Αυτή την εβδομάδα, έχω στα χέρια μου τη BMW X120d. Το δίλιτρο βαυαρικό SUV, δεν είναι ούτε πολύ μεγάλο, ούτε πολύ μικρό. Δεν είναι “της σειράς”, αλλά ούτε και κραυγαλέα πολυτελές. Και, είναι και πετρέλαιο.
Εξωτερικά, ακολουθεί την πεπατημένη των σχεδιαστικών γραμμών που ακολουθεί η BMW στα SUV της, με μυώδεις επιφάνειες οι οποίες αγκαλιάζουν τη χαρακτηριστική της μάσκα και τα χαρακτηριστικά φωτιστικά της σώματα.
Στο εσωτερικό, υπάρχουν άπλετοι χώροι για τους επιβάτες και για τα μικροαντικείμενά τους, ενώ ο οδηγός έχει στη διάθεσή του εύκολα ό,τι χρειαστεί. Αλλά αυτό, ήταν η εισαγωγή. Ας πάμε να δούμε…
Πώς πάει
Η BMW περηφανεύεται πως το Xdrive, το σύστημα τετρακίνησης που έχει εξελίξει για τα SUV της, είναι ανώτερο από αυτά των ανταγωνιστών της. Βέβαια, ένα σύγχρονο SUV δεν πρέπει μόνο να είναι ικανό να σε ξελασπώσει σε μια εξόρμηση στην εξοχή, αλλά να σε μετακινεί, σβέλτα, οικονομικά και με ασφάλεια στους καθημερινούς προορισμούς σου. Ε, αυτό, η Χ1 που παραχώρησε η BMW στο TopSpeed.gr για δοκιμή, το καταφέρνει άριστα.
Η πρώτη μου επαφή με την X120d, ήταν στην εθνική οδό, σε μια μεικτή διαδρομή, η οποία κατέληγε στο κέντρο της Αθήνας, μια μέρα απεργιών, με κολασμένη κίνηση. Στο ανοιχτό κομμάτι της εθνικής, η Χ1 ταξίδευε άνετα, χωρίς φαινόμενα κυματισμού , με την απόλυτη ησυχία στην καμπίνα, χωρίς να μεταφέρει κραδασμούς στην καμπίνα, με μια αίσθηση στιβαρότητας, σιγουριάς και ασφάλειας. Και, κυρίως, ξεκούραστα, αφού δεν χρειαζόταν να κάνω τίποτε άλλο, από το να κουνάω το δεξί μου πόδι και να κατευθύνω με το τιμόνι το αυτοκίνητο εκεί που ήθελα. Και φυσικά, δεν χρειαζόταν καν να πάρω τα μάτια μου από τον δρόμο, αφού το ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΟ Heads Up Display πρόβαλλε όλες τις πληροφορίες που χρειαζόμουν, ακόμα και την προειδοποίηση σύγκρουσης επάνω στο παρμπρίζ.
Ίδιο σκηνικό και όταν έφτασα στην Αθήνα. Μέσα στην κίνηση, με τους αγχωμένους και εκνευρισμένους, με τα κορναρίσματα, τις φωνές και τις καθυστερήσεις, η X1 χαρίζει αυτή την άνεση, την ηρεμία, την απομόνωση από την τρέλα.
Τώρα, στον ανοιχτό δρόμο και στις καμπές, η Χ1 τα καταφέρνει το ίδιο περίφημα. Το μοτέρ των 190 ίππων, συνδυάζεται άριστα με το κορυφαίο αυτόματο κιβώτιο της BMW, είτε αυτό είναι στη σειριακή λειτουργία, είτε στην αυτόματη. Με τα paddles στο τιμόνι ανεβοκατεβάζεις ταχύτητες όποτε θες, εν το καλό του κιβωτίου είναι πως δεν είναι “δυναστικό” και σου επιτρέπει να επιλέξεις τη σχέση με την οποία θα κινηθείς, no matter what.Η Χ1 με τον δίλιτρο diesel, φτάνει τα 100 km/h από στάση σε 7,7”, ενώ κάνει το 400άρι σε 15,7” και καλύπτει το χιλιόμετρο από στάση σε 28,9”.
