Vivere il Movimento nelle strade

La vostra casa in viaggio, lussuosa e digitale, con My MBUX

Καμία άλλη καινοτομία δεν έχει αλλάξει τόσο ριζικά τη λειτουργία
μιας Mercedes-Benz όσο το MBUX (Mercedes-Benz User Experience). Η δεύτερη γενιά
του συστήματος, με δυνατότητα να μαθαίνει, εγκαινιάζεται στη νέα S-Class. Το
εσωτερικό του αυτοκινήτου έχει γίνει ακόμη πιο ψηφιακό και ευφυές, καθώς το
υλικό (hardware) και το λογισμικό έχουν κάνει άλματα προόδου: φωτεινές
ενδείξεις σε έως πέντε μεγάλες οθόνες, εν μέρει με τεχνολογία OLED,
διευκολύνουν ακόμη πιο περισσότερο τον χειρισμό και τις λειτουργίες ανέσεων του
αυτοκινήτου. Ο ανθρώπινος παράγοντας βρίσκεται πάντα στο επίκεντρο. Οι
δυνατότητες εξατομίκευσης και διαισθητικού χειρισμού διευρύνθηκαν ακόμη
περισσότερο, τόσο για τους πίσω επιβάτες όσο και για τον οδηγό: για παράδειγμα,
η νέα τρισδιάστατη οθόνη οδηγού προσφέρει, για πρώτη φορά, καλύτερη αντίληψη
του χώρου με το πάτημα ενός κουμπιού. Ρεαλιστικό, τρισδιάστατο –οπτικά –
αποτέλεσμα, χωρίς να χρειάζεται να φοράτε γυαλιά 3D.

Ο φωνητικός βοηθός «Hey Mercedes» έχει την ικανότητα να κάνει
ακόμη περισσότερο διάλογο. Ορισμένες ενέργειες μάλιστα μπορούν να
πραγματοποιούνται ακόμη και χωρίς να πείτε «Hey Mercedes» για ενεργοποίηση,
όπως η λήψη τηλεφωνικής κλήσης ή η εμφάνιση του χάρτη πλοήγησης. Επιπλέον, ο
φωνητικός βοηθός «Hey Mercedes» μπορεί να εξηγήσει πού βρίσκεται το κουτί
πρώτων βοηθειών ή πώς γίνεται η σύνδεση ενός smartphone μέσω Bluetooth.


Παράλληλα με
τη χρήση του PIN, μια νέα μέθοδος επαλήθευσης ταυτότητας εγγυάται υψηλό επίπεδο
ασφάλειας, συνδυάζοντας δακτυλικό αποτύπωμα, αναγνώριση προσώπου και φωνητική
αναγνώριση. Με τον τρόπο αυτό επιτρέπεται η πρόσβαση στις προσωπικές ρυθμίσεις
ή η επαλήθευση ηλεκτρονικών πληρωμών μέσα από το όχημα.

Ωστόσο, αυτό
που κάνει το MBUX να ξεχωρίζει, είναι η δικτύωσή του με μια πληθώρα συστημάτων
και δεδομένων αισθητήρων του οχήματος. Για παράδειγμα, η λειτουργία
προειδοποίησης αποβίβασης στην S-Class χρησιμοποιεί πλέον κάμερες, για να
αναγνωρίζει εάν κάποιος επιβάτης θέλει να βγει από το όχημα. Αν κάποιος άλλος
χρήστης του δρόμου πλησιάζει στη νεκρή γωνία ορατότητας, ο ενεργός
ατμοσφαιρικός φωτισμός συμμετέχει στο σύστημα προειδοποίησης αποβίβασης και
αναβοσβήνει με κόκκινο χρώμα. Το All'interno
σύστημα υποβοήθησης MBUX ελέγχει εάν το παιδικό κάθισμα είναι σωστά στερεωμένο
στο κάθισμα του συνοδηγού, ενώ παρακολουθεί και το επίπεδο προσοχής του οδηγού.
Αν υπάρχουν ενδείξεις ότι ο οδηγός κινδυνεύει να πέσει σε κατάσταση μικρο-ύπνου,
τον προειδοποιεί το ATTENTION ASSIST
.

