Live η Κίνηση στους δρόμους

Ηλεκτροκίνηση: Η Ε.Ε επιβάλει δασμούς σε Κινέζους κατασκευαστές – Η απάντηση της Κίνας και οι επιπτώσεις στην αγορά ηλεκτρικών οχημάτων

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες προετοιμάζονται να ανταγωνιστούν τα χαμηλού κόστους κινέζικα μοντέλα μέσω τεχνολογικής καινοτομίας και μείωσης κόστους παραγωγής.

Οι Ευρωπαϊκές Αυτοκινητοβιομηχανίες αναθεωρούν τις στρατηγικές τους για την αντιμετώπιση των κινέζικων EVs

Οι κορυφαίες αυτοκινητοβιομηχανίες στην Ευρώπη ανησυχούν για τον αντίκτυπο των χαμηλού κόστους κινέζικων μοντέλων στις πωλήσεις τους στην ΕΕ. Παρ’ όλα αυτά, παραμένουν αισιόδοξοι ότι μπορούν να διατηρήσουν το μερίδιο αγοράς τους, σύμφωνα με το Automotive News Europe.

Οι πωλήσεις κινεζικών μοντέλων, τόσο ηλεκτρικών όσο και εσωτερικής καύσης, έχουν αυξηθεί τα τελευταία χρόνια. Τα αυτοκίνητα που κατασκευάζονται στην Κίνα και στοχεύουν την ευρωπαϊκή αγορά περιλαμβάνουν μοντέλα όχι μόνο από κινέζικες μάρκες όπως η MG και η BYD, αλλά και από άλλες όπως η αμερικάνικη Tesla, η ρουμάνικη Dacia, η γερμανική BMW και η βρετανική MINI.

Το περασμένο έτος, πουλήθηκαν στην Ευρώπη περίπου 300.000 αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα κινεζικής κατασκευής, σε σύγκριση με 150.000 το 2021, σύμφωνα με μελέτη του Rhodium Group.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή πρόκειται να δημοσιεύσει τα αποτελέσματα μιας έρευνας για την υποστήριξη του Πεκίνου στη βιομηχανία ηλεκτρικών οχημάτων, που θα μπορούσε να οδηγήσει σε αύξηση των δασμών από 10% σε περίπου 30%, όπως αναφέρουν δημοσιεύματα.

Η πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, είχε προειδοποιήσει για μια “πλημμύρα” φθηνών ηλεκτρικών οχημάτων που επιδοτούνται από το κινεζικό κράτος.

Για παράδειγμα, η BYD σχεδιάζει να πουλήσει το Seagull compact EV στην Ευρώπη την επόμενη χρονιά με τιμή κάτω των 20.000 ευρώ, ενώ στην Κίνα το ίδιο αυτοκίνητο κοστίζει περίπου 10.000 ευρώ. Η BYD ξεπέρασε πέρσι την Tesla σε πωλήσεις και αναδείχθηκε ως ο μεγαλύτερος κατασκευαστής EV παγκοσμίως.

Ενώ οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες περιμένουν την απόφαση για τους δασμούς, προετοιμάζονται να ανταγωνιστούν τα κινέζικα μοντέλα στον τομέα της τεχνολογίας, καθώς δεν μπορούν να τους ανταγωνιστούν στις τιμές.

Η Hyundai, το VW Group και η Renault δηλώνουν ότι θα αξιοποιήσουν τα δυνατά τους σημεία για να διατηρήσουν το μερίδιο αγοράς τους, αλλά ζητούν ίσους όρους ανταγωνισμού καθώς η ΕΕ ετοιμάζεται να αποφασίσει για νέους δασμούς.

Ο Chief Marketing Officer της Hyundai Europe, Andreas-Christoph Hofmann, ανέφερε ότι η αυτοκινητοβιομηχανία διεξάγει συζητήσεις για το πώς να αντιμετωπίσει τον αυξανόμενο κινέζικο ανταγωνισμό και ποια μέτρα μπορεί να λάβει για να διατηρήσει τη θέση της στην αγορά.

«Πρέπει πραγματικά να επικεντρωθούμε στις ρίζες μας, τα περιουσιακά μας στοιχεία και τους πελάτες μας», δήλωσε σε πρόσφατη εκδήλωση του Reuters στο Μόναχο για το Μέλλον της Αυτοκίνησης. «Η ενίσχυση των δυνατοτήτων μας θα μπορούσε να είναι μια καλή αρχή. Η αγορά και ο καταναλωτής θα είναι οι κύριοι κριτές».

Η Renault ανακοίνωσε ότι το νέο μικρό EV Renault 5 θα κοστίζει λιγότερο από 25.000 ευρώ και ότι έχει μειώσει σημαντικά τον χρόνο ανάπτυξης και κατασκευής του.

Ο Όμιλος Volkswagen, από την άλλη, καλεί τις ευρωπαϊκές αρχές να θεσπίσουν ένα ρυθμιστικό πλαίσιο για να διασφαλιστεί η επιβίωση των γερμανικών και άλλων ευρωπαϊκών αυτοκινητοβιομηχανιών. «Διαφορετικά, η VW δεν θα μπορεί να ανταγωνιστεί ρεαλιστικά τους Κινέζους στο κόστος», δήλωσε ο Thomas Schmall, μέλος του διοικητικού συμβουλίου της VW υπεύθυνος για την τεχνολογία, στην εκδήλωση του Reuters.

«Χρειαζόμαστε ένα γενικό σχέδιο. Το παράθυρο κλείνει. Έχουμε δύο με τρία χρόνια. Αν δεν το κάνουμε, θα είναι πολύ δύσκολο να επιβιώσουμε ως γερμανική βιομηχανία», τόνισε.

Μια λύση είναι οι συνεργασίες. Η Stellantis έχει ήδη συνεργαστεί με την κινεζική Leapmotor για να πουλήσει και ενδεχομένως να κατασκευάσει φθηνά κινεζικά ηλεκτρικά μοντέλα στην Ευρώπη.

Επιπλέον, οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες προσπαθούν να μειώσουν το κόστος ανάπτυξης και κατασκευής των νέων μοντέλων.

Η Renault στοχεύει να μειώσει το κόστος παραγωγής κατά 40% έως το 2027 και να μειώσει τον χρόνο παραγωγής κατά ένα τρίτο. Ταυτόχρονα, στόχος είναι να παραμείνει κερδοφόρα μακροπρόθεσμα, σύμφωνα με το Automotive News Europe.