Το νέο, πολυαναμενόμενο Renault Mégane ήρθε και, όσο εμείς περιμένουμε το φοβερό και τρομερό Megane RS (δες εδώ το αποκλειστικό ρεπορτάζ μας), αξίζει να ρίξουμε μια ματιά και στις υπόλοιπες εκδόσεις του. Γιατί το καινούριο μοντέλο της γαλλικής φίρμας ενσωματώνει καινοτομίες και χαρακτηριστικά όπως το σύστημα τετραδιεύθυνσης (στο GT) που αναπτύχθηκε ειδικά γι’ αυτό. Αλλά η τετραδιεύθυνση, που το βοηθά στην οδική συμπεριφορά, αλλά και στην ευελιξία στην πόλη, δεν είναι το μόνο του ξεχωριστό χαρακτηριστικό.
Για παράδειγμα, στο νέο Mégane συναντάμε το σύστημα R-Link2, το οποίο λειτουργεί ως το κέντρο ελέγχου του αυτοκινήτου μέσω μιας κάθετα τοποθετημένες οθόνης 8,7 ιντσών. Παράλληλα μέσω της τεχνολογίας Multi-Sense ο οδηγός μπορεί να προσωποποιήσει, σύμφωνα με τις επιθυμίες του, τα χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου, ενώ μια σειρά εξελιγμένων και φιλικών στη χρήση οδηγικών βοηθημάτων –που συμπεριλαμβάνουν και έγχρωμο Head Up Display- συμβάλουν στις ασφαλέστερες διαδρομές.
Στην έκδοση GT, το σύστημα ενεργητικής τετραδιεύθυνσης 4Control αποτελεί μια πρωτιά για την κατηγορία. Συνδυάζεται δε με την εξελιγμένη από τη Renault Sport ανάρτηση, ώστε να προσφέρει κορυφαία οδική συμπεριφορά με δυναμικό κράτημα και ακρίβεια στις αντιδράσεις. Να στο εξηγήσουμε: Οι Γάλλοι, οι οποίοι ξέρουν καλά από κράτημα, αποφάσισαν να εφοδιάσουν το μοντέλο, όχι με τετρακίνηση, δηλαδή μετάδοση της κίνησης στους τέσσερις τροχούς, αλλά να την κρατήσουν εμπρός, για να εξοικονομήσουν βάρος και να πετύχουν καλύτερες επιδόσεις και στην κατανάλωση καυσίμου. Όμως, για να επιτύχουν καλύτερο κράτημα στις στροφές, εξέλιξαν ένα σύστημα, το οποίο, μαζί με τους εμπρόσθιους, στρίβει και τους πίσω τροχούς. Έτσι, οι πίσω τροχοί, με το ελαφρύ στρίψιμο, φορτίζουν πολύ λιγότερο τα πλαϊνά του ελαστικού, πετυχαίνοντας μεγαλύτερη πρόσφυση.
Χάρη στο σύστημα 4Control, οι οδηγοί του νέου Mégane GT απολαμβάνουν μια ακόμα πιο άμεση αίσθηση χωρίς καμία παραχώρηση στον τομέα της άνεσης. Το 4Control ενισχύει τα δυναμικά χαρακτηριστικά, με απόλυτη ακρίβεια, ιδιαίτερα στις κλειστές διαδρομές. Η συμπεριφορά του αυτοκινήτου γίνεται ακόμα πιο άμεση, πιο ακριβής και πιο σίγουρη αυξάνοντας σημαντικά τα επίπεδα οδηγικής απόλαυσης. Σε έκτακτες καταστάσεις η άμεση αντίδραση της τετραδιεύθυνσης αποτελεί πολύτιμο σύμμαχο για τον οδηγό. Το σύστημα προσφέρει αυξημένη ευελιξία στις χαμηλές ταχύτητες και αυξημένη σταθερότητα στις καμπές υψηλών ταχυτήτων, ενώ μειώνει τις κλίσεις μέσω ειδικών αντιστρεπτικών ράβδων. Για την ιδανική λειτουργία το 4Control ρυθμίζει την κλίση των πίσω τροχών 100 φορές το δευτερόλεπτο, ενώ είναι σε λειτουργία ανεξάρτητα από τη ρύθμιση του Multi-sense.
Το νέο Mégane GT προσφέρει τέσσερις ρυθμίσεις για την οδήγηση (Sport, Neutral, Comfort και Perso) ώστε να καλύπτει τις διαφορετικές ανάγκες κάθε οδηγού, κάθε στιγμή.