Επισκόπηση σημαντικότερων χαρακτηριστικών

Πολλές
δυνατότητες αλληλεπίδρασης και εξατομίκευσης από κάθε θέση:

-       
Il
πιο σύγχρονες τεχνολογίες οθονών και σύστημα MBUX για όλους τους επιβάτες

  • Η
    οθόνη πολυμέσων σε κατακόρυφη διάταξη αποτελεί εντυπωσιακό οπτικό στοιχείο
  • Προαιρετικά,
    διατίθεται με τεχνολογία OLED και επιβεβαίωση ανταπόκρισης (αίσθηση δόνησης στο
    χέρι)
  • Η
    οθόνη οδηγού προσφέρει ρεαλιστική, τρισδιάστατη εικόνα χωρίς να χρειάζονται
    γυαλιά 3D
  • Fino a quando
    τρεις οθόνες στον χώρο πίσω επιβατών
  • Γρήγορη
    e la facile condivisione dei contenuti dello schermo con gli altri passeggeri
  • Possibilità
    selezione e modifica delle destinazioni di navigazione dai sedili posteriori

-       
Alto
livello di personalizzazione

  • Da
    scansione di un codice a barre QR tramite l'App Mercedes, il veicolo scansionerà un codice a barre QR
    è automaticamente collegato al vostro account Mercedes me
  • Il
    preferenze personali, come ad esempio la stazione radio preferita e il
    impostazioni predefinite, possono essere trasmessi in qualsiasi luogo tramite il sistema
    Mercedes me profilo personale
  • Possibilità
    per un massimo di sette profili diversi sul veicolo
  • Ο
    l'illuminazione atmosferica può essere regolata a distanza, ad esempio da casa.
  • Perché
    I profili Mercedes me possono ora essere memorizzati nel Cloud, possono
    può essere utilizzato anche in altri veicoli Mercedes-Benz con il sistema MBUX del nuovo
    generazione
  • Tranne
    da Mercedes me PIN, un elevato livello di sicurezza è oggi garantito da una serie di
    nuove funzioni di autenticazione biometriche e interconnesse, come la
    impronte digitali, riconoscimento facciale e riconoscimento vocale.
  • Il display del conducente è disponibile
    opzionalmente con due telecamere, che vengono utilizzate, ad esempio, per identificare
    Il volto

-       
Semplificando,
gestione intuitiva:

  • Correlato
    con il livello di equipaggiamento, il sistema di assistenza interna MBUX riconosce fino a
    20 desideri di manipolazione e controllo
  • Sulle nuove funzioni di sicurezza
    è inclusa l'identificazione di un seggiolino per bambini non fissato al sedile
    passeggero e la segnalazione dell'angolo cieco, che rileva la presenza di un angolo cieco, e
    intenzione di uscire dal veicolo in base ai movimenti del passeggero. Questo assicura
    un avvertimento ancora più tempestivo per gli altri utenti della strada e per gli ostacoli da
    quel lato del veicolo
  • Le nuove funzioni di comfort
    includono la pre-regolazione del sedile del conducente e degli specchietti retrovisori esterni
    in base alla sua corporatura, così come la gestione del rullo oscurante posteriore, semplicemente
    guardando all'indietro. Allo stesso modo, il funzionamento del tetto scorrevole è
    abilitato attraverso i gesti
  • Ο
    L'assistente vocale "Hey Mercedes" "ascolta" ancora più attentamente e comprende
    passeggeri migliori.
  • Può anche essere controllato e
    dall'abitacolo posteriore. Con l'ausilio di diversi microfoni, il sistema
    riconosce la provenienza della voce. L'illuminazione d'atmosfera che
    lampeggia per indicare la persona che sta parlando in quel momento
  • Se il conducente dice "Sono
    stanco", il sistema di controllo del comfort ENERGIZING avvia un programma per
    ringiovanimento. Con la stessa frase dall'abitacolo posteriore parte una
    programma benessere.
  • L'assistente vocale "Hey Mercedes"
    spiega le varie funzioni ("Esplorami") e aiuta, ad esempio, a connettere
    di uno smartphone via Bluetooth o spiega dove si trova la cassetta di pronto soccorso
  • La frase di attivazione "Ehi
    Mercedes" non è più necessario per alcune applicazioni. Ad esempio,
    una chiamata in arrivo può essere accettata direttamente dicendo "Accetta".
    call" ("Accetta la chiamata")
  • Oggi, l'assistente vocale "Hey
    Mercedes" supporta 27 lingue con la comprensione del linguaggio naturale (natural language
    comprensione, NLU), consentendo in tal modo l'interazione fisica per un ampio
    varietà di argomenti
  • La nuova sezione Chit-Chat e
    La conoscenza fornisce la risposta giusta a molte domande, anche a quelle che
    per i suoni degli animali o per la conoscenza generale
  • Inoltre, può avviare un dialogo
    con una persona reale.
  • Grazie alla funzione Smart Home, il
    i sistemi domestici e gli elettrodomestici possono essere collegati al veicolo
    e controllati dalla voce
  • Opzionale
    Sono disponibili due diversi head-up display
  • Il più grande head-up display
    offre contenuti in realtà aumentata (AR). Per
    Ad esempio, durante la navigazione, vengono visualizzate animazioni virtuali nella corsia di marcia.
    frecce di cambio direzione. Nell'ambito delle funzioni di assistenza, vengono visualizzati
    informazioni, ad esempio dal sistema di assistenza attiva alla distanza.

