Vivere il Movimento nelle strade
Audi

Dove si distinguono le nuove Audi RS 6 Avant Performance e RS 7 Sportback Performance

Το νέο Audi RS 6 Avant performance και το RS 7 Sportback performance είναι γεμάτα με βελτιώσεις που εντείνουν την εμφάνισή τους και απογειώνουν την οδηγική εμπειρία

Audi

Πιο ισχυρά και πιο γρήγορα από κάθε προηγούμενο RS 6 και RS 7: το νέο Audi RS 6 Avant performance και το RS 7 Sportback performance είναι γεμάτα με βελτιώσεις που εντείνουν την εμφάνισή τους και απογειώνουν την οδηγική εμπειρία. Ο πανίσχυρος κινητήρας V8 biturbo TFSI των 4,0 λίτρων διαθέτει τώρα ισχύ 630 PS και μέγιστη ροπή 850 Nm. Από τις 8 Δεκεμβρίου, τόσο το RS 6 Avant performance όσο και το RS 7 Sportback performance είναι διαθέσιμα στην τιμή των 135.000 ευρώ το καθένα.

Στην Audi, το “performance” σημαίνει περισσότερη ισχύς. Για παράδειγμα, οι μεγαλύτεροι υπερσυμπιεστές και η αύξηση της πίεσης υπερπλήρωσης από 2,4 σε 2,6 bar στον V8 biturbo TFSI κινητήρα των 4,0 λίτρων, που διαθέτουν τόσο το RS 6 Avant performance όσο και το RS 7 Sportback performance, επιτρέπουν την αύξηση της ισχύος του κινητήρα κατά 30 PS και της ροπής κατά 50 Nm επιπλέον σε σχέση με τις βασικές εκδόσεις. Αυτό μεταφράζεται σε συνολική αύξηση της ισχύος από 600 PS σε 630 PS και της μέγιστης ροπής από 800 σε 850 Nm. Τα μοντέλα επιδόσεων τρέχουν από τα 0 στα 100 km/h σε 3,4 δευτερόλεπτα, 0,2 δευτερόλεπτα πιο γρήγορα από τις βασικές εκδόσεις RS 6 / RS 7.

Ωστόσο, μερικές φορές, τα λιγότερα ισοδυναμούν με περισσότερα: η ελαχιστοποιημένη μόνωση μεταξύ του χώρου του κινητήρα, του εσωτερικού και του πίσω μέρους του οχήματος εξασφαλίζει ότι το RS 6 Avant performance και το RS 7 Sportback performance θα γοητεύσουν τους πελάτες με μια συναρπαστική, προηγμένη ηχητική εμπειρία – η μείωση αυτή εξοικονομεί επίσης οκτώ κιλά από το βάρος του αυτοκινήτου. Το RS 6 Avant performance έχει συνολικό βάρος 2.090 kg, ενώ το RS 7 Sportback performance ζυγίζει 2.065 kg.

 

 

Ενισχυμένη οδηγική δυναμική με νέο κεντρικό μπλοκέ διαφορικό

Η ισχύς από τον κινητήρα 4.0 TFSI διοχετεύεται μέσω ενός στάνταρ οκτατάχυτου tiptronic με ταχύτερους χρόνους αλλαγής ταχυτήτων στη μόνιμη τετρακίνηση quattro. Το εξ ολοκλήρου μηχανικό κεντρικό διαφορικό κατανέμει την ισχύ του κινητήρα στον πίσω άξονα σε αναλογία 40:60 και σε περίπτωση εντοπισμού ολίσθησης, περισσότερη ροπή κίνησης κατευθύνεται αυτόματα στον άξονα με την ανώτερη πρόσφυση – έως και 70% μπορεί να ρέει στον μπροστινό άξονα και έως και 85% στον πίσω άξονα. Το αυτόματο μπλοκαρισμένο κεντρικό διαφορικό είναι ελαφρύτερο και πιο συμπαγές, ενισχύοντας την οδηγική δυναμική και προσφέροντας αισθητά πιο οξεία στροφή, η οποία έχει ως αποτέλεσμα λιγότερη υποστροφή στα όρια χειρισμού. Ως πρόσθετη βελτίωση, η απόκριση της αυτοδιεύθυνσης είναι πιο ακριβής, με τους επιβάτες να επωφελούνται συνολικά από μια πιο σβέλτη οδηγική εμπειρία.

