Live η Κίνηση στους δρόμους
IMG 5307 Οδηγούμε Peugeot 308 GT PHEV 225 PS e-EAT 8: Εξηλεκτρισμένο Gran Turismo

Οδηγούμε Peugeot 308 GT PHEV 225 PS e-EAT 8: Εξηλεκτρισμένο Gran Turismo

Οι 225 ίπποι της κορυφαίας εξηλεκτρισμένης έκδοσης GT του 308 δεν αφήνουν περιθώρια αμφισβήτησης

Εσύ τι βαθμό του βάζεις;8 Ψήφοι
9.2
7.3

Σε Total Black απόχρωση, πανοραμική οροφή, χαμηλωμένο αμάξωμα και ζάντες 18 ιντσών, το δυναμικό παρουσιαστικό του Peugeot 308 GT PHEV που είχαμε στη κατοχή μας για μία εβδομάδα, τράβηξε δικαιολογημένα τα βλέμματα! 

IMG 5310 Οδηγούμε Peugeot 308 GT PHEV 225 PS e-EAT 8: Εξηλεκτρισμένο Gran Turismo

Γνωριμία 

IMG 5369 Οδηγούμε Peugeot 308 GT PHEV 225 PS e-EAT 8: Εξηλεκτρισμένο Gran Turismo

Το νέο Peugeot 308 το είχαμε γνωρίσει με τον κινητήρα των 1.2 λίτρων απόδοσης 130 ίππων και το αυτόματο κιβώτιο EAT-8. Πλέον ήρθε η σειρά να οδηγήσουμε την κορυφαία έκδοση GT με το εξηλεκτρισμένο επαναφορτιζόμενο υβριδικό σύνολο των 225 ίππων!

Εξωτερική σχεδίαση 

IMG 5367 Οδηγούμε Peugeot 308 GT PHEV 225 PS e-EAT 8: Εξηλεκτρισμένο Gran Turismo

Η γαλλική εταιρεία μένει πιστή στη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία που την χαρακτηρίζει! Έντονες ακμές, τονισμένες λεπτομέρειες και μυώδεις επιφάνειες! 

IMG 5372 Οδηγούμε Peugeot 308 GT PHEV 225 PS e-EAT 8: Εξηλεκτρισμένο Gran Turismo

Στο μπροστινό μέρος ξεχωρίζει η μεγάλη μάσκα με το νέο λογότυπο, και τους λεπτούς Full Matrix Led προβολείς. Τα φώτα ημέρας διαθέτουν σχήμα κυνόδοντα και λειτουργούν παράλληλα ως φλας, σχηματίζοντας την εικόνα ενός αγριεμένου λιονταριού! 

IMG 5305 Οδηγούμε Peugeot 308 GT PHEV 225 PS e-EAT 8: Εξηλεκτρισμένο Gran Turismo

Το πλαϊνό μέρος χαρακτηρίζεται από καθαρές γραμμές, προσδίδοντας μια δυναμική σιλουέτα, ενώ το πίσω μέρος διαθέτει μια μεγάλη αεροτομή στο πάνω μέρος της κάθετης πέμπτης πόρτας, που φιλοξενεί τα μακρόστενα σφηνοειδή φωτιστικά σώματα με την LED υπογραφή από τα «νύχια του λέοντα». 

IMG 5483 Οδηγούμε Peugeot 308 GT PHEV 225 PS e-EAT 8: Εξηλεκτρισμένο Gran Turismo

Ειδικότερα, η έκδοση GT της δοκιμής μας διαθέτει μια πιο δυναμική μάσκα, χρωματισμό Total Black, χαμηλωμένο αμάξωμα, ζάντες 18 ιντσών και πανοραμική ανοιγόμενη ηλιοροφή. Στοιχεία τα οποία δεν το αφήνουν να περάσει απαρατήρητο!  