-       Il
Le regolazioni dei sedili non si effettuano solo tramite gli interruttori con le icone sui sedili.
rivestimenti delle porte, ma anche dagli schermi. Inoltre, è possibile
controllo delle funzioni di comfort, come il riscaldamento o il massaggio del sedile, tramite
comandi vocali

Design semplice e lussuoso per un'esperienza intuitiva:

-       
Η
il display del conducente e lo schermo multimediale offrono un'estetica integrata
Esperienza

  • Η
    L'aspetto delle schermate può essere personalizzato scegliendo tra quattro stili
    indicazioni (Discreto, Sport, Esclusivo, Classico) e tre modi di
    (Navigazione, Assistenza, Servizio).

-       
Ο
numero di controlli classici drasticamente ridotto: 27 ingegneri in meno
interruttori rispetto al modello precedente

  • Tranne
    dal funzionamento a sfioramento e a scansione, le opzioni di gestione vengono aggiunte alla
    ora i comandi vocali, i gesti e il controllo oculare.
  • Tuttavia,
    il funzionamento delle funzioni di base, come le luci o i tergicristalli,
    possono essere eseguiti direttamente dagli interruttori. Il campo di controllo del
    L'aria condizionata si trova in modo permanente nella parte inferiore dello schermo.

-          Η
l'interfaccia utente (UI) segue l'intuizione umana

  • Il
    Il sistema di assistenza interna MBUX reagisce a gesti e movimenti
  • Ο
    L'assistente vocale "Hey Mercedes" reagisce al parlato
  • A
    L'ampio head-up display mostra le informazioni rilevanti all'interno del campo visivo.
    del conducente a una distanza virtuale di circa dieci metri, e
    incarna il contenuto di colore
    realtà aumentata, m
    l'aggiunta di elementi digitali
    infatti, fornisce informazioni prontamente percepibili, che sono importanti
    per le condizioni di guida attuali

Οι βασικότερες καινοτομίες αναλυτικά


Οθόνη Head-up
επαυξημένης πραγματικότητας (AR-HUD):
Προαιρετικά διατίθενται δυο διαφορετικές οθόνες Head-up, εκ των
οποίων η μία αποτελεί πρωτοποριακή έκδοση με εξαιρετικά μεγάλη εικόνα. Η
γωνία ανοίγματος της οθόνης είναι 10° οριζόντια και 5° κατακόρυφα και προβάλλεται
εικονικά σε απόσταση 10 μέτρων. Αυτή η επιφάνεια προβολής αντιστοιχεί σε
οθόνη με διαγώνιο 77 ιντσών. Η οθόνη AR-HUD προσφέρει πλούσιο περιεχόμενο
επαυξημένης πραγματικότητας για τα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης και
πληροφοριών πλοήγησης. Συγχωνεύονται στο περιβάλλον μπροστά από το όχημα και
συμβάλλουν στην περαιτέρω μείωση της απόσπασης προσοχής του οδηγού. Η μονάδα
που παράγει εικόνα (DMD, digital mirror device της Texas Instruments)
αποτελείται από μία μήτρα υψηλής ανάλυσης με 1,3 εκατ. ξεχωριστά κάτοπτρα και
μια πηγή φωτός υψηλής απόδοσης. Η τεχνολογία αυτή χρησιμοποιείται και στις
συσκευές προβολής των κινηματογράφων. Η Mercedes-Benz τη χρησιμοποιεί για
πρώτη φορά στην S-Class για τη δημιουργία εικόνων στην οθόνη Head-up.