Το 4Control στις ταχύτητες κάτω από τα 80km/h, στην επιλογή Sport, και κάτω από τα 60km/h στις άλλες επιλογές, στρέφει τους πίσω τροχούς σε αντίθετη φορά από τους μπροστινούς. Αυτό επιτρέπει το αυτοκίνητο να έχει τα δυναμικά χαρακτηριστικά και την ακρίβεια ενός οχήματος με μικρότερο μεταξόνιο. Σε μεγαλύτερες ταχύτητες οι πίσω τροχοί στρέφονται στην ίδια κατεύθυνση με τους εμπρόσθιους δίνοντας την αίσθηση ενός αυτοκινήτου με μεγαλύτερο μεταξόνιο που προσφέρει μεγαλύτερη σιγουριά και σταθερότητα.
Η επιλογή Sport φέρνει στην επιφάνεια όλες τις σπορ αρετές του νέου Mégane GT, με το κουμπί R.S. να προσφέρει την άμεση επιλογή της ρύθμισης Sport. Το τιμόνι χρειάζεται να περιστραφεί 40% λιγότερο (μια διαφορά της τάξης του 5% σε σχέση με τις άλλες επιλογές λειτουργίας) σε σχέση με ένα αντίστοιχο αυτοκίνητο χωρίς 4Control, χαρακτηριστικό που επιδρά ευεργετικά στις κλειστές, γεμάτες στροφές διαδρομές. Η επιλογή Sport, παράλληλα ρυθμίζει την απόκριση του συστήματος διεύθυνσης, του κινητήρα και την χαρτογράφηση του κινητήρα και του κιβωτίου.
Η επιλογή Neutral είναι η προεπιλεγμένη ρύθμιση όταν ξεκινά το αυτοκίνητο παρέχοντας την ιδανική ισορροπία μεταξύ σπορ χαρακτήρα και άνεσης σε καθημερινή βάση.
Η επιλογή Comfort βελτιστοποιεί την οικονομία περνώντας συγκεκριμένες λειτουργίες σε κατάσταση economy.
Η επιλογή Perso μπορεί να ρυθμιστεί από τον οδηγό ώστε να ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις του κάθε στιγμή.
Το σύστημα ανάρτησης του νέου Mégane GT ακολουθεί την παράδοση της Renault Sport για κορυφαία οδική συμπεριφορά, ενώ παράλληλα διατηρεί τα επίπεδα άνεσης και πρακτικότητας του αυτοκινήτου.
Το νέο Mégane GT χρησιμοποιεί διαφορετικά ελατήρια, αμορτισέρ, αντιστρεπτικές ράβδους και σύστημα κρεμαγιέρας. Τα ελατήρια και αμορτισέρ παρέχουν καλύτερη απόσβεση, συμβάλλοντας στις υψηλές δυνατότητες του αυτοκίνητου στη καθημερινή χρήση, αλλά και τη σπορ οδήγηση.
Η διάμετρος των δίσκων είναι 30mm μεγαλύτερη από εκείνων του νέου Mégane (320mm εμπρός / 290mm πίσω) για ακόμα μεγαλύτερη απόδοση.
Στην επιλογή Sport, το νέο Mégane GT επωφελείται από τεχνολογίες που έχουν εξελιχθεί από τους μηχανικούς της Renault Sport. Το Launch Control επιτρέπει σημαντικά ταχύτερες επιταχύνσεις από στάση, ενώ το σύστημα Multi-Change Down επιτρέπει ταχύτερες και περισσότερες αλλαγές προς τα κάτω.
Το εμπνευσμένο από τους αγώνες Launch Control επιτρέπει στο Mégane GT να εκτελεί καταιγιστικές επιταχύνσεις από στάση. Τα προηγμένα ηλεκτρονικά επιτρέπουν ιδανικές εκκινήσεις, με το Mégane GT να ολοκληρώνει το 0-100km/h σε μόλις 7,1 δλ.
Για τη λειτουργία του ο οδηγός κρατά το αριστερό του πόδι στο φρένο και ενεργοποιεί το Launch Control κρατώντας και τους δύο επιλογείς πίσω από το τιμόνι. Πατώντας το γκάζι το αυτοκίνητο επιταχύνει μόλις ο οδηγός αφήσει το φρένο.