IMG 5357 Οδηγούμε Peugeot 308 GT PHEV 225 PS e-EAT 8: Εξηλεκτρισμένο Gran Turismo

Εσωτερικό 

IMG 5398 Οδηγούμε Peugeot 308 GT PHEV 225 PS e-EAT 8: Εξηλεκτρισμένο Gran Turismo

Αναβαθμισμένη είναι και η καμπίνα της κορυφαίας έκδοσης GT σε σχέση με την υπόλοιπη γκάμα του 308. Η σχεδίαση του εσωτερικού είναι αμετάβλητη, με γνωστό φουτουριστικό ταμπλό δύο επιπέδων να κερδίζει τις εντυπώσεις. 

IMG 5387 Οδηγούμε Peugeot 308 GT PHEV 225 PS e-EAT 8: Εξηλεκτρισμένο Gran Turismo

Πρωταγωνιστής είναι το προηγμένο και πλήρως ψηφιακό σύστημα i- Cockpit 3D, που αποτελείται από δύο οθόνες. Η μία πίσω από το όμορφο, μικρό και πολυγωνικό τιμόνι με το νέο έμβλημα της Peugeot, η οποία είναι 10,25 ιντσών και παρέχει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες στον οδηγό για την πορεία και τον ψηφιακό πίνακα οργάνων. Η άλλη οθόνη είναι 10 ιντσών, βρίσκεται τοποθετημένη κεντρικά με ελαφριά κλήση προς τον οδηγό και παρέχει τις λειτουργίες του συστήματος πολυμέσων, συμβατό με Android Auto και Apple CarPlay. 

IMG 5389 Οδηγούμε Peugeot 308 GT PHEV 225 PS e-EAT 8: Εξηλεκτρισμένο Gran Turismo

Οι διακόπτες i toggles σε μορφή πλήκτρων κάτω από την κεντρική οθόνη, εκτός από ένα όμορφο οπτικό αποτέλεσμα, παρέχουν αξιόλογη εργονομία!

IMG 5381 Οδηγούμε Peugeot 308 GT PHEV 225 PS e-EAT 8: Εξηλεκτρισμένο Gran Turismo

Επίσης, η πρακτικότητα βρίσκεται σε υψηλό επίπεδο με έξυπνες θήκες, ιδιαίτερα στην κεντρική κονσόλα ανάμεσα στα καθίσματα του οδηγού και του συνοδηγού. Αξιοσημείωτο είναι να αναφερθούμε στον μίνιμαλ επιλογέα ταχυτήτων με τη μορφή διακόπτη σε μια διακριτική θέση στην κονσόλα. 

IMG 5388 Οδηγούμε Peugeot 308 GT PHEV 225 PS e-EAT 8: Εξηλεκτρισμένο Gran Turismo

Οι Γάλλοι έχουν επιμεληθεί το φινίρισμα στην έκδοση GT, με ιδιαίτερη φροντίδα, επιλέγοντας ποιοτικότερα υλικά σε σχέση με την υπόλοιπη γκάμα του 308, κορυφαίας αίσθησης αφής, μαλακά υλικά στο σύνολο τους, με εξαιρετική συναρμογή ολοκληρώνουν την εικόνα του εσωτερικού.  

IMG 5374 Οδηγούμε Peugeot 308 GT PHEV 225 PS e-EAT 8: Εξηλεκτρισμένο Gran Turismo

Τα όμορφα μπάκετ Dynamique καθίσματα, είναι αποκλειστικά σχεδιασμένα για την έκδοση GT, κατασκευασμένα από δέρμα Alcantara και ύφασμα. Παρέχουν εξαιρετική στήριξη του σώματος. Ωστόσο για τους πιο απαιτητικούς υπάρχει η επιλογή των καθισμάτων τεχνολογίας AGR με δέκα ηλεκτρικές ρυθμίσεις, μασάζ, λειτουργία μνήμης, και τέσσερις ηλεκτρικές ρυθμίσεις για τη στήριξη της οσφυϊκής χώρας, αλλά στοιχίζει έξτρα €2.604.