Το τιμόνι της Χ1, είναι τόσο καλό όσο θα περίμενες από μια BMW και όσο γρήγορο θα ήθελες, παρέχοντας επαρκή πληροφόρηση για το οδόστρωμα και τη θέση των ελαστικών επάνω σε αυτό..
Όταν πιεστεί, η Χ1 παίρνει σχεδόν ανεπαίσθητες κλίσεις και εμφανίζει ουδέτερη συμπεριφορά. Ακόμα και στα σφιχτά κομμάτια, η BMW διορθώνει τα όποια λάθη θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε υποστροφή, ή ξεκόλλημα της ουράς και, με όπλο την τετρακίνηση, το πολύ καλό στήσιμο και το περρίσευμα ροπής με την καλή κλιμάκωση του κιβωτίου, μπορεί να κινηθεί θεαματικά γρήγορα όταν της ζητηθεί. Στην άσφαλτο, όταν πιεστεί πολύ μπορεί να εμφανίσει ελαφρές και ελέγξιμες υποστροφικές trends, όμως σε γενικές γραμμές ακολουθεί μια ουδέτερη τροχιά όταν πλησιάζει στο όριό της. Στο χώμα, αντιθετα, το setup των αναρτήσεων δίνει την ευκαιρία στον οδηγό να “παίξει” με την ουρά, αν θελήσει.
Εκτός δρόμου, τα καταφέρνει ομοίως καλά. Παρότι δεν υποβλήθηκε σε… εξαντλητικές δοκιμασίες, με μια βόλτα στο λασπωμένο δάσος (γιατί, όταν θα πάρω αυτοκίνητο για φωτογράφιση, θα ρίξει λασποβροχή) απέδειξε ότι δεν θα προδώσει όποιον θελήσει να διασκεδάσει εκτός των ορίων της πόλης. Εντύπωση μου έκανε, όταν την ανέβασα σε λασπωμένη ανηφόρα με μεγάλη κλίση, η ευκολία με την οποία την ανέβηκε. Ακόμα και οτάν σταμάτησα λίγο πριν την κορυφή της, όταν ξεκίνησα, με ένα ελάχιστο “χαζοσπινάρισμα” από τους εμπρός τροχούς την ανέβηκε αδιαμαρτύρητα, χωρίς κανένα άγχος, εκεί όπου περίμενα πως θα κολλήσει.
Η Χ120d λοιπόν, κινείται εύκολα, άνετα, γρήγορα, με ασφάλεια, σε όλα τα είδη οδοστρώματος. Και οικονομικά! Η μέση κατανάλωσή της κυμαίνεται κοντά στο 7άρι.
Ιδανικές είναι και οι διαστάσεις της, ( 4.439 x 1.821 x 1.598 mm) οι οποίες τη διευκολύνουν να κινείται ευέλικτα στην πόλη και να μην κάνει το ψάξιμο θέσης στάθμευσης… μαρτύριο, από τη μία και να διαθέτει τους χώρους για να ταξιδέψει άνετα μια οικογένεια, από την άλλη.
Εν τέλει
Από την Χ1 δεν λείπει τίποτα. Ο εξοπλισμός της είναι πλήρης. Τα καθίσματά της, είναι άνετα. Οι χώροι της, είναι επαρκέστατοι για τρία άτομα πίσω, ενώ ο χώρος αποσκευών εύκολα θα βολέψει μια οικογένεια. Στα συν, ότι για να κλείσεις το πορτ μπαγκάζ, δεν χρειάζεται να κάνεις τίποτε άλλο από το να πατήσεις το κουμπί που είναι τοποθετημένο στο κατάλληλο, εύκολα προσβάσιμο ακόμα και αν είσαι φορτωμένος με τις σακούλες του σούπερ μάρκετ στα χέρια.
Εν κατακλείδι, αυτή η BMW, μου άρεσε σε όλα τόσο πολύ, όχι μόνο σχεδιαστικά, που θα την επέλεγα για το καθημερινό μου αυτοκίνητο. Σε άσπρο χρώμα…