ.α.λ και 600 Nm από τις 1.750 έως τις 2.250 σ.α.λ, ο οποίος συνεργάζεται με αυτόματο κιβώτιο 10 σχέσεων.
Η δύναμη διαχέεται στον πίσω άξονα, ωστόσο διαθέτει κατ’επιλογήν τετρακίνηση ηλεκτρονικά ελεγχόμενη, με σχέσεις υπολοπλασιασμού, εάν το αυτοκίνητο βρεθεί σε πολύ δύσκολες συνθήκες. Τη λειτουργία της τετρακίνησης θα την αναπτύξουμε αναλυτικά παρακάτω.
Έτοιμο για περιπέτεια
Οι θηριώδεις διαστάσεις και το επιβλητικό παρουσιαστικό, προϊδεάζουν για μια ανάρπαστη εμπειρία οδήγησης, η οποία μπορεί να επιβεβαιωθεί στην πράξη.
In città προφανώς, οι διαστάσεις του αποτελούν αρνητικό σύμμαχο για κίνηση του αυτοκινήτου εντός του αστικού ιστού. Δεδομένη είναι η αποφυγή των στενών, και η προτίμηση κίνησης σε ανοιχτούς δρόμους και λεωφόρους.
Nella rete montana e rurale το Volkswagen Amarok κινείται υποδειγματικά. Η οδηγική συμπεριφορά είναι αντίστοιχη της γερμανικής σχολής. Στις απότομες στροφές πατάει τέλεια και κολλάει στον δρόμο. Η μαλακή ρύθμιση της ανάρτησης απορροφά τις ανωμαλίες του οδοστρώματος. Χρειάζεται επίσης προσοχή με το απότομο φρενάρισμα. Όσο και εάν είναι αποδοτικό και ισχυρό, ως Pick Up δεν είναι σπορ, αλλά ένα αυτοκίνητο εργαλείο με καρότσα… που χρειάζεται σεβασμό!
Fuori strada το Volkswagen Amarok βρίσκεται στο… φυσικό του περιβάλλον και δεν το κρύβει! Η κατ’ επιλογήν τετρακίνηση ελέγχεται από τον επιλογέα στην κεντρική κονσόλα. Στη θέση 2Η η κίνηση περνάει αποκλειστικά στον πίσω άξονα, ενώ στη θέση 4Α ενεργό μοίρασμα της ροπής εμπρός πίσω, προκειμένου να μεγιστοποιείται η πρόσφυση σε κάθε έδαφος. Στη θέση 4H κλειδώνει το διαφορικό σε σταθερό ποσοστό στους δύο άξονες, για off-roading και δύσκολα τερέν. Ενώ στη θέση 4L το πίσω διαφορικό κλειδώνει ηλεκτρομαγνητικά, εμπλέκοντας τα «κοντά» μέσω βοηθητικού κιβωτίου με σχέση υποπολλαπλασιασμού 3,06:1. Αυτό χρησιμεύει σε πολύ δύσκολες συνθήκες όπως λάσπη ή χιόνι σε χαμηλές ταχύτητες.
Οι βελτιωμένες εκτός δρόμου ικανότητες, εκτός από τον κινητήρα και το εξελιγμένο σύστημα τετρακίνησης, οφείλονται σε μεγάλο βαθμό και στην σχεδίαση. Ειδικότερα, το νέο VW Amarok διαθέτει πιο κοντούς εμπρός και πίσω προβόλους αυξάνοντας την γωνία προσέγγισης στις 30ο και την αντίστοιχη αναχώρησης στις 26ο. Παράλληλα βελτιωμένη είναι και η γωνία ράμπας που αγγίζει τις 21ο. Η απόσταση των ως των 23,7 cm από το έδαφος, του δίνει και βελτιωμένη διέλευση σε βάθος νερού πλέον στα 80cm, σε σχέση με τα 50cm της προηγούμενης γενιάς.
Σε κάθε περίπτωση το VW Amarok όταν κινείται εκτός δρόμου μετατρέπεται σε ένα παιχνίδι για μεγάλα παιδιά και στο απόλυτο εργαλείο για τον επαγγελματία. Αρκετό διασκεδαστικό, έτοιμο να δοκιμάσει τα όρια του… και τα όρια του οδηγού!
In autostrada το VW Amarok συμπεριφέρεται σαν ένα μεγάλο SUV παρά ως Pick-Up. Διαθέτει κορυφαία ποιότητα κύλισης και εξαιρετική ηχομόνωση ακόμα και στις υψηλές ταχύτητες.