Τρισδιάστατη
οθόνη οδηγού:

Βλέποντας στην οθόνη διαφορετικές προοπτικές εικόνας ενός αντικειμένου
δημιουργείται η αίσθηση βάθους στον χώρο. Σε αυτή την πρωτοποριακή
αυτο-στερεοσκοπική οθόνη, επιτυγχάνεται με ένα αριστοτεχνικό συνδυασμό
συμβατικής οθόνης LCD με μία ειδική δομή pixel και ελεγχόμενη γρίλια
διαφράγματος LCD. Η λεγόμενη μάσκα σκίασης είναι τοποθετημένη ελάχιστα
χιλιοστά μπροστά από την οθόνη LCD και προσαρμόζεται με τόση ακρίβεια στη
θέση κεφαλιού του θεατή, ώστε το αριστερό και δεξί μάτι βλέπουν διαφορετικά
pixel της οθόνης LCD. Με αυτόν τον τρόπο δημιουργείται η επιθυμητή αίσθηση
βάθους. Στην οθόνη υπάρχει ενσωματωμένο ένα σύστημα στερεοσκοπικών καμερών,
το οποίο χρησιμοποιείται για να ανιχνεύει με ακρίβεια τη θέση των ματιών του
θεατή. Χάρη σε μεθόδους που ανέπτυξε η Mercedes-Benz για την προσαρμογή
αποστάσεων και σε μια διαμόρφωση συστήματος μικρού λανθάνοντα χρόνου, ο
οδηγός απολαμβάνει μεγάλη ελευθερία κινήσεων. Η εικόνα στην οθόνη του οδηγού
αναπροσαρμόζεται διαρκώς.

Interno
σύστημα υποβοήθησης MBUX:

Χρησιμοποιώντας κάμερες στη μονάδα χειριστηρίων οροφής και αλγόριθμους
μάθησης, το εσωτερικό σύστημα υποβοήθησης MBUX αναγνωρίζει και προβλέπει
επιθυμίες και προθέσεις των επιβατών. Για να το κάνει αυτό, ερμηνεύει την
κατεύθυνση του κεφαλιού, τις κινήσεις των χεριών και τη γλώσσα του σώματος,
και ανταποκρίνεται με αντίστοιχες λειτουργίες του οχήματος. Για παράδειγμα, αν
ο οδηγός στρέψει το βλέμμα προς το πίσω παρμπρίζ, το εσωτερικό σύστημα
υποβοήθησης ανοίγει αυτόματα το ρολό σκίασης. Εάν ο οδηγός ψάχνει κάτι στο
κάθισμα του συνοδηγού στο σκοτάδι, ανάβει αυτόματα το φως. Αρκεί να κοιτάξει
έναν από τους εξωτερικούς καθρέφτες για να τον ρυθμίσει, χωρίς να τον έχει
επιλέξει προηγουμένως από τον διακόπτη. Οι φυσικές κινήσεις των χεριών
αναγνωρίζονται επίσης, και ο οδηγός ή κάποιος επιβάτης μπορεί να ανοίξει τη
συρόμενη οροφή χωρίς να την αγγίξει. Η πρόσβαση στις προτιμώμενες λειτουργίες
γίνεται με τη βοήθεια της «χειρονομίας Αγαπημένων» (αντίχειρας και δείκτης
χεριού σε σχήμα V). Ο οδηγός και οι επιβάτες μπορούν να συνδέσουν τα προσωπικά
τους «Αγαπημένα» με το σύστημα. Εκτός από την αυξημένη άνεση χειρισμού, το
εσωτερικό σύστημα υποβοήθησης MBUX προσφέρει επίσης βελτιωμένη ασφάλεια.
Ελέγχει, για παράδειγμα, εάν είναι σωστά στερεωμένο το παιδικό κάθισμα που
βρίσκεται στο κάθισμα συνοδηγού.