Για να προληφθεί η περίπτωση μηχανικής βλάβης, το σύστημα βρίσκεται πάντα κάτω από ηλεκτρονική παρακολούθηση η οποία μπορεί να βγάλει προσωρινά εκτός λειτουργίας το Launch Control.
Στη «χειροκίνητη» λειτουργία, το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη EDC των 7 σχέσεων χάρη στo σύστημα Multi-Change Down επιτρέπει στον οδηγό να κατεβάζει αρκετές ταχύτητες κατά τη φάση της επιβράδυνσης.
Το πλαίσιο και η ανάρτηση του νέου Mégane εξασφαλίζουν ότι ξεχωρίζει από οποιοδήποτε άλλο αυτοκίνητο της κατηγορίας. Παράλληλα η ισορροπημένη οδική συμπεριφορά συνδυάζεται ιδανικά με μία εκτεταμένη γκάμα κινητήρων απόδοσης από 90 έως 205 ίππους, οι οποίοι καλύπτουν ένα ευρύ πεδίο αναγκών. Το σύνολο συμπληρώνουν τα κορυφαία επίπεδα άνεσης που προσφέρει η ανάρτηση και η ηχομόνωση της καμπίνας.
Η σχεδίαση
Οι αναλογίες του νέου Mégane είναι ακόμα πιο ισορροπημένες σε σχέση με την προηγούμενη γενιά. Αποτέλεσμα είναι μια πιο δυναμική και στιβαρή σιλουέτα:
Μεγαλύτερο μήκος: 4.359mm (+64mm)
Χαμηλότερο ύψος: 1.447mm (+25mm)
Φαρδύτερα (τα μεγαλύτερα στην κατηγορία) μετατρόχια εμπρός και πίσω – εμπρός: 1.591mm (+47mm) / πίσω: 1.586mm (+39mm)
Μεγαλύτερο μεταξόνιο: 2.669 (+28mm)
Μικρότερος πίσω πρόβολος: 771mm (-21mm)
Γκάμα τροχών με διάμετρο έως 18 ίντσες
Το κάτω μέρος του αμαξώματος και το καπό μέσω τεταμένων γραμμών συγκλίνουν προς τα εμπρός τονίζοντας το δυναμικό χαρακτήρα του αυτοκινήτου.
Το κενό ανάμεσα στους τροχούς και τους θόλους είναι πολύ μικρό ενισχύοντας το δυναμικό χαρακτήρα, αλλά και την αίσθηση ποιότητας που προσφέρει το νέο Mégane. Η σημαντική μείωση της απόστασης κατά 25-30χλστ. οφείλεται επίσης στην αναθεωρημένη γεωμετρία της ανάρτησης και στα τοποθετημένα με μεγαλύτερη κλίση αμορτισέρ.
Η ξεχωριστή φωτεινή υπογραφή του νέου Mégane είναι διακριτή τόσο την ημέρα όσο και τη νύχτα: Μπροστά, τα LED σχήματος “C” με τρισδιάστατο εφέ καθορίζουν την φωτεινή υπογραφή. Οι εκδόσεις του νέου Mégane που είναι εφοδιασμένες με φωτιστικά σώματα full LED συνδυάζονται με σύστημα αυτόματης εναλλαγής μεγάλης-μεσαίας σκάλας (τεχνολογία LED Pure Vision).
Τα πίσω φώτα LED με τεχνολογία Edge Light είναι μόνιμα αναμμένα δημιουργώντας μια μοναδική 3διαστατη οριζόντια φωτεινή υπογραφή.
Ο Stefano BOLIS, σχεδιαστής του νέου Mégane μιλά για τη φωτεινή υπογραφή:
“Βασιστήκαμε στη γνωστή σχήματος “C” φωτεινή υπογραφή της Renault και δημιουργήσαμε κάτι ακόμα πιο εντυπωσιακό. Έτσι το νέο Mégane πραγματικά ξεχωρίζει από τα υπόλοιπα μοντέλα της κατηγορίας. Το φως ξεκινά από τα φωτιστικά σώματα και επεκτείνεται στον προφυλακτήρα ενισχύοντας την εταιρική μας ταυτότητα. Η φωτεινή υπογραφή προσφέρει στο αυτοκίνητο ένα δυναμικό προφίλ, ενισχύοντας παράλληλα την αίσθηση πλάτους του αυτοκινήτου.”
