Vivre le mouvement dans la rue

Conduite du VW Amarok 3.0 TDI V6 4MOTION 240PS Adventura : robuste et imposant 

Η VW επιχειρεί να δώσει Lifestyle χαρακτήρα και στοιχεία αυτοκινήτου ελεύθερου χρόνου στη δεύτερη γενιά του εμβληματικού της Pick-Up

Quelle note lui donnez-vous ?11 Notes
8.3
6.8

Η συμβίωση για λίγες μέρες με το νέο VW Amarok, υπήρξε καταλυτική ώστε να αναθεωρήσουμε την άποψη μας για τα Pick Up, αφού προσφέρει μια άκρως ενδιαφέρουσα οδηγική εμπειρία, εγκαταλείποντας το στενό φάσμα του «επαγγελματικού» αυτοκινήτου, λανσάροντας ένα νέο lifestyle και επιδιώκοντας να αναγνωριστεί ως… αυτοκίνητο ελεύθερου χρόνου!

   

Η ιστορία των Pick Up της VW 

Ήδη από το 1950 η VW είχε στην γκάμα της μια έκδοση Pick Up του θρυλικού T1 με διπλή καμπίνα και τρεις πόρτες με ονομασία crew-cab pickup, την οποία διαδέχτηκε το T2 το 1967 και το Caddy Pick Up το 1979.Το 1989 η γερμανική εταιρεία σε συνεργασία με την Toyota παρουσίασε το Taro με βάση το Hilux, το οποίο έμεινε στην παραγωγή έως το 1997. Το 2010 η VW παρουσίασε την πρώτη γενιά του Amarok, ενός σύγχρονου Pick Up με Off Road δυνατότητες και όμορφη σχεδίαση εμπνευσμένη από τον Walter de Silva. Με 830.000 μονάδες να έχουν πουληθεί διεθνώς, το Amarok θεωρείται ένα πετυχημένο μοντέλο!Ωστόσο, η παραγωγή του έλαβε πρόωρο τέλος το 2020, εξαιτίας της πανδημίας της Covid 19 και της επακόλουθης κρίσης των ημιαγωγών. Η γερμανική εταιρεία όμως, παρουσίασε το 2022 το νέο VW Amarok. Πλέον στα πλαίσια της παγκόσμιας κοινής στρατηγικής με τη Ford, μοιράζεται το πλαίσιο Ford T6 με το Ford Ranger καθώς και τον κορυφαίο πετρελαιοκινητήρα των 3.0 λίτρων που είχαμε στην κατοχή μας. Το όνομα Amarok έχει διπλή σημασία. Στην γλώσσα των Ινουίτ, των Εσκιμώων της Αλάσκας, της Γροιλανδίας και του Καναδά. Επίσης, παραπέμπει και στη λέξη «amárach», που σημαίνει «αύριο» στην Ιρλανδική γλώσσα. 

Επιβλητικό 

Με μήκος 5.350 mm, ύψος 1.888 mm και πλάτος 1.910 mm μυώδεις επιφάνειες και έντονα νεύρα σίγουρα δεν περνάει απαρατήρητο!

Το θηριώδες εμπρός μέρος υψώνεται κάθετα και πλαισιώνεται από τη νέα επινικελωμένη μάσκα και τον ογκώδη προφυλακτήρα σε σχήμα X, ενώ οι ορθογώνιοι προβολείς διαθέτουν τεχνολογία IQ. Light-LED Matrix.

Το προφίλ διακρίνεται από τις έντονες καθαρές γραμμές, που δίνουν ζωή σε μια αρρενωπή και μεγαλοπρεπή σιλουέτα, ενώ η απόσταση των 237 χλστ. από το έδαφος τονίζει τον Off-Road προσανατολισμό!

Το πίσω μέρος δείχνει όμορφο και μοντέρνο, χωρίς σχεδιαστικές ακρότητες, αλλά εστιασμένο στην απλότητα. Το μεγάλο σήμα της VW κοσμεί την πόρτα της καρότσας και κάτω από αυτό βρίσκεται χαραγμένο το λογότυπο “AMAROK”. Εντυπωσιακά είναι τα πίσω φωτιστικά σώματα με γραφικά Led σε σχήμα C, τοποθετημένα κάθετα στις άκρες της καρότσας. 

Άνετο και πολυτελές 

Μπαίνοντας στο εσωτερικό του νέου Amarok, επαναπροσδιορίσουμε την άποψη μας για τα «φορτηγάκια».  Πλήρως ψηφιοποιημένο και μοντέρνο, με εξαιρετική ποιότητα υλικών και κορυφαία συναρμογή, αφήνει εσκεμμένα μια Premium αισθητική! Το εσωτερικό έχει φινίρισμα από δέρμα «Savona» και διαθέτει το κορυφαίο ηχοσύστημα της Harman Kardon.