IMG 5378 Οδηγούμε Peugeot 308 GT PHEV 225 PS e-EAT 8: Εξηλεκτρισμένο Gran Turismo

Η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ έχει όγκο 361 λίτρα, ενώ με τα καθίσματα πλήρως αναδιπλωμένα αγγίζει τα 1.271 λτ.

IMG 5393 Οδηγούμε Peugeot 308 GT PHEV 225 PS e-EAT 8: Εξηλεκτρισμένο Gran Turismo

Κινητήριο σύνολο  – Τεχνολογία 

IMG 5321 Οδηγούμε Peugeot 308 GT PHEV 225 PS e-EAT 8: Εξηλεκτρισμένο Gran Turismo

Κάτω από το καπό φιλοξενείται το αποδοτικό υβριδικό σύνολο που αποτελείται από έναν βενζινοκινητήρα της οικογενείας PureTech, απόδοσης 180 ίππων και 250 Nm ροπής και έναν ηλεκτροκινητήρα 110 ίππων και 320Nm ροπής. Συνδυαστικά η απόδοση αγγίζει τους 225 ίππους και 360 Nm ροπής, το οποίο συνδυάζεται με το αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων e-EAT 8. 

IMG 5540 Οδηγούμε Peugeot 308 GT PHEV 225 PS e-EAT 8: Εξηλεκτρισμένο Gran Turismo

Διαθέτει μπαταρία 12,4 kWh, η οποία προσφέρει πραγματικό εύρος αυτονομίας περίπου 40 χιλιομέτρων πλήρως φορτισμένο. Ο χρόνος φόρτισης είναι περίπου 1 ώρα και 45 λεπτά σε φορτιστή των 7,4 kW.

IMG 5440 Οδηγούμε Peugeot 308 GT PHEV 225 PS e-EAT 8: Εξηλεκτρισμένο Gran Turismo

Στον δρόμο 

IMG 5149 Οδηγούμε Peugeot 308 GT PHEV 225 PS e-EAT 8: Εξηλεκτρισμένο Gran Turismo

Η κορυφαία έκδοση GT του 308 αναβιώνει την σπορ φύση της Peugeot του παρελθόντος, με την θέα του αυτοκινήτου να προκαλεί να το οδηγήσεις σε κάθε δυνατή συνθήκη! Ας το γνωρίσουμε. 

IMG 5292 Οδηγούμε Peugeot 308 GT PHEV 225 PS e-EAT 8: Εξηλεκτρισμένο Gran Turismo

Στην πόλη κινείται τυπικά, άλλωστε πρόκειται για ένα μικρομεσαίο οικογενειακό αυτοκίνητο. Ωστόσο, είναι ιδιαίτερα φιλικό για καθημερινή χρήση. Χάρη στην δυνατότητα αμιγώς ηλεκτρικής κίνησης πετυχαίνει μηδενική κατανάλωση εντός αστικού ιστού! Η περιορισμένη περιμετρική ορατότητα, περιορίζει την ευελιξία του στα στενά.

IMG 5171 Οδηγούμε Peugeot 308 GT PHEV 225 PS e-EAT 8: Εξηλεκτρισμένο Gran Turismo

Στο ορεινό και επαρχιακό δίκτυο αναδεικνύεται η σπορ παρακαταθήκη της Peugeot με συναρπαστικό τρόπο. Η συνδυασμένη απόδοση των 225 ίππων από το υβριδικό σύστημα είναι η εγγύηση για απολαυστική οδήγηση σε δρόμους με στροφές! Το αυτοκίνητο προκαλεί για οδήγηση στο όριο, παρέχοντας υψηλά επίπεδα πρόσφυσης. Τα φρένα επίσης άμεσα και αποδοτικά. Η σκληρή ρύθμιση της ανάρτησης βελτιώνει παρά πολύ το κράτημα, καθώς το αυτοκίνητο κολλάει στον δρόμο, γεμίζοντας με αίσθημα ασφάλειας τον οδηγό!

