Οδηγούμε το Peugeot 308 1.2 PureTech 130 PS EAT8: Ολική αναβάθμιση  

Η αλλαγή φιλοσοφίας προμηνύεται από το νέο λογότυπο και το δυναμικό Design, ωστόσο επιβεβαιώνεται πίσω από το τιμόνι!

Εσύ τι βαθμό του βάζεις;7 Ψήφοι
7.4
7.3

Ως το πρώτο Peugeot της νέας εποχής, το 308  λανσάρει την αλλαγή εταιρικής κουλτούρας, για τη γαλλική εταιρεία, η οποία θα χαρακτηρίζει ολόκληρη την μελλοντική της γκάμα! Η καθιερωμένη εβδομαδιαία συνύπαρξη μαζί του, αποκαλύπτει ποσό έχει αναβαθμιστεί! 

Γνωριμία 

Η ονοματοδοσία της Peugeot είναι διαχρονικά γνωστή. Ο πρώτος αριθμός δείχνει την κατηγορία, το 0 ουσιαστικά είναι ο κύκλος που έμπαινε η μανιβέλα στα πρώτα μοντέλα, μεταξύ των δύο αριθμών, ο οποίος καθιερώθηκε ως μηδέν, όταν σταμάτησε η χρήση της ενώ ο τελευταίος αριθμός σηματοδοτούσε τη γενιά του μοντέλου! Πλέον όλα τα μοντέλα σταμάτησαν στο 8 σε κάθε γενιά! Έτσι και το 3 – 0 – 8 μετράει ήδη την τρίτη γενιά, ενώ συνολικά πρόκειται για τη δέκατη γενιά ενός μικρομεσαίου Peugeot. Η πρώτη γενιά παρουσιάστηκε το 2007 και έμεινε στη παραγωγή έως το 2013 πουλώντας συνολικά 1.251.700 μονάδες! Η δεύτερη γενιά παρουσιάστηκε το 2013 και αντικαταστάθηκε το 2021 από το τρέχον μοντέλο, το οποίο δοκιμάζουμε στην βενζινοκίνητη έκδοση! 

Εξωτερική σχεδίαση 

Στιλιστικά, η γαλλική εταιρεία έχει προσδώσει στο μικρομεσαίο της μια επιβλητική εμφάνιση, η οποία ξεκινάει από το μπροστινό μέρος και επεκτείνεται σε ολόκληρο το αμάξωμα! 

Ειδικότερα, η μεγάλη τραπεζοειδής μάσκα φιλοξενεί το νέο έμβλημα της γαλλικής εταιρείας και πλαισιώνεται από τους λεπτούς και άγριους led προβολείς που εκτείνονται ανοδικά, ενώ τα φλας εκτείνονται προς τα κάτω σαν κυνόδοντες, δημιουργώντας την αίσθηση πως πρόκειται για ένα λιοντάρι που βρυχάται!

Το προφίλ αποτυπώνει μια ενδιαφέρουσα σιλουέτα με καθαρές γραμμές και μυώδεις επιφάνειες. Κύριο χαρακτηριστικό το μακρύ ρύγχος που ενισχύει τον δυναμισμό του μοντέλου. Οι πίσω θόλοι των τροχών φουσκώνουν ομαλά, θυμίζοντας επίσης λιοντάρι που κάθεται! 

Το πίσω μέρος χαρακτηρίζεται από τους λεπτούς προβολείς, που ενώνεται στο κέντρο και πλαισιώνονται από μία λεπτή πτύχωση περιμετρικά τους! Ωστόσο ο δυναμισμός εκπέμπεται με την κάθετη πέμπτη πόρτα και τον φουσκωμένο προφυλακτήρα με τα νίκελ τραπεζοειδή πλαίσια στις δύο πλευρές που θυμίζουν εξατμίσεις! 

Συνολικά διαθέτει πολύ δυναμική σχεδίαση, η οποία ενισχύεται από το χαμηλό αμάξωμα, προβάλλοντας τον σπορ χαρακτήρα του αυτοκινήτου! 

Εσωτερικό 

Η γαλλική εταιρεία έχει επιμεληθεί ιδιαίτερα την καμπίνα, η οποία διαθέτει υψηλής ποιότητας υλικών και συναρμογής σε συνδυασμό με το ξεχωριστό ντιζαϊνάτο στιλ! 

Ειδικότερα, το ταμπλό διαθέτει μια μινιμαλιστική προσέγγιση. Οι ψηλά τοποθετημένοι αεραγωγοί και το μικρό αναλογικά τιμόνι, δίνουν μια διαστημική εικόνα. Χαρακτηριστικός είναι ο ψηφιακός πίνακας οργάνων i-cockpit 3D με οθόνη τρισδιάστατης απεικόνισης των πληροφοριών 10 ιντσών πίσω από τιμόνι, που μοιάζει σαν να αναδύεται μέσα από το ταμπλό! 