 

 

Αποκλειστικό και υψηλών επιδόσεων: ζάντες 22 ιντσών με ελαστικά υψηλών επιδόσεων

Το νέο RS 6 Avant performance και το RS 7 Sportback performance βγαίνουν από τη γραμμή συναρμολόγησης με στάνταρ ζάντες αλουμινίου 21 ιντσών χυτές σε σχέδιο αστεριού με δέκα ακτίνες και ελαστικά 273/35. Για μια πιο σπορ αισθητική, προσφέρονται επίσης ζάντες ελαφρού βάρους 22 ιντσών, εκτός από τις στάνταρ χυτό αλουμίνιο 22 ιντσών – σε γυαλιστερό γυαλιστερό μεταλλικό μαύρο, ματ γκρι, ματ μαύρο ή ματ χρυσό νεοδυμίου. Αντλώντας έμπνευση από τον μηχανοκίνητο αθλητισμό, ο ευάερος σχεδιασμός των ακτίνων 5Y βοηθά στην ψύξη των φρένων, ενώ οι ελαφρύτερες ζάντες κατασκευάζονται με τη χρήση μιας διαδικασίας σφυρηλάτησης-φρεζαρίσματος υψηλής τεχνολογίας. Η νέα ελαφριά ζάντα είναι περίπου πέντε κιλά ελαφρύτερη από τη ζάντα αλουμινίου 22 ιντσών του σημερινού RS 6 Avant ή RS 7 Sportback – αυτή η μείωση του βάρους κατά 20 κιλά στις μη αναρτώμενες μάζες ενισχύει την απόκριση στο γκάζι.

Τα νέα υψηλής απόδοσης ελαστικά Continental “Sport Contact 7” 285/30, τα οποία αποτελούν μέρος του νέου ελαφρού τροχού, παίζουν καθοριστικό ρόλο στη μείωση του βάρους. Τα ελαστικά προσφέρουν σταθερά ανώτερη πρόσφυση τόσο σε στεγνό όσο και σε βρεγμένο οδόστρωμα, μειώνουν την υποστροφή στις στροφές με ταχύτητα, οδηγώντας συνολικά σε πιο ακριβή χειρισμό σε όλο το φάσμα των ταχυτήτων. Επιπλέον, η απόσταση πέδησης είναι έως και δύο μέτρα μικρότερη με τους νέους τροχούς κατά το φρενάρισμα από τα 100 έως τα 0 km/h.

Το σύστημα δυναμικού χειρισμού Audi drive select επιτρέπει στον οδηγό να ρυθμίζει τον χαρακτήρα του οχήματος. Έξι προφίλ είναι διαθέσιμα: efficiency, comfort, auto, dynamic, μαζί με δύο προσαρμόσιμες ειδικές για το RS λειτουργίες RS1 και RS2.

Όμως η εμπειρία των λειτουργιών οδήγησης στα μοντέλα επιδόσεων είναι πολύ πιο μοναδική. Για παράδειγμα, η λειτουργία coasting ενεργοποιείται πλέον αυτόματα μόνο στο προφίλ αποδοτικότητας, πράγμα που σημαίνει ότι σε περιοχές ταχύτητας έως 160 km/h, απενεργοποιεί τον κινητήρα εσωτερικής καύσης και κάνει coasting χωρίς κατανάλωση καυσίμου ή ροπή αντίστασης του κινητήρα. Επιπλέον, η λεπτομερής ρύθμιση του λογισμικού της μονάδας ελέγχου του κινητήρα επιτρέπει αυστηρότερες αλλαγές φορτίου στη λειτουργία S, όταν είναι ενεργή η λειτουργία επιλογής οδήγησης “dynamic” ή η λειτουργία οδήγησης S, ενισχύοντας περαιτέρω τη συναισθηματικότητα. Το αναβαθμισμένο λογισμικό στη μονάδα ελέγχου του κιβωτίου ταχυτήτων έχει ως αποτέλεσμα ταχύτερους χρόνους αλλαγής ταχυτήτων και μια αισθητά διευρυμένη διασπορά μεταξύ των διαφόρων τρόπων οδήγησης.

 

 

Πακέτο RS Dynamic στο βασικό εξοπλισμό

Το πακέτο RS Dynamic Package είναι στάνταρ εξοπλισμός στα μοντέλα RS 6 Avant performance και RS 7 performance. Αυτό περιλαμβάνει την αύξηση της μέγιστης ταχύτητας στα 280 km/h (180 mph), το δυναμικό σύστημα διεύθυνσης σε όλους τους τροχούς (η αναβάθμιση λογισμικού ειδικά για το RS βοηθά τον οδηγό με ενεργές διορθώσεις του συστήματος διεύθυνσης στον εμπρός και πίσω άξονα) και το σπορ διαφορικό quattro στον πίσω άξονα.