IMG 5297 Οδηγούμε Peugeot 308 GT PHEV 225 PS e-EAT 8: Εξηλεκτρισμένο Gran Turismo

Στον αυτοκινητόδρομο το Peugeot 308 GT δείχνει δυναμικό και παραμένει εξαιρετικά σταθερό ακόμα και στις πολύ υψηλές ταχύτητες. Η ηχομόνωση ανταγωνίζεται τα επίπεδα των Premium προτάσεων, ενώ η ποιότητα κύλισης θα ικανοποιήσει ακόμα και τους πιο απαιτητικούς. Ένας παράγοντας για αυτά τα επιτεύγματα, είναι προφανώς ο χαμηλός συντελεστής οπισθέλκουσας, μόλις 0,28 Cd. Τα συστήματά ασφαλείας ολοκληρώνουν την εμπειρία οδήγησης, δικαιολογώντας το προσωνύμιο GT! 

IMG 5291 Οδηγούμε Peugeot 308 GT PHEV 225 PS e-EAT 8: Εξηλεκτρισμένο Gran Turismo

Γενικά το Peugeot 308 GT Plug – In Hybrid διαθέτει τρία προγράμματα οδήγησης. 

  • Electric για αμιγώς ηλεκτρική κίνηση, ιδίως στον αστικό ιστό με την ισχύ των  110 ίππων του ηλεκτροκινητήρα, η λειτουργία του οποίου σταματάει μετά τα 80 χιλιόμετρα την ώρα!  
  • Normal το οποίο είναι το πιο ισορροπημένο πρόγραμμα οδήγησης αναφορικά με την απόδοση και την οικονομία, ιδανικό για καθημερινή χρήση.
  • Sport, κατά το οποίο αλλάζει ολόκληρο το Set Up του αυτοκινήτου, σκληραίνει η ανάρτηση και το τιμόνι, ο βενζινοκινητήρας έχει το βασικό ρόλο στην κίνηση του αυτοκινήτου, ενώ ο ήχος του γίνεται πιο τραχύς! 

IMG 5133 Οδηγούμε Peugeot 308 GT PHEV 225 PS e-EAT 8: Εξηλεκτρισμένο Gran Turismo

Πλήρως φορτισμένο και όταν κινείται συνδυαστικά και με τους δύο κινητήρες, η κατανάλωση αγγίζει τα 3,5 λίτρα/100 χιλιόμετρα, ενώ με άδεια μπαταρία η κατανάλωση ανεβαίνει συνδυαστικά στα 7,5 λίτρα /100 χιλιόμετρα. Η αυτονομία είναι πολύ μικρή και ιδανική μόνο για κίνηση στον αστικό ιστό, καθώς οι πραγματικές συνθήκες σε ταξίδι θα την εκμηδενίσουν γρήγορα. Ωστόσο, ο οδηγός θα έχει στην διάθεση του και τους 225 ίππους, καθώς το αυτοκίνητο συνεχίζει να λειτουργεί ως ήπια υβριδικό! 

IMG 5272 Οδηγούμε Peugeot 308 GT PHEV 225 PS e-EAT 8: Εξηλεκτρισμένο Gran Turismo

Αναφορικά με την φόρτιση το αυτοκίνητο χρειάζεται περίπου 2 ώρες σε ταχυφορτιστή των των 7,4 kW, ενώ σε Wallbox 3 ώρες και 30 λεπτά.

IMG 5433 Οδηγούμε Peugeot 308 GT PHEV 225 PS e-EAT 8: Εξηλεκτρισμένο Gran Turismo

Σε ποιους απευθύνεται 

IMG 5306 Οδηγούμε Peugeot 308 GT PHEV 225 PS e-EAT 8: Εξηλεκτρισμένο Gran Turismo

Η Peugeot δεν ξεχνάει την σπορ φύση της και με το εξηλεκτρισμένο 308 των 225 ίππων προσπαθεί να δελεάσει νέους ηλικιακά οικογενειάρχες με ανήσυχο πνεύμα, που η δυναμική οδήγηση είναι τρόπος ζωής! Επιχειρεί να αποσπάσει μερίδιο από την Premium αγορά, στοχεύοντας στην οδηγική απόλαυση και κορυφαία οδική συμπεριφορά! 

