Live η Κίνηση στους δρόμους
ACEA

ACEA: Τριετής μηχανισμός για χαμηλότερες εκπομπές CO2 – Ευκαιρία για την αυτοκινητοβιομηχανία

Η ACEA υποστηρίζει τη δημιουργία ενός μηχανισμού που θα βοηθήσει τους κατασκευαστές να ανταποκριθούν στους στόχους CO2

ACEA

Η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) καλωσορίζει τη στήριξη από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και το Συμβούλιο για την εφαρμογή ενός μηχανισμού τριετούς μέσης τιμής για τις εκπομπές CO2 στα αυτοκίνητα και τα βαν. Αυτή η προσέγγιση παρέχει στους κατασκευαστές την απαραίτητη ευχέρεια να ανταποκριθούν στους στόχους εκπομπών, ενώ παράλληλα υποστηρίζει τη μετάβαση σε μια πιο βιώσιμη και ηλεκτρική κινητικότητα στην Ευρώπη.

Ειδικότερα, η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) καλωσορίζει τη στήριξη τόσο του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου όσο και του Συμβουλίου για έναν μηχανισμό τριετούς μέσης τιμής για τη συμμόρφωση με τις εκπομπές για τα αυτοκίνητα και τα βαν.

Ο προτεινόμενος μηχανισμός τριετούς μέσης τιμής προσφέρει στους κατασκευαστές αυτοκινήτων και βαν την απαραίτητη ευχέρεια για την επίτευξη των στόχων CO2, σε αυτή τη σημαντική στιγμή της μετάβασης προς την κινητικότητα μηδενικών εκπομπών, λαμβάνοντας υπόψη τις διακυμάνσεις στη ζήτηση της αγοράς και τους κύκλους παραγωγής. Αυτή η προσέγγιση είναι ιδιαίτερα σημαντική δεδομένης της συνεχούς έλλειψης των κατάλληλων συνθηκών και του αντίκτυπου που προκαλεί, επιβραδύνοντας την υιοθέτηση των ηλεκτρικών μοντέλων από τους καταναλωτές.

Σωστό βήμα

«Η εισαγωγή ενός μηχανισμού τριετούς μέσης τιμής είναι ένα βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση που αναγνωρίζει τις πολυπλοκότητες και τις συνεχιζόμενες δυσκολίες της αγοράς αυτοκινήτων, με την αργή υιοθέτηση στην αγορά και την έλλειψη εγχώριας αλυσίδας αξίας για τις μπαταρίες», δήλωσε η Sigrid de Vries, Γενική Διευθύντρια της ACEA. «Ενώ αυτό παρέχει κάποια αναγκαία ευχέρεια για τους κατασκευαστές στο άμεσο μέλλον, χρειαζόμαστε μια στρατηγική αποανθρακοποίησης μακροπρόθεσμα, η οποία να περιλαμβάνει περισσότερους σταθμούς φόρτισης, κίνητρα αγοράς και φόρων, δικαιότερες τιμές ενέργειας, ενώ ταυτόχρονα θα κρατήσει τη βιομηχανία ανταγωνιστική και θα εξασφαλίσει την στρατηγική αυτονομία της ΕΕ στις κρίσιμες τεχνολογίες. Ανυπομονούμε να συζητήσουμε αυτό το θέμα κατά τη διάρκεια του επόμενου Στρατηγικού Διαλόγου με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.»

Η επερχόμενη αναθεώρηση του κανονισμού CO2 για τα αυτοκίνητα και τα βαν που προβλέπεται στο Σχέδιο Δράσης της ΕΕ για την Αυτοκινητοβιομηχανία πρέπει να είναι αυστηρή και ολοκληρωμένη. Οι άμεσες ευχέρειες από μόνες τους δεν αρκούν για να επαναφέρουν τη μετάβαση στον σωστό δρόμο και η αναθεώρηση θα αποτελέσει βασικό στοιχείο για τον καθορισμό μιας στρατηγικής αποανθρακοποίησης μακροπρόθεσμα.