Και, από πού προήλθε η έμπνευση για την πίσω φωτεινή υπογραφή;
“Η έμπνευση προήλθε από την τέχνη. Οι οριζόντιες γραμμές που θυμίζουν πινελιές καταλήγουν στο κεντρικά τοποθετημένο λογότυπο, ενισχύοντας την αίσθηση πλάτους του αυτοκινήτου δημιουργώντας παράλληλα ένα τρισδιάστατο εφέ χάρη στην εξελιγμένη από τη Renault τεχνολογία Edge Light, όπου ειδικά διαμορφωμένα «οπτικά κανάλια» προσφέρουν εκπληκτική ακρίβεια, φωτεινότητα και βάθος.”
Η μοναδική φωτεινή υπογραφή συνεχίζεται και στο εσωτερικό, όπου μέσω της τεχνολογίας Multi-Sense o οδηγός μπορεί να επιλέξει πέντε διαφορετικούς φωτισμούς που αντιστοιχούν σε αντίστοιχα οδηγικά modes.
Καμπίνα επιβατών
Η καμπίνα σε στυλ “cockpit” διαμορφώνεται γύρω από το ταμπλό και την κεντρική κονσόλα που εφοδιάζονται με προηγμένα συστήματα, όπως το έγχρωμο head-up display και η κάθετα τοποθετημένη οθόνη αφής – τάμπλετ των 8,7ινστών. Η άνεση των επιβατών έχει βελτιωθεί περαιτέρω χάρη στην κορυφαία ποιότητα και το φινίρισμα των υλικών στο ταμπλό, τις επιφάνειες στην πόρτα, την κονσόλα, αλλά και τα χειριστήρια.
Τα καθίσματα είναι σχεδιασμένα ώστε να προσφέρουν απόλυτη υποστήριξη στο σώμα με αποτέλεσμα εξαιρετικά επίπεδα άνεσης και αίσθησης, στοιχείο που οφείλεται κυρίως στη χρησιμοποίηση «αφρού» διπλής πυκνότητας στο εσωτερικό τους. Χαρακτηριστικό είναι ότι οι σκελετοί των καθισμάτων είναι οι ίδιοι που έχουν χρησιμοποιηθεί στα νέα Espace και Talisman, ενώ η επένδυση τους έχει σαφείς αναφορές σε πολυτελή δερμάτινα προϊόντα και έπιπλα υψηλής σχεδιαστικής αξίας. Τέλος τα εμπρός καθίσματα είναι θερμαινόμενα, παρέχουν λειτουργία μασάζ και ηλεκτρικά ρυθμιζόμενη στήριξη της οσφυϊκής μοίρας.
Το νέο Mégane GT-Line
Το νέο Mégane GT-Line συνδυάζει το ακόμα πιο σπορ εξωτερικό σχεδιασμό με αντίστοιχες επιλογές στο εσωτερικό.
Το νέο Mégane GT-Line εφοδιάζεται με ένα σπορ εμπρός προφυλακτήρα με ευμεγέθεις εισαγωγές αέρα που συνδυάζονται με αεροδυναμικά κάθετα στοιχεία.
Στο πίσω μέρος ξεχωρίζουν η χρωμιωμένη απόληξη της εξάτμισης και ο διαχύτης.
Οι ανθρακί τροχοί των 17ινστών (18 ιντσών προαιρετικά) και οι βαμμένοι σε αντίστοιχο χρώμα καθρέπτες και διαχύτες συμπληρώνουν την εικόνα.
Η καμπίνα του νέου Mégane GT-Line είναι σπορ και ραφιναρισμένη. Τα άνετα καθίσματα που αγκαλιάζουν το σώμα ξεχωρίζουν χάρη στα ενσωματωμένα προσκέφαλα και τις διακριτές μπλε ραφές. Ο πίνακας οργάνων βασίζεται στην ίδια οθόνη TFT των υπολοίπων εκδόσεων και συνδυάζεται με ένα ειδικά σχεδιασμένο τιμόνι που προσφέρει ακόμα καλύτερο κράτημα.
Τεχνολογίες από μεγαλύτερες κατηγορίες
Το νέο Mégane βασίζεται στην πλατφόρμα CMF C/D (Common Module Family) και εφοδιάζεται με μια σειρά χαρακτηριστικών που βρίσκει κανείς μόνο σε μοντέλα μεγαλύτερων κατηγοριών, όπως τα νέα Espace και Talisman. Αυτή η πλήρης γκάμα τεχνολογιών είναι μοναδική στη κατηγορία και περιλαμβάνει έγχρωμο head-up display, πίνακα οργάνων με διαμορφώσιμη οθόνη TFT και σύστημα R-Link 2 με οθόνη αφής – ταμπλέτα σε δύο επιλογές, κάθετη τοποθέτηση με οθόνη 8,7 ιντσών ή οριζόντια τοποθέτηση με οθόνη 7 ιντσών, καθώς βεβαίως και τα συστήματα Multi-Sense και 4Control.