Πίσω από το όμορφο τιμόνι, ο οδηγός έχει στη διάθεση του έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3 ιντσών, που του παρέχει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες για το αυτοκίνητο και τη διαδρομή. 

Κεντρικά στο ταμπλό δεσπόζει η κάθετα τοποθετημένη οθόνη των 12 ιντσών του συστήματος πολυμέσων, που θυμίζει tablet και είναι συμβατό με Android Auto και Apple Airplay. Κάτω ακριβώς από την οθόνη υπάρχουν οι αναγκαίοι φυσικοί διακόπτες. 

Στην κονσόλα ανάμεσα στα δυο μπροστινά καθίσματα βρίσκεται ο επιλογέας του αυτόματου κιβωτίου και ο κυκλικός διακόπτης για την μετάδοση της κίνησης. 

Η εργονομία βρίσκεται σε υψηλό επίπεδο, με τον οδηγό να μην χρειάζεται να αποσπάσει την προσοχή του από τον δρόμο, όταν χρειαστεί να χειριστεί το infortainment ή τους διακόπτες. Έξυπνες θήκες στο εσωτερικό της καμπίνας και ιδιαίτερα το ντουλαπάκι στο πάνω μέρος του ταμπλό από την πλευρά του συνοδηγού, αναδεικνύουν την πρακτικότητα. Ενώ οι άπλετοι χώροι για τους εμπρός και πίσω επιβάτες, μπορούν να φιλοξενήσουν με άνεση 5 μεγαλόσωμους ενήλικες και τα καθίσματα προσφέρουν εξαιρετική στήριξη του σώματος των επιβατών, αντίστοιχη των σύγχρονων SUV.

Όσον αφορά τον χώρο φόρτωσης έχει μήκος  1.651 mm, πλάτος 1.280 mm (ανάμεσα στους θόλους των πίσω τροχών) και ύψος 0,525 mm. Διαστάσεις που του δίνουν τον ιδανικό όγκο για την τοποθέτηση μεγάλων αντικειμένων, μεταξύ των οποίων και την ευρωπαλέτα. Το ωφέλιμο φορτίο του νέου Volkswagen Amarok, φτάνει τους 1,19 τόνους με τη μέγιστη ελκτική ικανότητα (για ρυμουλκούμενο με φρένα) να είναι οι 3,5 τόνοι. 

Ροπή και προηγμένο σύστημα τετρακίνησης  

Κάτω από το καπό φιλοξενεί έναν πετρελαιοκινητήρα 3.0 V6 TDI, προερχόμενο από την Ford με τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας και άμεσο ψεκασμό. Το μοτέρ αποδίδει 240 PS στις 3.250 σ.α.λ και 600 Nm από τις 1.750 έως τις 2.250 σ.α.λ, ο οποίος συνεργάζεται με αυτόματο κιβώτιο 10 σχέσεων.  

Η δύναμη διαχέεται στον πίσω άξονα, ωστόσο διαθέτει κατ’επιλογήν τετρακίνηση ηλεκτρονικά ελεγχόμενη, με σχέσεις υπολοπλασιασμού, εάν το αυτοκίνητο βρεθεί σε πολύ δύσκολες συνθήκες. Τη λειτουργία της τετρακίνησης θα την αναπτύξουμε αναλυτικά παρακάτω. 

Έτοιμο για περιπέτεια 

Οι θηριώδεις διαστάσεις και το επιβλητικό παρουσιαστικό, προϊδεάζουν για μια ανάρπαστη εμπειρία οδήγησης, η οποία μπορεί να επιβεβαιωθεί στην πράξη. 

En ville προφανώς, οι διαστάσεις του αποτελούν αρνητικό σύμμαχο για κίνηση του αυτοκινήτου εντός του αστικού ιστού. Δεδομένη είναι η αποφυγή των στενών, και η προτίμηση κίνησης σε ανοιχτούς δρόμους και λεωφόρους. 

Dans le réseau de montagne et le réseau rural το Volkswagen Amarok κινείται υποδειγματικά. Η οδηγική συμπεριφορά είναι αντίστοιχη της γερμανικής σχολής. Στις απότομες στροφές πατάει τέλεια και κολλάει στον δρόμο. Η μαλακή ρύθμιση της ανάρτησης απορροφά τις ανωμαλίες του οδοστρώματος. Χρειάζεται επίσης προσοχή με το απότομο φρενάρισμα. Όσο και εάν είναι αποδοτικό και ισχυρό, ως Pick Up δεν είναι σπορ, αλλά ένα αυτοκίνητο εργαλείο με καρότσα… που χρειάζεται σεβασμό! 

