Οδηγούμε Mazda 3-eSkyActiv-G 150: Το σπαθί των σαμουράι 

Η Mazda ενσωματώνει την σπορτίβ φιλοσοφία της στο μικρομεσαίο μοντέλο της, εστιάζοντας σε ένα πιο νεανικό κοινό!

Εσύ τι βαθμό του βάζεις;2 Ψήφοι
8.2
7

Η εβδομαδιαία συμβίωση με το ήπια υβριδικό Mazda 3 eSkyActiv-G 150, μας σύστησε την ξεχωριστή πρόταση της ιαπωνικής εταιρείας, σε μια άκρως δημοφιλή, αλλά δύσκολη κατηγορία με σκληρό ανταγωνισμό!   

Γνωριμία 

Η πρώτη γενιά του Mazda 3 παρουσιάστηκε το 2003, αντικαθιστώντας το πολύ πετυχημένο 323! Από τότε έχουν περάσει άλλοι τρεις κύκλοι παραγωγής, με το δημοφιλές μοντέλο να διανύει την τέταρτη γενιά του ήδη από το 2019.

Εξωτερική σχεδίαση 

Η Mazda ενστερνίζεται τη σχεδιαστική φιλοσοφία “Kodo Design” και στο μικρομεσαίο 3. Μια τεχνική που συνδυάζει το συναίσθημα, την ιαπωνική παράδοση και τον τρόπο με τον οποίο παίρνει ζωή ένα αυτοκίνητο μέσα από τη σχεδιαστική εξέλιξη, αλλά και την ψευδαίσθηση κίνησης, όταν αυτό βρίσκεται εν στάση!

Το μπροστινό μέρος δείχνει άγριο και επιθετικό με την μεγάλη χαρακτηριστική μάσκα που φέρει το λογότυπο της εταιρείας, να πλαισιώνεται από λεπτούς σφηνοειδείς led προβολείς με κλίση προς τα πάνω, οι οποίοι αγκαλιάζουν τα φτερά! Το μακρύ καπό καταλήγει στο χαμηλά τοποθετημένο ρύγχος, ενισχύοντας τον δυναμισμό του! 

Απλές λιτές γραμμές στο πλαϊνό μέρος σχηματίζουν μια οβάλ σιλουέτα με ανοδικές γραμμές και νεύρα στις πόρτες, που έρχονται σε αντίθεση με την έντονα κεκλιμένη οροφή. Δίνει έτσι την αίσθηση πως τρέχει, ακόμα και όταν αυτό βρίσκεται ακίνητο! Τα παράθυρα στις πίσω πόρτες μικραίνουν αρκετά, ενισχύοντας τον σπορτίβ προσανατολισμό του μοντέλου! 

Το μεγαλύτερο σχεδιαστικό ενδιαφέρον εντοπίζεται στο πίσω μέρος. Η οβάλ αισθητική συνεχίζει αρμονικά αγκαλιάζοντας την πέμπτη πόρτα, τόσο από το πλάι, όσο και από την οροφή! Τα μακρόστενα φωτιστικά σώματα αγριεύουν το παρουσιαστικό, ενώ στο εσωτερικό τους διαγράφονται δύο ανάγλυφα στρογγυλά led γραφικά! Το επιθετικό παρουσιαστικό ολοκληρώνεται από τον ογκώδη προφυλακτήρα, στον οποίο ξεχωρίζουν οι δυο μεγάλες απολήξεις της εξάτμισης, τοποθετημένες στις άκρες του αμαξώματος!  

Εσωτερικό 

Οι σχεδιαστές της Mazda έχουν επιμεληθεί την καμπίνα στο σύνολο της με ποιοτικά, αφρώδη υλικά, δημιουργώντας ένα Premium και φιλόξενο περιβάλλον! 

Αισθητικά κεντρίζει το ενδιαφέρον η ασύμμετρη οθόνη του συστήματος πολυμέσων των 8.8 ιντσών, η οποία μοιάζει σαν να αναδύεται μπροστά από το ταμπλό! Το multimedia system είναι συμβατό με Android Auto και Apple AirPlay. Ωστόσο, αντιβαίνει την μόδα της εποχής και αντί για την κλασική λειτουργία αφής, παίρνει εντολές από τον κεντρικό περιστροφικό διακόπτη! 