Το σύστημα R-Link 2 αποτελεί το κέντρο ελέγχου του οχήματος απ’ όπου ελέγχονται διάφορες λειτουργίες που αφορούν το αυτοκίνητο π.χ. multimedia, σύστημα πλοήγησης, οδηγικά βοηθήματα, σύστημα 4 Control, κτλ.
Το νέο Mégane (ανάλογα με την έκδοση εξοπλισμού) εφοδιάζεται με το σύστημα R-Link 2 που αποτελείται από μια κάθετα τοποθετημένη οθόνη αφής – ταμπλέτα 8,7 ινστών (22cm), αντίστοιχη με εκείνη που εφοδιάζει τα νέα Espace και Talisman. Μοναδικό χαρακτηριστικό για την κατηγορία το R-Link2 προσφέρει την επιλογή ‘pinch & zoom’, όπως συμβαίνει και σε ένα smartphone ή ένα tablet.
Παράλληλα το R-Link2 διαθέτει σύστημα αναγνώρισης φωνής για την πλοήγηση, το τηλέφωνο, το ραδιόφωνο κτλ. ώστε να επιτρέπει άμεση και ασφαλή χρήση των διαφόρων λειτουργιών.
Το R-Link 2 προσφέρει:
Άμεσο και εύκολο στη χρήση περιβάλλον χρήσης, αντίστοιχο με εκείνο ενός smartphone.
Εύκολη προσωποποίηση με τη δημιουργία σελίδων και έξι διαφορετικών προφίλ που επιτρέπουν την ταχύτατη προεπιλογή ρυθμίσεων.
Ένα κέντρο ελέγχου απ’ όπου ενεργοποιούνται και απενεργοποιούνται η πλειονότητα των λειτουργιών του αυτοκινήτου, συμπεριλαμβανομένων και των οδηγικών βοηθημάτων.
Το ηχοσύστημα του αυτοκινήτου αναβαθμίστηκε με την εφαρμογή μεγαλυτέρων ηχείων (αυξημένη διάμετρος από 130χλστ. σε 160χλστ.) τα οποία είναι βέλτιστα τοποθετημένα στη βάση των θυρών.
Multi-Sense
Η τεχνολογία Multi-Sense, η οποία είναι ήδη διαθέσιμη στα νέα Espace και Talisman, επιτρέπει στο χρήστη να προσωποποιήσει την εμπειρία οδήγησης αλλάζοντας την απόκριση που έχει ο κινητήρας, το χρόνο αλλαγής ταχυτήτων του κιβωτίου διπλού συμπλέκτη (EDC), ενώ παράλληλα αλλάζει το βαθμό υποβοήθησης του συστήματος διεύθυνσης, αλλά και τον εσωτερικό φωτισμό.
Το χειριστήριο του Multi-Sense στην κεντρική κονσόλα προσφέρει άμεση πρόσβαση στις λειτουργίες μέσω της οθόνης του, ενώ περιλαμβάνει 5 προγράμματα: Neutral, Sport, Comfort, Perso and Eco. Στην περίπτωση των εκδόσεων GT, το κουμπί ECO έχει αντικατασταθεί από αντίστοιχο με την ένδειξη R.S. που επιτρέπει την άμεση επιλογή της κατάστασης Sport.
Τα προγράμματα συνδυάζονται με την επιλογή 5 διαφορετικών επιλογών φωτισμού του εσωτερικού: σέπια, κόκκινο, μπλε, μωβ και πράσινο. Ο φωτισμός καλύπτει την κεντρική κονσόλα, το εσωτερικό των θυρών, ενώ αντίστοιχη απόχρωση έχει και ο πίνακας οργάνων.
Παράλληλα, μέσω της τεχνολογίας Multi-Sense, ο οδηγός μπορεί να ρυθμίσει μέχρι και τον ήχο του κινητήρα. Τρείς είναι οι διαθέσιμες επιλογές αυτής της λειτουργίας: Neutral, Comfort και Sport.
