Live the Movement in the streets

Driving Peugeot 308 GT PHEV 225 PS e-EAT 8: Electrified Gran Turismo

Οι 225 ίπποι της κορυφαίας εξηλεκτρισμένης έκδοσης GT του 308 δεν αφήνουν περιθώρια αμφισβήτησης

What grade do you give him?8 Votes
9.2
7.3

Σε Total Black απόχρωση, πανοραμική οροφή, χαμηλωμένο αμάξωμα και ζάντες 18 ιντσών, το δυναμικό παρουσιαστικό του Peugeot 308 GT PHEV που είχαμε στη κατοχή μας για μία εβδομάδα, τράβηξε δικαιολογημένα τα βλέμματα! 

Meet 

The new Peugeot 308 το είχαμε γνωρίσει με τον κινητήρα των 1.2 λίτρων απόδοσης 130 ίππων και το αυτόματο κιβώτιο EAT-8. Πλέον ήρθε η σειρά να οδηγήσουμε την κορυφαία έκδοση GT με το εξηλεκτρισμένο επαναφορτιζόμενο υβριδικό σύνολο των 225 ίππων!

External design 

Η γαλλική εταιρεία μένει πιστή στη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία που την χαρακτηρίζει! Έντονες ακμές, τονισμένες λεπτομέρειες και μυώδεις επιφάνειες! 

Στο μπροστινό μέρος ξεχωρίζει η μεγάλη μάσκα με το νέο λογότυπο, και τους λεπτούς Full Matrix Led προβολείς. Τα φώτα ημέρας διαθέτουν σχήμα κυνόδοντα και λειτουργούν παράλληλα ως φλας, σχηματίζοντας την εικόνα ενός αγριεμένου λιονταριού! 

Το πλαϊνό μέρος χαρακτηρίζεται από καθαρές γραμμές, προσδίδοντας μια δυναμική σιλουέτα, ενώ το πίσω μέρος διαθέτει μια μεγάλη αεροτομή στο πάνω μέρος της κάθετης πέμπτης πόρτας, που φιλοξενεί τα μακρόστενα σφηνοειδή φωτιστικά σώματα με την LED υπογραφή από τα «νύχια του λέοντα». 

Ειδικότερα, η έκδοση GT της δοκιμής μας διαθέτει μια πιο δυναμική μάσκα, χρωματισμό Total Black, χαμηλωμένο αμάξωμα, ζάντες 18 ιντσών και πανοραμική ανοιγόμενη ηλιοροφή. Στοιχεία τα οποία δεν το αφήνουν να περάσει απαρατήρητο!  

Internal 

Αναβαθμισμένη είναι και η καμπίνα της κορυφαίας έκδοσης GT σε σχέση με την υπόλοιπη γκάμα του 308. Η σχεδίαση του εσωτερικού είναι αμετάβλητη, με γνωστό φουτουριστικό ταμπλό δύο επιπέδων να κερδίζει τις εντυπώσεις. 

Πρωταγωνιστής είναι το προηγμένο και πλήρως ψηφιακό σύστημα i- Cockpit 3D, που αποτελείται από δύο οθόνες. Η μία πίσω από το όμορφο, μικρό και πολυγωνικό τιμόνι με το νέο έμβλημα της Peugeot, η οποία είναι 10,25 ιντσών και παρέχει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες στον οδηγό για την πορεία και τον ψηφιακό πίνακα οργάνων. Η άλλη οθόνη είναι 10 ιντσών, βρίσκεται τοποθετημένη κεντρικά με ελαφριά κλήση προς τον οδηγό και παρέχει τις λειτουργίες του συστήματος πολυμέσων, συμβατό με Android Auto και Apple CarPlay. 

Οι διακόπτες i toggles σε μορφή πλήκτρων κάτω από την κεντρική οθόνη, εκτός από ένα όμορφο οπτικό αποτέλεσμα, παρέχουν αξιόλογη εργονομία!

Επίσης, η πρακτικότητα βρίσκεται σε υψηλό επίπεδο με έξυπνες θήκες, ιδιαίτερα στην κεντρική κονσόλα ανάμεσα στα καθίσματα του οδηγού και του συνοδηγού. Αξιοσημείωτο είναι να αναφερθούμε στον μίνιμαλ επιλογέα ταχυτήτων με τη μορφή διακόπτη σε μια διακριτική θέση στην κονσόλα. 

