Η Lynk&Co εισέρχεται στην ευρωπαϊκή και κατ’ επέκταση στην ελληνική αγορά, θέτοντας ως στόχο να γκρεμίσει τα στερεότυπα για τους κινέζους κατασκευαστές. Διαθέτοντας επιβλητική εμφάνιση και πολυτελή διάκοσμο σκοπεύει να σπάσει το κατεστημένο στην Premium αγορά. Στην καθιερωμένη εβδομαδιαία συμβίωση, είχαμε την ευκαιρία να οδηγούμε το πρώτο εξευρωπαϊσμένο μοντέλο Lynk&Co 01.
Ευρωπαϊκός προσανατολισμός
Η Lynk&Co είναι μια κοινοπραξία μεταξύ της Zeekr, της Geely και της Volvo, τον βασικό μέτοχο της Volvo, που ιδρύθηκε το 2016 στοχεύοντας στις ανάγκες και τις συνήθειες του ευρωπαϊκού κοινού, με σαφή Premium προσανατολισμό. Το 01 είναι ένα μεσαίο SUV που θα κληθεί να σηκώσει το μεγαλύτερο εμπορικό βάρος.
«Ψαρωτικό»
Οι σχεδιαστές έχουν επιμεληθεί στιλιστικά το αυτοκίνητο με μοντέρνα στοιχεία, αποπνέοντας αέρα δυναμισμού και σπορ αισθητικής.
Το μπροστινό μέρος διαθέτει προβολείς δύο επιπέδων, με τους βασικούς να ενσωματώνονται στην παραλληλόγραμμη τοποθετημένη χαμηλά μάσκα, ενώ οι LED προβολείς, είναι τοποθετημένοι στην κορυφή των φτερών, θυμίζοντας σύγχρονο supercar.
Το προφίλ χαρακτηρίζεται από καθαρές γραμμές και μυώδεις επιφάνειες, τονίζοντας τον σπορτίφ προσανατολισμό και παράλληλα, κρύβοντας τον πραγματικό του όγκο.
Το πίσω μέρος είναι και το πιο χαρακτηριστικό με τα φωτιστικά σώματα σε σχήμα «Γ» και με γραφικά LED, με την πέμπτη πόρτα να έχει μια κλίση και να καταλήγει σε μία μεγάλη αεροτομή, δίνοντας, ωστόσο μια coupé υποψία. Το σύνολο ολοκληρώνεται με τον ογκώδη προφυλακτήρα με τις μεγάλες απολήξεις στις άκρες του, υπογράφοντας τον σπορ χαρακτήρα.
Το αποτέλεσμα είναι ένα εντυπωσιακό σύνολο, που τραβάει τα βλέμματα των περαστικών, καθώς είναι όμορφο, δεν μοιάζει με κανένα άλλο μοντέλο της αγοράς, δείχνοντας στιβαρό και ποιοτικό.
Επαναπροσδιορισμός της πολυτέλειας
Η ίδια αίσθηση συνεχίζεται και στο εσωτερικό, με έμφαση στην ποιότητα κατασκευής και στην συναρμογή. Η επιλογή των υλικών έγινε με γνώμονα την ικανοποίηση των επιβατών με καλό φινίρισμα και εξαιρετική αίσθηση αφής, επαναπροσδιορίζοντας την πολυτέλεια.
Σχεδιαστικά κυριαρχούν οι απλές και λύτες γραμμές με μινιμαλιστική αισθητική. Το ταμπλό έχει ελαφριά κλίση προς τον οδηγό, δίνοντας μία οδηγοκεντρική αίσθηση. Ενσωματωμένη βρίσκεται η κεντρική οθόνη αφής με διάμετρο 12,7 ιντσών και φιλοξενεί σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας Android Automotive, συμβατό με Apple CarPlay και Android Auto.
Πίσω από το στιβαρό και σοβαρό τιμόνι υπάρχει ο ευκρινέστατος ψηφιακός πίνακας οργάνων 12,3 ιντσών, με τις απαιτούμενες για τον οδηγό πληροφορίες.
Όμορφη και λειτουργική είναι η κεντρική κονσόλα ανάμεσα από τα μπροστινά καθίσματα, η οποία φιλοξενεί τον επί λόγια του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων, τον διακόπτη του προφίλ οδήγησης, τις ποτηροθήκες και βάση επαγωγικής φόρτισης κινητού.
