With the Dodge να σκοτώνει το Viper φέτος (το 2017 θα παραχθούν μόνο κάποια limited edition μοντέλα σε πολύ περιορισμένο αριθμό), αφιερώνουμε όσο περισσότερο χώρο και χρόνο μπορούμε σε αυτό το αυτοκίνητο, που είναι ωδή στην ωμή δύναμη και στους παλιούς, καλούς καιρούς που το μέγεθος μετρούσε.
Ναι, το Viper έχει κάνει 13 ρεκόρ σε διάφορες πίστες, πατώντας ακόμα και τη φοβερή και τρομερή Porsche 918 Spyder στη Laguna Seca. Αν δεν σε έχει “δαγκώσει” μια Οχιά (Viper) σε κάποιο dragstrip, αν δεν σε έχει τρομάξει, είτε καθήμενο στη θέση του οδηγού, είτε βλέποντάς τη να ταλαιπωρεί τα γιγαντιαία λάστιχά της, δεν ξέρεις τίποτα. Είναι τα 8,4 λίτρα του V10, the 645 ίπποι της, τα 3.4 seconds που χρειάζεται για το 0-100 χ.α.ω. το εξατάχυτο χειροκίνητο κιβώτιό του, που θα σε πείσουν ότι είναι ένα αυθεντικό supercar, όπως τα έφτιαχναν παλιά, ότι η κλασική, αμερικάνικη υπερβολή, υπάρχει ακόμα. Για λίγο ακόμα.
Η συγκεκριμένη “Οχιά”, 5ης γενιάς, αν εξαιρέσεις τα twin turbos, τη νέα ECU, τις διαφορετικές 18άρες με τα drag radials, το νέο -σειριακό- κιβώτιο ταχυτήτων και το καύσιμο (Ε85) είναι αρκετά κοντά στο νορμάλ. Πριν γελάσεις, σκέψου ότι ο βελτιωτής, Nth Moto, λέει πως αυτό το Viper των 1500 ίππων, δεν είναι μόνο το γρηγορότερο -5ης γενιάς- Viper του κόσμου, but also street legal, χωρίς να στερεί από τους επιβάτες του κανένα χαρακτηριστικό του εξοπλισμού άνεσης και ασφάλειας που θα απολάμβανε σε ένα -εντελώς- νορμάλ Viper.
Η διαφορά με το νορμάλ Viper, παρόλα αυτά, είναι θεαματική, καθώς η… φουσκωμένη Οχιά καταστρέφει το χρόνο του stock. Αντί για 11,5 δευτερόλεπτα και ταχύτητα εξόδου τα 209 χ.α.ω., κάνει το 1/4 του μιλίου σε 8,4 δευτερόλεπτα and ταχύτητα εξόδου 275 χ.α.ω. Αυτό το χρόνο, τον έκανε μόλις στην τρίτη δοκιμή του.
Δεν το λέμε συχνά, αλλά τώρα θα το φωνάξουμε και υποπτευόμαστε ότι θα συμφωνήσεις μαζί μας: Η Dodge έκανε λάθος που σκότωσε την “Οχιά”. Μήπως να το ξανασκεφτεί, απολαμβάνοντας την κάπνα ενός από τα θεαματικά burnout της;