Οι Γάλλοι έχουν επιμεληθεί το φινίρισμα στην έκδοση GT, με ιδιαίτερη φροντίδα, επιλέγοντας ποιοτικότερα υλικά σε σχέση με την υπόλοιπη γκάμα του 308, κορυφαίας αίσθησης αφής, μαλακά υλικά στο σύνολο τους, με εξαιρετική συναρμογή ολοκληρώνουν την εικόνα του εσωτερικού.  

Τα όμορφα μπάκετ Dynamique καθίσματα, είναι αποκλειστικά σχεδιασμένα για την έκδοση GT, κατασκευασμένα από δέρμα Alcantara και ύφασμα. Παρέχουν εξαιρετική στήριξη του σώματος. Ωστόσο για τους πιο απαιτητικούς υπάρχει η επιλογή των καθισμάτων τεχνολογίας AGR με δέκα ηλεκτρικές ρυθμίσεις, μασάζ, λειτουργία μνήμης, και τέσσερις ηλεκτρικές ρυθμίσεις για τη στήριξη της οσφυϊκής χώρας, αλλά στοιχίζει έξτρα €2.604.

Η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ έχει όγκο 361 λίτρα, ενώ με τα καθίσματα πλήρως αναδιπλωμένα αγγίζει τα 1.271 λτ.

Κινητήριο σύνολο  – Τεχνολογία 

Κάτω από το καπό φιλοξενείται το αποδοτικό υβριδικό σύνολο που αποτελείται από έναν βενζινοκινητήρα της οικογενείας PureTech, απόδοσης 180 ίππων και 250 Nm ροπής και έναν ηλεκτροκινητήρα 110 ίππων και 320Nm ροπής. Συνδυαστικά η απόδοση αγγίζει τους 225 ίππους και 360 Nm ροπής, το οποίο συνδυάζεται με το αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων e-EAT 8. 

Διαθέτει μπαταρία 12,4 kWh, η οποία προσφέρει πραγματικό εύρος αυτονομίας περίπου 40 χιλιομέτρων πλήρως φορτισμένο. Ο χρόνος φόρτισης είναι περίπου 1 ώρα και 45 λεπτά σε φορτιστή των 7,4 kW.

On the road 

Η κορυφαία έκδοση GT του 308 αναβιώνει την σπορ φύση της Peugeot του παρελθόντος, με την θέα του αυτοκινήτου να προκαλεί να το οδηγήσεις σε κάθε δυνατή συνθήκη! Ας το γνωρίσουμε. 

In the city κινείται τυπικά, άλλωστε πρόκειται για ένα μικρομεσαίο οικογενειακό αυτοκίνητο. Ωστόσο, είναι ιδιαίτερα φιλικό για καθημερινή χρήση. Χάρη στην δυνατότητα αμιγώς ηλεκτρικής κίνησης πετυχαίνει μηδενική κατανάλωση εντός αστικού ιστού! Η περιορισμένη περιμετρική ορατότητα, περιορίζει την ευελιξία του στα στενά.

In the mountain and rural network αναδεικνύεται η σπορ παρακαταθήκη της Peugeot με συναρπαστικό τρόπο. Η συνδυασμένη απόδοση των 225 ίππων από το υβριδικό σύστημα είναι η εγγύηση για απολαυστική οδήγηση σε δρόμους με στροφές! Το αυτοκίνητο προκαλεί για οδήγηση στο όριο, παρέχοντας υψηλά επίπεδα πρόσφυσης. Τα φρένα επίσης άμεσα και αποδοτικά. Η σκληρή ρύθμιση της ανάρτησης βελτιώνει παρά πολύ το κράτημα, καθώς το αυτοκίνητο κολλάει στον δρόμο, γεμίζοντας με αίσθημα ασφάλειας τον οδηγό!