Η εργονομία βρίσκεται σε υψηλό επίπεδο, με τους διακόπτες να έχουν τοποθετηθεί στα κατάλληλα σημεία, ώστε ο οδηγός να μην αποσπά την προσοχή του από τον δρόμο.
Γενναιόδωροι είναι και οι χώροι στην καμπίνα, ειδικότερα στο πίσω μέρος, όπου μπορεί να φιλοξενήσει με άνεση τρεις ανήλικες επιβάτες με αρκετό χώρο για πόδια και ώμους.
Προφανώς, ως σύγχρονο SUV δίνει σημασία στην πρακτικότητα με έξυπνες θήκες και με ιδανική εκμετάλλευση του διαθέσιμου χώρου.
Τα εργονομικά καθίσματα είναι εξαιρετικά άνετα, με κορυφαία οσφυϊκή και πλευρική στήριξη.
Ο όγκος του χώρου αποσκευών είναι 466 λίτρα, ενώ με τα πίσω καθίσματα πλήρως αναδιπλωμένα αγγίζει τα 1.213 lt.
Σουηδική καρδιά
Κάτω από το καπό συναντάμε το προερχόμενο από την Volvo κινητήριο σύνολο, το οποίο αποτελείται από τον τρικύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα των 1,5 λίτρων, απόδοσης 180 ίππων και 265 Nm ροπής, ο οποίος συνδυάζεται με αποδοτικό σύγχρονο ηλεκτροκινητήρα με 82 ίππους και 160 Nm ροπής, διαθέτοντας συνολικά 261 ίππους και 425 Nm ροπής, που συνεργάζεται με ένα αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων, τοποθετημένο στην μετάδοση, στέλνοντας την δύναμη στον μπροστινό άξονα.
Επαναπροσδιορίζει την οδηγοκεντρική αίσθηση
Η δυναμική εξωτερική εμφάνιση, προαναγγέλλει τους οδηγικούς στόχους του μοντέλου και ανοίγει μεγάλες προσδοκίες όσον αφορά την συμπεριφορά σε κάθε συνθήκη και δίκτυο.
In the city είναι ευκολοδήγητο και κινείται ανέλπιστα ευέλικτα, παρά τον όγκο του, χάρη στον κύκλο στροφής και την κορυφαία περιμετρική ορατότητα. Παράλληλα στο πέρασμα του έλκει τα βλέμματα των περαστικών.
In the mountain and rural network θα εκπλήξει ευχάριστα με την οδική του συμπεριφορά, διαθέτοντας σαφή δυναμικό προσανατολισμό. Το αυτοκίνητο πατάει πολύ καλά στον δρόμο, στρίβει με ακρίβεια, διαθέτοντας αρκετή ροπή ακόμα και για απότομες ανηφόρες. Η οδική συμπεριφορά είναι ικανοποιητική, ενώ το αυτοκίνητο ιδιαίτερα ευχάριστο.
On the motorway αναδεικνύεται η ποιότητα κύλισης και η ηχομόνωση, ακόμα και στις υψηλές ταχύτητες, στοχεύοντας στις ανάγκες και στις απαιτήσεις της premium αγοράς.
General διαθέτει τρία προφίλ οδήγησης, το Pure για αμιγώς ηλεκτρική κίνηση με ονομαστική αυτονομία 69 χιλιομέτρων και μέχρι 130 χιλιόμετρα / ώρα. Το Hybrid, το οποίο είναι το βασικό πρόγραμμα που ανταποκρίνεται στις ανάγκες καθημερινότητας του οδηγού και το Power που διαθέτει και τους 261 ίππους στον οδηγό.
Για πλήρη φόρτιση σε τυπικό φορτιστή χρειάζεται περίπου 3 ώρες. Όσο αφορά την κατανάλωση, όταν είναι φορτισμένο αγγίζει τα 2,5 λίτρα/100 χιλιόμετρα, ενώ αφόρτιστο φτάνει στα 8 λίτρα / 100 χιλιόμετρα.
Το εναλλακτικό
Το Lynk & CO 01 στοχεύει στην Premium αγορά, ως η εναλλακτική πρόταση, απευθυνόμενο σε κοινό που δεν ακολουθεί τα καθιερωμένα, θέλει να διαφέρει, αλλά παράλληλα δεν συμβιβάζει τις απαιτήσεις του. Θέτει ως προτεραιότητες την ποιότητα, την τεχνολογία και την πολυτέλεια, ενώ χρειάζεται ένα αυτοκίνητο για εξορμήσεις, παρέχοντας υψηλά επίπεδα ασφάλειας.