Έγχρωμο head-up display
Ένα ακόμα στοιχείο που συνήθως κανείς βρίσκει σε μοντέλα της μεγαλύτερης κατηγορίας είναι το έγχρωμο head-up display που συμβάλει στην άνεση και την ασφάλεια, κάνοντας ακόμα αποτελεσματικότερα τα οδηγικά βοηθήματα. Χωρίς να χρειαστεί να πάρει τα μάτια του από το δρόμο, ο οδηγός μπορεί να δει την ταχύτητα του οχήματος, καθώς και πληροφορίες για την πλοήγηση και τα οδηγικά βοηθήματα με απόλυτη ασφάλεια.
Το νέο Mégane επωφελείται από τελευταίας τεχνολογίας οδηγικά βοηθήματα που εφοδιάζουν επίσης τα νέα Espace και Talisman. Όλα τα οδηγικά βοηθήματα είναι προσβάσιμα μέσω του R-Link 2. Συγκεκριμένα:
Ενεργό σύστημα διατήρησης ταχύτητας – Adaptive Cruise Control (ACC)
Το σύστημα ρυθμίζει την ταχύτητα ώστε το όχημα να διατηρεί την επιλεγμένη απόσταση από το προπορευόμενο όχημα. Το εμπρός τοποθετημένο ραντάρ υπολογίζει την απόσταση και την ταχύτητα του προπορευόμενου οχήματος και στη συνέχεια επενεργεί στον κινητήρα και στο σύστημα πέδησης του αυτοκινήτου ώστε να διατηρήσει την σχετική απόσταση. Το σύστημα λειτουργεί από τα 50km/h έως τα 140km/h.
Ενεργό φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης – Active Emergency Braking System (AEBS)
Το σύστημα λειτουργεί από τα 30km/h έως τα 140km/h, και προειδοποιεί τον οδηγό όταν υπάρχει κίνδυνος σύγκρουσης με το προπορευόμενο όχημα. Αν ο οδηγός δεν αντιδράσει, το σύστημα αυτόματα ενεργοποιεί τα φρένα ώστε να αποσοβήσει τη σύγκρουση ή αν δεν είναι αυτό εφικτό να ελαττώσει τις συνέπειες της.
Σύστημα προειδοποίησης ακούσιας αλλαγής λωρίδας – Lane Departure Warning (LDW)
Ενεργό για ταχύτητες άνω των 70km/h, το σύστημα ειδοποιεί τον οδηγό αν παρεκκλίνει της πορείας που καθορίζεται από τις γραμμές του δρόμου.
Σύστημα ειδοποίησης ασφαλούς απόστασης – Safe Distance Warning (DW)
Το συγκεκριμένο σύστημα βοηθά τον οδηγό να διατηρεί τις αποστάσεις ασφαλείας μέσω γραφικών που εμφανίζονται στον πίνακα οργάνων και το head-up display. Το πλαίσιο λειτουργίας είναι μεταξύ των 30km/h και 200km/h.
Σύστημα πρόληψης υπέρβασης ορίου ταχύτητας με αναγνώριση πινακίδων κυκλοφορίας Overspeed Prevention with Traffic Sign Recognition (OSP with TSR)
Μέσω της κάμερας το σύστημα ειδοποιεί τον οδηγό για το καθορισμένο όριο ταχύτητας σύμφωνα με τις ενδείξεις των πινακίδων και δίνει τη δυνατότητα προσαρμογής του περιοριστή ταχύτητας.
Σύστημα επόπτευσης τυφλής γωνίας – Blind Spot Warning (BSW)
Για αυξημένη ασφάλεια -ειδικά κατά τη διάρκεια που ο οδηγός προσπαθεί να προσπεράσει- το σύστημα μέσω μιας οπτικής ένδειξης στον εξωτερικό καθρέπτη ενημερώνει στην περίπτωση που υπάρχει όχημα στην τυφλή γωνία. Το σύστημα λειτουργεί από τα 30km/h έως τα 140km/h.
Κάμερα οπισθοπορείας – Rear View Camera
Κατά τη διάρκεια που το όχημα κινείται προς τα πίσω η κάμερα προσφέρει εικόνα, αλλά και ενδείξεις σχετικά με την πορεία του.