On the motorway το Peugeot 308 GT δείχνει δυναμικό και παραμένει εξαιρετικά σταθερό ακόμα και στις πολύ υψηλές ταχύτητες. Η ηχομόνωση ανταγωνίζεται τα επίπεδα των Premium προτάσεων, ενώ η ποιότητα κύλισης θα ικανοποιήσει ακόμα και τους πιο απαιτητικούς. Ένας παράγοντας για αυτά τα επιτεύγματα, είναι προφανώς ο χαμηλός συντελεστής οπισθέλκουσας, μόλις 0,28 Cd. Τα συστήματά ασφαλείας ολοκληρώνουν την εμπειρία οδήγησης, δικαιολογώντας το προσωνύμιο GT! 

General το Peugeot 308 GT Plug – In Hybrid διαθέτει τρία προγράμματα οδήγησης. 

  • Electric για αμιγώς ηλεκτρική κίνηση, ιδίως στον αστικό ιστό με την ισχύ των  110 ίππων του ηλεκτροκινητήρα, η λειτουργία του οποίου σταματάει μετά τα 80 χιλιόμετρα την ώρα!  
  • Normal το οποίο είναι το πιο ισορροπημένο πρόγραμμα οδήγησης αναφορικά με την απόδοση και την οικονομία, ιδανικό για καθημερινή χρήση.
  • Sport, κατά το οποίο αλλάζει ολόκληρο το Set Up του αυτοκινήτου, σκληραίνει η ανάρτηση και το τιμόνι, ο βενζινοκινητήρας έχει το βασικό ρόλο στην κίνηση του αυτοκινήτου, ενώ ο ήχος του γίνεται πιο τραχύς! 

Πλήρως φορτισμένο και όταν κινείται συνδυαστικά και με τους δύο κινητήρες, η κατανάλωση αγγίζει τα 3,5 λίτρα/100 χιλιόμετρα, ενώ με άδεια μπαταρία η κατανάλωση ανεβαίνει συνδυαστικά στα 7,5 λίτρα /100 χιλιόμετρα. Η αυτονομία είναι πολύ μικρή και ιδανική μόνο για κίνηση στον αστικό ιστό, καθώς οι πραγματικές συνθήκες σε ταξίδι θα την εκμηδενίσουν γρήγορα. Ωστόσο, ο οδηγός θα έχει στην διάθεση του και τους 225 ίππους, καθώς το αυτοκίνητο συνεχίζει να λειτουργεί ως ήπια υβριδικό! 

Αναφορικά με την φόρτιση το αυτοκίνητο χρειάζεται περίπου 2 ώρες σε ταχυφορτιστή των των 7,4 kW, ενώ σε Wallbox 3 ώρες και 30 λεπτά.

Who it is aimed at 

Η Peugeot δεν ξεχνάει την σπορ φύση της και με το εξηλεκτρισμένο 308 των 225 ίππων προσπαθεί να δελεάσει νέους ηλικιακά οικογενειάρχες με ανήσυχο πνεύμα, που η δυναμική οδήγηση είναι τρόπος ζωής! Επιχειρεί να αποσπάσει μερίδιο από την Premium αγορά, στοχεύοντας στην οδηγική απόλαυση και κορυφαία οδική συμπεριφορά! 

Price 

Η… πικάντικη εμφάνιση, συνοδεύεται από αντίστοιχη… αλμυρή τιμή που αγγίζει τα 51.721€… Ωστόσο χάρη στον εξοπλισμό, τις επιδόσεις και την ποιότητα θα αποζημιώσει τους πιο απαιτητικούς! Ειδικότερα το αυτοκίνητο της δοκιμής κοστίζει 55.327€ με πολλά extra και την ανοιγόμενη πανοραμική οροφή! 

