Guidiamo Mazda 3-eSkyActiv-G 150: la spada del samurai 

Η Mazda ενσωματώνει την σπορτίβ φιλοσοφία της στο μικρομεσαίο μοντέλο της, εστιάζοντας σε ένα πιο νεανικό κοινό!

Che voto gli dai?2 Voti
8.2
7

Η εβδομαδιαία συμβίωση με το ήπια υβριδικό Mazda 3 eSkyActiv-G 150, μας σύστησε την ξεχωριστή πρόταση της ιαπωνικής εταιρείας, σε μια άκρως δημοφιλή, αλλά δύσκολη κατηγορία με σκληρό ανταγωνισμό!   

Incontrare 

Η πρώτη γενιά του Mazda 3 παρουσιάστηκε το 2003, αντικαθιστώντας το πολύ πετυχημένο 323! Από τότε έχουν περάσει άλλοι τρεις κύκλοι παραγωγής, με το δημοφιλές μοντέλο να διανύει την τέταρτη γενιά του ήδη από το 2019.

Design esterno 

Η Mazda ενστερνίζεται τη σχεδιαστική φιλοσοφία “Kodo Design” και στο μικρομεσαίο 3. Μια τεχνική που συνδυάζει το συναίσθημα, την ιαπωνική παράδοση και τον τρόπο με τον οποίο παίρνει ζωή ένα αυτοκίνητο μέσα από τη σχεδιαστική εξέλιξη, αλλά και την ψευδαίσθηση κίνησης, όταν αυτό βρίσκεται εν στάση!

Το μπροστινό μέρος δείχνει άγριο και επιθετικό με την μεγάλη χαρακτηριστική μάσκα που φέρει το λογότυπο της εταιρείας, να πλαισιώνεται από λεπτούς σφηνοειδείς led προβολείς με κλίση προς τα πάνω, οι οποίοι αγκαλιάζουν τα φτερά! Το μακρύ καπό καταλήγει στο χαμηλά τοποθετημένο ρύγχος, ενισχύοντας τον δυναμισμό του! 

Απλές λιτές γραμμές στο πλαϊνό μέρος σχηματίζουν μια οβάλ σιλουέτα με ανοδικές γραμμές και νεύρα στις πόρτες, που έρχονται σε αντίθεση με την έντονα κεκλιμένη οροφή. Δίνει έτσι την αίσθηση πως τρέχει, ακόμα και όταν αυτό βρίσκεται ακίνητο! Τα παράθυρα στις πίσω πόρτες μικραίνουν αρκετά, ενισχύοντας τον σπορτίβ προσανατολισμό του μοντέλου! 

Το μεγαλύτερο σχεδιαστικό ενδιαφέρον εντοπίζεται στο πίσω μέρος. Η οβάλ αισθητική συνεχίζει αρμονικά αγκαλιάζοντας την πέμπτη πόρτα, τόσο από το πλάι, όσο και από την οροφή! Τα μακρόστενα φωτιστικά σώματα αγριεύουν το παρουσιαστικό, ενώ στο εσωτερικό τους διαγράφονται δύο ανάγλυφα στρογγυλά led γραφικά! Το επιθετικό παρουσιαστικό ολοκληρώνεται από τον ογκώδη προφυλακτήρα, στον οποίο ξεχωρίζουν οι δυο μεγάλες απολήξεις της εξάτμισης, τοποθετημένες στις άκρες του αμαξώματος!  

Interno 

Οι σχεδιαστές της Mazda έχουν επιμεληθεί την καμπίνα στο σύνολο της με ποιοτικά, αφρώδη υλικά, δημιουργώντας ένα Premium και φιλόξενο περιβάλλον! 

Αισθητικά κεντρίζει το ενδιαφέρον η ασύμμετρη οθόνη του συστήματος πολυμέσων των 8.8 ιντσών, η οποία μοιάζει σαν να αναδύεται μπροστά από το ταμπλό! Το multimedia system είναι συμβατό με Android Auto και Apple AirPlay. Ωστόσο, αντιβαίνει την μόδα της εποχής και αντί για την κλασική λειτουργία αφής, παίρνει εντολές από τον κεντρικό περιστροφικό διακόπτη! 

Πρακτικά χρειάζεται εξοικείωση, ωστόσο δεν αποσπά την προσοχή του οδηγού, αφού οι πληροφορίες δίνονται χωρίς να χρειάζεται να απομακρύνει το βλέμμα του από τον δρόμο! 

Το όμορφο τριάκτινο τιμόνι βρίσκεται σε σχεδόν κάθετη θέση απέναντι από τον οδηγό, ενώ πίσω από αυτόν δεσπόζει ο αναλογικός σπορτιβ πίνακας οργάνων με ψηφιοποιημένες ενδείξεις!  

Τα καθίσματα είναι άνετα και παρέχουν πολύ καλή στήριξη του σώματος των επιβατών. Η θέση οδήγησης είναι εξαιρετική, αντιθέτως δεν συμβαίνει το ίδιο με τους πίσω επιβάτες, οι οποίοι μπορεί να νιώσουν εγκλωβισμένοι. Αυτό οφείλεται στον σχεδιασμό του πίσω παραθύρου, το οποίο περιορίζει την ορατότητα των πίσω επιβατών! Συνολικά η Mazda δημιούργησε ένα οδηγοκεντρικό κόκπιτ, με κορυφαία εργονομία! 

 

Ο χώρος των αποσκευών είναι 330 λίτρα, ενώ με τα πίσω καθίσματα πλήρως αναδιπλωμένα αγγίζει τα 1019 λίτρα! 