Αυτόματη εναλλαγή μεσαίων και μεγάλων φώτων – Automatic High Low Beam (AHL)
Μέσω μιας κάμερας το σύστημα αντιλαμβάνεται την ύπαρξη αυτοκινήτων που κινούνται στην αντίθετη κατεύθυνση ρυθμίζοντας τη «σκάλα» των φώτων ώστε να προσφέρεται η μέγιστη ορατότητα χωρίς να ενοχλούνται οι άλλοι οδηγοί.
Εμπρός – πίσω αισθητήρες στάθμευσης και αυτόματο παρκάρισμα
Οι αισθητήρες προειδοποιούν τον οδηγό ώστε να αποφύγει τη σύγκρουση με κάποιο αντικείμενο, ενώ υπάρχει η επιλογή τo σύστημα να αναλάβει εξ’ ολοκλήρου τον έλεγχο του τιμονιού και να πραγματοποιήσει τους ελιγμούς στάθμευσης σε θέσεις που είναι κάθετα, παράλληλα ή σε γωνία σε σχέση με τα όρια του οδοστρώματος.
Άνετο
Το νέο Mégane προσφέρει εξαιρετικά επίπεδα άνεσης χάρη:
Στην εργονομική θέση οδήγησης όπου όλα τα χειριστήρια και οι ενδείξεις βρίσκονται δίπλα στον οδηγό. Τα πάντα είναι τοποθετημένα στο σχήματος L cockpit, ενώ το εσωτερικό πλάτος είναι ένα από τα μεγαλύτερα στην κατηγορία (1,441mm εμπρός / 1,390mm πίσω).
Στην στήριξη και άνεση που παρέχουν τα καθίσματα, τα οποία χρησιμοποιούν «αφρό» διπλής πυκνότητας.
Στις ρυθμίσεις της ανάρτησης που διακρίνονται για την αποτελεσματική τους λειτουργία, ενώ τα bump stops έχουν επανασχεδιαστεί για μεγαλύτερη άνεση. Παράλληλα η κρεμαγιέρα είναι πιο ακριβής χάρη στην απουσία ελαστικών παρεμβυσμάτων ανάμεσα στο υποπλαίσιο και το πλαίσιο.
Οι σύνδεσμοι της πίσω ανάρτησης έχουν επανασχεδιαστεί, ώστε να βελτιώσουν την απόσβεση των ανωμαλιών του δρόμου. Ο πίσω άξονας τροποποιήθηκε προσφέροντας αυξημένα επίπεδα παθητικής τετραδιεύθυνσης για ακόμα μεγαλύτερη αίσθηση ασφάλειας στις υψηλές ταχύτητες.
Κορυφαία ηχομόνηση
Σε σχέση με το Mégane 3 έχουν γίνει σημαντικά βήματα σε σχέση με την ηχομόνωση:
Βελτιωμένη μόνωση από τον αέρα ιδιαίτερα στους αυτοκινητοδρόμους χάρη στα παχύτερα παράθυρα, τη χρήση ηχομονωτικού κρυστάλλου και ειδικών ελαστικών στοιχείων.
Η αίσθηση μιας «ζεστής» καμπίνας αποτελεί βασικό χαρακτηριστικό του νέου Mégane, δείγμα της αναβάθμισης του μοντέλου. Σε αυτό συμβάλει και η χρήση επιπλέον ηχομονωτικών υλικών στο καπό του κινητήρα, τα φτερά, τις κολόνες κ.α.
Μεγαλύτερη ακαμψία του πλαισίου για μείωση των κραδασμών.
Ποιότητα
Το νέο Mégane επωφελείται από τη χρήση της πλατφόρμας της Renault-Nissan Alliance, CMF C/D, η οποία έχει χρησιμοποιηθεί στα νέα Espace, Kadjar και Talisman.
Το νέο Mégane πέρασε μια σειρά εξοντωτικών δοκιμών σε ακραίες συνθήκες. Για να εξασφαλιστεί η αξιοπιστία και αντοχή του, κάλυψε 710.000χλμ. σε ειδικές πίστες που επιταχύνουν τη φθορά. Αυτή η δοκιμασία είναι αντίστοιχη με την κάλυψη 2.1εκ. χλμ. σε πραγματικές συνθήκες. Παράλληλα 25 αυτοκίνητα κάλυψαν 1.2εκ. χλμ. ώστε να εξαλείφει η πιθανότητα οποιουδήποτε προβλήματος.