Technical characteristics 

AMAXOMA
 
Press
Hatchback 
Seats
5
Doors
5
CONSUMPTION - EMISSIONS - SUBSIDIES
 
Average combined fuel consumption (WLTP)
1.2 l/100 km
CO2 emissions (WLTP)
26-28 g/km
Fuel type
petrol / electricity
Acceleration 0 - 100 km/h
7.5 sec
Maximum speed
235 km/h
Exhaust Gas Specifications
Euro 6d
Weight/power ratio
7.3 κιλά/Hp, 137.8 Hp/τόνος
Weight/torque ratio
4.5 κιλά/Nm, 220.5 Nm/τόνος
ENGINE TOTAL
 
INTERNAL COMBUSTION ENGINE
 
Power 
181 Hp @ 6000 rpm.
Power per litre of displacement
113.3 Hp/l
Torque
250 Nm @ 1750 rpm
Order
Forward, transverse
Μοντέλο/Κωδικός
DGY EP6FADTXHPD
Cubism
1598 cm3
Number of cylinders
4
Engine configuration
In series
Cylinder diameter
77 mm
Vaccine route
85.8 mm
Number of valves per cylinder
4
Fuel injection system
Direct spraying
Engine suction
Turbocharger , Intercooler
Χωρητικότητα λαδιού 
4.25 l
ELECTRIC MOTOR
 
Ηλεκτρική ισχύς
110 Hp @ 2500 rpm.
Ηλεκτρική ροπή 
320 Nm @ 500-2500 σ.α.λ.
Electric motor position
Between the internal combustion engine and the gearbox
TOTAL 
 
Total system power
225 hp
System torque
360 Nm
BATTERY
 
Gross battery capacity
12.4 kWh
Battery technology
Lithium-ion (Li-Ion)
Battery position
Under the rear seats
Electric range (WLTP)
62-63 km
Average energy consumption (WLTP)
15.6-15.9 κιλοβατώρα/100 χλμ
Maximum speed (electric only)
135 km/h
HEIGHT AND WEIGHT
 
Weight
1633 κιλά
Maximum payload
487 κιλά
Minimum volume of luggage space
361 l
Maximum volume of luggage space
1271 l
Fuel tank capacity
40 l
Maximum load
85 kg
Permissible towing capacity with brakes (12%)
1500 κιλά
DIMENSIONS 
 
Length
4367 mm
Width
1852 mm
Height
1441 mm
Wheelbase
2675 mm
Front track
1559 mm
Back trace
1554 mm
Forward prop
904 mm
Back prop
788 mm
Distance from the ground
140 mm
Drag coefficient (Cd)
0.28
Minimum turning diameter (turning diameter)
10.5 m
ARCHITECTURE 
 
Movement
Movement on the front wheels
Number of ratios and type of gearbox
8 ταχύτητες, αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων e-EAT
Front suspension
Σπειροειδές ελατήριο, Ανεξάρτητη τύπου McPherson
Rear suspension
Feed
Front brakes
Ventilated trays
Rear brakes
Discs
Auxiliary systems
ABS (Anti-lock Braking System)
Τύπος συστήματος διεύθυνσης
Management chukrania (with teeth)
Steering system 
Electric Steering Wheel
Wheels 
225/40 R18

photo gallery

 

Conclusion
Η γαλλική εταιρεία, γνωρίζοντας πως έχει να λανσάρει ένα εξαιρετικά ακριβό προϊόν που απευθύνεται στο πλέον απαιτητικό μέρος των καταναλωτών, επιστράτευσε τεχνικό τμήμα και Marketing, προκειμένου να το διαφοροποιήσει τόσο από την υπόλοιπη γκάμα του 308, όσο και από τον σκληρό ανταγωνισμό. Έδωσε έμφαση στην οδική συμπεριφορά και στον δυναμισμό! Επιμελήθηκε το εξωτερικό του αυτοκινήτου με ευδιάκριτες λεπτομέρειες που του δίνουν ακόμα πιο επιθετική όψη. Το εσωτερικό προσανατολίζεται στην ποιότητα και την εργονομία, διατηρώντας στο ακέραιο την σπορ αισθητική. Ουσιαστικά κατάφερε να βρει την χρυσή τομή, λανσάροντας ένα εξηλεκτρισμένο και σύγχρονο Gran Turismo! 
Interior & practicality
8.2
Current expenditure
7
Road behaviour & performance
8
Security
7.4
Enjoyment factor
7.9
value for money
5.4
What grade do you give him?8 Votes
9.2
SYN
External design
Performance
Rolling quality
Φουτουριστικό εσωτερικό
PLEEN
Μικρό εύρος ηλεκτρικής αυτονομίας
Perimeter visibility
Price
7.3