Κεντρικά δεσπόζει η αναβαθμισμένη εκδοχή του i–cockpit με οθόνη επίσης 10 ιντσών του συστήματος πολυμέσων, συμβατού με Apple AirPlay και Android Auto! Η ψηφιοποίηση της καμπίνας φτάνει στο μέγιστο βαθμό με τα i-toggles, τους διακόπτες αφής που αντικαθιστούν τους κλασικούς! 

Η πλατιά κεντρική κονσόλα όχι μόνο προσδίδει μία Glamour πολυτέλεια, αλλά είναι και εργονομική, αφού διαθέτει άπλετες θήκες για αντικείμενα. Επίσης ο επιλογέας του αυτόματου κιβωτίου , όπως και ο διακόπτης επιλογής προφίλ οδήγησης, είναι τοποθετημένοι με τόσο κομψό τρόπο, δίνοντας μια νότα υψηλής αισθητικής!  

Το φινίρισμα είναι από αφρώδες μαλακά υλικά, ύφασμα Alcantara και διακοσμητικές λεπτομέρειες αλουμινίου! Αξιοσημείωτος είναι ο ατμοσφαιρικός LED φωτισμός με 8 διαφορετικές αποχρώσεις! 

Τα ημιμπάκετ καθίσματα προσφέρουν εξαιρετική στήριξη του σώματος των επιβατών, παρέχοντας ταυτόχρονα υψηλό επίπεδο άνεσης!  

Ο χώρος αποσκευών είναι 412 λίτρα, ωστόσο με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων αγγίζει τα 1.323! 

Κινητήριο σύνολο  

Η καρδιά του Peugeot 308 είναι ο γνωστός τρικύλινδρος βενζινοκινητήρας των 1.2 λίτρων της οικογένειας Puretech, στην ισχυρή έκδοση που αποδίδει 130 ίππους στις 5.500 σ.α.λ. και ροπή 230 Nm/1.750 σ.α.λ, ο οποίος συνδυάζεται με το αυτόματο κιβώτιο των 8 σχέσεων EAT8.

Στο δρόμο 

Τόσο η δυναμική εμφάνιση, όσο και τα χαρακτηριστικά του κινητήρα, προϊδεάζουν για ένα αυτοκίνητο με έντονο χαρακτήρα! Η οδηγική εμπειρία, σε κάθε δυνατή συνθήκη, σφραγίζει τις εντυπώσεις!  

Στην πόλη κινείται ως ένα τυπικό μικρομεσαίο αυτοκίνητο. Η καθημερινή χρήση στον αστικό ιστό δεν θα προβληματίσει, όντας ευκολοδήγητο με ακτίνα στροφή 10.51 μέτρα. Η κατανάλωση εντός πόλης αγγίζει τα 8.0 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα! 

Το ορεινό και επαρχιακό δίκτυο είναι το καλύτερο περιβάλλον για να απολαύσει ο οδηγός τον έντονο οδηγικό χαρακτήρα του νέου Peugeot 308. Οι 130 ίπποι και τα 230 Nm ροπής, του παρέχουν την απαιτούμενη δύναμη και σε συνάρτηση με το στιβαρό πλαίσιο και την ρύθμιση της ανάρτησης πολλαπλών συνδέσμων κάνουν την οδήγηση διασκεδαστική σε αναβάσεις… και σε καταβάσεις χάρη στα ισχυρά φρένα! Ιδιαίτερα με την επιλογή του προφίλ «σπορ» το αυτοκίνητο γίνεται ιδιαίτερα ευχάριστο, αλλάζοντας την χαρτογράφηση του κινητήρα, ενώ παράλληλα η ανάρτηση γίνεται πιο σφιχτή! 

Στον αυτοκινητόδρομο αναδεικνύεται η εξαιρετική ποιότητα κύλισης και η ηχομόνωση ακόμα και σε υψηλές ταχύτητες! Σε αυτό συντελεί και η αεροδυναμική απόδοση με χαμηλό συντελεστή οπισθέλκουσας μόλις 0.28 Cd! 

Γενικά το νέο Peugeot 308 διαθέτει οδηγοκεντρική και σπορτίβ συμπεριφορά! Η πυκνή κλιμάκωση του ομολογουμένως γρήγορου αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων, διαχέει ομαλά τη δύναμη στους εμπρός τροχούς! Η σκληρή ανάρτηση θα θυσιάσει μέρος της άνεσης των επιβατών, βελτιώνοντας ωστόσο αισθητά το κράτημα του αυτοκινήτου, ιδιαίτερα στις στροφές! Διαθέτει τρία προφίλ οδήγησης. Το ECO, το οποίο είναι ιδανικό για την πόλη, μειώνοντας την κατανάλωση καυσίμου. Το Normal το οποίο επικεντρώνεται στην καθημερινή χρήση και το Sport, το οποίο αναδεικνύει την δυναμική φύση του νέου Peugeot 308. Η συνολική μέση κατανάλωση κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας άγγιξε τα 8.2 λίτρα / 100 χιλιόμετρα!  