Κινητήριο σύνολο 

Το αυτοκίνητο παίρνει κίνηση από έναν αποδοτικό τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα 2 λίτρων απόδοσης 150 ίππων και 213 Nm ροπής στις 6.000 και 4.000 σ.α.λ  αντίστοιχα, διαθέτοντας ήπιο υβριδικό σύνολο 48V, ο οποίος συνδυάζεται με ένα μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων 6 σχέσεων! 

In viaggio 

Τόσο η δυναμική σχεδίαση, όσο και το αποδοτικό κινητήριο σύνολο προδιαθέτουν μια  αξιόλογη οδική συμπεριφορά! Δεν μένει λοιπόν να το γνωρίσουμε στην πράξη!  

In città κινείται ως ένα τυπικό μικρομεσαίο αυτοκίνητο, χωρίς να έχει την δυνατότητα να αναδείξει τα πλεονεκτήματα του. Άλλωστε δεν πρόκειται για αυτοκίνητο πόλης. Παρόλα αυτά είναι ευκολοδήγητο, άνετο και οικονομικό, αφήνοντας καλές εντυπώσεις ως αυτοκίνητο καθημερινής χρήσης!

Nella rete montana e rurale το Mazda 3 αναδεικνύει το στιβαρό πλαίσιο! Αν και δεν διεκδικεί δάφνες επιδόσεων, πατάει πολύ καλά στον δρόμο και προβάλει τον οικογενειακό του χαρακτήρα, δίνοντας έμφαση στην ασφάλεια με τον απαραίτητο δυναμισμό!!

In autostrada εστιάζει στην άνεση. Διαθέτει εξαιρετική ηχομόνωση και ποιότητα κύλισης, με την ισορροπημένη ανάρτηση να απορροφά τις τυχόν ανωμαλίες, προσφέροντας ένα άνετο ταξίδι για τους επιβάτες! 

Generale το Mazda 3 ξεφεύγει από τα στερεότυπα της μικρομεσαίας κατηγορίας, με μια πρόταση που συνδυάζει τον δυναμισμό, την άνεση και την πολύ καλή οδηγική συμπεριφορά! Ο δίλιτρος ατμοσφαιρικός βενζινοκινητήρας στην πράξη αποδεικνύεται ανέλπιστα οικονομικός, αφού η κατανάλωση δεν ξεπέρασε τα 7.4 λίτρα / 100 χιλιόμετρα. Η κοντή και σωστή κλιμάκωση του μηχανικού εξατάχυτου κιβωτίου ταχυτήτων, θα εκτιμηθεί από τους λάτρεις της παραδοσιακής οδήγησης! 

A chi si rivolge

Η Mazda εστιάζει σε νεανικό κοινό, κυρίως οικογενειάρχες, στους οποίους ο δυναμισμός είναι τρόπος ζωής! Παράλληλα, επιζητούν την άνεση, την την δυναμικότητα και την ποιότητα! 

Prezzo 

Αλμυρή η τιμή του Mazda 3, καθώς η ιαπωνική εταιρεία προσφέρει στους καταλόγους της το ήπια υβριδικό μικρομεσαίο της από 27.429€!

Caratteristiche tecniche 

AMAXOMA  
Stampa Hatchback 
Posti a sedere 5
Porte 5
CONSUMI - EMISSIONI - SUSSIDI   
Consumo medio combinato di carburante (WLTP) 5.6 l/100 km
Emissioni di CO2 (WLTP) 128 g/km
Tipo di carburante Benzina
Επιτάχυνση 0 – 100 km/h 9.1 δευτ.
Τελική ταχύτητα km/h 206
MOTORE  
Potenza 150 Hp @ 6000 σ.α.λ.
Coppia nominale del motore 213 Nm @ 4000 σ.α.λ.
Layout del motore In avanti, trasversale
Modello/codice motore PE
Carter del motore 1998 cm3
Numero di cilindri 4
Configurazione del motore In serie
Diametro del cilindro 83.5 mm
Via del vaccino 91.2 mm
Grado di compressione 13
Numero di valvole per cilindro 4
Sistema di iniezione del carburante Spruzzatura diretta
Aspirazione del motore Motore a salita naturale
Capacità dell'olio motore 4.2 l
ALTEZZA E PESO   
Peso 1389 κιλά
Carico utile massimo 518 κιλά
Volume minimo di spazio per i bagagli 330-334 l
Volume massimo del bagaglio 1019 l
Capacità del serbatoio del carburante 51 l
Capacità di traino ammissibile con freni (12%) 1300 κιλά
DIMENSIONI  
Lunghezza 4460 mm
Larghezza 1795 mm
Altezza 1435 mm
Passo 2725 mm
ARCHITETTURA   
Movimento Movimento sulle ruote anteriori
Numero di marce e tipo di cambio 6 velocità, cambio manuale
Sistemi ausiliari ABS (Sistema frenante antibloccaggio)
Ruote  215/45 R18

galleria fotografica    

 

Conclusione
Η Mazda δημιούργησε ένα μικρομεσαίο αυτοκίνητο που εστιάζει στις ανάγκες του οδηγού. Προφέρει άνεση και διαθέτει ποιότητα αντίστοιχη των Premium προτάσεων! Όλα αυτά πλαισιώνονται από αντίστοιχη νεανική και επιθετική εμφάνιση εμπνευσμένη από την ιαπωνική παράδοση, θυμίζοντας «Το σπαθί των σαμουράι»!
Interni e praticità
7.6
Spese correnti
6.4
Comportamento e prestazioni su strada
7
Sicurezza
7.2
Fattore di divertimento
6.7
rapporto qualità/prezzo
7.1
Che voto gli dai?2 Voti
8.2
SYN
Design esterno
Qualità di rotolamento
Consumo
Κιβώτιο ταχυτήτων
Οδηγοκεντρικός χαρακτήρας
PLEEN
Χώροι πίσω επιβατών
Prezzo
7