Generale πρόκειται για ένα ευχάριστα οδηγικά αυτοκίνητο που ξεφεύγει από το στενό φάσμα του επαγγελματικού. Ασφαλές, ποιοτικό, σταθερό και ταυτόχρονα διασκεδαστικό, ιδίως στις εκτός δρόμου διαδρομές. Διαθέτει 6 προφίλ οδήγησης. Normal και Eco ιδανικά για καθημερινή χρήση, το Load/Trailer για περιπτώσεις ρυμούλκησης, ενώ τα Mud/Ruts, Sand και Slippery για εκτός δρόμου και ακραίες συνθήκες. Οδηγώντας το με το 2H νιώθεις την ροπή στους πίσω τροχούς. Αλλά πιο διασκεδαστικό και ασφαλές είναι με την τετρακίνηση 4Α, η οποία αλλάζει ολόκληρη την συμπεριφορά του αυτοκινήτου. Η κατανάλωση στην πρώτη περίπτωση αγγίζει τα 9,5 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα, ενώ με την τετρακίνηση βρίσκεται λίγο πιο πάνω στα 11 λίτρα. Σε κάθε περίπτωση, η κατανάλωση είναι φυσιολογική για την κατηγορία του αυτοκινήτου!
Πολυτάλαντο
Από τους απαιτητικούς επαγγελματίες μέχρι τους λάτρεις των Extreme Sports και τους εραστές της περιπέτειας και των αποδράσεων στο βουνό, το VW Amarok έχει έναν λόγο για τον καθένα να το επιλέξει, ξεφεύγοντας από τα όρια του επαγγελματικού Pick Up, αναδεικνύοντας έναν Lifestyle χαρακτήρα και έναν Off – Road προσανατολισμό. Το VW Amarok είναι ένα πολυτάλαντο Pick – Up, ιδανικό για κάθε χρήση!
Αλμυρό…
Τα 62.500€ για την έκδοση Adventura φαίνονται αλμυρά… αλλά εάν αναλογιστούμε την τεχνολογία, την ποιότητα και τον τύπο του αυτοκινήτου, είναι τιμολογημένο φυσιολογικά! Η πιο Extreme έκδοση Panamericana κοστίζει 61.500€, ενώ σε όσους φαίνονται πολλά υπάρχει η επιλογή της απλής 2λιτρη έκδοση με τους 205 ίππους με τιμή 48.200€, ή η έκδοση Style στα 55.000€.
Caratteristiche tecniche
AMAXOMA |
|
Tipo di coupé |
Pick – Up |
Posti a sedere |
5 |
Porte |
4 |
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ-ΕΚΠΟΜΠΕΣ-ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ |
|
Consumo medio combinato di carburante (WLTP) |
10.3 l/100 km |
Emissioni di CO2 (WLTP) |
270 g/km |
Tipo di carburante |
Olio |
Accelerazione 0 - 100 km/h |
8.8 δευτ |
Velocità massima |
180 km/h |
Specifiche dei gas di scarico |
Euro 6d-ISC-FCM |
Rapporto peso/potenza |
9.8 κιλά/Hp, 102.2 Hp/τόνος |
Rapporto peso/coppia |
3.9 κιλά/Nm, 255.5 Nm/τόνος |
MOTORE |
|
Potenza |
240 Hp @ 3250 σ.α.λ. |
Potenza per litro di cilindrata |
80.2 Hp/l |
Coppia nominale del motore |
600 Nm @ 1750-2250 σ.α.λ. |
Layout del motore |
In avanti, lungo |
Carter del motore |
2993 cm3 |
Numero di cilindri |
6 |
Configurazione del motore |
V-κινητήρας |
Diametro del cilindro |
84 mm |
Grado di compressione |
16 |
Numero di valvole per cilindro |
4 |
Sistema di iniezione del carburante |
Sistema diesel common-rail (common-rail) |
Aspirazione del motore |
Turbocompressore, Intercooler |
ALTEZZA E PESO |
|
Peso |
2348 κιλά |
Carico utile massimo |
1002 κιλά |
Capacità del serbatoio del carburante |
80 l |
Carico massimo |
85 kg |
Επιτρεπόμενη δυνατότητα ρυμούλκησης με φρένα (85) |
3500 κιλά |
Capacità di traino ammissibile con freni (12%) |
3500 κιλά |
Επιτρεπόμενη δυνατότητα ρυμούλκησης χωρίς φρένα |
750 κιλά |
Carico massimo di supporto |
210 κιλά |
DIMENSIONI |
|
Lunghezza |
5390 mm |
Larghezza |
1910 mm |
Altezza |
1884 mm |
Passo |
3270 mm |
Pista anteriore |
1620 mm |
Traccia posteriore |
1620 mm |
Diametro minimo di rotazione (diametro di rotazione) |
12.9 m |
Angolo di avvicinamento |
30° |
Angolo di volo |
23° |
Angolo della rampa |
21° |
ARCHITETTURA |
|
Movimento |
Su tutte le ruote (4×4) |
Numero di marce e tipo di cambio |
10 ταχύτητες, αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων |
Freni anteriori |
Vassoi ventilati |
Freni posteriori |
Dischi |
Sistemi ausiliari |
ABS (Sistema frenante antibloccaggio) |
Tipo di indirizzo |
Gestione chukrania (con denti) |
Sistema di sterzo |
Volante elettrico |
Ruote |
255/65 R18 ή 255/55 R20 ή 275/45 R21 |
galleria fotografica