Τιμή 

IMG 5361 Οδηγούμε Peugeot 308 GT PHEV 225 PS e-EAT 8: Εξηλεκτρισμένο Gran Turismo

Η… πικάντικη εμφάνιση, συνοδεύεται από αντίστοιχη… αλμυρή τιμή που αγγίζει τα 51.721€… Ωστόσο χάρη στον εξοπλισμό, τις επιδόσεις και την ποιότητα θα αποζημιώσει τους πιο απαιτητικούς! Ειδικότερα το αυτοκίνητο της δοκιμής κοστίζει 55.327€ με πολλά extra και την ανοιγόμενη πανοραμική οροφή! 

IMG 5277 Οδηγούμε Peugeot 308 GT PHEV 225 PS e-EAT 8: Εξηλεκτρισμένο Gran Turismo

Τεχνικά χαρακτηριστικά 

ΑΜΑΞΩΜΑ
 
Τύπος
Hatchback 
Καθίσματα
5
Πόρτες
5
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ – ΕΚΠΟΜΠΕΣ – ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
 
Μέση συνδυασμένη κατανάλωση καυσίμου (WLTP)
1.2 l/100 km
Εκπομπές CO2 (WLTP)
26-28 g/km
Τύπος καυσίμου
βενζίνη / ηλεκτρική ενέργεια
Επιτάχυνση 0 – 100 χλμ/ώρα
7.5 δευτ
Μέγιστη ταχύτητα
235 km/h
Προδιαγραφές Καυσαερίων
Euro 6d
Αναλογία βάρους/ισχύος
7.3 κιλά/Hp, 137.8 Hp/τόνος
Αναλογία βάρους/Ροπή
4.5 κιλά/Nm, 220.5 Nm/τόνος
ΚΙΝΗΤΗΡΙΟ ΣΥΝΟΛΟ
 
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗΣ ΚΑΥΣΗΣ
 
Ισχύς 
181 Hp @ 6000 σ.α.λ.
Ισχύς ανά λίτρο κυβισμού
113.3 Hp/l
Ροπή
250 Nm @ 1750 σ.α.λ.
Διάταξη
Εμπρός, εγκάρσια
Μοντέλο/Κωδικός
DGY EP6FADTXHPD
Κυβισμός
1598 cm3
Αριθμός κυλίνδρων
4
Διαμόρφωση κινητήρα
Σε σειρά
Διάμετρος κυλίνδρου
77 mm
Διαδρομή εμβόλιου
85.8 mm
Αριθμός βαλβίδων ανά κύλινδρο
4
Σύστημα ψεκασμού καυσίμου
Άμεσος ψεκασμός
Αναρρόφηση κινητήρα
Στροβιλοσυμπιεστής , Ιντερκούλερ
Χωρητικότητα λαδιού 
4.25 l
ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
 
Ηλεκτρική ισχύς
110 Hp @ 2500 σ.α.λ.
Ηλεκτρική ροπή 
320 Nm @ 500-2500 σ.α.λ.
Θέση ηλεκτρικού κινητήρα
Ανάμεσα στον κινητήρα εσωτερικής καύσης και στο κιβώτιο ταχυτήτων
ΣΥΝΟΛΟ 
 
Συνολική ισχύς συστήματος
225 Hp
Ροπή συστήματος
360 Nm
ΜΠΑΤΑΡΙΑ
 
Ακαθάριστη χωρητικότητα μπαταρίας
12.4 kWh
Τεχνολογία μπαταρίας
Ιόντων λιθίου (Li-Ion)
Θέση μπαταρίας
Κάτω από τα πίσω καθίσματα
Ηλεκτρική αυτονομία (WLTP)
62-63 km
Μέση κατανάλωση ενέργειας (WLTP)
15.6-15.9 κιλοβατώρα/100 χλμ
Μέγιστη ταχύτητα (μόνο με ηλεκτρική ενέργεια)
135 km/h
ΟΓΚΟΣ ΚΑΙ ΒΑΡΗ
 