En dehors de la route το Volkswagen Amarok βρίσκεται στο… φυσικό του περιβάλλον και δεν το κρύβει! Η κατ’ επιλογήν τετρακίνηση ελέγχεται από τον επιλογέα στην κεντρική κονσόλα. Στη θέση 2Η η κίνηση περνάει αποκλειστικά στον πίσω άξονα, ενώ στη θέση 4Α ενεργό μοίρασμα της ροπής εμπρός πίσω, προκειμένου να μεγιστοποιείται η πρόσφυση σε κάθε έδαφος. Στη θέση 4H κλειδώνει το διαφορικό σε σταθερό ποσοστό στους δύο άξονες, για off-roading και δύσκολα τερέν. Ενώ στη θέση 4L το πίσω διαφορικό κλειδώνει ηλεκτρομαγνητικά, εμπλέκοντας τα «κοντά» μέσω βοηθητικού κιβωτίου με σχέση υποπολλαπλασιασμού 3,06:1. Αυτό χρησιμεύει σε πολύ δύσκολες συνθήκες όπως λάσπη ή χιόνι σε χαμηλές ταχύτητες.

Οι βελτιωμένες εκτός δρόμου ικανότητες, εκτός από τον κινητήρα και το εξελιγμένο σύστημα τετρακίνησης, οφείλονται σε μεγάλο βαθμό και στην σχεδίαση. Ειδικότερα, το νέο VW Amarok διαθέτει πιο κοντούς εμπρός και πίσω προβόλους αυξάνοντας την γωνία προσέγγισης στις 30ο και την αντίστοιχη αναχώρησης στις 26ο. Παράλληλα βελτιωμένη είναι και η γωνία ράμπας που αγγίζει τις 21ο. Η απόσταση των ως των 23,7 cm από το έδαφος, του δίνει και βελτιωμένη διέλευση σε βάθος νερού πλέον στα 80cm, σε σχέση με τα 50cm της προηγούμενης γενιάς.

Σε κάθε περίπτωση το VW Amarok όταν κινείται εκτός δρόμου μετατρέπεται σε ένα παιχνίδι για μεγάλα παιδιά και στο απόλυτο εργαλείο για τον επαγγελματία. Αρκετό διασκεδαστικό, έτοιμο να δοκιμάσει τα όρια του… και τα όρια του οδηγού! 

Sur l'autoroute το VW Amarok συμπεριφέρεται σαν ένα μεγάλο SUV παρά ως Pick-Up. Διαθέτει κορυφαία ποιότητα κύλισης και εξαιρετική ηχομόνωση ακόμα και στις υψηλές ταχύτητες.

Général πρόκειται για ένα ευχάριστα οδηγικά αυτοκίνητο που ξεφεύγει από το στενό φάσμα του επαγγελματικού. Ασφαλές, ποιοτικό, σταθερό και ταυτόχρονα διασκεδαστικό, ιδίως στις εκτός δρόμου διαδρομές. Διαθέτει 6 προφίλ οδήγησης. Normal και Eco ιδανικά για καθημερινή χρήση, το Load/Trailer για περιπτώσεις ρυμούλκησης, ενώ τα Mud/Ruts, Sand και Slippery για εκτός δρόμου και ακραίες συνθήκες. Οδηγώντας το με το 2H νιώθεις την ροπή στους πίσω τροχούς. Αλλά πιο διασκεδαστικό και ασφαλές είναι με την τετρακίνηση 4Α, η οποία αλλάζει ολόκληρη την συμπεριφορά του αυτοκινήτου. Η κατανάλωση στην πρώτη περίπτωση αγγίζει τα 9,5 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα, ενώ με την τετρακίνηση βρίσκεται λίγο πιο πάνω στα 11 λίτρα. Σε κάθε περίπτωση, η κατανάλωση είναι φυσιολογική για την κατηγορία του αυτοκινήτου!   

Πολυτάλαντο 

Από τους απαιτητικούς επαγγελματίες μέχρι τους λάτρεις των Extreme Sports και τους εραστές της περιπέτειας και των αποδράσεων στο βουνό, το VW Amarok έχει έναν λόγο για τον καθένα να το επιλέξει, ξεφεύγοντας από τα όρια του επαγγελματικού Pick Up, αναδεικνύοντας έναν Lifestyle χαρακτήρα και έναν Off – Road προσανατολισμό. Το VW Amarok είναι ένα πολυτάλαντο Pick – Up, ιδανικό για κάθε χρήση!

