Conduire la Peugeot 308 GT PHEV 225 PS e-EAT 8 : Gran Turismo Electrifié

Οι 225 ίπποι της κορυφαίας εξηλεκτρισμένης έκδοσης GT του 308 δεν αφήνουν περιθώρια αμφισβήτησης

Quelle note lui donnez-vous ?8 Notes
9.2
7.3

Σε Total Black απόχρωση, πανοραμική οροφή, χαμηλωμένο αμάξωμα και ζάντες 18 ιντσών, το δυναμικό παρουσιαστικό του Peugeot 308 GT PHEV που είχαμε στη κατοχή μας για μία εβδομάδα, τράβηξε δικαιολογημένα τα βλέμματα! 

Γνωριμία 

Le nouveau Peugeot 308 το είχαμε γνωρίσει με τον κινητήρα των 1.2 λίτρων απόδοσης 130 ίππων και το αυτόματο κιβώτιο EAT-8. Πλέον ήρθε η σειρά να οδηγήσουμε την κορυφαία έκδοση GT με το εξηλεκτρισμένο επαναφορτιζόμενο υβριδικό σύνολο των 225 ίππων!

Design externe 

Η γαλλική εταιρεία μένει πιστή στη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία που την χαρακτηρίζει! Έντονες ακμές, τονισμένες λεπτομέρειες και μυώδεις επιφάνειες! 

Στο μπροστινό μέρος ξεχωρίζει η μεγάλη μάσκα με το νέο λογότυπο, και τους λεπτούς Full Matrix Led προβολείς. Τα φώτα ημέρας διαθέτουν σχήμα κυνόδοντα και λειτουργούν παράλληλα ως φλας, σχηματίζοντας την εικόνα ενός αγριεμένου λιονταριού! 

Το πλαϊνό μέρος χαρακτηρίζεται από καθαρές γραμμές, προσδίδοντας μια δυναμική σιλουέτα, ενώ το πίσω μέρος διαθέτει μια μεγάλη αεροτομή στο πάνω μέρος της κάθετης πέμπτης πόρτας, που φιλοξενεί τα μακρόστενα σφηνοειδή φωτιστικά σώματα με την LED υπογραφή από τα «νύχια του λέοντα». 

Ειδικότερα, η έκδοση GT της δοκιμής μας διαθέτει μια πιο δυναμική μάσκα, χρωματισμό Total Black, χαμηλωμένο αμάξωμα, ζάντες 18 ιντσών και πανοραμική ανοιγόμενη ηλιοροφή. Στοιχεία τα οποία δεν το αφήνουν να περάσει απαρατήρητο!  

Interne 

Αναβαθμισμένη είναι και η καμπίνα της κορυφαίας έκδοσης GT σε σχέση με την υπόλοιπη γκάμα του 308. Η σχεδίαση του εσωτερικού είναι αμετάβλητη, με γνωστό φουτουριστικό ταμπλό δύο επιπέδων να κερδίζει τις εντυπώσεις. 

Πρωταγωνιστής είναι το προηγμένο και πλήρως ψηφιακό σύστημα i- Cockpit 3D, που αποτελείται από δύο οθόνες. Η μία πίσω από το όμορφο, μικρό και πολυγωνικό τιμόνι με το νέο έμβλημα της Peugeot, η οποία είναι 10,25 ιντσών και παρέχει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες στον οδηγό για την πορεία και τον ψηφιακό πίνακα οργάνων. Η άλλη οθόνη είναι 10 ιντσών, βρίσκεται τοποθετημένη κεντρικά με ελαφριά κλήση προς τον οδηγό και παρέχει τις λειτουργίες του συστήματος πολυμέσων, συμβατό με Android Auto και Apple CarPlay. 

Οι διακόπτες i toggles σε μορφή πλήκτρων κάτω από την κεντρική οθόνη, εκτός από ένα όμορφο οπτικό αποτέλεσμα, παρέχουν αξιόλογη εργονομία!

Επίσης, η πρακτικότητα βρίσκεται σε υψηλό επίπεδο με έξυπνες θήκες, ιδιαίτερα στην κεντρική κονσόλα ανάμεσα στα καθίσματα του οδηγού και του συνοδηγού. Αξιοσημείωτο είναι να αναφερθούμε στον μίνιμαλ επιλογέα ταχυτήτων με τη μορφή διακόπτη σε μια διακριτική θέση στην κονσόλα. 