Προαιρετικά διατίθεται και το πακέτο RS Dynamics Package plus, το οποίο εκτός από το πακέτο RS Dynamics Package, αυξάνει την τελική ταχύτητα στα 305 km/h και περιλαμβάνει ένα σύστημα κεραμικών φρένων RS. Οι πελάτες μπορούν να παραγγείλουν τις δαγκάνες σε γκρι, κόκκινο ή μπλε χρώμα και οι δίσκοι έχουν διαστάσεις 440 mm (εμπρός) και 370 mm (πίσω). Το σύστημα κεραμικών φρένων RS ζυγίζει συνολικά περίπου 34 kg λιγότερο από το αντίστοιχο ατσάλινο, με αποτέλεσμα τη μείωση των μη αναρτώμενων μαζών.

 

 

Νέα εξωτερικά χρώματα και πακέτα οπτικών

Τα νέα RS 6 Avant performance και RS 7 Sportback performance διατίθενται σε συνολικά 16 εξωτερικά χρώματα – για πρώτη φορά περιλαμβάνονται το μεταλλικό και ματ Ascari Blue και το ματ Dew Silver. Τα μοντέλα επιδόσεων ξεχωρίζουν με τα στάνταρ εξωτερικά εξαρτήματα RS σε ματ γκρι χρώμα, συμπεριλαμβανομένων των εξωτερικών καθρεπτών, της εμπρός αεροτομής, των εμπρός πλευρικών πτερυγίων, των ενθέτων στα πλαϊνά μαρσπιέ, των ράγας οροφής και των διακοσμητικών στα πλευρικά παράθυρα και τον πίσω διαχύτη. Το πακέτο ματ carbon/μαύρης οπτικής είναι επίσης προαιρετικό, στο οποίο οι ράγες οροφής και τα διακοσμητικά στα πλευρικά παράθυρα είναι μαύρα. Οι δακτύλιοι Audi και το όνομα του μοντέλου διατίθενται στην επιλογή του πελάτη σε χρώμιο ή μαύρο χρώμα.

 

 

Από το πουθενά: νέες εσωτερικές πινελιές και χαρακτηριστικά

Στο εσωτερικό, τα γνωστά σχεδιαστικά πακέτα RS σε γκρι και κόκκινο χρώμα έχουν επεκταθεί και στο μπλε χρώμα. Η στεφάνη του τιμονιού σε μαύρο Alcantra παρουσιάζει ραφές αντίθεσης σε μπλε Mercato, ενώ τα πατάκια δαπέδου, η πλευρά της κεντρικής κονσόλας και η μανέτα του επιλογέα φέρουν επίσης μπλε ραφές αντίθεσης. Οι ζώνες ασφαλείας είναι εξ ολοκλήρου μπλε του ωκεανού με τα διακοσμητικά ένθετα σε δομή carbon twill, με προαιρετικές μπλε πινελιές. Το εξόγκωμα του μοχλού επιλογής και η πλευρά της κεντρικής κονσόλας είναι κατασκευασμένα με μικροΐνες Dinamica, οι οποίες αποτελούνται κατά 45% περίπου από ανακυκλωμένες ίνες PET, ενώ τα σπορ καθίσματα διαθέτουν δερμάτινη ταπετσαρία υψηλής ποιότητας Valcona διάτρητη με κηρήθρες ραφές με ραφές αντίθεσης σε μπλε χρώμα Mercato. Ένα άλλο διακριτικό χαρακτηριστικό είναι ένα LED εισόδου στις μπροστινές πόρτες που προβάλλει την επιγραφή “RS performance” στο έδαφος δίπλα στο αυτοκίνητο.

Οι πελάτες μπορούν να παραγγείλουν πακέτα σχεδίασης RS στις τρεις διαθέσιμες χρωματικές παραλλαγές με προαιρετικά πρόσθετα χαρακτηριστικά: διακοσμητικά ένθετα, υποβραχιόνια θυρών και κεντρικό υποβραχιόνιο από μικροΐνες Dinamica. Ένα πρόσθετο πλεονέκτημα αυτής της παραλλαγής εξοπλισμού είναι ο κεντρικός πίνακας των καθισμάτων με γκρι, κόκκινο ή μπλε ένθετο, ενώ το χρώμα που επιλέγει ο πελάτης εμφανίζεται μέσα από τα διάτρητα σπορ καθίσματα και οι πλάτες των καθισμάτων διαθέτουν ανάγλυφο RS σε αντίστοιχα χρώματα.