Πρακτικά χρειάζεται εξοικείωση, ωστόσο δεν αποσπά την προσοχή του οδηγού, αφού οι πληροφορίες δίνονται χωρίς να χρειάζεται να απομακρύνει το βλέμμα του από τον δρόμο! 

Το όμορφο τριάκτινο τιμόνι βρίσκεται σε σχεδόν κάθετη θέση απέναντι από τον οδηγό, ενώ πίσω από αυτόν δεσπόζει ο αναλογικός σπορτιβ πίνακας οργάνων με ψηφιοποιημένες ενδείξεις!  

Τα καθίσματα είναι άνετα και παρέχουν πολύ καλή στήριξη του σώματος των επιβατών. Η θέση οδήγησης είναι εξαιρετική, αντιθέτως δεν συμβαίνει το ίδιο με τους πίσω επιβάτες, οι οποίοι μπορεί να νιώσουν εγκλωβισμένοι. Αυτό οφείλεται στον σχεδιασμό του πίσω παραθύρου, το οποίο περιορίζει την ορατότητα των πίσω επιβατών! Συνολικά η Mazda δημιούργησε ένα οδηγοκεντρικό κόκπιτ, με κορυφαία εργονομία! 

 

Ο χώρος των αποσκευών είναι 330 λίτρα, ενώ με τα πίσω καθίσματα πλήρως αναδιπλωμένα αγγίζει τα 1019 λίτρα! 

Κινητήριο σύνολο 

Το αυτοκίνητο παίρνει κίνηση από έναν αποδοτικό τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα 2 λίτρων απόδοσης 150 ίππων και 213 Nm ροπής στις 6.000 και 4.000 σ.α.λ  αντίστοιχα, διαθέτοντας ήπιο υβριδικό σύνολο 48V, ο οποίος συνδυάζεται με ένα μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων 6 σχέσεων! 

Στον δρόμο 

Τόσο η δυναμική σχεδίαση, όσο και το αποδοτικό κινητήριο σύνολο προδιαθέτουν μια  αξιόλογη οδική συμπεριφορά! Δεν μένει λοιπόν να το γνωρίσουμε στην πράξη!  

Στην πόλη κινείται ως ένα τυπικό μικρομεσαίο αυτοκίνητο, χωρίς να έχει την δυνατότητα να αναδείξει τα πλεονεκτήματα του. Άλλωστε δεν πρόκειται για αυτοκίνητο πόλης. Παρόλα αυτά είναι ευκολοδήγητο, άνετο και οικονομικό, αφήνοντας καλές εντυπώσεις ως αυτοκίνητο καθημερινής χρήσης!

Στο ορεινό και επαρχιακό δίκτυο το Mazda 3 αναδεικνύει το στιβαρό πλαίσιο! Αν και δεν διεκδικεί δάφνες επιδόσεων, πατάει πολύ καλά στον δρόμο και προβάλει τον οικογενειακό του χαρακτήρα, δίνοντας έμφαση στην ασφάλεια με τον απαραίτητο δυναμισμό!!

Στον αυτοκινητόδρομο εστιάζει στην άνεση. Διαθέτει εξαιρετική ηχομόνωση και ποιότητα κύλισης, με την ισορροπημένη ανάρτηση να απορροφά τις τυχόν ανωμαλίες, προσφέροντας ένα άνετο ταξίδι για τους επιβάτες! 

Γενικά το Mazda 3 ξεφεύγει από τα στερεότυπα της μικρομεσαίας κατηγορίας, με μια πρόταση που συνδυάζει τον δυναμισμό, την άνεση και την πολύ καλή οδηγική συμπεριφορά! Ο δίλιτρος ατμοσφαιρικός βενζινοκινητήρας στην πράξη αποδεικνύεται ανέλπιστα οικονομικός, αφού η κατανάλωση δεν ξεπέρασε τα 7.4 λίτρα / 100 χιλιόμετρα. Η κοντή και σωστή κλιμάκωση του μηχανικού εξατάχυτου κιβωτίου ταχυτήτων, θα εκτιμηθεί από τους λάτρεις της παραδοσιακής οδήγησης! 