Σε ποιους απευθύνεται 

Το νέο Peugeot 308 δείχνει μοντέρνο, με δυναμική οδηγική συμπεριφορά, οδηγοκεντρική φιλοσοφία και επιβλητικό στιλ! Όλα αυτά τα χαρακτηριστικά στοχεύουν κυρίως σε νεανικό κοινό και νέους οικογενειάρχες! Αλλά και όσους παραμένουν λάτρεις της σπορ και συναρπαστικής οδήγησης!

Τιμή 

Η έκδοση με τον 1.2 λίτρων Puretech των 130 ίππων με το μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων ξεκινάει από τα 26.500 €, ενώ με το αυτόματο κιβώτιο EAT 8 της δοκιμής μας, αντίστοιχα από τα  29.800 €!

Τεχνικά χαρακτηριστικά 

ΑΜΑΞΩΜΑ  
Τύπος Hatchback 
Καθίσματα 5
Πόρτες 5
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ – ΕΚΠΟΜΠΕΣ – ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ  
Μέση συνδυασμένη κατανάλωση καυσίμου (WLTP) 5.8 l/100 km
Εκπομπές Co2 (WLTP) 130 g/km
Επιτάχυνση  9.6 δευτ.
Μέγιστη Ταχύτητα  210 km/h
Τύπος καυσίμου Βενζίνη
Προδιαγραφές Καυσαερίων Euro 6.3
Αναλογία βάρους/ισχύος 9.9 κιλά/Hp, 100.9 Hp/τόνος
Αναλογία βάρους/Ροπή 5.6 κιλά/Nm, 178.4 Nm/τόνος
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ  
Ισχύς 130 Hp @ 5500 σ.α.λ.
Ισχύς ανά λίτρο κυβισμού 108.4 Hp/l
Ροπή 230 Nm @ 1750 σ.α.λ.
Διάταξη κινητήρα Εμπρός, εγκάρσια
Μοντέλο/Κωδικός κινητήρα HNS EB2DTS
Κυβισμός κινητήρα 1199 cm3
Αριθμός κυλίνδρων 3
Διαμόρφωση κινητήρα Σε σειρά
Διάμετρος κυλίνδρου 75 mm
Διαδρομή εμβόλιου 90.5 mm
Βαθμός συμπίεσης 10.5
Αριθμός βαλβίδων ανά κύλινδρο 4
Σύστημα ψεκασμού καυσίμου Άμεσος ψεκασμός
Αναρρόφηση κινητήρα Στροβιλοσυμπιεστής , Ιντερκούλερ
Μηχανισμός διανομής αερίων DOHC
Χωρητικότητα λαδιού κινητήρα 3.5 l
ΟΓΚΟΣ ΚΑΙ ΒΑΡΗ   
Βάρος 1289 κιλά
Ελάχιστος όγκος χώρου αποσκευών 412 l
Μέγιστος όγκος χώρου αποσκευών 1323 l
Χωρητικότητα δεξαμενής καυσίμων 52 l
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ   
Μήκος 4367 mm
Πλάτος 1852 mm
Ύψος 1444 mm
Μεταξόνιο 2675 mm
Εμπρός ίχνος 1559 mm
Πίσω ίχνος 1553 mm
Εμπρός πρόβολος 904 mm
Πίσω πρόβολος 788 mm
Απόσταση από το έδαφος 140 mm
Συντελεστής οπισθέλκουσας (Cd) 0.28
Ελάχιστη διάμετρος στροφής (διάμετρος στροφής) 10.51 m
ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ   
Κίνηση Κίνηση στους μπροστινούς τροχούς
Αριθμός γραναζιών και τύπος κιβωτίου ταχυτήτων 8 ταχύτητες, αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων EAT
Βοηθητικά συστήματα ABS (Σύστημα αντιμπλοκαρίσματος τροχών)
Τύπος διεύθυνσης Τσουκράνια διαχείρισης (με δόντια)
Σύστημα διεύθυνσης  Ηλεκτρικό
Τροχοί  205/55 R16; 225/45 R17 ή 225/40 R18

 

 

Συμπέρασμα
Το νέο Peugeot 308 είναι αναβαθμισμένο σε όλους τους τομείς, με δυναμική οδηγική συμπεριφορά, υποδειγματική ποιότητα κύλισης και επιβλητική εμφάνιση! Δεν μπορεί και δεν θέλει να χαρακτηριστεί Premium, εστιάζοντας απλά στην ανώτερη βαθμίδα της Mainstream αγοράς! 
Εσωτερικό & πρακτικότητα
8
Τρεχούμενα έξοδα
6.8
Οδική συμπεριφορά & επιδόσεις
7.7
Ασφάλεια
7.4
Παράγοντας απόλαυσης
7.9
Value for money
5.9
Εσύ τι βαθμό του βάζεις;7 Ψήφοι
7.4
ΣΥΝ
Εξωτερική σχεδίαση
Φουτουριστικό εσωτερικό
Δυναμική οδική συμπεριφορά
ΠΛΗΝ
Σκληρή ρύθμιση ανάρτησης
Περιμετρική ορατότητα
7.3