Αλμυρό… 

Τα 62.500€ για την έκδοση Adventura φαίνονται αλμυρά… αλλά εάν αναλογιστούμε την τεχνολογία, την ποιότητα και τον τύπο του αυτοκινήτου, είναι τιμολογημένο φυσιολογικά! Η πιο Extreme έκδοση Panamericana κοστίζει 61.500€, ενώ σε όσους φαίνονται πολλά υπάρχει η επιλογή της απλής 2λιτρη έκδοση με τους 205 ίππους με τιμή 48.200€, ή η έκδοση Style στα 55.000€.

Caractéristiques techniques 

AMAXOMA 
 
Τύπος κουπέ
Pick – Up
Sièges
5
Portes
4
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ-ΕΚΠΟΜΠΕΣ-ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
 
Consommation moyenne combinée (WLTP)
10.3 l/100 km
Émissions de CO2 (WLTP)
270 g/km
Type de carburant
Huile
Επιτάχυνση 0 – 100 χλμ/ώρα
8.8 δευτ
Vitesse maximale
180 km/h
Spécifications des gaz d'échappement
Euro 6d-ISC-FCM
Rapport poids/puissance
9.8 κιλά/Hp, 102.2 Hp/τόνος
Rapport poids/couple
3.9 κιλά/Nm, 255.5 Nm/τόνος
MOTEUR
 
Puissance
240 Hp @ 3250 σ.α.λ.
Puissance par litre de cylindrée
80.2 Hp/l
Couple nominal du moteur
600 Nm @ 1750-2250 σ.α.λ.
Disposition du moteur
En avant, le long
Carcasse du moteur
2993 cm3
Nombre de cylindres
6
Configuration du moteur
V-κινητήρας
Diamètre du cylindre
84 mm
Degré de compression
16
Nombre de soupapes par cylindre
4
Système d'injection de carburant
Σύστημα Ντίζελ κοινής γραμμής (common-rail)
Aspiration du moteur
Turbocompresseur, Intercooler
TAILLE ET POIDS
 
Poids
2348 κιλά
Charge utile maximale
1002 κιλά
Capacité du réservoir de carburant
80 l
Charge maximale
85 κιλά
Επιτρεπόμενη δυνατότητα ρυμούλκησης με φρένα (85)
3500 κιλά
Capacité de remorquage autorisée avec freins (12%)
3500 κιλά
Επιτρεπόμενη δυνατότητα ρυμούλκησης χωρίς φρένα
750 kg
Charge maximale sur le support
210 κιλά
DIMENSIONS
 
Longueur
5390 mm
Largeur
1910 mm
Hauteur
1884 mm
Empattement
3270 mm
Trace d'acheminement
1620 mm
Trace dorsale
1620 mm
Diamètre de rotation minimal (diamètre de rotation)
12.9 m
Γωνία προσέγγισης
30°
Γωνία φυγής
23°
Γωνία ράμπας
21°
ARCHITECTURE 
 
Mouvement
Σε όλους τους τροχούς (4×4)
Αριθμός γραναζιών και τύπος κιβωτίου ταχυτήτων
10 ταχύτητες, αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων
Freins avant
Plateaux ventilés
Freins arrière
Δίσκοι
Systèmes auxiliaires
ABS (système de freinage antiblocage)
Type d'adresse
Gestion chukrania (avec dents)
Système de direction 
Volant électrique
Roues 
255/65 R18 ή 255/55 R20 ή 275/45 R21

galerie de photos

 

Conclusion
Η Volkswagen με την δεύτερη γενιά του Amarok καλύπτει την κορυφή της κατηγορίας των Pick -Up, με ένα μοντέλο που φλερτάρει με τον χαρακτηρισμό Premium.   Ποιοτικό, ευρύχωρο με εξαιρετική ποιότητα κύλισης και οδηγική συμπεριφορά! Σκληροτράχηλο και επιβλητικό, με κορυφαίο σύστημα τετρακίνησης, αποτελεί τον καλύτερο σύμμαχο για τον επαγγελματία, τον οικογενειάρχη και τον λάτρη της περιπέτειας και της Off-Road οδήγησης σ’ένα όχημα. Το VW Amarok είναι για κάθε χρήση, το απόλυτο πολυεργαλείο!
Intérieur et aspects pratiques
7.7
Dépenses courantes
6.6
Comportement routier
6.8
Performance
6.6
Facteur de plaisir
7.2
un bon rapport qualité-prix
5.3
Confort
7.5
Quelle note lui donnez-vous ?11 Notes
8.3
SYN
Εκτός δρόμου ικανότητες
Επιβλητική σχεδίαση
Κινητήριο σύνολο
Qualité du roulement
PLEEN
Τιμή
Ελληνική νομοθεσία για τα Pick Up
6.8