Οι Γάλλοι έχουν επιμεληθεί το φινίρισμα στην έκδοση GT, με ιδιαίτερη φροντίδα, επιλέγοντας ποιοτικότερα υλικά σε σχέση με την υπόλοιπη γκάμα του 308, κορυφαίας αίσθησης αφής, μαλακά υλικά στο σύνολο τους, με εξαιρετική συναρμογή ολοκληρώνουν την εικόνα του εσωτερικού.  

Τα όμορφα μπάκετ Dynamique καθίσματα, είναι αποκλειστικά σχεδιασμένα για την έκδοση GT, κατασκευασμένα από δέρμα Alcantara και ύφασμα. Παρέχουν εξαιρετική στήριξη του σώματος. Ωστόσο για τους πιο απαιτητικούς υπάρχει η επιλογή των καθισμάτων τεχνολογίας AGR με δέκα ηλεκτρικές ρυθμίσεις, μασάζ, λειτουργία μνήμης, και τέσσερις ηλεκτρικές ρυθμίσεις για τη στήριξη της οσφυϊκής χώρας, αλλά στοιχίζει έξτρα €2.604.

Η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ έχει όγκο 361 λίτρα, ενώ με τα καθίσματα πλήρως αναδιπλωμένα αγγίζει τα 1.271 λτ.

Κινητήριο σύνολο  – Τεχνολογία 

Κάτω από το καπό φιλοξενείται το αποδοτικό υβριδικό σύνολο που αποτελείται από έναν βενζινοκινητήρα της οικογενείας PureTech, απόδοσης 180 ίππων και 250 Nm ροπής και έναν ηλεκτροκινητήρα 110 ίππων και 320Nm ροπής. Συνδυαστικά η απόδοση αγγίζει τους 225 ίππους και 360 Nm ροπής, το οποίο συνδυάζεται με το αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων e-EAT 8. 

Διαθέτει μπαταρία 12,4 kWh, η οποία προσφέρει πραγματικό εύρος αυτονομίας περίπου 40 χιλιομέτρων πλήρως φορτισμένο. Ο χρόνος φόρτισης είναι περίπου 1 ώρα και 45 λεπτά σε φορτιστή των 7,4 kW.

Στον δρόμο 

Η κορυφαία έκδοση GT του 308 αναβιώνει την σπορ φύση της Peugeot του παρελθόντος, με την θέα του αυτοκινήτου να προκαλεί να το οδηγήσεις σε κάθε δυνατή συνθήκη! Ας το γνωρίσουμε. 

En ville κινείται τυπικά, άλλωστε πρόκειται για ένα μικρομεσαίο οικογενειακό αυτοκίνητο. Ωστόσο, είναι ιδιαίτερα φιλικό για καθημερινή χρήση. Χάρη στην δυνατότητα αμιγώς ηλεκτρικής κίνησης πετυχαίνει μηδενική κατανάλωση εντός αστικού ιστού! Η περιορισμένη περιμετρική ορατότητα, περιορίζει την ευελιξία του στα στενά.

Dans le réseau de montagne et le réseau rural αναδεικνύεται η σπορ παρακαταθήκη της Peugeot με συναρπαστικό τρόπο. Η συνδυασμένη απόδοση των 225 ίππων από το υβριδικό σύστημα είναι η εγγύηση για απολαυστική οδήγηση σε δρόμους με στροφές! Το αυτοκίνητο προκαλεί για οδήγηση στο όριο, παρέχοντας υψηλά επίπεδα πρόσφυσης. Τα φρένα επίσης άμεσα και αποδοτικά. Η σκληρή ρύθμιση της ανάρτησης βελτιώνει παρά πολύ το κράτημα, καθώς το αυτοκίνητο κολλάει στον δρόμο, γεμίζοντας με αίσθημα ασφάλειας τον οδηγό!

Sur l'autoroute το Peugeot 308 GT δείχνει δυναμικό και παραμένει εξαιρετικά σταθερό ακόμα και στις πολύ υψηλές ταχύτητες. Η ηχομόνωση ανταγωνίζεται τα επίπεδα των Premium προτάσεων, ενώ η ποιότητα κύλισης θα ικανοποιήσει ακόμα και τους πιο απαιτητικούς. Ένας παράγοντας για αυτά τα επιτεύγματα, είναι προφανώς ο χαμηλός συντελεστής οπισθέλκουσας, μόλις 0,28 Cd. Τα συστήματά ασφαλείας ολοκληρώνουν την εμπειρία οδήγησης, δικαιολογώντας το προσωνύμιο GT! 