Βάρος
1633 κιλά
Μέγιστο ωφέλιμο φορτίο
487 κιλά
Ελάχιστος όγκος χώρου αποσκευών
361 l
Μέγιστος όγκος χώρου αποσκευών
1271 l
Χωρητικότητα δεξαμενής καυσίμων
40 l
Μέγιστο φορτίο
85 κιλά
Επιτρεπόμενη δυνατότητα ρυμούλκησης με φρένα (12%)
1500 κιλά
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ 
 
Μήκος
4367 mm
Πλάτος
1852 mm
Ύψος
1441 mm
Μεταξόνιο
2675 mm
Εμπρός ίχνος
1559 mm
Πίσω ίχνος
1554 mm
Εμπρός πρόβολος
904 mm
Πίσω πρόβολος
788 mm
Απόσταση από το έδαφος
140 mm
Συντελεστής οπισθέλκουσας (Cd)
0.28
Ελάχιστη διάμετρος στροφής (διάμετρος στροφής)
10.5 m
ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ 
 
Κίνηση
Κίνηση στους μπροστινούς τροχούς
Αριθμός σχέσεων και τύπος κιβωτίου ταχυτήτων
8 ταχύτητες, αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων e-EAT
Εμπρός ανάρτηση
Σπειροειδές ελατήριο, Ανεξάρτητη τύπου McPherson
Πίσω ανάρτηση
Συστροφή
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Βοηθητικά συστήματα
ABS (Σύστημα αντιμπλοκαρίσματος τροχών)
Τύπος συστήματος διεύθυνσης
Τσουκράνια διαχείρισης (με δόντια)
Σύστημα διεύθυνσης 
Ηλεκτρικό Τιμόνι
Τροχοί 
225/40 R18

Photo Gallery

 

IMG 5307 Οδηγούμε Peugeot 308 GT PHEV 225 PS e-EAT 8: Εξηλεκτρισμένο Gran Turismo
Συμπέρασμα
Η γαλλική εταιρεία, γνωρίζοντας πως έχει να λανσάρει ένα εξαιρετικά ακριβό προϊόν που απευθύνεται στο πλέον απαιτητικό μέρος των καταναλωτών, επιστράτευσε τεχνικό τμήμα και Marketing, προκειμένου να το διαφοροποιήσει τόσο από την υπόλοιπη γκάμα του 308, όσο και από τον σκληρό ανταγωνισμό. Έδωσε έμφαση στην οδική συμπεριφορά και στον δυναμισμό! Επιμελήθηκε το εξωτερικό του αυτοκινήτου με ευδιάκριτες λεπτομέρειες που του δίνουν ακόμα πιο επιθετική όψη. Το εσωτερικό προσανατολίζεται στην ποιότητα και την εργονομία, διατηρώντας στο ακέραιο την σπορ αισθητική. Ουσιαστικά κατάφερε να βρει την χρυσή τομή, λανσάροντας ένα εξηλεκτρισμένο και σύγχρονο Gran Turismo! 
Εσωτερικό & πρακτικότητα
8.2
Τρεχούμενα έξοδα
7
Οδική συμπεριφορά & επιδόσεις
8
Ασφάλεια
7.4
Παράγοντας απόλαυσης
7.9
Value for money
5.4
Εσύ τι βαθμό του βάζεις;8 Ψήφοι
9.2
ΣΥΝ
Εξωτερική σχεδίαση
Επιδόσεις
Ποιότητα κύλισης
Φουτουριστικό εσωτερικό
ΠΛΗΝ
Μικρό εύρος ηλεκτρικής αυτονομίας
Περιμετρική ορατότητα
Τιμή
7.3