Σε ποιους απευθύνεται

Η Mazda εστιάζει σε νεανικό κοινό, κυρίως οικογενειάρχες, στους οποίους ο δυναμισμός είναι τρόπος ζωής! Παράλληλα, επιζητούν την άνεση, την την δυναμικότητα και την ποιότητα! 

Τιμή 

Αλμυρή η τιμή του Mazda 3, καθώς η ιαπωνική εταιρεία προσφέρει στους καταλόγους της το ήπια υβριδικό μικρομεσαίο της από 27.429€!

Τεχνικά χαρακτηριστικά 

ΑΜΑΞΩΜΑ  
Τύπος Hatchback 
Καθίσματα 5
Πόρτες 5
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ – ΕΚΠΟΜΠΕΣ – ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ   
Μέση συνδυασμένη κατανάλωση καυσίμου (WLTP) 5.6 l/100 km
Εκπομπές CO2 (WLTP) 128 g/km
Τύπος καυσίμου Βενζίνη
Επιτάχυνση 0 – 100 km/h 9.1 δευτ.
Τελική ταχύτητα km/h 206
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ  
Ισχύς 150 Hp @ 6000 σ.α.λ.
Ονομαστική ροπή του κινητήρα 213 Nm @ 4000 σ.α.λ.
Διάταξη κινητήρα Εμπρός, εγκάρσια
Μοντέλο/Κωδικός κινητήρα PE
Κυβισμός κινητήρα 1998 cm3
Αριθμός κυλίνδρων 4
Διαμόρφωση κινητήρα Σε σειρά
Διάμετρος κυλίνδρου 83.5 mm
Διαδρομή εμβόλιου 91.2 mm
Βαθμός συμπίεσης 13
Αριθμός βαλβίδων ανά κύλινδρο 4
Σύστημα ψεκασμού καυσίμου Άμεσος ψεκασμός
Αναρρόφηση κινητήρα Φυσικά αναρριχημένος κινητήρας
Χωρητικότητα λαδιού κινητήρα 4.2 l
ΟΓΚΟΣ ΚΑΙ ΒΑΡΗ   
Βάρος 1389 κιλά
Μέγιστο ωφέλιμο φορτίο 518 κιλά
Ελάχιστος όγκος χώρου αποσκευών 330-334 l
Μέγιστος όγκος χώρου αποσκευών 1019 l
Χωρητικότητα δεξαμενής καυσίμων 51 l
Επιτρεπόμενη δυνατότητα ρυμούλκησης με φρένα (12%) 1300 κιλά
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ  
Μήκος 4460 mm
Πλάτος 1795 mm
Ύψος 1435 mm
Μεταξόνιο 2725 mm
ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ   
Κίνηση Κίνηση στους μπροστινούς τροχούς
Αριθμός γραναζιών και τύπος κιβωτίου ταχυτήτων 6 ταχύτητες, μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων
Βοηθητικά συστήματα ABS (Σύστημα αντιμπλοκαρίσματος τροχών)
Τροχοί  215/45 R18

Photo Gallery    

 

Συμπέρασμα
Η Mazda δημιούργησε ένα μικρομεσαίο αυτοκίνητο που εστιάζει στις ανάγκες του οδηγού. Προφέρει άνεση και διαθέτει ποιότητα αντίστοιχη των Premium προτάσεων! Όλα αυτά πλαισιώνονται από αντίστοιχη νεανική και επιθετική εμφάνιση εμπνευσμένη από την ιαπωνική παράδοση, θυμίζοντας «Το σπαθί των σαμουράι»!
Εσωτερικό & πρακτικότητα
7.6
Τρεχούμενα έξοδα
6.4
Οδική συμπεριφορά & επιδόσεις
7
Ασφάλεια
7.2
Παράγοντας απόλαυσης
6.7
Value for money
7.1
Εσύ τι βαθμό του βάζεις;2 Ψήφοι
8.2
ΣΥΝ
Εξωτερική σχεδίαση
Ποιότητα κύλισης
Κατανάλωση
Κιβώτιο ταχυτήτων
Οδηγοκεντρικός χαρακτήρας
ΠΛΗΝ
Χώροι πίσω επιβατών
Τιμή
7