Général το Peugeot 308 GT Plug – In Hybrid διαθέτει τρία προγράμματα οδήγησης. 

  • Electric για αμιγώς ηλεκτρική κίνηση, ιδίως στον αστικό ιστό με την ισχύ των  110 ίππων του ηλεκτροκινητήρα, η λειτουργία του οποίου σταματάει μετά τα 80 χιλιόμετρα την ώρα!  
  • Normal το οποίο είναι το πιο ισορροπημένο πρόγραμμα οδήγησης αναφορικά με την απόδοση και την οικονομία, ιδανικό για καθημερινή χρήση.
  • Sport, κατά το οποίο αλλάζει ολόκληρο το Set Up του αυτοκινήτου, σκληραίνει η ανάρτηση και το τιμόνι, ο βενζινοκινητήρας έχει το βασικό ρόλο στην κίνηση του αυτοκινήτου, ενώ ο ήχος του γίνεται πιο τραχύς! 

Πλήρως φορτισμένο και όταν κινείται συνδυαστικά και με τους δύο κινητήρες, η κατανάλωση αγγίζει τα 3,5 λίτρα/100 χιλιόμετρα, ενώ με άδεια μπαταρία η κατανάλωση ανεβαίνει συνδυαστικά στα 7,5 λίτρα /100 χιλιόμετρα. Η αυτονομία είναι πολύ μικρή και ιδανική μόνο για κίνηση στον αστικό ιστό, καθώς οι πραγματικές συνθήκες σε ταξίδι θα την εκμηδενίσουν γρήγορα. Ωστόσο, ο οδηγός θα έχει στην διάθεση του και τους 225 ίππους, καθώς το αυτοκίνητο συνεχίζει να λειτουργεί ως ήπια υβριδικό! 

Αναφορικά με την φόρτιση το αυτοκίνητο χρειάζεται περίπου 2 ώρες σε ταχυφορτιστή των των 7,4 kW, ενώ σε Wallbox 3 ώρες και 30 λεπτά.

Σε ποιους απευθύνεται 

Η Peugeot δεν ξεχνάει την σπορ φύση της και με το εξηλεκτρισμένο 308 των 225 ίππων προσπαθεί να δελεάσει νέους ηλικιακά οικογενειάρχες με ανήσυχο πνεύμα, που η δυναμική οδήγηση είναι τρόπος ζωής! Επιχειρεί να αποσπάσει μερίδιο από την Premium αγορά, στοχεύοντας στην οδηγική απόλαυση και κορυφαία οδική συμπεριφορά! 

Τιμή 

Η… πικάντικη εμφάνιση, συνοδεύεται από αντίστοιχη… αλμυρή τιμή που αγγίζει τα 51.721€… Ωστόσο χάρη στον εξοπλισμό, τις επιδόσεις και την ποιότητα θα αποζημιώσει τους πιο απαιτητικούς! Ειδικότερα το αυτοκίνητο της δοκιμής κοστίζει 55.327€ με πολλά extra και την ανοιγόμενη πανοραμική οροφή! 