Η γκάμα των κινητήρων
Ως ειδικός στους κινητήρες και πρωτοπόρος στην τεχνολογία των στροβυλοσυμπιεστών και του downsizing η Renault χάρη και στην εμπλοκή της στην Formula 1 ειδικεύεται στους κινητήρες μικρότερης χωρητικότητας. Κάποιοι από αυτούς συνεργάζονται με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη EDC (Efficient Dual Clutch) που ξεχωρίζει για την ευκολία που παρέχει σε καθημερινή βάση.
Η γκάμα των κινητήρων βενζίνης περιλαμβάνει σύνολα έως 205 ίππους:
Ο Energy TCe 100 με το μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων: 100hp και 175Nm ροπής από τις 1.500rpm.
120g CO2/km, 5,4 litres/100km
Ο Energy TCe 130 με το μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων: 130hp και 205 Nm ροπής από τις 2.000rpm.
Ο υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας των 1.2 λίτρων προσφέρει απόδοση αντίστοιχη με ένα ατμοσφαιρικό 2λιτρο σύνολο. Ο άμεσος ψεκασμός βελτιώνει την καύση και επιδρά ευεργετικά στον τομέα της κατανάλωσης (5.3 litres/100km) και τις εκπομπές CO2 (119g/km).
Διαθέσιμος αποκλειστικά με το νέο Mégane GT:
Ο Energy TCe 205 με το κιβώτιο EDC των 7 σχέσεων: 205hp και 280Nm ροπής από τις 2.000rpm.
Το συγκεκριμένο σύνολο παρά την υψηλή απόδοση, διατηρεί χαμηλή κατανάλωση καυσίμου (6 litres/100km) και αντίστοιχα χαμηλές εκπομπές CO2 (134g/km).
Κινητήρες Diesel: σύνολα έως 163 ίππους
Ο Energy dCi 90 με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων: 90hp και 220Nm ροπής από τις 1.750rpm.
95g CO2/km, 3,7 litres/100km
Ο Energy dCi 110 με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων: 110hp και 260Nm ροπής από τις 1.750rpm.
Ο κινητήρας Energy dCi 110 τοποθετεί το νέο Mégane ανάμεσα στους ηγέτες της κατηγορίας όσον αφορά τις εκπομπές CO2 (95g/km) και την κατανάλωση καυσίμου (3,7 litres/100km). Το συγκεκριμένο σύνολο κερδίζει την υπογραφή ECO2, χάρη και σε τεχνολογία που αναπτύχθηκε στη F1.
Ο Energy dCi110 με το κιβώτιο EDC 6 σχέσεων: 110hp και 250Nm ροπής από τις 1.750rpm.
95g CO2/km, 3,7 litres/100km.
Ο Energy dCi 130 με το μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων: 130hp και 320Nm από τις 1.750rpm.
Εφοδιασμένος με ένα εντυπωσιακό σύνολο τεχνολογιών, ο πετρελαιοκινητήρας Energy dCi 130 αποδίδει από 1,6 λίτρα 130hp με κατανάλωση μόλις 4 litres/100km και εκπομπές CO2 103g/km.
Διαθέσιμος αποκλειστικά με το νέο Mégane GT:
Ο κινητήρας Energy dCi165 με το κιβώτιο EDC 6 σχέσεων: 163hp και 380Nm ροπής.
Ο συγκεκριμένος κινητήρας χρησιμοποιεί δύο στροβυλοσυμπιεστές, έναν μικρότερο χαμηλής αδράνειας για εξαιρετική ελαστικότητα στις χαμηλές στροφές και ένα δεύτερο για γεμάτη αίσθηση ισχύος στις μεσαίες-υψηλές στροφές.
Ένα diesel-ηλεκτρικό σύνολο για το 2017
Ένα diesel-ηλεκτρικό σύνολο (‘Hybrid Assist’) θα είναι διαθέσιμο το 2017. Βασισμένο στον κινητήρα Energy dCi 110, θα προσφέρει χαμηλή κατανάλωση και υψηλή οδηγική απόλαυση χάρη στην εξαιρετική επιτάχυνση, ιδιαίτερα στις χαμηλές στροφές. Ο στόχος είναι κάτω από το καπό του νέου Mégane να εκπέμπει μόλις 76g/km CO2 με μέση κατανάλωση 2.9 litres/100km. Κατά την επιβράδυνση θα γίνεται ανάκτηση ενέργειας και μέσω μιας μπαταρίας 48V θα τροφοδοτείται ο ηλεκτροκινητήρας που θα βοηθά στο έργο του τον κινητήρα εσωτερικής καύσης.