Δελεαστικό
Διαθέτοντας αποκλειστικά μία έκδοση με πλούσιο εξοπλισμό, η Lynk&Co κάνει δελεαστικό το 01 ΜΕ 34.990€. Πρέπει ωστόσο να αναφέρουμε πως σε κάποιες χώρες της ΕΕ διατίθεται μέσω της πλατφόρμας car sharing, carflix, στην οποία μέσω καταβολής ποσού για την χρήση, οι συνδρομητές μοιράζονται το αυτοκίνητο… αλλά η πλατφόρμα δεν είναι ακόμα διαθέσιμη στη χώρα μας.
Technical characteristics
AMAXOMA |
|
Press |
SUV |
Seats |
5 |
Doors |
5 |
CONSUMPTION - EMISSIONS - SUBSIDIES |
|
Average combined fuel consumption (WLTP) |
1-1.2 l/100 km |
CO2 emissions (WLTP) |
24-27 g/km |
Fuel type |
Petrol / electricity |
Acceleration 0 - 100 km/h |
8 δευτ |
Maximum speed |
210 km/h |
Exhaust Gas Specifications |
Euro 6d-ISC-FCM |
Weight/power ratio |
7.2 κιλά/Hp, 138.9 Hp/τόνος |
Weight/torque ratio |
7.1 κιλά/Nm, 141 Nm/τόνος |
ENGINE TOTAL |
|
HEAT ENGINE |
|
Power |
180 Hp @ 5500 σ.α.λ. |
Power per litre of displacement |
121.9 Hp/l |
Rated motor torque |
265 Nm @ 1500-4000 S.A.L. |
Engine layout |
Forward, transverse |
Engine model/code |
JLH-3G15TD |
Engine casing |
1477 cm3 |
Number of cylinders |
3 |
Engine configuration |
In series |
Cylinder diameter |
82 mm |
Vaccine route |
93.2 mm |
Degree of compression |
11.5:1 |
Number of valves per cylinder |
4 |
Fuel injection system |
Direct spraying |
Engine suction |
Turbocharger , Intercooler |
Gas distribution mechanism |
DOHC |
Engine oil capacity |
5.6 l |
ELECTRIC MOTOR |
|
Power of the electric motor |
82 Hp |
Torque |
160 Nm |
Electric motor position |
Embedded in the transmission |
Type of electric motor |
Modern |
Total system power |
261 Hp |
Συνολική ροπή |
425 Nm |
BATTERY |
|
Gross battery capacity |
17.7 kWh |
Net (usable) battery capacity |
14.1 kWh |
Battery voltage |
347.5 V |
Battery technology |
Lithium cobalt lithium-nickel manganese cobalt oxide (Li-NMC) |
Battery position |
In the main tunnel |
Electric range (WLTP) |
69-75 km |
Average energy consumption (WLTP) |
18.5-20.1 κιλοβατώρα/100 χλμ |
Maximum speed (electric only) |
130 km/h |
HEIGHT AND WEIGHT |
|
Weight |
1879 κιλά |
Maximum payload |
471 κιλά |
Minimum volume of luggage space |
466 l |
Maximum volume of luggage space |
1213 l |
Fuel tank capacity |
42 l |
Permissible towing capacity with brakes (12%) |
1800 kilos |
Permissible towing capacity without brakes |
750 kg |
DIMENSIONS |
|
Length |
4541 mm |
Width |
1857 mm |
Height |
1694 mm |
Wheelbase |
2734 mm |
Distance from the ground |
213 mm |
Minimum turning diameter (turning diameter) |
11.8 m |
Angle of approach |
19.4° |
Angle of flight |
26.4° |
ARCHITECTURE |
|
Movement |
Movement on the front wheels |
Number of ratios and type of gearbox |
7 ταχύτητες, αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων DCTH |
Front suspension |
Independent, McPherson type with coil spring and torsion bar |
Rear suspension |
Ανεξάρτητη ανάρτηση ελατηρίου πολλαπλών συνδέσμων με σταθεροποιητή |
Front brakes |
Ventilated trays |
Rear brakes |
Discs |
Auxiliary systems |
ABS (Anti-lock Braking System) |
Type of address |
Management chukrania (with teeth) |
Σύστημα διεθνούς |
Electric Steering Wheel |
Wheels |
235/50 R19 ή 235/45 R20 |