Caractéristiques techniques 

AMAXOMA  
Presse Hatchback 
Sièges 5
Portes 5
CONSOMMATION - ÉMISSIONS - SUBVENTIONS  
Consommation moyenne combinée (WLTP) 1.2 l/100 km
Émissions de CO2 (WLTP) 26-28 g/km
Type de carburant βενζίνη / ηλεκτρική ενέργεια
Accélération 0 - 100 km/h 7.5 δευτ
Vitesse maximale 235 km/h
Spécifications des gaz d'échappement Euro 6d
Rapport poids/puissance 7.3 κιλά/Hp, 137.8 Hp/τόνος
Rapport poids/couple 4.5 κιλά/Nm, 220.5 Nm/τόνος
ENGINE TOTAL  
MOTEUR À COMBUSTION INTERNE  
Puissance  181 Hp @ 6000 σ.α.λ.
Puissance par litre de cylindrée 113.3 Hp/l
Couple 250 Nm @ 1750 σ.α.λ.
Διάταξη Εμπρός, εγκάρσια
Μοντέλο/Κωδικός DGY EP6FADTXHPD
Κυβισμός 1598 cm3
Nombre de cylindres 4
Configuration du moteur En série
Diamètre du cylindre 77 mm
Voie d'administration du vaccin 85.8 mm
Nombre de soupapes par cylindre 4
Système d'injection de carburant Pulvérisation directe
Aspiration du moteur Στροβιλοσυμπιεστής , Ιντερκούλερ
Χωρητικότητα λαδιού  4.25 l
MOTEUR ÉLECTRIQUE  
Ηλεκτρική ισχύς 110 Hp @ 2500 σ.α.λ.
Ηλεκτρική ροπή  320 Nm @ 500-2500 σ.α.λ.
Position du moteur électrique Entre le moteur à combustion interne et la boîte de vitesses
ΣΥΝΟΛΟ   
Συνολική ισχύς συστήματος 225 Hp
Ροπή συστήματος 360 Nm
BATTERIE  
Capacité brute de la batterie 12.4 kWh
Technologie des batteries Lithium-ion (Li-Ion)
Θέση μπαταρίας Κάτω από τα πίσω καθίσματα
Ηλεκτρική αυτονομία (WLTP) 62-63 km
Μέση κατανάλωση ενέργειας (WLTP) 15.6-15.9 κιλοβατώρα/100 χλμ
Μέγιστη ταχύτητα (μόνο με ηλεκτρική ενέργεια) 135 km/h
TAILLE ET POIDS  
Poids 1633 κιλά
Charge utile maximale 487 κιλά
Volume minimal d'espace pour les bagages 361 l
Μέγιστος όγκος χώρου αποσκευών 1271 l
Capacité du réservoir de carburant 40 l
Μέγιστο φορτίο 85 κιλά
Capacité de remorquage autorisée avec freins (12%) 1500 κιλά
DIMENSIONS   
Longueur 4367 mm
Largeur 1852 mm
Hauteur 1441 mm
Empattement 2675 mm
Trace d'acheminement 1559 mm
Trace dorsale 1554 mm
Hélice avant 904 mm
Etai dorsal 788 mm
Distance par rapport au sol 140 mm
Coefficient de traînée (Cd) 0.28
Diamètre de rotation minimal (diamètre de rotation) 10.5 m
ARCHITECTURE   
Mouvement Κίνηση στους μπροστινούς τροχούς
Nombre de rapports et type de boîte de vitesses 8 ταχύτητες, αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων e-EAT
Suspension avant Σπειροειδές ελατήριο, Ανεξάρτητη τύπου McPherson
Suspension arrière Συστροφή
Εμπρός φρένα Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα Δίσκοι
Systèmes auxiliaires ABS (Σύστημα αντιμπλοκαρίσματος τροχών)
Τύπος συστήματος διεύθυνσης Gestion chukrania (avec dents)
Système de direction  Volant électrique
Roues  225/40 R18

galerie de photos

 

Conclusion
Η γαλλική εταιρεία, γνωρίζοντας πως έχει να λανσάρει ένα εξαιρετικά ακριβό προϊόν που απευθύνεται στο πλέον απαιτητικό μέρος των καταναλωτών, επιστράτευσε τεχνικό τμήμα και Marketing, προκειμένου να το διαφοροποιήσει τόσο από την υπόλοιπη γκάμα του 308, όσο και από τον σκληρό ανταγωνισμό. Έδωσε έμφαση στην οδική συμπεριφορά και στον δυναμισμό! Επιμελήθηκε το εξωτερικό του αυτοκινήτου με ευδιάκριτες λεπτομέρειες που του δίνουν ακόμα πιο επιθετική όψη. Το εσωτερικό προσανατολίζεται στην ποιότητα και την εργονομία, διατηρώντας στο ακέραιο την σπορ αισθητική. Ουσιαστικά κατάφερε να βρει την χρυσή τομή, λανσάροντας ένα εξηλεκτρισμένο και σύγχρονο Gran Turismo! 
Intérieur et aspects pratiques
8.2
Dépenses courantes
7
Οδική συμπεριφορά & επιδόσεις
8
Sécurité
7.4
Facteur de plaisir
7.9
un bon rapport qualité-prix
5.4
Quelle note lui donnez-vous ?8 Notes
9.2
SYN
Design externe
Performance
Qualité du roulement
Φουτουριστικό εσωτερικό
PLEEN
Μικρό εύρος ηλεκτρικής αυτονομίας
Περιμετρική ορατότητα
Τιμή
7.3