Οι πελάτες μπορούν να χρησιμοποιήσουν το νέο εργαλείο απεικόνισης “Audi Exclusive Customizer” για να σχεδιάσουν τα οχήματά τους σε χιλιάδες μεμονωμένους συνδυασμούς και να δημιουργήσουν έτσι την προσωπική τους ειδική έκδοση. Μπορούν να επιλέξουν από μια ευρεία γκάμα μεμονωμένων φινιρισμάτων βαφής και χρωμάτων δέρματος και ραφών- το εργαλείο χρησιμοποιεί ένα τρισδιάστατο μοντέλο για την οπτικοποίηση της διαδικασίας εξατομίκευσης. Δείτε τον διαμορφωτή εδώ.

Οι οθόνες του στάνταρ Audi virtual cockpit plus 12,3 ιντσών προσφέρουν νέες λειτουργίες, όπως μια ένδειξη αλλαγής ταχυτήτων στη λειτουργία χειροκίνητου κιβωτίου ταχυτήτων, η οποία αλλάζει την ένδειξη στροφών από πράσινο σε κίτρινο και κόκκινο, αναβοσβήνοντας με τρόπο πανομοιότυπο με αυτόν που χρησιμοποιείται στον μηχανοκίνητο αθλητισμό, για να σηματοδοτήσει τη βέλτιστη στιγμή αλλαγής ταχυτήτων. Επιπλέον, το Launch Control, το οποίο εκμεταλλεύεται πλήρως τις δυνατότητες επιτάχυνσης των επιδόσεων του RS 6 Avant και του RS 7 Sportback, σηματοδοτώντας την ιδανική στιγμή για επιτάχυνση από στάση, έρχεται με νέα εικονίδια φωτεινών σηματοδοτών.

 

 

Επιδόσεις με παράδοση: από το RS 6 Avant plus μέχρι σήμερα

Το RS 6 Avant performance και το RS 7 Sportback performance της γενιάς C8 συνεχίζουν τη μακρόχρονη σπορ στρατηγική της Audi με τα μοντέλα plus και performance. Όλα ξεκίνησαν με το RS 6 Avant plus στη γενιά C5, λίγο πριν η σειρά διακοπεί το 2004, η quattro GmbH (σήμερα Audi Sport GmbH) λάνσαρε μια ειδική περιορισμένη σειρά 999 μονάδων με μια διακριτική αναβάθμιση της ισχύος. Η ισχύς του κινητήρα αυξήθηκε κατά 30 PS στους 480 PS και το μοντέλο έφερε τη διάκριση του πρώτου Audi που ξεπέρασε επίσημα τα 250 km/h. Η Audi Sport γκάζωσε το RS 6 plus στα 280 km/h, καθιστώντας το το ταχύτερο σπορ βαγόνι. Χωρίς τη μονάδα ελέγχου του κινητήρα, η τελική του ταχύτητα ξεπερνούσε τα 300 km/h.

Η έκδοση plus της γενιάς C6 βγήκε στην αγορά το 2008 και ήταν περιορισμένη σε 500 μονάδες. Σε αντίθεση με τον προκάτοχό της, δεν διέθετε πρόσθετη ισχύ- ο V10 διατήρησε τους 580 ίππους του. Ωστόσο, η Audi περιόρισε την τελική ταχύτητα των ειδικών Avant και Sedan στα 303 km/h- το μόνο ταχύτερο όχημα εκείνη την εποχή ήταν το R8.

Στη γενιά C7, το ” plus ” έγινε ” performance ” – τα Audi RS 6 Avant και RS 7 Sportback performance έφυγαν από τη γραμμή το 2016, με έναν ελαφρώς πειραγμένο κινητήρα, η ισχύς αυξήθηκε σε 605 PS, 45 PS περισσότερο από ό, τι στο βασικό μοντέλο. Η λειτουργία overboost εκτοξεύτηκε για λίγο στα 750 Nm στη ” dynamic ” λειτουργία οδήγησης και ανάλογα με τον εξοπλισμό, η ταχύτητα περιορίστηκε στα 250, 280 ή 305 km/h.