Η Peugeot TotalEnergies έδωσε δυναμικό παρών στις 6 Ώρες του Spa-Francorchamps, με τα δύο PEUGEOT 9X8 να ξεκινούν από την πρώτη δεκάδα και να δείχνουν ανταγωνιστικό ρυθμό απέναντι στον σκληρό ανταγωνισμό της κατηγορίας Hypercar. Παρά το απογοητευτικό τελικό αποτέλεσμα, η ομάδα αποκόμισε πολύτιμα δεδομένα για την κορυφαία πρόκληση της χρονιάς: τις 24 Ώρες του Le Mans (14–15 Ιουνίου).
Καλή εκκίνηση, σκληρές μάχες και στρατηγικά ρίσκα
Οι κατατακτήριες του Spa έδειξαν από νωρίς τη δυναμική του 9X8: το #93 (Di Resta/Vergne/Jensen) εκκίνησε από την 4η θέση και το #94 (Duval/Jakobsen/Vandoorne) από την 7η. Η εκκίνηση ήταν έντονη, με τους Paul di Resta και Loïc Duval να εμπλέκονται σε μάχες σώμα με σώμα, αλλά να διατηρούν επαφή με τις πρώτες θέσεις.
Οι πρώτες στρατηγικές επιλογές έγιναν με την ενεργοποίηση του Virtual Safety Car, όπου η Peugeot επέλεξε διαφορετικές τακτικές: αλλαγή δύο ελαστικών στο #93 και τεσσάρων στο #94. Αυτό επέτρεψε στα 9X8 να αναρριχηθούν προσωρινά στην 3η και 4η θέση, αντίστοιχα.
Η ανατροπή ήρθε στη μέση του αγώνα
Μετά το πέρας δυόμισι ωρών, νέοι οδηγοί ανέλαβαν δράση: οι Jean-Eric Vergne στο #93 και Malthe Jakobsen στο #94. Το #94 εκμεταλλεύτηκε την είσοδο του Safety Car για pit stop, όμως το #93 αναγκάστηκε να παραμείνει στην πίστα, οδηγώντας τον αγώνα για 10 γύρους αλλά χάνοντας πλεονέκτημα στρατηγικής.
Παρά τις προσπάθειες των Vergne και Jensen, το #93 υποχώρησε σταδιακά και τερμάτισε στην 11η θέση, εκτός δεκάδας. Το #94, ενώ βρισκόταν στην 5η θέση, ενεπλάκη σε επαφή με άλλο Hypercar και αναγκάστηκε να εγκαταλείψει, χωρίς να προλάβει να οδηγήσει ο Stoffel Vandoorne.
ΤΙ ΔΗΛΩΣΑΝ
Olivier Jansonnie, Τεχνικός Διευθυντής της Peugeot Sport
«Είναι ένα αναπάντεχο αποτέλεσμα, καθώς είχαμε τον ρυθμό για να τα πάμε πολύ καλύτερα, κάτι που δείξαμε στις κατατακτήριες και στην αρχή του αγώνα. Αποφασίσαμε να χωρίσουμε τις στρατηγικές των δύο μονοθεσίων στα μέσα του αγώνα για να καλύψουμε όλες τις επιλογές, αλλά δεν καταφέραμε να εκμεταλλευτούμε την ευκαιρία του Αυτοκινήτου Ασφαλείας με το #93. Το #94 ήταν σε καλύτερη θέση, αλλά ενεπλάκη σε ένα ατύχημα στον αγώνα. Ένα εξάρτημα της ανάρτησης έσπασε μετά την επαφή με ένα άλλο μονοθέσιο. Το θετικό είναι ότι είχαμε καλό ρυθμό στις κατατακτήριες και κατά τη διάρκεια του αγώνα, μια δυνατότητα που θα προσπαθήσουμε να αξιοποιήσουμε στο Le Mans.»
Paul Di Resta (PEUGEOT #93)
«Είχα ένα αρκετά καλό διπλό stint, κερδίζοντας κάποιες θέσεις. Μετά το Αυτοκίνητο Ασφαλείας, τα Hypercars είχαν διαφορετικές στρατηγικές ελαστικών. Με τα δύο νέα μας ελαστικά -νομίζω ότι ήταν η σωστή απόφαση- καταφέραμε να επωφεληθούμε από αυτό και ήταν υπέροχο που παλέψαμε με τους πρωτοπόρους.»
Loïc Duval (PEUGEOT 9X8 #94)
«Είχα μια καλή εκκίνηση, αλλά το πρώτο μου stint ήταν απογοητευτικό επειδή συνέχιζα να πιάνω αυτοκίνητα της κατηγορίας GT στα χειρότερα σημεία για προσπεράσεις. Στο δεύτερο, μικρότερο stint μου, ένιωσα τα ελαστικά να φθείρονται. Τέλος, στο τελευταίο μου stint, είχαμε καλό ρυθμό με τα νέα ελαστικά. Νομίζω ότι ήταν η σωστή στρατηγική. Είναι κρίμα που πήραμε ποινή πέντε δευτερολέπτων. Σε κάθε περίπτωση, ήταν ωραίο να παλεύουμε για τις εμπρός θέσεις.»
Malthe Jakobsen (PEUGEOT 9X8 #94)
«Δυστυχώς, αναγκαστήκαμε να εγκαταλείψουμε ενώ είχαμε έναν δυνατό αγώνα. Στην επανεκκίνηση μετά το αυτοκίνητο ασφαλείας, υπερασπιζόμουν την 5η θέση από την BMW #20. Στην στροφή 5, είχαμε μια επαφή και ένα κομμάτι της αριστερής πίσω ανάρτησης έσπασε. Κατάφερα και επέστρεψα στα pits, αλλά δεν μπορούσαμε να κάνουμε τίποτα περισσότερο. Λυπάμαι πολύ για την ομάδα, η οποία άξιζε ένα βάθρο σε αυτό τον αγώνα.»