Tecnologia
OLED:

Η συντομογραφία σημαίνει Organic Light Emitting Diode, δηλαδή οργανική δίοδος
εκπομπής φωτός. Σε αντίθεση με την τεχνολογία LCD, κάθε οθόνη OLED
αποτελείται από αρκετά οργανικά στρώματα εκπομπής φωτός επάνω σε ένα πλαστικό
υπόστρωμα. Στην S-Class, η οθόνη OLED τοποθετείται πίσω από γυάλινη πρόσοψη
και, σε συνδυασμό με τους ενεργοποιητές και τους αισθητήρες πίεσης που
βρίσκονται από πίσω, προσφέρει πλούσια εμπειρία χειρισμού και ενδείξεων. Η
αξιολόγηση της ασκούμενης πίεσης και η επιβεβαίωση των εντολών αφής επιτρέπει
ένα μεγάλο εύρος λειτουργιών. Οι OLED επιφάνειες εκπέμπουν φως όταν σε αυτές διοχετεύεται
ηλεκτρικό ρεύμα, και αντίθετα με τις οθόνες LCD δεν χρειάζονται εξωτερικό
οπίσθιο φωτισμό. Κατανάλωση ρεύματος γίνεται μόνο στα σημεία όπου πρέπει να
φωτιστούν τα pixel, συνεπώς ένα από τα οφέλη είναι το καλύτερο επίπεδο μαύρου
και η εντονότερη αντίθεση. Κατά τη συνήθη προβολή διαδοχικών εικόνων, η
τεχνολογία OLED καταναλώνει έως και 30 % λιγότερη ενέργεια σε σύγκριση με την
τεχνολογία LCD.

Φωνητικός
βοηθός «Hey Mercedes»:

Τα συμβατικά συστήματα φωνητικού ελέγχου των αυτοκινήτων λειτουργούν με
συγκεκριμένες εντολές των χρηστών τους. Επειδή όμως ο φωνητικός βοηθός «Hey
Mercedes» καταλαβαίνει τη φυσική γλώσσα, ακούει κάθε λέξη κατανοώντας
πρακτικά οποιαδήποτε φράση αφορά το infotainment και τη λειτουργία του
οχήματος σε 27 γλώσσες. Επιπλέον, αναγνωρίζεται ο έμμεσος λόγος, για
παράδειγμα ο χρήστης μπορεί να πει «Κρυώνω», αντί να δώσει την σαφή εντολή
“Θερμοκρασία στον χώρο ποδιών στους 24 βαθμούς”, για να ρυθμίσει τη
θερμοκρασία στον χώρο ποδιών. Το σύστημα φωνητικών ελέγχου έχει επίσης την
ικανότητα εκμάθησης. Αφενός, συντονίζεται με τον χρήστη και τη φωνή του, ενώ
καταλαβαίνει επίσης καλύτερα τους χρήστες άλλης μητρικής γλώσσας. Αφετέρου,
τα μοντέλα του λογισμικού στο διακομιστή μαθαίνουν σταδιακά νέες λέξεις ή τη
μεταβαλλόμενη χρήση της γλώσσας στην πάροδο του χρόνου. Επιπλέον το σύστημα
δεν απαντά πλέον στερεοτυπικά, αλλά διαφοροποιεί τις απαντήσεις του. Ο
φωνητικός βοηθός λειτουργεί ουσιαστικά ως εξής: οι φωνητικές εντολές απαλλάσσονται
από θορύβους περιβάλλοντος, συμπιέζονται και μεταδίδονται. Η κεντρική μονάδα
στο όχημα και ο διακομιστής αξιολογούν τα δεδομένα και στέλνουν μια απάντηση.
Το σύστημα αποφασίζει ποια απάντηση είναι η πιο πιθανή και, μέσα σε λίγα
δευτερόλεπτα, ακολουθεί η απάντηση/αντίδραση. Αυτό σημαίνει ότι ο φωνητικός βοηθός
ανταποκρίνεται ακόμη κι όταν δεν υπάρχει συνδεσιμότητα.

Εδώ, βλέπουμε μερικές απο τις πολλές προβολές και πληροφορίες που δίνει η οθόνη του MBUx στη κεντρική οθόνη :



Και μερικές απο τις διατάξεις του πίνακα οργάνων:


Και μερικά βίντεο, που εξηγούν πιο διασραστικά, μερικά απο τα σημαντικότερα χαρακτηριστικά του νέου MBUx :